Olie/Hjælp! Hmm?
Fra : Patrick

Dato : 21-05-06 15:07

Ved ikke rigtig, om man må eller kan se om der er olie på bilen efter en
lille tur. I hvert fald..
Tjekker olien inden jeg kører, og der er masser af olie. Så på vej hjem fra
min lille tur på ca 5km, larmer og blinker olielampen. Så slukker jeg og
tænder og så det fint igen, de næste 500m.
Kommer hjem fra min lille tur og tjekker olien, og der er intet :S..(Ved
ikke, om det har noget at gøre med den første sætning?)
Kan der være noget galt med lampen eller noget helt andet?

På forhånd tak for alle svarene.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-06 20:48

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan der være noget galt med lampen eller noget helt andet?

Det kan der sagtens være, men for at få den rigtige visning af niveauet,
vent med at checke til olien er løbet tilbage i bundkaret, 5-10 min. efter
stop. Hvis der er olie nok, har du fejl på olietryk-føleren el. ledningen
hen til den.