STATUS: Hurtigste fra 80 til 160 km/t.
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:35

Hej folkens

Længere nede har vi en lang tråd om vores bilers evne til at accelerere fra
80-160 km/t.

Tidstagningerne er udført ved, at man starter ved 80 km/t UDEN at tage
tilløb fra for eksempel 60 km/t, ved at kører på helt vandret vej, og ved at
man i øvrigt bruger gearene bedst muligt.

Her er foreløbig status - hvis folk er tæt ved grænsen til Tyskland, eller
hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere
tider på..?

Anonym her fra gruppen:
Saab Turbo (260-270 hk)
10,5 sekund.

Jan W Nielen
Opel Vectra GTS 2,0 Turbo Sport, 6 gear
11,7 sekund.

Bjørn
Opel Vectra V6, 6 gear
12,3 sekund.

Martin Vollert
Mondeo V6:
13,4 sekund.

Opel Vectra 2,0:
16,7 sek.

Toyota Camry 2,2i:
17,5 sek

VW Golf TDi, 115 hk, 6 gear:
18,6 sek.

VW Bora 2,0:
20,2 sek.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 10:43

Jan W Nielsen skrev:

> Her er foreløbig status - hvis folk er tæt ved grænsen til Tyskland, eller
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere
> tider på..?

Jeg vil prøve at få lavet en tid i dag hvor jeg tager den i 5. gear hele
vejen og en anden hvor jeg bruger gearene bedst muligt.

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 12:56

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg vil prøve at få lavet en tid i dag hvor jeg tager den i 5. gear hele
> vejen og en anden hvor jeg bruger gearene bedst muligt.

Modvind 3gear.: 10.48sek
Medvind 3gear.: 9.78sek.
Modvind 5gear.: 18.etellerandet....... træls tid :)

SAAB 9000 2,3 Turbo med ca.245HK

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:00

> Modvind 3gear.: 10.48sek
> Medvind 3gear.: 9.78sek.

Godt nok MEGET stor forskel på de to tider - er du sikker på, at vejen er
helt plan..?

Ellers kanon tider..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 13:05

Jan W Nielsen wrote:

> Godt nok MEGET stor forskel på de to tider - er du sikker på, at
> vejen er helt plan..?

Jeg synes ikke at det er meget...
0,35 sek mindre i medvind og 0,35 sek. mere i modvind...
Dette sammen med måleusikkerhed o. lign, så...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:17

Jan W Nielsen skrev:

> Godt nok MEGET stor forskel på de to tider - er du sikker på, at vejen er
> helt plan..?

Så sikker som du også er sikker.. dvs. på øjemål og lokalkendskab,
dertil med lidt måleusikkerhed.

Men det blæste altså en halv pelikan så helt forkert synes jeg nu ikke
det virker :)

> Ellers kanon tider..

Tak tak :) De SAAB'er kan jo et eller andet ;)

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 13:22

> Tak tak :) De SAAB'er kan jo et eller andet ;)

Ja tak, nogle mere end andre. Hvad er det helt nøjagtig du har på af boks i
øjeblikket, for jeg har da vist helt misforstået min opsætning....!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:24

Henrik B. skrev:

> Ja tak, nogle mere end andre. Hvad er det helt nøjagtig du har på af boks i
> øjeblikket, for jeg har da vist helt misforstået min opsætning....!

Det står på min hjemmeside hvad jeg har på af setup ;)

Men hvad er det du mener som er galt med din da?

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 13:17

> Godt nok MEGET stor forskel på de to tider - er du sikker på, at vejen er
> helt plan..?

Ja, jeg begynder at tro, at min bil er et mandagseksemplar.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:19

Henrik B. skrev:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, jeg begynder at tro, at min bil er et mandagseksemplar.

Hvad er der nu galt? Du har da lige fået boks i...

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:23

> Hvad er der nu galt? Du har da lige fået boks i...

Jeg tror, Henrik henviser til de lave tider, som mange af os poster.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:28

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg tror, Henrik henviser til de lave tider, som mange af os poster.

Tror bare Henrik skal smide alle de barnestole ud og alt det andet
habengut han har i og så lære at give gas... fnis :))

Jeg har ærligt og redeligt holdt den på 80 speedo... klamp i bund og
trykke stop på uret ved 160 - alle speedomålt. Min viser ca. 5 forkert
ved de hastigheder.

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:01

Martin Johansen [6000] skrev:

> SAAB 9000 2,3 Turbo med ca.245HK

Bilen er monteret 215/45x17 og vejer 1400kg med tør tank. Bilen havde en
halv tank tilbage under målingen og vi var 2 i bilen.

Det er speedometermålt.

MVH

Fra : Jesper

Dato : 21-05-06 11:11

> Her er foreløbig status - hvis folk er tæt ved grænsen til Tyskland,
eller
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere
> tider på..?

Hej Jan.....

Snakker vi "speedometer" tider eller med GPS...?

Så vil jeg prøve at se om jeg kan få banket Audien derop engang senere
idag.... :)

---
Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 12:28

Jesper wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jan.....
>
> Snakker vi "speedometer" tider eller med GPS...?

Tja, det er i hvert fald meget relevant...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 12:28

> Snakker vi "speedometer" tider eller med GPS...?

En GPS dur ikke, da den altid tager 1-3 sekunder om at angive den korrekte
hastighed - når hastigheden ændres.

Derfor må vi leve med den usikkerhed, der ligger i, at speedometre ikke
altid viser helt det samme.

Husk i øvrigt at starte ud på konstante 80 km/t - man vinder/snyder en del,
hvis man starter længere nede og så trykker på stopuret, idet nålen passerer
80 km/t.

Jeg vinder mindst et helt sekund, hvis jeg "får lov" at give gas, før nålen
rammer 80 km/t.

> Så vil jeg prøve at se om jeg kan få banket Audien derop engang senere
> idag.... :)

Kanon..

(Husk at skrive, hvad det er for en bil, du har, om du kunne finde et stykke
plant vej, og eventuelt hvilket gear, som du starter i.)

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Torben E

Dato : 21-05-06 13:21

> En GPS dur ikke, da den altid tager 1-3 sekunder om at angive den korrekte
> hastighed - når hastigheden ændres.

Man kan jo bruge gps´en til at finde de punkter på speedometret hvor
man kører 80 hhv. 160, og så måle derimellem.
De fleste biler måler helt hen i vejret, og det påvirker resultatet meget,
især for de svagere biler med under 200-300 hk

Torben E
Men anslået tid på omkring de 7-8 sek. (ved rigtige km.)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:27

> De fleste biler måler helt hen i vejret, og det påvirker resultatet meget,
> især for de svagere biler med under 200-300 hk

Ha-ha.... )

> Men anslået tid på omkring de 7-8 sek. (ved rigtige km.)

Det er uhyggeligt..

--
/Jan W Nielsen
En svagere bil: Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 14:06

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> især for de svagere biler med under 200-300 hk
>
> Torben E
> Men anslået tid på omkring de 7-8 sek. (ved rigtige km.)

Gå hjem og læg dig Audi RS 4 420 hk.

Kim H

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 14:13

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gå hjem og læg dig Audi RS 4 420 hk.

Jep, Torben har også næsten lige så mange hypper - og så lige 250 kg mindre
at slæbe på. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Torben E

Dato : 21-05-06 14:16

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gå hjem og læg dig Audi RS 4 420 hk.
>
> Kim H

Ja sådan noget 4wd er noget tungt stads at køre rundt med,
men den (din ?) er vel også deromkring i tid.

Torben E
Saab 9000

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 12:13

> [...]
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere

Jan hvis det er denne Vectra 2,0 GTS du har , kan jeg ikke forstå ,at du kan
opnå en så god tid som 11,7 sek. http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=897

Mvh. Kim H

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 12:28

Kim H wrote:
> Jan hvis det er denne Vectra 2,0 GTS du har , kan jeg ikke forstå ,at
> du kan opnå en så god tid som 11,7 sek.
> http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=897

Hvorfor ikke?
2,5 sek fra 120 => 160 km/t...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 12:32

Helt rolig, Morten - der er IKKE fiflet med tiderne. )

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 12:34

Jan W Nielsen wrote:

> Helt rolig, Morten - der er IKKE fiflet med tiderne. )

Kun med speedometervisningen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 12:50

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Kun med speedometervisningen ;)

Nemlig og dækkene...

Tror jeg sætter nogle 195/40-16 på min Supra og tager tiden...

Den rigtige måde at tage tiden på må være med hjælp af GPS.

Først ved nogenlunde konstant hastighed finder man ud af, hvad speedometeret
skal stå på ved 80 km/t og ved 160 km/t.
Når man så ved, at det efter speedometeret er fra 85 => 170 km/t man skal
tage tiden, så kan vi bruge det til noget...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 12:30

> Jan hvis det er denne Vectra 2,0 GTS du har , kan jeg ikke forstå ,at du
> kan opnå en så god tid som 11,7 sek.

Det kan jeg godt forstå, du ikke kan.

Det ér ret hurtigt - men jeg kan garantere, at det er en helt "fair" måling.
Jeg kunne sagtens komme længere ned, hvis jeg begyndte at "file" lidt på
nogle af parametrene. Blandt andet kører jeg 10,6, hvis jeg starter ved 60
km/t.

....sjovt nok er min bil lige hurtig, om jeg starter fra 80 km/t i 3. gear,
eller om jeg starter i 2. gear. Det må skyldes, at der er spool-up time på
turboen, og at dette koster den tid, som der ellers er vundet.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 20:30

> Det kan jeg godt forstå, du ikke kan.

Det kan kun være fordi du har fået chippet bilen ellers tror jeg ikke på det

Mvh. Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 18:18

> Det kan kun være fordi du har fået chippet bilen ellers tror jeg ikke på
> det

Jeg kan oplyse, at jeg er nøjagtig lige så hurtig som en BMW 330i (anno
2001) fra 60-230 km/t.

Der var godt nok to mand i BMW´en, men ellers var det på lige vilkår.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-05-06 19:40

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg kan oplyse, at jeg er nøjagtig lige så hurtig som en BMW 330i (anno
> 2001) fra 60-230 km/t.
>
> Der var godt nok to mand i BMW´en, men ellers var det på lige vilkår.

Jamen så må den jo være chippet, kunne du ikke bare skrive det istedet
for alt det udenom snak. Men jeg kunne nu bedre lide at vide hvordan
dine tider var std. for så tror jeg ikke den var så imponerende.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 19:50

> Men jeg kunne nu bedre lide at vide hvordan dine tider var std. for så
> tror jeg ikke den var så imponerende.

Jeg forstår dog ikke helt, at den skulle kunne følge en 330Ci - for den går
250 km/t og tager kun 6,5 sekund fra 0-100.

BMW´en havde to ovale udstødningsrør i den ene side - og eller singen mærker
bagpå.

Jeg talte dog med de to fyre, der sad i bilen mellem to race, og de oplyste,
det var en 330´er, hvorefter de spurgte til min...og sagde, at den var
hurtig..

Måske VAR det kun en 325 Ci´er....og måske løj de... I don't know..

Jeg kører pt på 101 oktan brændstof (additiv) - men alligevel....

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-05-06 19:53

> [...]
>
> Måske VAR det kun en 325 Ci´er....og måske løj de... I don't know..
>
> Jeg kører pt på 101 oktan brændstof (additiv) - men alligevel....

Det er jo snyd...... jeg lavede testen med 92oktan i tanken - jeg vil
lige få fat i lidt 114 Oktan racefuel og prøve igen...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 20:11

> Det er jo snyd...... jeg lavede testen med 92oktan i tanken - jeg vil
> lige få fat i lidt 114 Oktan racefuel og prøve igen...

*ROFL*

Findes der noget sådant..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-05-06 20:46

http://www.sunocoinc.com/site/Consumer/RaceFuels/TraditionalFuels/
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-05-06 20:32

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg forstår dog ikke helt, at den skulle kunne følge en 330Ci - for den går
> 250 km/t og tager kun 6,5 sekund fra 0-100.

ja der er altså langt fra 175hk til 225hk, så uanset hvad du påstår så
nægter jeg at tro på du følger en 330'er i en std. Vectra også selv om
den har turbo

Det kunne nok bedre passe.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 21:06

> Det kunne nok bedre passe.

*ROFL*

Hvordan kunne jeg gætte, du ville sige det, Martin.. )

På den anden side, så kører min 248 km/t på toppen med blot 211 hk.....

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-06 22:39

> Hvordan kunne jeg gætte, du ville sige det, Martin.. )
>
> På den anden side, så kører min 248 km/t på toppen med blot 211 hk.....

Hov! Er det ikke 204?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-06 05:39

> Hov! Er det ikke 204?

Jeg ved ikke, hvad den har af effekt, men den tidlige V6´er med 211 hk,
havde en topspeed på 248 km/t....

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-05-06 05:04

Jan W Nielsen skrev:

> *ROFL*
>
> Hvordan kunne jeg gætte, du ville sige det, Martin.. )

Det kunne du gætte lige så let som jeg kunne gætte at du ikke ville tro
mig da jeg skrev hvor hurtig Mondeoen var første gang, -)
og det er jo klart når du nu ikke ville oplyse om den er chippet eller
ej så følger du jo ikke med en bil med over 220hk i en der std. er sat
til 175hk uanset hvor konservative Opel er i deres opgivelser, jeg kan
så se nu den er chippet (eller noget andet)og med 211hk så skulle
forskellen jo ikke være så stor hvis det var en Bmw 330'er.

> På den anden side, så kører min 248 km/t på toppen med blot 211 hk.....

Hva mon bimmeren ville kunne nå hvis den ikke var begrænset ?. Mondeoen
kommer sgutte meget over 220 km/t på speedo men den er altså også noget
mere lavgearet end Div. Opel'er

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 12:47

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jan hvis det er denne Vectra 2,0 GTS du har , kan jeg ikke forstå ,at du
> kan opnå en så god tid som 11,7 sek.
> http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=897

Hvorfor ikke? Saab har altid været konservative med deres Hk-opgivelser.
Derfor har Jan's motor med garanti 180+ Hk.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 13:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke? Saab har altid været konservative med deres Hk-opgivelser.
> Derfor har Jan's motor med garanti 180+ Hk.

Der står den går 80-120 km/t på 9,2 sek. så må den gå fra 120-160 km/t på
2,5 sek. og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går 80-160 km/t på
17,6 sek ifølge http://www.einszweidrei.de/

så den må jeg kunne følge i min Polo 9N 1,9 TDI med 145 hk. ca. 16 sek.
80-160 km/t

Mvh. Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:09

> så den (Jans Vectra Turbo) må jeg kunne følge i min Polo 9N 1,9 TDI med
> 145 hk. ca. 16 sek. 80-160 km/t

Hvor bor du?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 13:20

> Hvor bor du?
>
> --
> /Jan W Nielsen
> Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Ikke din Vectra men Saab 9-3 2,0 Cabrio Vector ifølge opgivelserne i
http://www.einszweidrei.de/ hvis mine 16 sek. holder , hvilket jeg ikke
tror de gør da jeg også har set at en 130 hk. Polo TDI bruger ca. 20 sek. i
en test i Gute fahrt , men man kan jo gøre det betydelig hurtigere selv

Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:19

> Hvor bor du?

Jeg har nemlig adgang til et sted, hvor det på 5 min ville kunne afklares
lovligt - her i hovedstaden - og jeg skal snart ud at handle lidt ind..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 13:13

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.einszweidrei.de/

Der er mange spændende tider på den hjemmeside, af biler med vidt forskellig
totalvægt og Hk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 13:20

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der står den går 80-120 km/t på 9,2 sek. så må den gå fra 120-160 km/t på
> 2,5 sek.

Ja, i 5. gear!! Jan gør tiden "gennem gearene".

og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går 80-160 km/t på
> 17,6 sek ifølge http://www.einszweidrei.de/

Hmmm, hvor ser man den tid?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:24

Her: http://www.einszweidrei.de/saab/9-320tcavt2003-1.htm

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 13:48

> Her: http://www.einszweidrei.de/saab/9-320tcavt2003-1.htm

Jow, jow, men hvor står der en 80 - 160 km/t tid på den side - som Kim
henviser til: "og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går 80-160 km/t

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-05-06 14:22

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote in

> Jow, jow, men hvor står der en 80 - 160 km/t tid på den side - som Kim
> henviser til: "og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går
> 80-160 km/t på 17,6 sek ifølge http://www.einszweidrei.de/"

Kodeordet er hovedregning.

Træk 0-80 tiden fra 0-160 tiden, og du har en tid fra 80-160 km/t. Det er
endda en af de hurtige af slagsen, nemlig en tid med flyvende start. Der er
evigheder mellem en flyvende tid på 17,6 sek og en stående start tid på
11,7 sek. Jeg forstår godt nogen undres.

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 14:27

"Kent Oldhøj" <oldhoj@g-m-a-i-l.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg forstår godt nogen undres.

Løsningen må være en fællestur til Nürrburgring eller SPA.

Der er da nogen lunde lige langt for alle..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 22-05-06 22:11

> Løsningen må være en fællestur til Nürrburgring eller SPA.
>
> Der er da nogen lunde lige langt for alle..

Ja - jeg er med!! :)

Mvh/Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 15:00

> Der er
> evigheder mellem en flyvende tid på 17,6 sek og en stående start tid på
> 11,7 sek. Jeg forstår godt nogen undres.

Jep - i flyvende start gør jeg det på 10,6, så forskellen er enorm.

En (lille) del af forklaringen er formentlig speedometerfejlvisning.

)

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 13:31

> Ja, i 5. gear!! Jan gør tiden "gennem gearene".
>
> og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går 80-160 km/t på

> [...]

Der står intet om det er i 5 gear ,
det var da mærkelig hvis de måler den i 5 gear
Du går ind under Saab og går frem til 2003 og klikker på Saab9-3 2,0T Cabrio
Vector

Kim H

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 13:47

> Der står intet om det er i 5 gear ,
> det var da mærkelig hvis de måler den i 5 gear

Nej, for 80-120 km/t er en "officiel" målehastighed for 5. gear, da det
siger noget om bilens moment. Min er f.eks. opgivet til 9,1 sek. i 5. gear.
Jeg har standard 200 Hk. 9-3'eren er muligvis en 6 gears.

Skal jeg gøre 80 - 120 km/t i valgfrit gear, kan jeg nok gøre det omkring de
4 sek. DU tror vel ikke det tager mere end dobbelt så længe, med 25 hk
færre?

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 14:02

> [...]
> de 4 sek. DU tror vel ikke det tager mere end dobbelt så længe, med 25 hk

Nej du har nok ret der , men jeg tror ikke du kan køre 80-120 km/t på 4
sek. jeg vil tro omkring 5,5 sek. En Golf R 32 bruger 4,6 sek med 250 hk.
og DSG gear
Og de 17,6 sek. fra 80-160 km/t får jeg ved at kigge på tiden fra 0-160 km/t
og så trække tiden 0-80 km/t fra , men det er da rigtig at det ikke står
direkte

Kim H

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 14:15

> [...]

> Nej du har nok ret der , men jeg tror ikke du kan køre 80-120 km/t på 4
> sek. jeg vil tro omkring 5,5 sek. En Golf R 32 bruger 4,6 sek med 250

Nu ved du jo ikke hvor mange Hk jeg har.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-05-06 14:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved du jo ikke hvor mange Hk jeg har.

Jamen Henrik dog - det skal være paratviden når man skribler i denne gruppe,
deet henhører under en brist i din opdragelse. *LOL*

MVH Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 15:51

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen Henrik dog - det skal være paratviden når man skribler i denne
> gruppe, deet henhører under en brist i din opdragelse. *LOL*

*ROFL* Jamen, jamen, jeg ved det jo ikke engang selv (før på onsdag).
)

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 14:18

> [...]

> Nej du har nok ret der , men jeg tror ikke du kan køre 80-120 km/t på 4
> sek. jeg vil tro omkring 5,5 sek. En Golf R 32 bruger 4,6 sek med 250

Nu ved du jo ikke hvor mange hypper jeg har, og dertil kommer, at Golf'en
har ca. 100 kg mere at slæbe på.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 15:31

Her er testen med Polo 9N TDI

>http://www.autozeitung.de/index.php?page=2er-vergleichstest&action=detail&id=785&tb=8¤t=2

Her er testen med Saab 9-3
http://www.autozeitung.de/index.php?page=3er-vergleichstest&action=detail&id=790&tb=8¤t=2

Og ud fra det undrer det mig at i siger at en Saab er så meget hurtigere end
en 145 hk. Polo TDI

Kim H

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 15:57

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og ud fra det undrer det mig at i siger at en Saab er så meget hurtigere
> end en 145 hk. Polo TDI

Det skal du nu ikke.

De har ikke de samme højkvalitets og eksakt kalibrerede måleinstrumenter som
der findes her i gruppen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 13:37

> Ja, i 5. gear!! Jan gør tiden "gennem gearene".
>
> og en Saab9-3 2,0T Cabrio Vector med 175 hk. går 80-160 km/t på

> [...]

Og ifølge Autozeitung er en Polo TDI 130 hk. hurtigere , ihvertfald 0-120
km/t

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:42

> Og ifølge Autozeitung er en Polo TDI 130 hk. hurtigere , ihvertfald 0-120
> km/t

Kim, jeg foreslår, vi napper en hurtig køretur, så behøver vi ikke længere
gætte om det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 13:52

> Kim, jeg foreslår, vi napper en hurtig køretur, så behøver vi ikke længere
> gætte om det.

Jeg har ikke sagt at min er hurtigere men ifølge
http://www.autozeitung.de/index.php?page=2er-vergleichstest&action=detail&id=785&tb=8¤t=2
er den , og der er Saab 9-3 2,0 turbo også testet
iøvrig bor jeg i vestjylland ca 20 km vest for Herning og jeg er lidt for
gammel til at køre om kap (på vej mod 48 år)
men det kan vel ikke passe at Autozeitung tar meget fejl ?

Mvh. Kim H

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 13:57

Kim H skrev:

> jeg er lidt for
> gammel til at køre om kap (på vej mod 48 år)

Hvordan kan man blive for gammel til at have det sjovt? Man bliver da
ikke for gammel til at køre om kap :))

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 14:15

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 14:18

Jan W Nielsen skrev:

> Hvor bor du?

Kolding

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 14:59

> Kolding

Hmm... Der er sgu for langt.. Det må Henrik B tage sig af, så..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 15:20

Jan W Nielsen skrev:

> Hmm... Der er sgu for langt.. Det må Henrik B tage sig af, så..

Efter hans udsagn at dømme så tror jeg ikke han tør.. selvom han burde
være en del hurtigere end jeg.

Men han har været svært stille lige siden så ved ikke om han er gået ned
med flaget? :) Han vil jo helst være den bedste/hurtigste af alle :)

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 15:23

> Men han har været svært stille lige siden så ved ikke om han er gået ned
> med flaget? :) Han vil jo helst være den bedste/hurtigste af alle :)

Ahh, sådan opfattede jeg det nu ikke - men din tid ér altså også meget
hurtig - hvis du "kun" kører med 240 hk.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 15:53

> Ahh, sådan opfattede jeg det nu ikke - men din tid ér altså også meget
> hurtig - hvis du "kun" kører med 240 hk.

Jep, enten er Martin (for) optimistisk, i sin måling, eller også er der
noget mere end 245 Hk! 10 Hk mere, skærer ikke næsten 2 sek af den tid.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 16:44

Henrik B. skrev:

> Jep, enten er Martin (for) optimistisk, i sin måling,

Målingen er autentisk. Jeg får ikke noget ud af at snyde.

> eller også er der
> noget mere end 245 Hk!

Det skal jeg ikke afvise. En bil "magen til" med samme setup er målt til
246HK og det er den jeg sammenligner lidt med pt.

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 16:43

Jan W Nielsen skrev:

> Ahh, sådan opfattede jeg det nu ikke

Nej ikke her... men det ligger mere bag :)))

- men din tid ér altså også meget
> hurtig - hvis du "kun" kører med 240 hk.

De 240 er et gæt. Jeg har "sammenlignet" den lidt med en bil magen til
med samme setup som har en måling på det.

Jeg regner med snart at få den på et felt og så er jeg spændt på hvad
den har.

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 16:50

> De 240 er et gæt. Jeg har "sammenlignet" den lidt med en bil magen til med
> samme setup som har en måling på det.

Ok - en 9000 2,3 turbo med 235 hk kører nøjagtigt samme tid som min Vectra.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 16:54

> Ok - en 9000 2,3 turbo med 235 hk kører nøjagtigt samme tid som min
> Vectra.

Jep, Martin kører en tur til Århus, så får vi syn for sagen.

F.eks. på onsdag, så kan han jo få papir på de 245 Hk...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 16:58

Henrik B. skrev:

> Jep, Martin kører en tur til Århus, så får vi syn for sagen.

Det gør Martin så ikke.. hehe.

> F.eks. på onsdag, så kan han jo få papir på de 245 Hk...

Lyder fristende, men jeg er ikke helt færdig med at pille, og så kommer
der også snart et klubtræf deroppe.

Så jeg venter lige til jeg er "helt færdig" med at pille.

MVH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-05-06 19:04

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in news:44706392$0
$15783$14726298@news.sunsite.dk:

> Man bliver da ikke for gammel til at køre om kap :))

Nej typisk bliver man alt alt for ung

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 14:14

> men det kan vel ikke passe at Autozeitung tar meget fejl ?

Jeg sige bare, at min bil kører fra 80-160 på maksimalt 11,7 sekund, og hvis
der er nogen, der tvivler, så vil jeg gerne bevise det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 19:22

Jan W Nielsen skriver:

> Jeg sige bare, at min bil kører fra 80-160 på maksimalt 11,7 sekund, og hvis
> der er nogen, der tvivler, så vil jeg gerne bevise det.

Jeg tvivler. Kom her og bevis det - og jeg vil være med i bilen !

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 19:53

> Jeg tvivler. Kom her og bevis det - og jeg vil være med i bilen !

Der er lidt lang vej..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 20:14

Jan W Nielsen skriver:

> Der er lidt lang vej..

Yeah right......

Nu er din bil vel en nydelse at køre i, så du burde være ked af at jeg
ikke bor mere end 3 timer væk !

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-06 13:19

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> tilløb fra for eksempel 60 km/t, ved at kører på helt vandret vej, og
> ved at man i øvrigt bruger gearene bedst muligt.

Jeg snyder lige lidt, og oplyser lidt tal fra en motorcykel.. Bare så i kan
se hvor stor forskel der er

Fra en gammel video jeg har med min knallert får jeg kørt fra 80-200, så de
tal må kunne bruges..
Til trods for at jeg ikke kører den helt ud i gearene, og at jeg starter i
for lave omdrejninger, når maskinen de 160km/t efter 6 sekunder.. jeg vil
tro at det kan barberes rimelig meget ned, nok til 4,5 eller 5 sek hvis man
starter i det rigtige arbejdsområde for motoren, samt lader den trække
gearene helt ud..

Og til oplysning kan det siges, at det drejer sig om en gammel Yamaha fzr
600 r knallert, som har omkring 100hk.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:22

> Jeg snyder lige lidt, og oplyser lidt tal fra en motorcykel.. Bare så i
> kan
> se hvor stor forskel der er

Jep - forskellen er enorm - fra en anden verden.

Man begynder først at have fat i de små mootrcykler, når man runder 200 km/t

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-06 14:47

Jan W Nielsen wrote:

> Jep - forskellen er enorm - fra en anden verden.

Ja.. det er ikke lige så mange kg at slæbe rundt på :)

> Man begynder først at have fat i de små mootrcykler, når man runder
> 200 km/t

Jep.. min maskine går heller ikke mere end 225 på toppen.. Men det er heller
ikke det der er det sjove ved motorcykelkørsel

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-05-06 15:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
> tilløb fra for eksempel 60 km/t, ved at kører på helt vandret vej, og ved
> at man i øvrigt bruger gearene bedst muligt.

Modvind 5 gear, 25 sek

Modvind 3-4 gear 17 sek.

Begge målinger på motorvej her idag, der var fartkontrol i den anden
retning, så ingen måling med medvind :)

BMW E46 318i 1.9 fra 1999.
Dæk 225/45-17 for, 245/40-17 bag.
Fejlvisning 2 km/t over hele spektret.

Jacob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 15:33

> Længere nede har vi en lang tråd om vores bilers evne til at accelerere
> fra 80-160 km/t.

Der bliver af meldt ind fra flere sider:

Citroën Xantia V6 aut:

12,7 sekund.

Bilen får dog "gratis" lov til at skifte gear ned og "tage fat", inden
stopuret aktiveres, så alt efter hvad man synes er retfærdigt, skal der
måske tillægges 0,5-1 sekund.

I så fald er tiden: 13,2 - 13,7 sekund.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-05-06 16:23

Jan W Nielsen skrev:

> Der bliver af meldt ind fra flere sider:
>
> Citroën Xantia V6 aut:

Er det er 3,0 V6er ?

> 12,7 sekund.
>
> Bilen får dog "gratis" lov til at skifte gear ned og "tage fat", inden
> stopuret aktiveres, så alt efter hvad man synes er retfærdigt, skal der
> måske tillægges 0,5-1 sekund.

Man starter vel stopuret når man trykker speederen ned.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 16:27

> Er det er 3,0 V6er ?

Ja.

> Man starter vel stopuret når man trykker speederen ned.

Det er også min udlægning - men naturligvis ikke ejerens udlægning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 16:34

Jan W Nielsen wrote:

> Ja.

> Det er også min udlægning - men naturligvis ikke ejerens udlægning.

I min Supra sætter jeg den blot i "2", hvorved den ikke selv skifter op...
Så jeg kan holde 80 km/t i 2 gear, trykke speederen i bund og skifte det
"D"...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 16:51

> I min Supra sætter jeg den blot i "2", hvorved den ikke selv skifter op...
> Så jeg kan holde 80 km/t i 2 gear, trykke speederen i bund og skifte det
> "D"...

Du mp lige ud og have dyret målt, Morten.

Vi glæder os til at høre. En skam du ikke bor herovre i hovedstaden..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 17:06

Jan W Nielsen wrote:

> Du mp lige ud og have dyret målt, Morten.

Jep..
Skal lige på motorvejen en dag...

Men det skal være inden jeg sætter mine 255/35-18 på...
Dels er de breddere og dels er de ca. 1 % større...

> Vi glæder os til at høre. En skam du ikke bor herovre i hovedstaden..

Jeg er nu godt tilfreds...
Bl.a. med mine forsikringspræmier...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 17:13

> Skal lige på motorvejen en dag...

Jeg ville gerne med..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : MK

Dato : 21-05-06 17:19

> Jeg ville gerne med..

Dét ødelægger tiden.....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 17:57

MK wrote:

> Dét ødelægger tiden.....

Så stor er han heller ikke...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 18:00

> Dét ødelægger tiden.....

Jeg ville gerne køre ved siden af i min Vectra, når accelerationen
påbegyndes...

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 18:02

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg ville gerne køre ved siden af i min Vectra, når accelerationen
> påbegyndes...

Du skal være velkommen...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 18:15

> Du skal være velkommen...

Prøv engang at lave en 0-200 også... Det er et bedre udtryk for egentlig
power, mener jeg.. Der er det ene sekunds unøjagtighed i målingen ikke så
interessant.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 18:27

Jan W Nielsen wrote:

> Prøv engang at lave en 0-200 også...

OK. Hvad er din?
Min skulle være omkring 36 sek. om det.
http://www.einszweidrei.de/toyota/supra30itu1991-1.htm

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 19:54

> OK. Hvad er din?
> Min skulle være omkring 36 sek. om det.

I modvind 29 sekunder - men det er på speedo.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 20:02

Jan W Nielsen wrote:

> I modvind 29 sekunder - men det er på speedo.

Nu kender jeg ikke dit speedo, men min skal stå ca. 210-215 for at køre
200...

Hvad med 0-100?
Min er lidt under 8 sek. om det, hvilket vel er OK for en 15 år gammel slæde
med aut. gear...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 20:24

> Nu kender jeg ikke dit speedo, men min skal stå ca. 210-215 for at køre
> 200...

Jeg vil tro, mit skal stå på 206 - måske 207 km/t.

> Hvad med 0-100?

Aner det ikke - for jeg har ikke prøvet fra stilstand andet end een gang, og
det var da jeg lavede 0-200 km/t.

> Min er lidt under 8 sek. om det, hvilket vel er OK for en 15 år gammel
> slæde med aut. gear...

Absolut - men det er enormt svært selv at lave en ordentlig tid på det,
synes jeg.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 20:28

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg vil tro, mit skal stå på 206 - måske 207 km/t.

Mit viser ca. 5-6 km/t forkert ved 250 målt på GPS.

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 20:37

> Mit viser ca. 5-6 km/t forkert ved 250 målt på GPS.

Altså - når din GPS står på 250, så viser speedo 256 km/t..?

Jeg har een enkelt gang haft nålen oppe på 262 km/t, men der havde jeg ikke
tid til at kigge på GPS.

Det var om natten, jeg var alene på vejen, og jeg var på vej ned af en lang
bakke i Tyskland.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 20:47

Jan W Nielsen skrev:

> Altså - når din GPS står på 250, så viser speedo 256 km/t..?

Sådan ca. ja vil jeg skyde på.. sidste streg er nemlig 250. Her viser
den 260 (går jeg da ud fra) men havde desværre ikke gps tændt :( (havde
jeg glemt at tænde).

http://tuxx.dk/content/images/websaab06.jpg

> Det var om natten, jeg var alene på vejen, og jeg var på vej ned af en lang
> bakke i Tyskland.

Det er det jo altid ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 20:59

> http://tuxx.dk/content/images/websaab06.jpg

Var det hen ad vandret vej..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 21:04

Jan W Nielsen skrev:

> Var det hen ad vandret vej..?

Total vandret vej (på øjemål) og med vinden i ryggen. Den anden vej
nåede jeg ikke så meget.. men det blæste også en halv pelikan..

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 21:20

> Total vandret vej (på øjemål) og med vinden i ryggen. Den anden vej nåede
> jeg ikke så meget.. men det blæste også en halv pelikan..

Stabilt - den er meget hurtig, din Saab.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 21:28

Jan W Nielsen skrev:

> Stabilt - den er meget hurtig, din Saab.

Den kan da flytte sig lidt omend den nærmest står stille ved siden af
Torbens. Og når Henrik får boks i hans er den jo en del hurtigere end min.

Men jeg er nu ganske tilfreds.

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 22:50

> Sådan ca. ja vil jeg skyde på.. sidste streg er nemlig 250. Her viser den
> 260 (går jeg da ud fra) men havde desværre ikke gps tændt :( (havde jeg
> [...]

Den ser noget mistænkelig høj ud, den temp-måler....!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-05-06 11:48

Henrik B. skrev:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den ser noget mistænkelig høj ud, den temp-måler....!

Det synes jeg alle de SAAB Turbo 9000 jeg har set gør når man giver den
kniven over lang tid.. den faldt til middel kort tid efter jeg slap gassen.

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 06:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> http://tuxx.dk/content/images/websaab06.jpg

Tsk tsk tsk....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-06 06:49

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Tsk tsk tsk....

Det var da Martin var i Tyskland til biludstilling...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 07:12

"Henrik B." skriver:

> Det var da Martin var i Tyskland til biludstilling...

At man med 260km/t sad med kameraet ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-05-06 11:48

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Henrik B." skriver:
>
> At man med 260km/t sad med kameraet ?

Kan du se at det er mig der holder kameraet? Kan du se at det er
håndholdt og ikke "fastmonteret" på rattet?

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 12:10

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Kan du se at det er mig der holder kameraet? Kan du se at det er
> håndholdt og ikke "fastmonteret" på rattet?

Ja

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-05-06 12:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ja

Jeg tager hatten af ;)

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 12:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg tager hatten af ;)

Godt, husk at tage den på igen senere, så håret ikke blæser af....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-05-06 14:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> At man med 260km/t sad med kameraet ?

Den viste jeg ville komme. Men på billedet kan det godt se ud til at det
er en der sidder ved siden af der holder kameraet ind foran føreren.

Nu kender jeg ikke så meget til Saab, så; Hvad angiver alle de der røde
lamper?

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Broegger

Dato : 22-05-06 14:19

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev news:e4sd3s$14s7$2@newsbin.cybercity.dk:

> Nu kender jeg ikke så meget til Saab, så; Hvad angiver alle de der røde
> lamper?

Det er vel benzinforbruget!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-05-06 15:36

Broegger skrev:
> Det er vel benzinforbruget!

Du mener så der skal køre en tankbil ved siden af så der kan ske løbende
påfyldning?

Fra : Broegger

Dato : 22-05-06 16:06

> Du mener så der skal køre en tankbil ved siden af så der kan ske
> løbende påfyldning?

Det er nok snarere nødvendigt at bruge de fly der kan tanke jetjagerne!
Han må så bare flyve lidt lavt.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 14:50

Finn Guldmann skriver:

> Den viste jeg ville komme. Men på billedet kan det godt se ud til at det
> er en der sidder ved siden af der holder kameraet ind foran føreren.

Ser du jeg gasser Martin af dybeste skuffe - ikke andet....

Han gasser igen på et tidspunkt

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-05-06 15:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ser du jeg gasser Martin af dybeste skuffe - ikke andet....
> Han gasser igen på et tidspunkt

Jeg ved det, jeg ved det.

Jeg ville blot lige levere lidt plausibel skyts.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-05-06 21:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Ser du jeg gasser Martin af dybeste skuffe - ikke andet....
>
> Han gasser igen på et tidspunkt

Det er så sikkert som Amen i kirken

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-05-06 21:57

Finn Guldmann skrev:

> Nu kender jeg ikke så meget til Saab, så; Hvad angiver alle de der røde
> lamper?

Hvis det er den stribe på langs så er det forbruget.. og den sluger så
man næsten kan høre den slubre i tanken

Kørte i dag blandet by, motorvej og land og endte på 12 km/l. Kører jeg
med fuld gas så ender jeg under det halve ;)

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 18:03

> Jeg ville gerne med..

Det har du ikke tid til.
Nu har du siddet her i denne tråd siden i formiddags.:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 16:46

Martin Vollert skrev:

> Man starter vel stopuret når man trykker speederen ned.

Det vil jeg mene man bør. I min har jeg lige en snert af turbotøven så
trykket kommer efter et halvt sekund.. føles det som. Men jeg
måler/målte nu alligevel fra det sekund jeg strakte foden.

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 16:55

> Det vil jeg mene man bør. I min har jeg lige en snert af turbotøven så
> trykket kommer efter et halvt sekund.. føles det som. Men jeg måler/målte
> nu alligevel fra det sekund jeg strakte foden.

Jeg trykker start på uret, og kaster derefter pedalen i bund...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 17:00

Henrik B. skrev:

> Jeg trykker start på uret, og kaster derefter pedalen i bund...

Dvs. trykker start, mister et halvt sekund på uret og trykker pedalen ned?

Hvad er dine tider?

Jeg trykker på både knap og pedal samtidigt.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 18:01

> VW Bora 2,0:
> 20,2 sek.

0-100 på 15.3 og på nye dæk hehe.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 18:10

Olesen wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> 0-100 på 15.3 og på nye dæk hehe.
Den kan jeg "slå"...

29,6 sek. fra 0-100...
Dette med speederen bund.

Hvilken bil?

Nissan Patrol 2,8 TD med STØRRE dæk...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 18:23

meddelelse news:44709ed0$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Nissan Patrol 2,8 TD med STØRRE dæk...

hehe...hvor stor forskel på en 3.3 og en 2.8'er ?
Er 3.3 den ældste eller fåes den også med 2.8 'dengang'
der var 'super-roof's til ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 18:24

Olesen wrote:
> [...]
>
> hehe...hvor stor forskel på en 3.3 og en 2.8'er ?
> Er 3.3 den ældste eller fåes den også med 2.8 'dengang'

3,3 er ældst.
2,8 kom vist omkring 89-90.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 21-05-06 18:21

> [...]
> tilløb fra for eksempel 60 km/t, ved at kører på helt vandret vej, og ved
> at man i øvrigt bruger gearene bedst muligt.

Aheem... af rent "tekniske årsager" nøjes jeg med en 80-120 tid. Måske
kommer jeg op på de 160 en anden dag...

80 km/t --> 120 km/t
Smart ForTwo, 0,6 l, 61 hk, turbo, twinspark, 6 gear sekventiel og den store
radiopakke med fire (4) højttalere
-- 31,9 sekunder rent!! --

Kørt her på Viborgkanten i de sene eftermiddagstimer. I målingen skal der
dog tages højde for en let medvind...

Tag den folkens

--
Mvh.
- Peter R. Christiansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 18:25

Peter R. Christiansen wrote:
> [...]
>
> Kørt her på Viborgkanten i de sene eftermiddagstimer. I målingen skal
> der dog tages højde for en let medvind...

Den kan jeg godt slå!
Jeg kan ikke komme derop...
Kun i medvind og ned af bakke...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 21-05-06 18:32

meddelelse news:4470a26c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> Den kan jeg godt slå!
> Jeg kan ikke komme derop...
> Kun i medvind og ned af bakke...

Uha... Jeg skal også love for jeg var helt klam i hænderne bagefter

Det er sjældent bonzai-benz´en får lov til at strække sådan ud. Det er jo
alligevel i ubetænkelig nærhed af Vmax´en for sådan et fartmonster!

--
Mvh.
- Peter R. Christiansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 19:28

Jan W Nielsen skriver:

> VW Bora 2,0:
> 20,2 sek.

VW golf 1,9TDI med officielt 105 HK.

~ (uendeligt) sek

1. der er ikke plant nok omkring, hvor jeg bor til at lave en pålidelig
måling.

2. Med 20+ km/l gennem det sidste år og skal det holdes videre skal
sådanne tests vidst undgås i et stykke tid.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : John Sahl

Dato : 21-05-06 22:44

Jan W Nielsen wrote:
> Længere nede har vi en lang tråd om vores bilers evne til at
> accelerere fra 80-160 km/t.

Alle i racerkørere skulle have været med på Vandel i dag, så
kunne i have fået gevaldig kamp til stregen, og blandt andet have
set en Uno Turbo gøre det grimme ved en Nissan Skyline

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Broegger

Dato : 22-05-06 10:23

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev news:4470df27$0$67256
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Alle i racerkørere skulle have været med på Vandel i dag, så
> kunne i have fået gevaldig kamp til stregen, og blandt andet have
> set en Uno Turbo gøre det grimme ved en Nissan Skyline

B*llet dens udstødning? <fløjte_uskyldigt.wav>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-05-06 11:26

Peter R. Christiansen wrote:

> Det er sjældent bonzai-benz´en

Bonzai-benz - LOL Det er sgu den bedste jeg har hørt idag.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens

Dato : 22-05-06 13:15

Jan W Nielsen skrev:

> [...]
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere

Super tråd Jan. Jeg vil gerne deltage, meen jeg skal lige op på 6
cylindere igen =)
Bilen er til rep, havde følgende i computeren :/

16657 P0273 002
Indsprøjtningsventil på cylinder 5-N83
Korslutning til stel

16684 P0300 001
Forbrændingsudsættere registreret

16689 P0305 001
Cylinder 5
Forbrændingsudsættere registreret

17775 P1367 004
Tændingsaktivering cylinder 5
Afbrydelse
Sporadisk

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 13:57

> Super tråd Jan.

Tak - jeg synes også, den er meget underholdende..

> Jeg vil gerne deltage, meen jeg skal lige op på 6
> cylindere igen =)

Kanon - husk at fortælle, hvilken bil der er tale om - og hvad der ellers kunne
være interessant...

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-05-06 16:15

> [...]
eller
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle

Resultat af to ture, een i hver retning på flad vej - næsten
vindstille - to personer i bilen og fuld tank :
1.tur : 15,64
2.tur : 15,45
Gearvælger i "3" og "S" - laver kickdown til 2.gear - de 160 nås i
3.gear.
Mit speedo viser ca.1Km/t for lidt iflg. GPS både ved 80 og 160.

Jeg gætter på jeg vinder omkring 1-2sek hvis jeg kunne starte i 2.gear
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 18:16

> 2.tur : 15,45

> Jeg gætter på jeg vinder omkring 1-2sek hvis jeg kunne starte i 2.gear

Formentlig - hvordan ser billedet ud, hvis du starter ved 75 km/t, så den
når at geare ned, før du rammer 80 - og SÅ starter stopuret..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-05-06 18:27

> Formentlig - hvordan ser billedet ud, hvis du starter ved 75 km/t, så
den
> når at geare ned, før du rammer 80 - og SÅ starter stopuret..?

Det må jeg prøve næste gang jeg skal udenfor bygrænsen....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jens

Dato : 22-05-06 21:23

JanWNielsen skrev:

> Tak - jeg synes også, den er meget underholdende..

> Kanon - husk at fortælle, hvilken bil der er tale om - og hvad der ellers kunne
> være interessant...

jepsen.. umiddelbart bliver det fra en golf v6 4 motion og en bmw 3.0
z4.... Du skrev noget om et lukket område ?

--
Jens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 21:39

> jepsen.. umiddelbart bliver det fra en golf v6 4 motion og en bmw 3.0
> z4.... Du skrev noget om et lukket område ?

Det bliver spændende - du bor i hovedstaden..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jens

Dato : 22-05-06 21:48

Jan W Nielsen skrev:

> Det bliver spændende - du bor i hovedstaden..?

Mere eller mindre =)

--
Jens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 21:53

> Mere eller mindre =)

Send mig en mail:

jandkfritidbil@hotmail.com

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jens

Dato : 23-05-06 07:39

Jan W Nielsen skrev:

> Send mig en mail:
>
> jandkfritidbil@hotmail.com

Det er gjort =)

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 08:36

> Det er gjort =)

Mystisk - jeg kan ikke se den...

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 10:50

> Her er foreløbig status - hvis folk er tæt ved grænsen til Tyskland, eller
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere
> tider på..?

Ny bil:

BMW 320d, 163 hk, 6-trins tiptronic (0-100 på 8,6 sekund)
Bedste tid ud af to fra 80-160:
16.5 sekund
(Optimale gear blev lagt ind, før stopur blev tændt)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-05-06 20:27

> [...]
> hvis folk har adgang til et lukket areal, skal vi så ikke have nogle flere

Jeg kan da lige svinge BMW'en en tur i morgen, og har planer om at hive
Cosworth'en ud en af dagene i juni :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-06 23:03

> Jeg kan da lige svinge BMW'en en tur i morgen, og har planer om at hive
> Cosworth'en ud en af dagene i juni :)

Kanon.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-05-06 17:32

> Kanon.

Verdamt!

Glemte helt at gøre det,. Jeg får lavet en tid her i ferien, så kan tøsen
betjene stopuret. :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 17:41

> Glemte helt at gøre det,. Jeg får lavet en tid her i ferien, så kan tøsen
> betjene stopuret. :)

Kanon - jeg glæder mig til at høre mere.

Smid tiden i den nye tråd, der er startet lidt tidligere i dag, den
24.05.2006, klokken 15:06..

P.S: Vi ses jo til Le Mans inden længe..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 10:17

> Kanon - jeg glæder mig til at høre mere.

Jeg er egentlig også lidt spændt :)

> Smid tiden i den nye tråd, der er startet lidt tidligere i dag, den
> 24.05.2006, klokken 15:06..

Skal nok :)

> P.S: Vi ses jo til Le Mans inden længe..

Yes, no doubt!

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-05-06 04:52

Morten Lorenzen skrev:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da lige svinge BMW'en en tur i morgen, og har planer om at hive
> [...]
Det kunne være fedt, jeg venter spændt på tiden fra Cosworth'en, Bmw'en
er jo bare en stangvare den kan man altid finde en tid på.

Jeg må sige at du er kommet et stykke vej siden vi mødtes nede i Padborg
til FKD's Rullefelts måling for et par år siden, der kørte du jo bare i
en udbollet gamle Sierra.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-05-06 17:36

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne være fedt, jeg venter spændt på tiden fra Cosworth'en, Bmw'en er
> jo bare en stangvare den kan man altid finde en tid på.

Yes yes... Desværre skal jeg lige have justeret Cosworthen en anelse da
turboen blæser tændrørsgnisten ud, når den når et vist tryk. - Skal have
skiftet tændrør + kabler + justering osv...$$$$$

> Jeg må sige at du er kommet et stykke vej siden vi mødtes nede i Padborg
> til FKD's Rullefelts måling for et par år siden, der kørte du jo bare i en
> udbollet gamle Sierra.

Som jeg husker det, havde jeg en dejlig 1993 Sierra 2,0i GLX med bare
170.000 km på klokken, og i rimelig god stand. :)
"kommet et stykke vej " - Tjaaa, det går vel fremad med tiden :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 17:40

> Som jeg husker det, havde jeg en dejlig 1993 Sierra 2,0i GLX med bare
> 170.000 km på klokken, og i rimelig god stand. :)
> "kommet et stykke vej " - Tjaaa, det går vel fremad med tiden :)

Morten - var det ikke os to, der mødtes, da jeg kørte Thomas ud til dig
engang..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : MK

Dato : 24-05-06 19:03

> Morten - var det ikke os to, der mødtes, da jeg kørte Thomas ud til dig
> engang..?

Han er nemt at kende: Total jysk, total bilfreak og ved alt rødvin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 20:43

> Han er nemt at kende: Total jysk, total bilfreak og ved alt rødvin

Ved alt om rødvin...?

Lyder lækkert. Jeg har et par gode flasker - herunder en Barolo - liggende
bagi bilen, som trænger til at blive drukket.

Hvis franskmændene ikke arresterer os med den italienske vin på grænsen,
forslår jeg, at vi drikker vinen sammen, når vi er nede ved Le Mans - og i
øvrigt får en en god snak om biler og god vin..

))

PS: Et lille citat: Barolo er den mest kendte af vinene fra Piemonte. Den er
lavet på Nebbiolo-druen og skal lagre 3 år, heraf de 2 på fad inden den må
sælges. Er der tale om riserva eller riserva speciale er perioden
henholdsvis 4 og 5 år. En Barolo er en tung og kraftig vin, der i sin ungdom
kan være snerpende. Det er en meget holdbar vin og den skal som regel have
5-8 år på bagen inden den drikkes, men 10-15 år er endnu bedre.. Uhmnn....

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 12:15

> Ved alt om rødvin...?

Næppe... :)

> Lyder lækkert. Jeg har et par gode flasker - herunder en Barolo - liggende
> bagi bilen, som trænger til at blive drukket.

Det lyder rigtig dejligt, men er det ikke synd at opbevare vin i
bagagerummet? Det der ligger i mit bagagerum ryger som regel lidt frem og
tilbage :)

> Hvis franskmændene ikke arresterer os med den italienske vin på grænsen,
> forslår jeg, at vi drikker vinen sammen, når vi er nede ved Le Mans - og i
> øvrigt får en en god snak om biler og god vin..

Yes, det lyder dælme som en aftale!

Brunello, Barolo og Amarone ligger helt sikkert også i top på min vinliste
:)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : MK

Dato : 25-05-06 12:17

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe...

Jysk beskedenhed?

> Det lyder rigtig dejligt, men er det ikke synd at opbevare vin i
> bagagerummet?

Helt hen i skoven :)

> Brunello, Barolo og Amarone ligger helt sikkert også i top på min vinliste

Apropos jyder - er de ikke mere til bajere

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-05-06 12:25

Den Thu, 25 May 2006 11:17:16 GMT sendte "MK"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> følgende røgsignaler:

>"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Jysk beskedenhed?

>Helt hen i skoven :)

>Apropos jyder - er de ikke mere til bajere

Det kan jo være at man af hensyn til jyderne indfører dåsevin til de
"intellektuelle".

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 12:43

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jysk beskedenhed?

Spørg dig selv :)

> Apropos jyder - er de ikke mere til bajere

Det er de også :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:37

> Det lyder rigtig dejligt, men er det ikke synd at opbevare vin i
> bagagerummet? Det der ligger i mit bagagerum ryger som regel lidt frem og
> tilbage :)

Det ligger fast i en slags "holder". Det er egentlig bare fordi, jeg endnu
ikke har fået vinen op i leligheden. Det var noget, jeg fik..

> Brunello, Barolo og Amarone ligger helt sikkert også i top på min vinliste

Så må vi jo se lidt på det, når vi kommer til Le Mans.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:39

> Det ligger fast i en slags "holder". Det er egentlig bare fordi, jeg endnu
> ikke har fået vinen op i leligheden. Det var noget, jeg fik..

I øvrigt tror jeg ikke, den tager spor skade af at ligge i bilen. Den ligger
under bunden i bagagerummet, hvor der aldrig bliver varmt.....endnu i hvert
fald..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 23:03

> I øvrigt tror jeg ikke, den tager spor skade af at ligge i bilen. Den
> ligger under bunden i bagagerummet, hvor der aldrig bliver varmt.....endnu
> i hvert fald..

Nu må du ikke kalde mig sindssyg. :)
- Jeg har været med til at få et par flasker Barolo varmet op til korrekt
temperatur på topstykkerne af en Ferrari 512TR, som var startet op for denne
ene årsag....
(Flaskerne havde stået udenfor et par timer en vinter, og Ferrarien skulle
alligevel have fordelt olien lidt efter at have været slukket i et par
måneder.)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 23:04

> Så må vi jo se lidt på det, når vi kommer til Le Mans.

Jeg tror det mest bliver Kronenbourg, og desværre ikke så meget god rødvin
:)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 10:30

> Han er nemt at kende: Total jysk, total bilfreak og ved alt rødvin

Tak for de alt for pæne ord :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 10:39

> Tak for de alt for pæne ord :)

Specielt det om jysk - det er vi nogen, der betragter som et stort
kompliment..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : MK

Dato : 25-05-06 10:46

> Specielt det om jysk - det er vi nogen, der betragter som et stort
> kompliment..

Jep, de kommer altid til jobsamtale hos mig, hvis det står
i deres ansøgning, og kompetencerne ellers er nogenlunde...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 11:44

> Jep, de kommer altid til jobsamtale hos mig, hvis det står
> i deres ansøgning, og kompetencerne ellers er nogenlunde...

Ha-ha... Sådan skal det være.. :)

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : MK

Dato : 25-05-06 12:06

> Ha-ha... Sådan skal det være.. :)

Et andet godt aktiv ifm. jobansøgning hos mig er selvfølgelig
bilinteressen. På et tidspunkt søgte en gut en stilling, jeg havde
opslået - i ansøgningen skrev han, at han havde kørt en F1.
Han røg lige ind til samtale på dét punkt
(men fik nu ikke jobbet)

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-05-06 21:44

MK skrev:
> [...]
> bilinteressen. På et tidspunkt søgte en gut en stilling, jeg havde
> opslået - i ansøgningen skrev han, at han havde kørt en F1.

Han hed vel ikke Kiesa til efternavn

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 12:08

> Specielt det om jysk - det er vi nogen, der betragter som et stort
> kompliment..

Yes, omend det største der findes :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 10:18

> Morten - var det ikke os to, der mødtes, da jeg kørte Thomas ud til dig
> engang..?

Jo, fuldstændig korrekt, du kørte vist nok i en Golf stationcar?

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 10:31

> Jo, fuldstændig korrekt, du kørte vist nok i en Golf stationcar?

Jepper..

Faktisk var det den her:

VW Golf TDi, 115 hk, 6 gear:
18,6 sek.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 10:38

> Jepper..
>
> Faktisk var det den her:
>
> VW Golf TDi, 115 hk, 6 gear:
> 18,6 sek.

Hold k*ft mand... Den er da kke helt gal med hukommelsen, på trods af "et
par" glas rødvin i går aften/nat :)
Tester du alle biler du kører 80-160? ;)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : MK

Dato : 25-05-06 10:42

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tester du alle biler du kører 80-160? ;)

I så fald kunne jeg godt tænke mig tiderne på
Lupo 3L samt A2

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 12:09

> I så fald kunne jeg godt tænke mig tiderne på
> Lupo 3L samt A2

Kan de overhovedet køre 160? Og forøvrigt har man sjældent en hel weekend
til at opnå det i :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 11:46

> Hold k*ft mand... Den er da kke helt gal med hukommelsen, på trods af "et
> par" glas rødvin i går aften/nat :)

He-he..

Faktisk måtte jeg tilbage her i gruppen for at finde tiderne - kunne ikke
huske dem mere..

> Tester du alle biler du kører 80-160? ;)

Nøh - men det kunne være, man skulle begynde på det..

Kan du så se at komme afsted med den bimmer der..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 12:08

> Faktisk måtte jeg tilbage her i gruppen for at finde tiderne - kunne ikke
> huske dem mere..

Man bliver jo ikke yngre :)

> Nøh - men det kunne være, man skulle begynde på det..

Ja, jeg forsøger at køre topfart i alle de biler jeg prøver ;)

> Kan du så se at komme afsted med den bimmer der..

Yes yes, skal faktisk afsted til Tyskland om lidt, men skal lige forbi min
dejlige Cosworth først. - Du ved, klappe den lidt på hjelmen og nusse den
blidt under spoileren, det kan den så godt lide :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:38

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 23:06

Så kom tiden i hus: 80-160 er 11,46 sekunder. - Den er også tilføjet i den
ny tråd.

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-06 00:19

Morten Lorenzen skrev:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>

> Så kom tiden i hus: 80-160 er 11,46 sekunder. - Den er også tilføjet i den
> ny tråd.

Er der nogen der ved hvor mange metre F.eks 2sek. forskel giver i
denne disciplin, jeg mener hvor mange meter foran vil Mortens Bmw være
foran min Mondeo når vi når 160 km/t hvis vi tager vores tider, hans
11,5 sek.og min 13,5 sek(runder lige op).
Er der nogen der er hård til den slags regning for jeg er ikke, men jeg
syntes det kunne være sjovt at vide om det er en halv eller hel bil
længde, jeg har en ide om at det faktisk ikke er så meget som man tror,
og afsæt samt gearskift har en masse at sige, Dvs. en bil så måske er 2
sek hurtigere end min ikke skal fucke meget op før det gå'er til den
anden side.
Ellers en god tid Morten men da du slår Jan's Opel er det desværre en om'er

Fra : Kim H

Dato : 26-05-06 06:04

> [...]
> syntes det kunne være sjovt at vide om det er en halv eller hel bil længde

Jeg vil tro, han er en ca. 80 mtr. foran
hvis man siger 160 km på en time = 160: 60 = 2666 Mtr. på en minut =
2666 : 60 = 44,4 mtr i sekundet ved 160 km/t altså må det være knap 2 x 44
mtr.

Kim H

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 08:00

Den Fri, 26 May 2006 07:04:28 +0200 sendte "Kim H" <kim014@mail.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>hvis man siger 160 km på en time = 160: 60 = 2666 Mtr. på en minut =
>2666 : 60 = 44,4 mtr i sekundet ved 160 km/t altså må det være knap 2 x 44

Den holder vist ikke vand, for som jeg ser det har du kun påvist hvor
langt man kører på 2 sek. ved 160 km/t.
Men du glemmer at den anden bil er 2 sek fra at nå de 160 km/t (dvs.
at den dog stadig er på vej op i fart, så hastighedsforskellen på de
to biler er efter 11,5 sek. ikke 160 km/t.

Hvis vi siger at accelerationen er lineær (hvilket den ikke er i
virkeligheden), så øger den hurtigste bil (Bil 1) hastigheden med ca.
6,96 km/t pr. sek. (0-80 km/t på 11,5 sek.) og den langsommeste (Bil
2) øger den med ca. 5,92 km/t pr. sek. (0-80 km/t på 13,5 sek.)

Det vil sige at når Bil 1 efter 11,5 sek. når de 160 km/t (80 + 11,5 *
6,96), kører Bil 2 trods alt 148 km/t på dette tidspunkt (80 + 11,5 *
5,92).

Så forskellen er kun 12 km/t (teoretisk) og det er ca. 3,33 m pr. sek.
eller 6,66 m på 2 sek..

Men jeg synes bare at jeg har misset et eller andet i udregningen, er
det en af de kloge, der vil regne efter.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-06 08:29

Hr. Jensen wrote:
> [...]
>
> Men jeg synes bare at jeg har misset et eller andet i udregningen, er
> det en af de kloge, der vil regne efter.

Du mangler at beregne den tilbagelagte strækning. For den hurtige har jo i
11,5 sek kørt nået længere pr. hvert sek. end den langsomme...

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 09:34

Den Fri, 26 May 2006 09:28:52 +0200 sendte "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> følgende røgsignaler:

>Du mangler at beregne den tilbagelagte strækning. For den hurtige har jo i
>11,5 sek kørt nået længere pr. hvert sek. end den langsomme...

Mon det er 68-69 m?

Slutposition = ½*(acceleration*(tid^2)+starthastighed+startposition)

Startposition sættes til 0 og kan derfor udelades, da begge biler har
det samme udgangspunkt, nemlig 80 km/t.

Regnestykket gøres for begge biler og trækkes fra hinanden.

Det blev noget med at Bil 1 når at køre ca. 588 m på de 11,5 sek, og
bil 2 når kun at køre 519 m på den samme tid.

Hvis begge biler bliver ved med at accelerere indtil Bil 2 når 160
km/t efter 13,5 sek. er afstanden naturligvis større.

Er det en korrekt formel, der er brugt? (Jeg er jo ikke matematiker)

Formelen jeg brugte står et stykke nede på:
http://www1999215.thinkquest.dk/teori/bev/sva.html

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 09:48

Den Fri, 26 May 2006 10:34:05 +0200 sendte Hr. Jensen
<dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>Er det en korrekt formel, der er brugt? (Jeg er jo ikke matematiker)
>
>Formelen jeg brugte står et stykke nede på:

Årh, for H...... jeg fik lige blandet æbler og pærer sammen.

Afstanden bliver ca. 19 m.

Så som Jan W. skrev: et par billængder + moms.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 10:29

> Afstanden bliver ca. 19 m.

Det passer måske meget godt, når vi husker på, at Thomas´ Camaro tager 7-8
meter fa mig (3 meter mellem bilerne), og at hans accelererer fra 80-160
km/t 0,7 sekund hurtigere end min.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 08:53

> Er der nogen der ved hvor mange metre F.eks 2sek. forskel giver i denne
> disciplin

Pu-ha.. Det var en svær en.. Jeg vil undlade at begynde at regne, for det
vil tage mig uforholdsmæssigt lang tid at finde uf af, hvordan man gør...

Men jeg vil tro, at 2 hele sekunder giver en forskel på to billængder - men
det er et gæt.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 08:59

Jan W Nielsen skriver:

> Men jeg vil tro, at 2 hele sekunder giver en forskel på to billængder - men
> det er et gæt.

Meget mere.

Jeg formoder at du ikke så VQ i går aftes på DR1.
http://www.dr.dk/DR1/vq/programmerne/20060522150339.htm
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=205003

En Mitsu Lance evo et eller andet op mod en 2VC og en Lastbil. De skulle
køre dørtræk, med Mutsuen i bakgear (2-300 meter svjh).

Her er der 4 sekunder i forskel og det er en meget stor afstand rent

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 09:34

> Meget mere.

> Her er der 4 sekunder i forskel og det er en meget stor afstand rent

Men det er jo ikke den slags forskel, vi måler.. Altså forskel i sekunder i
forhold til et givent punkt.. For så ville jeg være enig.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 09:35

Jan W Nielsen skriver:

> Men det er jo ikke den slags forskel, vi måler.. Altså forskel i sekunder i
> forhold til et givent punkt.. For så ville jeg være enig.

Men der ser du, hvad 4 sekunders forskel giver i afstand ved lavere
hastigheder.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 26-05-06 10:08

On Fri, 26 May 2006 01:18:46 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

> [...]
>foran min Mondeo når vi når 160 km/t hvis vi tager vores tider, hans
>11,5 sek.og min 13,5 sek(runder lige op).

Det er godt nok mange år siden jeg har gået i skole, men der er da
stadig en lille smule, der hænger ved

Da vi ikke kender accelerationsforløbet, kan vi naturligvis heller
ikke sige noget om, hvad afstanden vil være efter de 11,5 sekunder.
Det kan rent faktisk være tilfældet, at den langsomme er foran, selv
om det ikke er ret sandsynligt.

Hvis vi nu fejlagtigt antager, at accelerationen er lineær for begge
biler, er det muligt at regne på.

s = ½ x a x t^2 + Vo x t

hvor
s = kørt strækning i meter
a = acceleration i m/sec^2
t = tid i sekunder (11,5)
Vo = begyndelseshastigheden = 80 km/t = 22,22 m/sec

Accelerationen er forskellen mellem sluthastighed og
begyndelseshastighed divideret med tiden:

a1 = (44,44 - 22,22) / 11,5 = 1,93 m/sec^2
a2 = (44,44 - 22,22) / 13,5 = 1,65 m/sec^2

s1 = ½ x 1,93 x 11,5^2 + 22,22 x 11,5 = 127,6 + 255,5 = 383,1 m
s2 = ½ x 1,65 x 11,5^2 + 22,22 x 11,5 = 109,1 + 255,5 = 364,6 m

Det vil sige en meget teoretisk forskel på 18 - 19 meter
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 10:11

Den Fri, 26 May 2006 09:08:20 GMT sendte Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> følgende røgsignaler:

>s1 = ½ x 1,93 x 11,5^2 + 22,22 x 11,5 = 127,6 + 255,5 = 383,1 m
>s2 = ½ x 1,65 x 11,5^2 + 22,22 x 11,5 = 109,1 + 255,5 = 364,6 m
>
>Det vil sige en meget teoretisk forskel på 18 - 19 meter

Yessss! Så havde jeg ret....til sidst.

Fra : Kim H

Dato : 26-05-06 11:21

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den Fri, 26 May 2006 09:08:20 GMT sendte Verner Johnsen
> <vejoh@post10.tele.dk> følgende røgsignaler:

> Yessss! Så havde jeg ret....til sidst.

Vil det sige at han kun kører 18-19 mtr. på 2 sek. ved en hastighed af
næsten 160 km/t ?

Kim H

Fra : Peter Weis

Dato : 26-05-06 12:06

Kim H wrote:

> Vil det sige at han kun kører 18-19 mtr. på 2 sek. ved en hastighed af
> næsten 160 km/t ?

Nej. De 18-19 meter er opbygget i løbet af accelerationsforløbet.
160km/t er sluthastigheden, bestemt ike gennemsnitshastigheden.

mvh
Peter

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 12:13

Den Fri, 26 May 2006 12:21:20 +0200 sendte "Kim H" <kim014@mail.dk>
følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Vil det sige at han kun kører 18-19 mtr. på 2 sek. ved en hastighed af
>næsten 160 km/t ?

Nej, det vil sige at han i løbet af accelerationen fra 80 km/t til 160
km/t ryger ca. 19 meter foran ift. den langsomme.

Hastigheden ved 160 km/t er ganske rigtigt 44,4444 m/s, men den anden
bil holder jo ikke stille. Han er på omkring 148 km/t efter 11,5 sek.

Man kan også sige at den hurtige ved fortsat acceleration er oppe på
(6,96*13,5)+80) ca. 174 km/t, når den langsomme når 160 km/t efter
13,5 sek.

Det du udregner når du siger "(160 / 3,6) * 2" er den distance der
køres i løbet af 2 sek. ved 160 km/t, nemlig ~88,89 meter.

Fra : Kim H

Dato : 26-05-06 13:11

> [...]
>
> Det du udregner når du siger "(160 / 3,6) * 2" er den distance der
> køres i løbet af 2 sek. ved 160 km/t, nemlig ~88,89 meter.

Ja men du har nok ret , det jeg så ikke forstår er at , bil 1 er i mål 2 sek
.. før bil 2 og i den tid (2 sek.) kører bil 1 mindst 148 km/t = 18-19 mtr.
Det er efter min mening for lidt.
Men måske har jeg misforstået , det du siger er at bil 1 bruger 364,6 mtr.
for at opnå 160 km/t og bil 2 bruger 383,1 mtr. for at opnå 160 km/t =
forskel på 19 mtr. og det jeg mener er at hvis bil 1 har kørt 366,6 mtr. og
er oppe på 160 km/t er bil nr. 2 mere end 19 mtr. bagved.

Kim H

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-06 13:46

Hr. Jensen wrote:
> [...]
>
> Det du udregner når du siger "(160 / 3,6) * 2" er den distance der
> køres i løbet af 2 sek. ved 160 km/t, nemlig ~88,89 meter.

Når den hurtigste passere "målstregen" er den langsomme ca. 2 sek. bagefter.
Hvor mange meter er han bagefter? Han kører ca. 148 km/t. Han tilbagelægger
en strækning, som tager ham 2 sek. at køre...

Hvor langt har han kørt på de 2 sek?
Han har kørt 82,2 meter. Dermed må den langsomme være 82,2 meter bagefter
den hurtigste, når den hurtigste rammer 160 km/t.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 14:26

Den Fri, 26 May 2006 14:45:50 +0200 sendte "Morten Fruergaard" <mit
> [...]

>Han har kørt 82,2 meter. Dermed må den langsomme være 82,2 meter bagefter
>den hurtigste, når den hurtigste rammer 160 km/t.

Problemet er at de ikke skal nå at køre en bestemt afstand, men
derimod skal opnå en bestemt hastighed. Og da de acc. forskelligt
ligger målstregen for Bil 2 19 m efter målstregen for Bil 1, idet at
Bil 2 skal bruge det længere stykke for at komme op på 160 km/t.

Det du skriver forudsætter at de begge skal køre den samme afstand, og
at Bil 1 kan køre afstanden 2 sek. hurtigere end Bil 2.

Prøv evt. i praksis nu da I jo har adgang til lukkede baner.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 10:27

> Det er godt nok mange år siden jeg har gået i skole, men der er da
> stadig en lille smule, der hænger ved

Ja, det må jeg nok sige..

> Det vil sige en meget teoretisk forskel på 18 - 19 meter

Måske lidt mere, da Martin først når de 160 km/t efter 13,7 sekund - og hvis
vi forudsætter at der spørges til, hvor langt foran BMW´en vil være i dén
situation...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 10:37

Den Fri, 26 May 2006 11:26:43 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>vi forudsætter at der spørges til, hvor langt foran BMW´en vil være i dén

Selvfølgelig, men nu har Verner jo givet dig redskabet, så den regner
du selv på.

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-09-06 21:11

Det er længe siden dette emne døde ud, men her er endelig en cirkatid på
Jaguaren: 15 sek. Jeg tog tiden på video'en i dk.binaer.motor

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-06 21:23

Leo Jensen skriver:

> Det er længe siden dette emne døde ud, men her er endelig en cirkatid på
> Jaguaren: 15 sek. Jeg tog tiden på video'en i dk.binaer.motor

Omega 2,? 6 cylindret 18,3 sekunder gennem gearene. I 5. alene = 30
sekunder.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-06 21:49

In article <45198C3F.D90E75A9@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Leo Jensen skriver:

> Omega 2,? 6 cylindret 18,3 sekunder gennem gearene. I 5. alene = 30

Måleunøjagtighed eller ej... 18 sek. er dælme lang tid .. burde sådan en
ikke være rimelig kvik?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-06 05:17

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Måleunøjagtighed eller ej... 18 sek. er dælme lang tid .. burde sådan en
> ikke være rimelig kvik?

2 målinger på et flad stykke tysk motorvej uden nævneværdig anden
trafik, fortaget på samme strækning i hver sin retning giver 18,3 og
18,4.

Den har vel kun 150-170 HK eller sådan noget, så er det en ordentlig
slæde der er tung af h.. til.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-06 10:31

In article <4519FB56.9BAEA1C7@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Den har vel kun 150-170 HK eller sådan noget, så er det en ordentlig
> slæde der er tung af h.. til.

Okay.. troede den var tæt på 200hk ..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 27-09-06 10:33

KLIP

> Okay.. troede den var tæt på 200hk ..

Så er det en 3.0.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-06 10:51

In article <451a456c$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Så er det en 3.0.

Hvad ved jeg om Opel

Men okay.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 27-09-06 11:02

KLIP

> Hvad ved jeg om Opel

LOL

> Men okay.

Den seneste 3.0 er nu en 3.2 ..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 27-09-06 16:57

> Den seneste 3.0 er nu en 3.2

Stooooop - jeg tåler ikke mere om Opel Omega 3,0.
Jeg får tårer i øjnene af at tænke på min dejlige '91 Opel
Omega 3000 24V med 204/270 nm. Uha det var bil !

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 00:29

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Stooooop - jeg tåler ikke mere om Opel Omega 3,0.
> Jeg får tårer i øjnene af at tænke på min dejlige '91 Opel
> Omega 3000 24V med 204/270 nm. Uha det var bil !

Så skal du måske vente til den nye Omega dukker op.

Den kommer sikkert også med en V8:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=87092

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 07:18

> Så skal du måske vente til den nye Omega dukker op.
>
> Den kommer sikkert også med en V8:
>
> http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=87092

Hmmmm, ligner en forvokset Astra...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 18:39

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmmmm, ligner en forvokset Astra...

Det er da snart lige gyldig, hvilken potte man ser på, så ligner den en
forvokset nn.

Se Volvo, her ligner en S80 en forvokset S30.

Se BMW, her ligner en BMW 1 en 750.

Se Citroen osv. osv......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-09-06 17:36

> Så skal du måske vente til den nye Omega dukker op. Den kommer sikkert
> også med en V8:
> www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=87092

Nej, det skal jeg ikke ha' - dels købe jeg brugt
og dels er den ikke mig.

Iøvrigt har Opel fundet en Vectra OPC, som de mener, jeg
skal prøve. Jeg er udvalgt som testdriver og bad om sån een
istedet for den 1,8i, de mente var modellen

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 18:35

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det skal jeg ikke ha' - dels købe jeg brugt
> og dels er den ikke mig.

O.k.

> Iøvrigt har Opel fundet en Vectra OPC, som de mener, jeg
> skal prøve. Jeg er udvalgt som testdriver og bad om sån een
> istedet for den 1,8i, de mente var modellen

Det lyder da meget spændende, så det ses der frem til et fortælling om.

Jow, en 1.8i ville nok ikke kunne bringe kaffevandet i kog.

Jeg skal have taget mig sammen til at prøve en M3.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 19:59

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt har Opel fundet en Vectra OPC, som de mener, jeg
> skal prøve. Jeg er udvalgt som testdriver og bad om sån een
> istedet for den 1,8i, de mente var modellen

Glæd dig! Dén motor er sgu i dén grad lækker (hvis det er 2,8 V6 turbo'en).

Så hyt hul i resten af bilen.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 07:17

> Den seneste 3.0 er nu en 3.2 ..

Og efter Saab har pillet ved den, ender den på 2,8 liter med toooorbooo....

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 09:29

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og efter Saab har pillet ved den, ender den på 2,8 liter med
> toooorbooo....

LOL ... selv BMW kommer med tåååårrrrrrbooooo då, hvilket enhver bimmerfan
ville have forsvoret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 09:49

> LOL ... selv BMW kommer med tåååårrrrrrbooooo då, hvilket enhver bimmerfan
> ville have forsvoret.

Jep, svenkerne har vist vejen. De andre har blot slumret de seneste 20+ år.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Anders

Dato : 29-09-06 08:18

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote in message
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, svenkerne har vist vejen. De andre har blot slumret de seneste 20+
> år.

"De andre" har bare kunnet levere ydelsen uden turboen

Anders

Fra : BJ

Dato : 29-09-06 11:06

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

KLIP

> "De andre" har bare kunnet levere ydelsen uden turboen

Det er ingen kunst, men forståelsen for den ekstra dødvægt har de manglet.

Nu er den her, hvor kun USA stadig sværger til tonstunge biler..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 18:07

> Nu er den her, hvor kun USA stadig sværger til tonstunge biler

Tyske biler vejer da også en hel del - se på en Golf anno '80 og '06

Fra : BJ

Dato : 29-09-06 18:54

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tyske biler vejer da også en hel del - se på en Golf anno '80 og '06

Jow, men der er stadig et stykke op til en Town Car:

http://www.lincoln.com/shoptools/config.asp?configAction=configTrim&brandCode=Lincoln&modelYear=2006&vehicle=towncar

Den kan vel have en europæisk bybil i bagagerummet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-09-06 10:00

Den Thu, 28 Sep 2006 10:29:25 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>LOL ... selv BMW kommer med tåååårrrrrrbooooo då, hvilket enhver bimmerfan
>ville have forsvoret.

Tænker du på den der snurrer i Pegøj 206 1,6 GT?

Men jeg vil da også mene at når alle de andre "snyder" genvej til de
mange hk, så kan BMW vel ikke undgå trenden ret meget længere.
Bare de i det mindste holder fast i baghjulstrækket.

I øvrigt har BMW jo før brugt turbo, selv om vi skal en 30 års tid
tilbage...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 10:39

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tænker du på den der snurrer i Pegøj 206 1,6 GT?

Nope, det er jo ikke en legtøjsmotor.

Den sidder i den nye 335i og er en bi-turbo (bi-torbo rule)

> Men jeg vil da også mene at når alle de andre "snyder" genvej til de
> mange hk, så kan BMW vel ikke undgå trenden ret meget længere.
> Bare de i det mindste holder fast i baghjulstrækket.

Den er med BMW´s 4-hjulstræk.

> I øvrigt har BMW jo før brugt turbo, selv om vi skal en 30 års tid
> tilbage...

Jow, men siden den tid, har alle bimmerfans hånet en benzin-turbo.

"BMW bruger volumen til at få hk nok, og ikke disse snydetrick"..)))

Den næste M3 bliver også med tååårrrbbboooo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-06 16:42

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Okay.. troede den var tæt på 200hk ..

Den har (bør have) 170HK

Skiftet mellem 2x3 til 6 cylindre er mærkbart....

Fra : Bjørn

Dato : 29-09-06 09:14

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den har (bør have) 170HK
>
> Skiftet mellem 2x3 til 6 cylindre er mærkbart....

Woohoooo - endnu en X25XE ejer ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-06 13:52

"Bjørn" skriver:

> Woohoooo - endnu en X25XE ejer ;)

Ja, min svigerfar.

Jeg tror at den motor ville gøre sig godt i Golfen..

Fra : Bjørn

Dato : 27-09-06 15:05

> Måleunøjagtighed eller ej... 18 sek. er dælme lang tid .. burde sådan en
> ikke være rimelig kvik?

Det KAN være en Omega A 2,6 R6 - 150hk

2,5 V6 har 170hk og er vel noget kun hurtigere end R6'eren

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Bjørn

Dato : 27-09-06 15:08

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

Er det nu jeg skal flame og sige kom an?

Mit nye legetøj slår det der, hehe

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-06 21:44

In article <451a866d$0$20286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> wrote:

> Er det nu jeg skal flame og sige kom an?
>
> Mit nye legetøj slår det der, hehe

Fortæl fortæl :))

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 27-09-06 21:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Fortæl fortæl :))

Det er jo en Opel, det har du ikke forstand på

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-06 22:05

In article <451ae324$0$75033$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Det er jo en Opel,

Ja..

> det har du ikke forstand på

Det har du ret i.. men er den standard så kommer den sq til kort.. :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjørn

Dato : 28-09-06 08:49

> Det har du ret i.. men er den standard så kommer den sq til kort.. :)

Jep.. en VA V6 er langt hurtigere og mere "sporty" motormæssigt end en VB V6

(så lidt forstand på dét har du da )

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 10:47

In article <451b7f07$0$20289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> wrote:

> (så lidt forstand på dét har du da )

Ikke så højt... det er ikke noget jeg vil have hængende på mine skuldre

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjørn

Dato : 28-09-06 08:47

> Fortæl fortæl :))

Legetøjet er det du finder link til i min signatur

Der er pillet lidt under hjelmen, bare "lidt" i hvert fald

Alt er tilpasset, afdrejet og afvejet, toppene er bearbejdet, kompressionen
er hævet væsentligt samt der er monteret skarpere knaster - hvor mange heste
den har vil jeg ikke med med, så kan i selv gå og gætte på hvad +'et i 200+
står for

V6 maskine med åbent filter, 3" komplet rust fri... forestil dig lyden fra
maskineriet der spinder med 7.000rpm...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 10:45

In article <451b7ea0$0$20315$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]

> den har vil jeg ikke med med, så kan i selv gå og gætte på hvad +'et i 200+

Det lyder som en nice omgang.. .:)

Er den mon oppe over 250HK ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjørn

Dato : 28-09-06 12:58

> Det lyder som en nice omgang.. .:)
>
> Er den mon oppe over 250HK ?

Du er dælme dygtig hvis du henter 250+ hk på en Opel 2.5 V6 maskine Jeg
tror ikke det kan lade sig gøre, desværre - men det ville have været rart ;)

Lavere vægt, fornuftig gearing og lav CW er nok dét der hovedsageligt gør at
den kan drille på motorvej

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 23:32

In article <451bb975$0$20234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> wrote:

> Du er dælme dygtig hvis du henter 250+ hk på en Opel 2.5 V6 maskine Jeg
> tror ikke det kan lade sig gøre, desværre - men det ville have været rart ;)

Som sagt før...: hvad ved jeg om Opel??

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 07:19

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nu jeg skal flame og sige kom an?
>
> Mit nye legetøj slår det der, hehe

Tiden er med min gamle boks.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Bjørn

Dato : 28-09-06 08:44

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Tiden er med min gamle boks.

Den har du mig bekendt ikke monteret endnu - ellers havde du nok sagt til så
vi kunne lege

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 09:06

> Den har du mig bekendt ikke monteret endnu - ellers havde du nok sagt til
> så vi kunne lege

Den gamle tun-boks er afmonteret og returneret. En ny er monteret.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 09:07

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> - ellers havde du nok sagt til så vi kunne lege

Der er nok ikke så meget "Brian" i mig, som i dig.... )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Bjørn

Dato : 28-09-06 09:15

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nok ikke så meget "Brian" i mig, som i dig.... )

Det er sqtte sikkert

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-09-06 11:53

BJ wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> LOL

> Den seneste 3.0 er nu en 3.2 ..

Så er den sikkert også nede på de samme 15 sekunder som min 3.2
Min vejer 1750 kg + det løse. Opel bruger vel lidt mere tyndplade end
Jaguar ?

Leo

Fra : Kent

Dato : 27-09-06 12:25

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

BJ wrote:
> [...]
>Så er den sikkert også nede på de samme 15 sekunder som min 3.2

>Min vejer 1750 kg + det løse. Opel bruger vel lidt mere tyndplade end

Det er vist ikke dér, forskellen ligger.

Kent.