Toyota Prius
Fra : Vibeke

Dato : 21-05-06 09:03

Hejsa,
Kan man kun få Prius med automatgear?
Vibeke

Fra : MK

Dato : 21-05-06 09:15

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man kun få Prius med automatgear?

Det elektroniske gearkasse/-vælgersystem er en del af konceptet:
www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission
www.toyota.dk/Images/priusny_tcm200-195383.pdf

Fra : Vibeke

Dato : 21-05-06 10:12

> Det elektroniske gearkasse/-vælgersystem er en del af konceptet:
> www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission
> www.toyota.dk/Images/priusny_tcm200-195383.pdf

Det var da noget skidt, men tak for svaret.

/vibeke

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 21-05-06 10:15

> Det var da noget skidt, men tak for svaret.
>
> /vibeke
Hvorfor?

Du vil gerne have automatgear - og du får noget der skifter helt suverænt
for dig. At det så ikke er et traditionelt automatgear er vel ligemeget.

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Vibeke

Dato : 21-05-06 10:24

> Hvorfor?

Fordi den så ikke kan bruges som skolevogn (da eleverne i givet fald kun får
kørekort til bil med automatigear).

/vibeke

Fra : Ivar

Dato : 21-05-06 10:43

Vibeke skrev:

> Kan man kun få Prius med automatgear?

Hvorfor købe Prius?
Man kan få dieselmotorer der kører længere på literen.
For mig at se er Prius lavet til det amerikanske marked,
hvor diesel er dyrere end benzin.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-05-06 12:19

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:mn.aabf7d65fc762d96.31159@nozpamwebspeed.dk...

> Hvorfor købe Prius?
> Man kan få dieselmotorer der kører længere på literen.
> For mig at se er Prius lavet til det amerikanske marked,
> hvor diesel er dyrere end benzin.

Hvilke biler i samme størrelse som Prius, mener du kan køre
længere på literen?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 17:58

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke biler i samme størrelse som Prius, mener du kan køre
> længere på literen?

Prius er et stunt.
Totaltset er den endnu mere uøkonomisk end selv Lupo 3L.
Den er dyr i anskaffelse og ikke særlig økonomisk.
Den kører på el, bare ikke ret langt, så tar' det fossile over.

Den er sikkert ok for dem, som vil signalere de er 'grønne'.
Men mere af navn end af gavn.

Diesel er fremtiden, indtil vi alle køre brint.
De fabrikater som forsker i hybridbiler, er nødt til det
af politiske grunde.
Miljømæssig og økonomisk er der intet at hente.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 18:52

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Prius er et stunt.
> Totaltset er den endnu mere uøkonomisk end selv Lupo 3L.
> Den er dyr i anskaffelse og ikke særlig økonomisk.

I Danmark ja, men hvem helv**** gider at sammenligne priser, hvor afgiften
er så tåbelig og skæv sat sammen. Havde Prius fået samme "grønne" politiske
status som en Lupo 3L, havde ikke kostet mere end 250.000,- Toyota ville
have spyttet dem ud på det danske marked...

> Den kører på el, bare ikke ret langt, så tar' det fossile over.

65 km/t...

> Diesel er fremtiden, indtil vi alle køre brint.

Øøøh nå. Godt at bl.a. den teknologiske udvikling bestemmer, og ikke dig
Olesen.

> De fabrikater som forsker i hybridbiler, er nødt til det
> af politiske grunde.

Jep, alle andre end Toyota.

> Miljømæssig og økonomisk er der intet at hente.

Øøøh jo.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 19:19

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Øøøh nå. Godt at bl.a. den teknologiske udvikling bestemmer, og ikke dig
> Olesen.

Jeg sagde jo også, at brint er fremtiden.
Fra nu af, er det igen ren politik.

> Jep, alle andre end Toyota.

Toyota startede bølgen med Prius,
men nogen succes blev den mig bekendt aldrig,
fordi teknikken ikke er 'grøn nok' = dårlig kapacitet.

> Øøøh jo.

Ikke med en Prius.
Der stod også noget i JP for et par måneder siden,
og de roste den ikke på alle områder, hvor den ellers
var tænkt.

Fra : Brian

Dato : 21-05-06 20:44

Olesen wrote:

> Prius er et stunt.

Hvis man ser på den totale miljømæssige belastning, er den nok.
Men den udstråler at man bekymrer sig om miljøet, hvilket er et
ønskværdigt image for nogen - f.eks en kørelærer.

/Brian