e-scooter
Fra : A Andersen

Dato : 20-05-06 15:10

de såkaldte e-scooter, dem der køre på strøm. Løbehjul og alm scooter.

Er de lovlige st køre med på offentlig vej.? Og kræves der slet ikke
forsikring på transport med strøm.?

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 15:20

"A Andersen" <abuse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> de såkaldte e-scooter, dem der køre på strøm. Løbehjul og alm scooter.
>
> Er de lovlige st køre med på offentlig vej.? Og kræves der slet ikke
> forsikring på transport med strøm.?

Forsikring ved jeg ikke, men da det er legetøj
må du ikke køre på offentlige steder.
Også el-løbehjul.

Fra : A Andersen

Dato : 20-05-06 15:23

hvordan vil du så forklare at de der el scooter gamle mennesker køre på...
de køre sku da i byen på dem.??

Fra : A Andersen

Dato : 20-05-06 15:26

Du kan jo også købe cykler herhjemme hos cykelmanden med hjælpe motor på
strøm....de er da ,lovlige nok.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 15:40

"A Andersen" <abuse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan vil du så forklare at de der el scooter gamle mennesker køre på...
> de køre sku da i byen på dem.??

Ja det kan jeg så ikke.
Der må gælde andre regler for den slags.
Måske de har en typegodkendelse fra een eller
anden styrrelse, som ikke gælder legetøj.

Fra : Sune

Dato : 20-05-06 16:34

"A Andersen" <abuse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan vil du så forklare at de der el scooter gamle mennesker køre på...
> de køre sku da i byen på dem.??

Hvis de er motordrevne skal de være godkendt og må ikke køre mere end 15
km/t og skal køre efter reglerne for cykler.

Vh Sune

Fra : Neser

Dato : 20-05-06 15:28

> Forsikring ved jeg ikke, men da det er legetøj
> må du ikke køre på offentlige steder.
> Også el-løbehjul.
Der var noget snak om det i fjernsynet engang, og mener at der var 2 der var
godkendte til brug på offentlig vej.
Men hvilke det avr kan jeg ikke huske, da det er længe siden.

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 15:50

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> Der var noget snak om det i fjernsynet engang, og mener at der var 2 der
> var godkendte til brug på offentlig vej.
> Men hvilke det avr kan jeg ikke huske, da det er længe siden.

Der er også en årsag til, alle som sælger billige løbehjul nævner
de IKKE må bruges på offentlig vej.

Det må være noget godkendelses noget.

Nogen med link til myndighederne ?