Første cabrio
Fra : Lukas Lunow

Dato : 20-05-06 10:12

Hej venner

Jeg har længe været forelsket i en BMW Z3, som jeg mener er en ret
så tidløs designikon. Problemet er blot... er det fornuftigt at give
omkring 250.000,- for så gammel en bil?

Alternativerne er en Mazda MX5, som næsten er lige så gammel, men i
et lidt bedre prisleje. Eller en 206 CC, noget nyere og prismæssigt et
sted mellem de to førnævnte.

Jeg synes ikke jeg kan finde en bil som matcher en Z3
udseendesmæssigt, men skal jeg virkeligt opgive den på grund af
pris/alder/km forhold? Har nogen af jer erfaringer med en så gammel
Z3?

Mvh
Lukas

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-05-06 11:52

"Lukas Lunow" <llunow@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lukas

Nu skriver du jo desværre ikke hvor gammel "så gammel en bil" er

Men du har tydeligvis ikke haft BMW før - for ville du vide at alderen
ikke spiller den store rolle i forhold til Mazda og 206 som du også nævner

Jeg ved ikke hvad en Z3'er bør koste, men ud fra de 3 mærker ville
jeg ikke betænke mig et øjeblik på at vælge BMW - bare den er
vedligeholdt - både kosmetisk og teknisk

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 12:10

> [...]
>udseendesmæssigt, men skal jeg virkeligt opgive den på grund af
>pris/alder/km forhold? Har nogen af jer erfaringer med en så gammel

Du skriver ikke hvor gammel bilen er, men der er INTET at betænke sig ved,
hvis valget står mellem Mazda, Peugeot og BMW ... jeg ved ikke om du har
haft BMW før, men hvis du har, vil du give mig ret. Bare styr uden om den
første Z3'er der blev lavet med den vattede 1.8 liters maskine ... den er en
hån mod alt der er helligt

mvh.
Kim Frederiksen
BMW E30 coupé, '87

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-05-06 13:16

Det danske udvalg er lidt skod. Kig i tyskland. Der kan man finde en god
2000'er med godt udstyr og 1.9 lts motor til ingen penge.

mvh Morgan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-05-06 12:19

Lukas Lunow wrote:
> [...]
> udseendesmæssigt, men skal jeg virkeligt opgive den på grund af
> pris/alder/km forhold? Har nogen af jer erfaringer med en så gammel

Hvis du spørger BMW ejere/kørere, så siger de helt sikkert Z3...

Har du prøvet alle bilerne?
Det er special biler, hvor fornuften ikke skal råde, men hjertet...

Min mor har en MX-5 fra 1998 (Nye model) og den har der ikke været problemer
med overhovedet (udover kalechen) og den står stort set som nye til trods
for at den er 8 år... Dog er benpladsen ikke bygget til "danskere"...

Udstrålingsmæssigt og image mæssigt synes jeg dog at BMW'en vinder...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Lukas Lunow

Dato : 20-05-06 17:13

Tak for alle de gode indlæg. Når jeg skriver gammel, tænker jeg
omkring årgang '98.

Jeg vil kigge lidt på mobile.de efter gode tilbud. Jeg er klar over at
jeg ikke sparer det store, men forhåbentlig får jeg lidt mere
velholdt bil med mere udstyr for pengene.

Mvh
Lukas

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-05-06 22:28

[...]

En BMW fra 98 er bestemt ikke gammel.

Og du kan rent faktisk spare mange penge ved at hente bilen i Tyskland

Jeg har hentet en 528iA E39 årg. 96 her i februar og den er med ALT
i udstyr - alt er fabriksmonteret. Den sparede jeg et sted imellem 50-80000
alt efter hvad man kan finde dem til herhjemme.

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i

Fra : MK

Dato : 20-05-06 22:33

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og du kan rent faktisk spare mange penge ved at hente bilen i Tyskland

Helt enig.

> Jeg har hentet en 528iA E39 årg. 96 her i februar og den er med ALT
> i udstyr - alt er fabriksmonteret. Den sparede jeg et sted imellem
> 50-80000
> alt efter hvad man kan finde dem til herhjemme.

Jep, 1. års afskrivning er hjemme

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-05-06 09:22

Hej

Lukas Lunow wrote:
> Alternativerne er en Mazda MX5, som næsten er lige så gammel, men i
> et lidt bedre prisleje. Eller en 206 CC, noget nyere og prismæssigt et
> sted mellem de to førnævnte.

Hvis ikke du køber en Z3, så vil du alle dage sukke efter den alligevel,
så lad hjertet bestemme og få en Z3'er.

Fra : Lukas Lunow

Dato : 21-05-06 11:22

Hvordan er det egentligt med finansiering ved bilkøb i udlandet?
Stiller banken de samme krav som ved bilkøb herhjemme?

Og prisen - den kan man jo ikke være sikker på før man har
importeret bilen og fået den vurderet hos skattefar. Tager jeg helt
fejl?

Mvh
Lukas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 12:30

Lukas Lunow wrote:
> Hvordan er det egentligt med finansiering ved bilkøb i udlandet?

Kontant.
Du kan normalt ikke få billån i bilen, når der ikke er betalt afgift.

> Og prisen - den kan man jo ikke være sikker på før man har
> importeret bilen og fået den vurderet hos skattefar. Tager jeg helt
> fejl?

Niks.

Men det går meget hurtigere efter 1. april.
Jeg hentede mig Supra Turbo 4/5. Synet den 16/5, betalt endelig afgift 18/5.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : MK

Dato : 21-05-06 13:08

meddelelse news:44704f4b$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Kontant.
> Du kan normalt ikke få billån i bilen, når der ikke er betalt afgift.

Det er da udelukkende et spørgsmål om bankforbindelse.
Hvis du tænker på tinglyst gæld, har du sikkert ret i, at man
ikke vil...

> Men det går meget hurtigere efter 1. april.

Efter 1. april?

> Jeg hentede mig Supra Turbo 4/5. Synet den 16/5, betalt endelig afgift
> 18/5.

Jeg har gjort det på samme dag - hentet bilen, synet den dagen efter
inkl. afhentning af nr. plader. Du kan jo på baggrund af en kopi af
bilens papirer samt forhåndsvurderingen organiserer det hele således,
at det klapper dagen efter, du er kommet hjem.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 13:13

MK wrote:
> [...]
>
> Det er da udelukkende et spørgsmål om bankforbindelse.
> Hvis du tænker på tinglyst gæld, har du sikkert ret i, at man

Det er klart, at hvis man kan få et billån uden garanti(så er det vel reelt
ikke et billån), så kan man sagtens låne...
Ellers er det jo bare at få lov til at låne X kr. i den tid det nu tager at
få plader på...

> Efter 1. april?

Ja efter den 1. april kan man få den endelige vurdering samme dag.

> [...]
> bilens papirer samt forhåndsvurderingen organiserer det hele således,
> at det klapper dagen efter, du er kommet hjem.

Ja. Men jeg havde end ikke fået lavet en forhåndsvurdering...
Og da jeg om tirsdagen fik den synet kl. 13:00 og stod hos SKAT kl. 13:45 og
først skulle have lavet vurdering blev det ikke den dag.
Onsdag kl. 11:00 fik jeg at vide, at afgiften ville være 52.000 kr., hvor
jeg brokkede mig. Jeg kunne komme til Århus og vise den frem. Der var jeg
kl. 13.30. Kl. 14:00 var afgiften endelig afregnet, men motorkontoret
lukket. Derfor fik jeg først plader om torsdagen...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler