Vægttavler - placering?
Fra : Sven

Dato : 19-05-06 20:34

Hej.
jeg har netop modtaget vægttavler til min nye gulplade bil. Er der nogen
regler om, hvor de skal sidde? I givet fald, hvad er reglerne?

Sven

Fra : NHF

Dato : 19-05-06 21:25

Hej

Jeg kender intet til hvordan disse tåbelige vægttavler skal monteres. Jeg
har lige haft min VW Sharan årg. 2002 til første syn, og den har aldrig haft
monteret en vægttavle. Det blev bemærket ved syn og derfor kun betinget
godkendt. Men hvorfor skal der så være en vægttavle på en gulplade bil og
ikke på en hvidpladebil? I mine øjne er det et gammelt fortidslevn, når jeg
kører over grænsen efter en palle billige dåsebajre så har jeg alligevel
registreringsattesten liggende i handskerummet og herpå star samme
oplysninger!

/NHF - Århus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-06 19:44

"NHF" <lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
haft
> monteret en vægttavle. Det blev bemærket ved syn og derfor kun betinget

Skulle du så efterfølgende fremvise at de så blev sat på?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Basse

Dato : 19-05-06 22:24

Reglerne for det er kortfattede:

2.02.024 Varebil N1
(1) Varebil N1 skal på hver side af køretøjet på et tydeligt synligt sted
være forsynet
med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt last
eller nyttelast.

Sakset fra:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap02.pdf

Hygge,
Basse

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 11:14

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> Hej.
> jeg har netop modtaget vægttavler til min nye gulplade bil. Er der nogen
> regler om, hvor de skal sidde? I givet fald, hvad er reglerne?

Hej.

Købte en ny Altea på gule plader ( Dec. 05) der er ikke påklæbet nogen
vægttavler på den !, skelner man mellem privat ejede gulplade biler og firma
ejede biler ?

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Basse

Dato : 22-05-06 18:37

On 22-May-2006, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk>
wrote:

> Købte en ny Altea på gule plader ( Dec. 05) der er ikke
> påklæbet nogenvægttavler på den !, skelner man mellem
> privat ejede gulplade biler og firma ejede biler ?

Nej de skelner ikke, en varebil (N1) er en varebil. Sådan en
fætter skal have vægttavler.

Hygge,
Basse