syns spørgsmål..
Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-05-06 12:46

Well.. For det første var min bil indkaldt til syn d. 27-4.. lige nu står
den dog ved mekaniker og ser IKKE ud til at blive færdig før efter de famøse
4uger er gået..

Hva gør jeg?

Er jeg bare helt fucked up langt ude at skide nu eller sker der bare intet?

Men første periodiske syn så er lidt på bar bund.. :-/

Dennis Christensen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-05-06 12:56

Med lidt held får du lov at gemme den. Du må dog regne med at de klipper
pladerne hvis du møder "de blå" i mellemtiden i den.

Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-05-06 13:01

> Med lidt held får du lov at gemme den. Du må dog regne med at de klipper
> pladerne hvis du møder "de blå" i mellemtiden i den.

gemme den? hva tænker du på? skjule bilen for dem eller..?

og den kører ingen steder lige foreløbig.. er en del der ska laves på den..
hehe

Dennis Christensen

Fra : Kim

Dato : 19-05-06 13:22

> [...]
intet?

> Men første periodiske syn så er lidt på bar bund.. :-/

"normalt" går der omkring en 10 uger eller så ..... så kommer der en
påmindelse om at syn _skal_ nåes inden 3 uger.
Først derefter går der besked til den lokale ordensmagt om at pladerne skal
indrages
Så du har egentligt god tid.

Kim

Fra : Morten Hansen

Dato : 19-05-06 13:39

> [...]
> Well.. For det første var min bil indkaldt til syn d. 27-4.. lige nu står
> den dog ved mekaniker og ser IKKE ud til at blive færdig før efter de

Jeg havde samme problem sidst jeg skulle til syn.
Den var ikke klar til den tid jeg havde fået.
Efter at have udsat tiden flere gange spurgte jeg damen
- Der går mindst 6 uger efter den dato hvor den skal være synet
inden de gør noget.

--
Morten Hansen
BMW735 E32

Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-05-06 16:37

> - Der går mindst 6 uger efter den dato hvor den skal være synet
> inden de gør noget.

Er jeg glad for at høre.. så har jeg lidt tid endnu jo.. :)

Dennis Christensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 20-05-06 00:08

\_TNT_/ <dfnc@tdcadsl.dk> wrote:

> Er jeg glad for at høre.. så har jeg lidt tid endnu jo.. :)

Jeg skiftede bil i sidste uge, og den gamle skulle have været synet
senest 6. december.

Jeg fik en påmindelse for ca. to måneder siden, hvor de skrev at den
skulle være synet inden fire uger, ellers ville de give politiet besked.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : \\_TNT_/

Dato : 20-05-06 09:15

> Jeg fik en påmindelse for ca. to måneder siden, hvor de skrev at den
> skulle være synet inden fire uger, ellers ville de give politiet besked.

Dvs. det stort set kun er hvis man kører rundt i den det kan gå galt?

Dennis Christensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 20-05-06 16:09

\_TNT_/ <dfnc@tdcadsl.dk> wrote:

> Dvs. det stort set kun er hvis man kører rundt i den det kan gå galt?

Nej ikke helt.

Jeg har læst om, at politiet tog ud og klippede pladerne, hvis de var
udeblevet fra syn, eller hvis vægtafgiften ikke var betalt.

Men jeg tror ikke det er en udbredt praksis, at de gør det, mere nok for
at "skræmme" andre til at få orden i tingene.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-05-06 20:19

Ole Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg fik en påmindelse for ca. to måneder siden, hvor de skrev at den
> skulle være synet inden fire uger, ellers ville de give politiet

Min bror fik besøg af politiet, der ville hente pladerne dagen efter han
havde solgt bilen.
Så det var da heldigt...

Og den ny ejer havde fået at vide den skulle synes.

Leif

Fra : Spacey

Dato : 21-05-06 11:27

> [...]
> intet?
>
> Men første periodiske syn så er lidt på bar bund.. :-/

Nu generaliserer jeg, det ved jeg godt, men jeg forstår simpelthen ikke
problemet.
Det kan da ikke komme bag på folk at deres bil skal til syn. Synsdatoen står
på registreringsattesten. Så som jeg ser det har man faktisk RIGTIG god
tid...
Men nej Æsken skal først repareres i sidste øjeblik. Og der er jo altid et
eller andet galt. Hvad er der galt i at bestille tid god tid i forvejen. og
stille og roligt løbe bilen efter hjemme i garagen?

Kenned