Det er der jo ikke så meget nyt i...
Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-05-06 09:42

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 10:26

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> http://ekstrabladet.dk/biler/article197070.ece

Hvorfor bikse med fransk bølgeblik når man kan få:
http://ekstrabladet.dk/biler/article197230.ece

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-05-06 11:08

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvorfor bikse med fransk bølgeblik når man kan få:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article197230.ece

Af samme grund som nogen handler i IKEA og andre i Biva, selvom priserne
er billige begge steder. Hvis du skulle være i tvivl, så er IKEA=Citroën
og Biva=Daewoo i min lille analogi. IKEA/Citroën er lige mere high
maintenance, men til gengæld skammer man sig ikke over at have det
stående *duk sig* :)

Desuden kan der være en fordel i at købe brugt fransk i stedet for nyt
koreansk, hvis man hellere vil give 75.000 end 280.000 for en to-liters
motor og automatisk klimaanlæg, regnføler, klima, opvarmede spejle med
el-justering, sædevarme og alt muligt andet lort.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 11:23

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og Biva=Daewoo i min lille analogi. IKEA/Citroën er lige mere high
> maintenance, men til gengæld skammer man sig ikke over at have det stående

Begge er noget crap, så når du ikke skammer dig siger det mere om dig, end
møblerne/ citrobang ;).

Fra : Jens F

Dato : 19-05-06 14:05

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Hvis du skulle være i tvivl, så er IKEA=Citroën

> Begge er noget crap, så når du ikke skammer dig siger det mere om dig, end

Har du nogen bemærkninger til den artikel, der blev linket til - eller
er du bare ude for at sprede gylle?

Jeg genkender beskrivelsen af bilens styrker og svagheder, selv har jeg
været forskånet for større fejl. I løbet af 290.000 km, er der skiftet
en del sliddele, en luftmassemåler og pumpen i tanken. Affjedringskugler
bliver pumpet op ca. en gang om året.
--

Jens F (Xantia HDI, St.car 1999, 290kkm)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-05-06 15:34

"Jens F" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse news:446dc13b$0$861

> Har du nogen bemærkninger til den artikel, der blev linket til - eller er
> du bare ude for at sprede gylle?

Hvem spreder gylle?, fordi jeg siger jeg hellere vil eje en nye, nyere
koreaner end en udknep... citrobang.

Fra : Jens

Dato : 19-05-06 17:47

Jørgen M. Rasmussen <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Hvem spreder gylle?, fordi jeg siger jeg hellere vil eje en nye, nyere
> koreaner end en udknep... citrobang.

Du beskrev begge som "crap". Prøv en ordbog!
--

Jens F

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-05-06 20:37

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Du beskrev begge som "crap". Prøv en ordbog!
> --
Jeg udtalte mig om Ikea vs. Biva. Det er samme crap, i det ene tilfælde må
du bare rode med den ubrugelige brugsfovirring ;).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-05-06 21:28

> [...]
> motor og automatisk klimaanlæg, regnføler, klima, opvarmede spejle med
> el-justering, sædevarme og alt muligt andet lort.

Lidt fransk er den da den "Chevrolet" for den har da C5 forlygter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-05-06 10:45

Soren Pedersen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article197070.ece

Sig det ikke til for mange - så ender det bare med at det går
brugtbilsmarkedet for Xantia ligesom med boligmarkedet :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 11:23

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sig det ikke til for mange - så ender det bare med at det går
> brugtbilsmarkedet for Xantia ligesom med boligmarkedet :)

Ja der er tydeligt nogen som har for-regnet sig, og købt for dyrt ;).

Fra : Brian

Dato : 19-05-06 21:06

Lars L. Hansen wrote:

> Sig det ikke til for mange - så ender det bare med at det går
> brugtbilsmarkedet for Xantia ligesom med boligmarkedet :)

Ja for søren - det ville godt nok være slemt for nuværende Xantia ejere
at få mere for sin bil ved salg

/Brian

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-05-06 11:46

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/biler/article197070.ece

Normalt roser jeg ikke Citroën, men hvis det her er de "fejl" som Applus
finder, så er det da en ok bil.

<citat>
De fem hyppigste fejl på Citroën Xantia årgang 2000:

7,5 procent kommer til syn med udbrændte positionslyspærer.

7 procent forurener for meget.

6 procent har fejljusterede tågeforlygter.

5,5 procent har opslidte bremseskiver.

5,5 procent har nærlyspærerne monteret forkert.

(Applus Bilsyn er Danmarks største synsvirksomhed)
</citat>

som jeg kan se det så er det kun det med forurening som egentligt har med
bilen at gøre, resten er da manglende vedligehold/dumhed fra ejeren ?

Mvh
Jacob

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-05-06 12:16

Måske den reelle lyder sådan her?

> [...]
>
> 6 procent har fejljusterede tågeforlygter.
>
> 5,5 procent har opslidte bremseskiver.
>
> 5,5 procent har nærlyspærerne monteret forkert.

4 procent glemte pengene til bestikkelse.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 12:20

On Fri, 19 May 2006 13:16:28 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Måske den reelle lyder sådan her?

>4 procent glemte pengene til bestikkelse.

De havde ikke råd - kan ses af antallet af udbrændte positionslyspærer
og nedslidte bremseskiver
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-06 14:44

Thomas Landberg skriver:

> 4 procent glemte pengene til bestikkelse.

ROFL...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-05-06 12:56

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> writes:

> [...]
>
> som jeg kan se det så er det kun det med forurening som egentligt har med
> bilen at gøre, resten er da manglende vedligehold/dumhed fra ejeren ?

Bruges positionslyset da så meget at det brænder ud eller er sagen at
ejeren aldrig bruger dem og derfor ikke opdager at de er gået?

For at citere min kørelærer:

"Før man starter skal man 300 meter foran bilen og checke at man kan
se positionslyset, så 300 meter bagud og se baglygterne - og så siger
de at bilister ikke får motion"

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-05-06 15:36

Peter Dalgaard wrote:

> Bruges positionslyset da så meget at det brænder ud eller er sagen at
> ejeren aldrig bruger dem og derfor ikke opdager at de er gået?

Jeg checker jævnligt alle mine lygter på bilerne - og det er da en
soleklar ting inden man kører til syn.

Lygterne er nemme at kontrollere når man ved normal kørsel (gerne
parkeringsmanøvrer) passerer blanke ting (butiksruder, nyvaskede biler
etc.). Holder jeg med snuden imod en buriksrude f.eks, så bruger jeg
gerne lige denne til at kontrollere at alle de hvide lamper fungerer
foran. Ligeså hvis jeg bakker hen imod en rude el. lign - da er det
samme procedure for bak-, bremse-, bagtåge- og baglygterne.

Måske en gang om ugen går jeg lige en runde om bilen med
katastrofeblink tændt, så er blinklys og nummerpladebelysning
kontrolleret. Det er en normal ting, præcis som at holde øje med
dækkenes og bremsernes tilstand for eksempel.

Mvh
Steen