Test af biler fra bladet Motor ?
Fra : Paul

Dato : 18-05-06 19:47

Hej
Er der nogen der ligger inde med testen hvor de kårer de billigste og
bedste biler, og som vil uploade den ?

Eller kan fortælle hvilke 3 biler der ligger 1-2-3, jeg mener det var
enten en Toyota Yaris eller Toyota Aygo de sagde i TV, men jeg kan ikke
finde noget på nettet om det.

Fra : Ivar

Dato : 18-05-06 20:18

Paul skrev:

> Er der nogen der ligger inde med testen hvor de kårer de billigste og
> bedste biler, og som vil uploade den ?

Det er sikkert testen af billigste pendlerbil du omtaler.
Billigst var Citroën C1 og dermed de også de to andre trillinger
(i følge FDM). Nr. 2 var Peugeot 107 1,4 HDI, nr 3 var Hyundai Getz
1,1.
Yaris D-4D var nr 9 ud af 12.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-05-06 20:19

"Paul" <paul.dalton@mail-online.dk> writes:

> [...]
>
> Eller kan fortælle hvilke 3 biler der ligger 1-2-3, jeg mener det var
> enten en Toyota Yaris eller Toyota Aygo de sagde i TV, men jeg kan ikke

Tja. Den slags skal man nok ikke videredistribuere, men den dukkede op
som 4. hit da jeg googlede efter fdm+aygo...

1. Aygo/C1/P107 benzin
2. do. diesel
3. Hyundai Getz 1.1

Fra : Benny Højvælde

Dato : 18-05-06 21:21

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har læst testen, der er bare et spørgsmål som ikke bliver besvaret: Når
man ser på Citroens, Peugeots og Toyotas forskellige renomér, og da man ved
at Toyota er næsten pisse gode til at lave dieselmotor, hvad fa.... vil
Toyota med de to andre? Alle 3 biler bliver samlet på Toyotas fabrik i
østeuropa.

Benny

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-05-06 21:34

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når man ser på Citroens, Peugeots og Toyotas forskellige renomér, og da
> man ved at Toyota er næsten pisse gode til at lave dieselmotor, hvad

Volumen?
Toyota kan ikke selv sælge lige så meget som de tre tilsammen - alene af den
grund at nogen er loyale overfor Citroen eller Peugeot.
Og jo større volumen, jo billigere enhedspris.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Ivar

Dato : 20-05-06 16:51

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Toyota kan ikke selv sælge lige så meget som de tre tilsammen

Ja, der vil næppe stå Toyota på mere end en tredjedel.
Toyotas markedsandel i Europa, når ikke PSA's til knæene:

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2633

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 17:54

Ivar skrev:

> Ja, der vil næppe stå Toyota på mere end en tredjedel.
> Toyotas markedsandel i Europa, når ikke PSA's til knæene:
>
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2633

Det var dog en irriterende side - Den fortsætter jo uhjælpeligt under ud
af skærmen
Nå, de må jo, trods deres anstrengelser, ikke regne med at nogen gider
læse det alligevel, så jeg er logget af igen!

--
Armand.

Fra : vvv

Dato : 18-05-06 22:42

> [...]
> man ved at Toyota er næsten pisse gode til at lave dieselmotor, hvad
> fa.... vil Toyota med de to andre? Alle 3 biler bliver samlet på Toyotas
Ja, men Dieselmotoren er en Peugeotmotor, så noget kan Toyota altså bruge
Peugeot til.
Benzinmotoren er en trecylindret toyotamotor. Har kørt i 107 både benzin og
diesel, kører fint, men benzinmotoren støjer en del.

vv

Fra : Benny Højvælde

Dato : 19-05-06 23:50

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> Benzinmotoren er en trecylindret toyotamotor. Har kørt i 107 både benzin
> og diesel, kører fint, men benzinmotoren støjer en del.

Toyota har lavet nogle meget gode diesel motorer så det havde nok klaret
uden Peugeot.

Benny

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 12:08

Benny Højvælde skrev:

> Toyota har lavet nogle meget gode diesel motorer så det havde nok klaret
> uden Peugeot.

Jup!
Men de sov i timen omkring Common-rail, hvorfor de har valgt at lade sig
hjælpe kraftigt af markedsføreren (som åbentlyst ikke er Fiat/Alfa, som
ellers har patentet) - Akkurat ligesom Ford og Mazda m.fl.

--
Armand.

Fra : vvv

Dato : 20-05-06 13:11

> Toyota har lavet nogle meget gode diesel motorer så det havde nok klaret
> uden Peugeot.

Toyota har altid lavet meget gode og slidstærke dieselmotorer som ikke er
til at tage livet af, men der er også meget traditionelle nogen ville sige
gammeldags.
Men som Armand skriver har de slet ikke været med udviklingen af små
højtydende commonrail diesel.
Så vidt jeg ved har Toyota ikke en motor de ville kunne bruge til formålet,
og er heller ikke ved at få det.
Derfor er Toyota nød til at allierer sig med andre hvis de vilvære med på
små dieselbiler med lavt forbrug. I det tilfælde er PSA nok et meget godt
valg.

vv