GPS sporing af bilen ved tyveri Del II
Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-05-06 22:15

Jeg har fået kontakt med en dansk producent der kan lave det system jeg
efterspørger

Jeg har fremsat følgende ønsker til GSM/GPS systemet

1. Kan anvende almindeligt SIM kort . Heriblandt taletidskort mm
2. Kan sende Sms med position Send Gps til bilens tlf nr og du får en Sms
retur med koordinater
3. Kan advare hvis bilens alarm system aktiveres Går alarmen har du en Sms
4. Kan stoppe bilen med en Sms fx afbryde tændning/benzinpumpe ala Sms STOP
og bilen stopper
5. Skal være småt
6. Skal kunne monteres lige så let som en autoradio/ fjernes/installeres i
ny bil/mc osv
7. Jeg skal som bruger ikke betale abonnemet for at systemet fungere ud over
almindeligt Gsm telefon abonnement

Og jeg har fået følgende svar

1. Jeg kan bruge et hvilket som helst SIM kort jeg vil osse taletidskort
2. Kan sende SMS med position, i koordinat form, som jeg så selv kan tjekke
via internet fx google earth ( der er sikkert andre programmer der kan det
samme)
3. Man kan selv vælge hvilke funktioner Gsm/Gps systemet skal kunne inden
for 4 parametre
fx sende Sms ved aktivering af alarm, stoppe benzin tilførsel/tænding, sende
besked med position, jeg kun fantasien sætter grænser.
Firmaet laver og sælger idag moduler med 8 eller flere parametre ( jo mere
det skal kunne jo dyrere bliver det )
4. størrelsen er ca 10 cm eller som en stor æske tændstikker.
5. Skal i princip bare kobles til 12V og så isættes simkort så er den klar,
skal tænd mm kobles ind over er der selvfølgelig mere arbejde. Systemet kan
osse køre 24V

Prisen er nok det bedste da det er ca 2500 danske kr.
Prisen er IKKE fast, og en vurdering, jo flere der er marked for jo
billigere bliver Gsm/Gps systemet

Hvis du ville være interesseret i et sådant system så smid en Mail på
egemarke@hotmail.com
Det er uforpligtende og vil blive brugt som en vejledning for firmaet, om
det er rentabelt for dem eller ej.
Teknikken har de allerede, det skal "bare" koges ned til en enhed der er
billig nok til at vi alle har råd til den, Jeg behøver ikke 25 funktioner,
da det er min bil der skal findes og ikke Barsebäck der skal styres

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : BJ

Dato : 17-05-06 22:31

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prisen er nok det bedste da det er ca 2500 danske kr.
> Prisen er IKKE fast, og en vurdering, jo flere der er marked for jo
> billigere bliver Gsm/Gps systemet

Findes det ikke allerede:

http://www.cubrix.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-05-06 23:12

Jamen det ser da lovende ud, men deres system har jo INGEN GPS, dvs ingen
position ??
Det var jo ligesom der hele fidusen lå Ser på deres side at de kan
levere noget der hedder Gnms søgning, som virker som en slags gps. Men dette
virker kun i 3 Mnd derefter skal der sikkert betales et dyrt abonnemet

Flere forslag modtages gerne

Fra : BJ

Dato : 17-05-06 23:16

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen det ser da lovende ud, men deres system har jo INGEN GPS, dvs ingen
> position ??

Det er under udvikling (står på siden) og er lige på trapperne.

> Det var jo ligesom der hele fidusen lå

Det _er_ en fin fidus. Jeg har selv..

> Ser på deres side at de kan levere noget der hedder Gnms søgning, som
> virker som en slags gps.

Nej, det gør det ikke, det er en fjerstyring via internettet som kan
anvendes _sammen_ med (indtil flere) mobiltelefonnumre.

Jeg har det selv..

> Men dette virker kun i 3 Mnd derefter skal der sikkert betales et dyrt
> abonnemet

Det er på ingen måde et _must_ , da systemet virker 100% via mobiltelefon
(GSM).

Du skal liige læse det hele igen og kom bare tilbage med spørgsmål..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : H.Jørgensen

Dato : 18-05-06 06:03

> [...]
> (GSM).
>
> Du skal liige læse det hele igen og kom bare tilbage med spørgsmål..;)

Jeg har dette system i min bil http://www.care4all.com/index.php
Og det virker fint.

MVH

Henrik

Fra : BJ

Dato : 18-05-06 10:54

"H.Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har dette system i min bil http://www.care4all.com/index.php
> Og det virker fint.

O.k., det ser fint ud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jake

Dato : 18-05-06 07:52

Jeg har et ekstra punkt til din kravliste:

8. batteri backup, således at de ikke bare kan sætte den op i en
varevogn og tage mc'ens batteri fra

bare mine 2 cent

/Jake, XJ600

Fra : Jake

Dato : 18-05-06 07:55

Jake wrote:

> Jeg har et ekstra punkt til din kravliste:
>
> 8. batteri backup, således at de ikke bare kan sætte den op i en
> varevogn og tage mc'ens batteri fra
>
> bare mine 2 cent
>
> /Jake, XJ600

Whoops troede jeg læste i en anden gruppe , læs putte bilen på
autotrailer og tage batteriet fra

/Jake

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-05-06 08:25

www.gpslocation.dk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-05-06 09:51

Har snakket med www.gpslocation.dk
Og prisen på deres løsning bliver ca 6000 Kr og ca 100 Kr mnd for at kunne
kontrollere bilens position.
Det er lige præcis den løsning jeg er ude efter de kan levere, men det er
ALLLT for dyrt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 13:42

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> kunne kontrollere bilens position.
> Det er lige præcis den løsning jeg er ude efter de kan levere, men

Ingen problem - det bliver billigere som årene går :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-05-06 13:37

> [...]
> kontrollere bilens position.
> Det er lige præcis den løsning jeg er ude efter de kan levere, men det er

De laver laver nogle fede ting. Sådan er det.

Mvh Morgan

Fra : Mureren

Dato : 18-05-06 09:00

> [...]
> billig nok til at vi alle har råd til den, Jeg behøver ikke 25 funktioner,
> da det er min bil der skal findes og ikke Barsebäck der skal styres

Hvis sådan en enhed får mulighed for "fencing", så kunne jeg også godt bruge
en (måske to).
Denne løsning har det jeg skal bruge:
http://www.gpslocation.com/content/public/gpsl_solution_view.aspx?sol_id=4

Mvh.
Mureren

Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-05-06 09:54

Ved fencing forstår du da at hvis bilen fx kommer uden for et specifik
område, så sender den en alarm til din mobil ??
Det tager vi da med på Ønske listen ihvertfald.

Fra : Mureren

Dato : 18-05-06 10:12

> Ved fencing forstår du da at hvis bilen fx kommer uden for et specifik
> område, så sender den en alarm til din mobil ??
> Det tager vi da med på Ønske listen ihvertfald.

Lige nøjagtigt.
Jeg har nogle (2 entreprenørmaskiner jeg forsikrer for en pæn slat
penge årligt, og dem ville jeg da gerne spare.
Med et "fence" kunne jeg bare slå alarmen til, og lade maskinen køre rundt i
det område den nu skal arbejde i et stykke tid, og slå skidtet fra når den
skal et nyt sted hen, for derefter at sætte et nyt "fence" op.
Men som du også mener, synes jeg det er irriterende dyrt med de
abbonnementer!
Jeg betaler gerne for en ordentlig hardware-løsning, men den brug man har
månedligt af deres software er ikke 100 kr. værd.
(jo, når først lortet er stjålet OG fundet igen synes man det jo nok

Mvh.
Mureren