Ny vogn til min mor
Fra : Stefan

Dato : 16-05-06 22:31

Hej

Min mor skal ud og ha en ny vogn, den gl. corsa er ved at blive for dyr i
rep. Hendes kørselsbehov er 25-30 km om dagen og en eller 2 gange om året en
tur fra Randers til København. Hun vil ofre 50-60 kkr. Hun har snakket om en
anden lille Corsa da den hun har (1984) har været rimelig stabil, men er der
ellers nogle modeller der kunne være interessante at kigge på, kravene er
stabil, billig at holde kørende og fornuftig stand.

Stef
Mitsu SS 1,3 med 166kkm
Mazda 626 2.0D med 624kkm
Yamah XS400 65kkm
Leyland 255 med 7795 timer

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-05-06 11:47

Stefan wrote:
> [...]
> ellers nogle modeller der kunne være interessante at kigge på, kravene er
> stabil, billig at holde kørende og fornuftig stand.

Fiat Punto kunne være en mulighed. En ældre dame i min familie har lige
købt en Punto hos en forhandler i Silkeborg, som importerer dem fra
Tyskland. Det er en 95'er (muligvis 1996) hun har købt, kan dog ikke
huske prisen. Men hun har fået 2 års 100% garanti og 4 års rustgaranti,
såfremt man får lavet service 1 gang om året hos forhandleren. Det er da
udemærket på en bil fra 95.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 17-05-06 13:39

"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen@ggmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> huske prisen. Men hun har fået 2 års 100% garanti og 4 års rustgaranti,
> såfremt man får lavet service 1 gang om året hos forhandleren. Det er da

Og dét har hun med garanti også betalt for i dyre domme....

/Ken

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-05-06 15:12

Ken Sørensen wrote:
> [...]
> der
> er

> Og dét har hun med garanti også betalt for i dyre domme....

Jeg mener ikke, at selve bilen var så forfærdelig dyr. Jeg har ikke selv
været indblandet i handlen, men hun har da fået hjælp af nogle som har
forstand på biler. Det er muligt at bilen har været lidt dyrere end en
privathandel. Men for en dame på 78 år, gør det ikke så meget, hvis hun
istedet kan få lidt tryghed. :)