Effektiv alarm til Peugeot ?
Fra : kim jensen

Dato : 16-05-06 20:09

Nu jeg igen haft indbrud i min Peugeot 307
Heldigvis havde jeg lært efter sidste indbrud at tage fronten af radioen og
lagt den inden i huset.

Men det have de stakkels tyve nok ikke helt regnet med, så ingen ting er
stjålet fra bilen. eneste ting der er er sket er at sideruden er knust og
armlænet iml. forsæderne er knækket.

Men surt er det reparationen koster jo alligevel ca. 2500,00 og med en
selvrisiko på 3000,00 ja så kræves der jo ikke den udvidet ledvogter eksamen
for at regne ud at jeg selv må punge jo.

Men træt af indbrud er jeg sgu 11 måneder nåede der at gå siden sidste gang.

Har nogle er faring med at få monteret alarm i en Peugeot så den automatisk
bliver aktiviseret når man låser den over centrallåsen. og hvor meget det
evt. koster

mvh Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-05-06 21:05

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har nogle er faring med at få monteret alarm i en Peugeot så den
> automatisk bliver aktiviseret når man låser den over centrallåsen. og hvor
> meget det evt. koster

Jeg kender ingen som er tanke-aktiveret, så alarm forhindrer ikke nogen i
indbrud?.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 21:27

> Jeg kender ingen som er tanke-aktiveret, så alarm forhindrer ikke nogen i
> indbrud?.

Men dem de sælger hos Dansk Kennel Klub, er preventive

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 16-05-06 21:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Men dem de sælger hos Dansk Kennel Klub, er preventive

Hvordan tror du værditabet er på en bil hvori der har boet en rottweiler??
Iøvrigt dybt uforsvarligt at lukke noget levende inde i en Peugeot 307, der
kunne jo gå ild i den....

/Rasmus

--
Pug 306 - Uden alarm, uden ild og uden radio

Fra : Anden

Dato : 16-05-06 22:22

Hej Kim,

jeg har sensor-alarm med fjernbetjening, som er nemt at montere evt. i
samspil med en centrallås.

Du kan skrive hvis det har interesse (Jeg har netop fået det i gave, men
havde lige inden købt et lignende)
Du kan bare skrive direkte til min mail.
Jeg har i øvrigt også en 309.... dog uden indbrud...7-9-13..

/Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 05:43

kim jensen skriver:

> Har nogle er faring med at få monteret alarm i en Peugeot så den automatisk
> bliver aktiviseret når man låser den over centrallåsen. og hvor meget det
> evt. koster

Min erfaring er at det hjælper hat.

Alarmen kan ikke redde din siderude.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Anden

Dato : 17-05-06 12:22

> Min erfaring er at det hjælper hat.
>
> Alarmen kan ikke redde din siderude.

Lidt negativ hva´?
Skal vi så ikke helt afskaffe alarmer?
Har du glemt den præventive effekt? (en lille rød blinkende lampe har
effekt)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 12:33

Anden skriver:

> Lidt negativ hva´?

Erfaring min ven, erfaring.

> Skal vi så ikke helt afskaffe alarmer?

Helt ærligt - jo.

> Har du glemt den præventive effekt? (en lille rød blinkende lampe har
> effekt)

Fint, så monter en lille rød blinkende lampe i stedet.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Anden

Dato : 17-05-06 13:00

> Erfaring min ven, erfaring.

Ikke din ven, og i øvrigt er statistik noget bedre end dine erfaringer.

> Helt ærligt - jo.

Så gør du det.

> Fint, så monter en lille rød blinkende lampe i stedet.....

Tror jeg tager 2.

I øvrigt giver alarmer også en beroligende sikkerhed/tryghed - specielt for
det kvindelige køn. (tænker nu ikke kun autoalarmer - men generelt)
At de så af og til kan være fuldstændige ligegyldige, hvis man virkelige vil
ind/overfalde, er jo en anden side af sagen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-06 14:38

Anden skriver:

> og i øvrigt er statistik noget bedre end dine erfaringer.

Hvilken statestik ?

> Så gør du det.

Tjah, var det ikke fordi den var indbygget i min nuværende bil fra
fabrik, ja så havde jeg ikke alarm i bilen. Det ahvde jeg i de 2 første,
det holdte ikek nogen fra at begå indbrud.

> Tror jeg tager 2.

Virker det dobbelt så godt ?

> I øvrigt giver alarmer også en beroligende sikkerhed/tryghed - specielt for
> det kvindelige køn. (tænker nu ikke kun autoalarmer - men generelt)

Måske, men:

Fra : Anden

Dato : 28-05-06 23:01

> Virker det dobbelt så godt ?

(At blive ved i det samme spor er jo lidt dumt...(det er i øvrigt heller
ikke sjovt))

Enten har du ingen erfaring med det kvindelig køn, eller også er du til "den
anden side"- for det ovenstående er "priceless"
Derfor forstår jeg ikke helt din "smarte" henvisning til understående- den
er faktisk ret så irrelevant se i forhold til pointen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-06 23:04

Anden skriver:

> (At blive ved i det samme spor er jo lidt dumt...(det er i øvrigt heller
> ikke sjovt))

Ovenstående skrev du selv - kommenter du bare selv på det, som du gør
herunder.

> [...]
> Derfor forstår jeg ikke helt din "smarte" henvisning til understående- den
> er faktisk ret så irrelevant se i forhold til pointen.

Jeg har rigelig erfaring med kvinder - tak. Hende jeg har er ligeglad
med om der er alarm i bilen/huset eller ej. Hun er så klog at hun godt
ved at det ikke hjælper.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 13:35

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeg har rigelig erfaring med kvinder - tak. Hende jeg har er ligeglad
> med om der er alarm i bilen/huset eller ej. Hun er så klog at hun godt
> ved at det ikke hjælper.

Med fare for at fornærme jer begge så virker det ret uklogt "at vide det".

Du mener altså ikke at du kan redde din bil om natten hvis den hyler...?

Hvad med huset hvor du får en opringning/sms om alarm...

Så jo alarmer virker helt som de skal.

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 14:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Du mener altså ikke at du kan redde din bil om natten hvis den hyler...?

I garagen ?

Der kommer der næppe nogen.
Forrige gang jeg havde indburd i en bil ødelagde de døren og blev skræmt
væk, da alarmen hylede. Selvom der var indikation fa alarm begik de
alligevel indbrud. Om der havde kostet radioen også ville stadigvæk kun
være forsikringsslekabets problem.

> Hvad med huset hvor du får en opringning/sms om alarm...

Der sover jeg enten i huset, eller ophoder mig langt nok væk til at jeg
alligvel ike kan gøre noget.

Den arbejdsplads jeg plejede at frekventere var udstyret med superduper
alarmer, alligevel blev der stjålet fladskærme.

> Så jo alarmer virker helt som de skal.

Det gør de da. Men de er IMHO ikke pengene værd i de fleste tilfælde.

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 14:59

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> I garagen ?

Evt.

> Der kommer der næppe nogen.

Der er talrige historier hvor folk har fået nakket deres MC stående
FORAN en bil (altså bagerst i garagen) ..

> Forrige gang jeg havde indburd i en bil ødelagde de døren og blev skræmt
> væk, da alarmen hylede.

Dejligt - nåede de væk inden du gav dem tæsk?

> Selvom der var indikation fa alarm begik de
> alligevel indbrud.

Det siger jeg nu heller ikke at de ikke gør, men de lidt mere spidse af
slagsen vælger bilen ved siden af....

> Det gør de da. Men de er IMHO ikke pengene værd i de fleste tilfælde.

Det kommer an på hvad de skal bruges til.

I mit tilfælde er det som præventiv effekt som nummer 1. Det er bedre
end ingenting og det er indiskutabelt.

Dernæst har jeg alarmen i bilen som en sikring mod hvis en påkører den,
så kan jeg nå ud og fange vedkommenden inden de ser sit snit til at
stikke af. Ydermere sker der indbrud så når jeg ud inden de nakker det
hele...

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 15:41

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Der er talrige historier hvor folk har fået nakket deres MC stående
> FORAN en bil (altså bagerst i garagen) ..

Du er velkommen til at se lokaliteterne her. Så opdager du nok hvorfor.

Der er kold øl og spdavand i øl-køleskabet og skal jeg ikke andet, kan
weberen startes....

> Dejligt - nåede de væk inden du gav dem tæsk?

Ja, det var klokken ~4.30 en mandag morgen.

> I mit tilfælde er det som præventiv effekt som nummer 1. Det er bedre
> end ingenting og det er indiskutabelt.

Hvordan er den præventiv, en rød blinkende diode og klistermærker eller
?

> [...]
> så kan jeg nå ud og fange vedkommenden inden de ser sit snit til at
> stikke af. Ydermere sker der indbrud så når jeg ud inden de nakker det

Måske...

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 17:34

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Du er velkommen til at se lokaliteterne her. Så opdager du nok hvorfor.

Uden tvivl, men det lød som om du mente generelt set..

> Der er kold øl og spdavand i øl-køleskabet og skal jeg ikke andet, kan
> weberen startes....

Må jeg se din togbane? ;)

> Hvordan er den præventiv, en rød blinkende diode og klistermærker eller
> ?

Jep. Det gør at hvis det er en tilfældig der kommer forbi så tager han
nok den ved siden af.. den er så anonym at se på at der ikke er noget
som fænger i kabinen.

Selvfølgelig kan man være uheldig ...

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 22:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Uden tvivl, men det lød som om du mente generelt set..

Det gør jeg dybest set også.

> Må jeg se din togbane? ;)

Den "bor" ikke her, men 15 km væk.

Klaus

Fra : Anden

Dato : 01-06-06 22:22

> Det gør de da. Men de er IMHO ikke pengene værd i de fleste tilfælde.

Dermed virker de jo også.
At du så har en uheldig statistik - behøver jo ikke være ensbetydende med at
de ikke virker.
Og igen - trygheden ved at have en alarm er umulig at sætte pris på - måske
ikke for Rambo-Klaus og G.I Jane.., men de hjælper i min omgangskreds.
Og ja, hvis tyvene virkelig VIL stjæle/voldtage/ lave hærværk osv. så skal
der normalt ikke det store til - vi må jo bare håbe at de tager naboen og at
vores alarmer måske har lidt afskrækkende effekt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-05-06 20:49

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I øvrigt giver alarmer også en beroligende sikkerhed/tryghed

Har du paranoia?

- specielt for
> det kvindelige køn. (tænker nu ikke kun autoalarmer - men generelt)

Fu... off, indrøm det er for at du kan spille smart. Typ. kan de ikke
betjene dem selv, eller også er de ligeglade ;).

> At de så af og til kan være fuldstændige ligegyldige, hvis man virkelige
> vil ind/overfalde, er jo en anden side af sagen.

BINGO, de tjener intet andet formål en at forstærke din Psyke. Det tager 3-
5 min at åbne en bil og rydde den for anlæg + navi :((. Ved godt jeg har
sagt 3-10, men ved nærmere eftertanke er de ikke så sarte når det fjernes.

Fra : Anden

Dato : 28-05-06 23:03

> [...]
> 3- 5 min at åbne en bil og rydde den for anlæg + navi :((. Ved godt jeg
> har sagt 3-10, men ved nærmere eftertanke er de ikke så sarte når det

læs svaret til Klaus - Hvordan kan det på nogen måde handle om at "være
smart", når man skaber et sikkert miljø for sine elskede.
(at det kan blive taget væk i løbet af få sekunder er jo en anden snak - men
det minder du forhåbentlig heller ikke din kone om hver dag?)

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 13:30

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lidt negativ hva´?
> Skal vi så ikke helt afskaffe alarmer?

Jo tak, det er mest fejlalarmer som høres, 97½%, og de berettiget er jo ikke
til at skelne. Så ingen udover ejeren gider løfte en finger ;). Yderligere
tager det kun en proff. 3-10 min at lukke en bil op og rydde den for anlæg
og navi. - hvor hurtig er DU til at "komme ud af røret"?.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-06 13:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> kim jensen skriver:
>
> Min erfaring er at det hjælper hat.
>
> Alarmen kan ikke redde din siderude.

Min erfaring er, at remoten bibber og hyler hvorved man fatter sit bat
og drøner ud og knalder vedkommende en såfremt han ikke er hurtig på
sokkerne og når at stikke af..

Så jo - en alarm hjælper - den hjælper mod at hele bilen
forsvinder/bliver hærget.

Sideruden skal jeg nok få overbevist den lille narkoman om at han nok
hellere må betale på stedet såfremt han ikke ønsker at blive "kørt" til
nærmeste netto når han næste gang skal hente øl for alle bistandspengene...

MVH

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 18:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> hellere må betale på stedet såfremt han ikke ønsker at blive "kørt"
> til nærmeste netto når han næste gang skal hente øl for alle

Nånånå... har det været en slem dag, Martin ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-06 18:39

Brian skrev:

> Nånånå... har det været en slem dag, Martin ?

Nej.. men biltyveri får mit pis i kog - hver gang.

Nok fordi min bil ikke "bare" er noget som "forsikringen nok skal dække"..

MVH

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 18:53

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej.. men biltyveri får mit pis i kog - hver gang.

Jojo, men at bede "den lille narkoman" om at betale din siderude
inden han smutter, er nok en kende optimistisk. Han har næppe
1500,- i baglommen...

Den lille narkoman: "Jamen, jeg har ingen penge - tror du jeg står
her fordi jeg keder mig?"

Store stygge Martin: "Nå.. men... så skal du love ikke at gøre
det igen!!"

Det bliver lidt en træls situation... så er du jo nødt til at køre ham
ned, hvilket trods alt er lidt dramatisk

> Nok fordi min bil ikke "bare" er noget som "forsikringen nok skal
> dække"..

Sådan har de fleste det nok her i gruppen...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-06 19:15

Brian skrev:

> Jojo, men at bede "den lille narkoman" om at betale din siderude
> inden han smutter, er nok en kende optimistisk. Han har næppe
> 1500,- i baglommen...

Det bliver så bogstaveligt talt hans hovedpine..

> Den lille narkoman: "Jamen, jeg har ingen penge - tror du jeg står
> her fordi jeg keder mig?"

Mit svar: "Ja - få dig et job."

> Det bliver lidt en træls situation... så er du jo nødt til at køre ham
> ned, hvilket trods alt er lidt dramatisk

Det var ikke det jeg mente.. men mere at han blev kørt i en kørestol
indtil helbredet er ovenvande igen.

MVH

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 20:49

Martin Johansen [6000] skrev:

> Min erfaring er, at remoten bibber og hyler hvorved man fatter sit bat
> og drøner ud og knalder vedkommende en såfremt han ikke er hurtig på
> sokkerne og når at stikke af..

.. . . . Så man rammer ved siden af og smadrer sin egen siderude

--
Armand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-06 13:27

Armand skrev:

> . . . . Så man rammer ved siden af og smadrer sin egen siderude

Mega nedtur )

MVH