Hvor hurtigt..? (Gruppe-konkurrence.)
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 11:19

Hej folkens

Jeg har haft fornøjelsen af at have min nye bil med på en tur til Tyskland. Her
var der mulighed for at lufte lidt af dens pruheste.

For sjov lavede jeg to forsøg på optimal acceleration fra 80-160 km/t.

Metode:

Plan/vandret vej, neutral vind, konstant hastighed med 80 km/t i valgfrit gear,
start stopur, fuld power, acceleration gennem gearene til 160 km/t, stop stopur.

Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og reel og
ærlig tidtagning.)

Hvad med dig..?

(Skrive gerne lidt om din bil)

/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport, 06
Km-stand: 4000

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Bjørn

Dato : 15-05-06 12:01

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og
> reel og
> ærlig tidtagning.)
>
> Hvad med dig..?

Bedste tid af 2 er 12,3s.. 2. tid var lige over. Testet fra 80->160 på
speedo.

Starter i 2. gear ved 80km/t, skifter til 3. lige over 90. Aner ikke om den
er hurtigere hvis jeg starter i 3., men det kan jeg da lige prøve ved
lejlighed.

> (Skrive gerne lidt om din bil)

Se link i signatur :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Bjørn

Dato : 16-05-06 07:35

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Starter i 2. gear ved 80km/t, skifter til 3. lige over 90. Aner ikke om
> den er hurtigere hvis jeg starter i 3., men det kan jeg da lige prøve ved

Med start i 3. gear, giver det faktisk samme tid - eller tæt på... 12,4s

Trækker jeg fra 80 i 8. indtil 160, tager det 14,1s

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-05-06 08:20

Den Tue, 16 May 2006 08:34:49 +0200 sendte "Bjørn"
<bjornnorgaardsweb.dk> følgende røgsignaler:

>Trækker jeg fra 80 i 8. indtil 160, tager det 14,1s

I 8.? Det lyder spændende. Fortæl, fortæl.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Bjørn

Dato : 16-05-06 08:28

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den Tue, 16 May 2006 08:34:49 +0200 sendte "Bjørn"
> <bjornnorgaardsweb.dk> følgende røgsignaler:

> I 8.? Det lyder spændende. Fortæl, fortæl.

D'oh!

I 4.

Har ikke testet i 8. (endnu)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-05-06 10:11

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev
> Trækker jeg fra 80 i 8. indtil 160, tager det 14,1s

Det er garanteret godt gået for en lastbil.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 15-05-06 14:24

Hvis jeg gjorde det i Sverige ville jeg blive henrettet offentligt.

Vender tilbage om et par uger når jeg har haft lejlighed til dette på
en motorvejssträkning uden hastighedsgränse.

VH Esben

Fra : Bjørn

Dato : 15-05-06 14:35

<ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg gjorde det i Sverige ville jeg blive henrettet offentligt.
>
> Vender tilbage om et par uger når jeg har haft lejlighed til dette på
> en motorvejssträkning uden hastighedsgränse.

Hvilken bil?

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-05-06 17:16

Bjørn wrote:
> <ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil?
S80 t5 tror jeg

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 17:21

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> <ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil?

911

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 18:33

> Hvilken bil?

S60 T5 med 250 hk.

Mit bud for Esbens Volvo: 11,1 sekund.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Martin Nielsen

Dato : 15-05-06 17:30

Tør sgu ikke køre over 100 i min;)

Passat 1,6 1985 ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-06 19:39

Martin Nielsen skrev:
> Tør sgu ikke køre over 100 i min;)
> Passat 1,6 1985 ;)

Det tør jeg så godt i min, men jeg er ikke helt sikker på at den *kan*
køre 160 km/t.

(Må det være målt med bilens indbyggede speedometer?)

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Brian

Dato : 15-05-06 18:34

Jan W Nielsen wrote:

> Plan/vandret vej, neutral vind, konstant hastighed med 80 km/t i
> valgfrit gear, start stopur, fuld power, acceleration gennem gearene
> til 160 km/t, stop stopur.

Er det ikke kvikkere at nappe hele turen i 3. gear ?

> Hvad med dig..?

En lille madpakke med 2 halve vil jeg tro - og en permanent høreskade oveni.

> (Skrive gerne lidt om din bil)

Golf III 110Hk TDI

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 19:09

> Er det ikke kvikkere at nappe hele turen i 3. gear ?

Det tror jeg bestemt ikke - men jeg har ikke prøvet.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Brian

Dato : 15-05-06 20:02

Jan W Nielsen wrote:

> Det tror jeg bestemt ikke - men jeg har ikke prøvet.

Pga. turboen og den deraf ændrede kraftudvikling ?

Det var en del hurtigere i min gamle Vectra V6 at blive i
3. gear hele vejen - men jeg er også en knold til at skifte gear hurtigt.

/Brian

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-05-06 22:27

> Pga. turboen og den deraf ændrede kraftudvikling ?
>
> Det var en del hurtigere i min gamle Vectra V6 at blive i
> 3. gear hele vejen - men jeg er også en knold til at skifte gear
> hurtigt.

Sjovt nok kommer mit forsøg også til at foregå i 3. gear... ;) Men vil da
også prøve 2->3...

@JWN - Speedometer km/t eller GPS km/t?

--
mvh H3nrik!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-06 06:48

> @JWN - Speedometer km/t eller GPS km/t?

Speedometer - fejlvisning 5 km/t over hele området.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-05-06 11:18

Tue, 16 May 2006 07:48:04 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 9 linier, i
<4469671e$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :

>Speedometer - fejlvisning 5 km/t over hele området.

Vil det sige din test er rigtig fra 75 til 155 km/t?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-06 12:37

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 16 May 2006 07:48:04 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 9 linier, i
> <4469671e$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :

> Vil det sige din test er rigtig fra 75 til 155 km/t?

Sådan noget i den retning, ja...

Fra : Bjørn

Dato : 16-05-06 07:33

"H3nrik V!" <NO_vernerbo_SPAM@hotmail_PLEASE.com> skrev i en meddelelse
> @JWN - Speedometer km/t eller GPS km/t?

Jeg tror vi tester efter speedo-km/t :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-05-06 15:05

Brian wrote:
> Jan W Nielsen wrote:

> En lille madpakke med 2 halve vil jeg tro - og en permanent høreskade
> oveni.

> Golf III 110Hk TDI

Sludder med dig - vær ikke så beskeden.

Det er jo verdens bedste bil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 16-05-06 15:32

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Sludder med dig - vær ikke så beskeden.
>
> Det er jo verdens bedste bil :)

Det er jeg ikke i tvivl om, at vi hurtigt kan blive enige om

Men hurtig er den sgutte...

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 19:27

> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og
> reel og
> ærlig tidtagning.)

Her tider på fire andre biler (kørt af samme person på samme måde):

VW Passat 1,8T årgang 2002 (chippet til 196 hk men med slidt kobling): 14,3
sek

Opel Vectra 2,0 115 hk årgang 1990: 16,7 sek.

Toyota Camry 2,2i årgang 1994: 17,5 sek

VW Golf TDi, 115 hk årgang 2001: 18,6 sek.

VW Bora 2,0 115 hk: 20,2 sek.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06 - 11,7 sekund

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 19:42

On Mon, 15 May 2006 20:27:19 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>Opel Vectra 2,0 115 hk årgang 1990: 16,7 sek.
>
>Toyota Camry 2,2i årgang 1994: 17,5 sek
>
>VW Golf TDi, 115 hk årgang 2001: 18,6 sek.

Citroen Xsara HDi.........havde ingen afrivningskalender og slet
ikke i 3. gear!!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Bjørn

Dato : 17-05-06 14:06

<snip>
> fire andre biler
<snip>

> VW Passat 1,8T Opel Vectra 2,0 Toyota Camry 2,2i VW Golf TDi
> VW Bora 2,0

Skal du have skolepengene tilbage?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 16:21

> Skal du have skolepengene tilbage?

Ha-ha...

Jeg fandt lige een tid mere - som jeg målte for nogle år siden - på Google
her fra gruppen - og glemte at tælle til fem.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 15:18

Jan W Nielsen wrote:

> Her tider på fire andre biler (kørt af samme person på samme måde):
>
> VW Passat 1,8T årgang 2002 (chippet til 196 hk men med slidt
> kobling): 14,3 sek

Jeg lå på 14 sekunder - Golf III TDI chippet til 145 ...

> Opel Vectra 2,0 115 hk årgang 1990: 16,7 sek.
>
> Toyota Camry 2,2i årgang 1994: 17,5 sek
>
> VW Golf TDi, 115 hk årgang 2001: 18,6 sek.

Det er så omkring 4,5 sekunder hurtigere end denne :)

> VW Bora 2,0 115 hk: 20,2 sek.

Ak ja - de benzinbiler har vi ikke været heldige med... :)

--
Per, Esbjerg

Fra : SEJ

Dato : 17-05-06 20:55

min volvo 240 fra 1984 kan desværre kun komme op på 140 nedad bakke så jeg
kan desværre ikke være med

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 16:28

> Jeg lå på 14 sekunder - Golf III TDI chippet til 145 ...

> Ak ja - de benzinbiler har vi ikke været heldige med... :)

Hvad var det du sagde din tid var? Kom igen, når du får den "chippet" under
12 sek. )

Rigtige biler har over 420 Nm...(og er benzindrevne).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-05-06 15:02

Jan W Nielsen wrote:
> [...]

> til 160 km/t, stop stopur.
>
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt

Bortset fra speedometerfejlvisning er det svært at se om det er plan vandret
vej. Var du ude med waterpasset?

Og fik du så målt i begge retninger? ;)

Men jeg vil da vurdere det til at jeg kan gøre det på 11,6 sekunder ;)
--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-06 16:33

> Bortset fra speedometerfejlvisning er det svært at se om det er plan
> vandret vej. Var du ude med waterpasset?

Nej, men det mener jeg godt, man kan se, når der er frit udsyn langt fremad.

> Men jeg vil da vurdere det til at jeg kan gøre det på 11,6 sekunder ;)

Nå, for hulen - så må jeg ud igen.

Hvad ér din tid, tror du?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 07:25

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, men det mener jeg godt, man kan se, når der er frit udsyn langt
> fremad.

Du har aldrig kørt sydpå? Alternativt har du aldrig prøvet at checke om du
har ret i at det går opad når det går nedad eller vice versa? :)

> Nå, for hulen - så må jeg ud igen.
>
> Hvad ér din tid, tror du?

Jeg skal lige se om jeg kan finde et fladt stykke i løbet af dagen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 16:23

> Du har aldrig kørt sydpå?

Ikke ret tit - har kun kørt Europa rundt 20-30 gange. Jeg kender godt
det fænomen, som du taler om.

> Alternativt har du aldrig prøvet at checke om du har ret i at det går opad
> når det går nedad eller vice versa? :)

Jo.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 06:58

Jan W Nielsen wrote:

> Ikke ret tit - har kun kørt Europa rundt 20-30 gange. Jeg kender
> godt det fænomen, som du taler om.

> Jo.

Hvordan gør du så det?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-06 23:10

> Hvordan gør du så det?

Ser på landskabet - eventuelt kører begge veje i neutral vind.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 23:53

Jan W Nielsen wrote:

> Ser på landskabet - eventuelt kører begge veje i neutral vind.

Noget siger mig du aldrig har prøvet at blive snydt. Men det bliver man nemt
på ukendt grund (jeg bruger højdemåler til at checke med) ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 11:52

Jan W Nielsen wrote:

> Hvad ér din tid, tror du?

Lad os bare sige jeg er slået :)

Jeg har også prøvet i 5. gear (højeste mulighed). Min tid blev 16 sekunder
målt som gennemsnit ad /_begge_/ veje :)

Kom igen ;)

--
Per, Esbjerg
Golf TDI - torquemobilen :)

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 15:57

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg har også prøvet i 5. gear (højeste mulighed). Min tid blev 16
> sekunder målt som gennemsnit ad /_begge_/ veje :)

Min LMM er åbenbart mere defekt end jeg lige render og tror.
Fra 80 på fartpiloten i 5. og så klampen i bund, tog det 23 sekunder
at få klemt nålen op på 160Km/t - og der var endda vindstille på den
nordjyske autobahn

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 07:01

Brian wrote:

> [...]
> Fra 80 på fartpiloten i 5. og så klampen i bund, tog det 23 sekunder
> at få klemt nålen op på 160Km/t - og der var endda vindstille på den

Trækker den jævnt hele vejen op igennem registeret?

Hvis jeg kører by- og hovedvejskørsel efter færdselslovens bestemmelser om
højest tilladte hastighed (:)) skal jeg ikke køre ret mange tankfulde op før
den begynder at blive sløv. Jeg har så 2 muligheder:

1. En hurtig tur på motorvejen.
2. En tur med campingvognen med normal hastighed.

Jeg har lige været en tur på motorvej med 300+ km med fuld knald, så min LMM
er fin lige p.t. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 18-05-06 15:54

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Trækker den jævnt hele vejen op igennem registeret?

Nææ, men at trække jævnt hele vejen vil jeg heller ikke forvente
af en gammel diesel...

> [...]
> bestemmelser om højest tilladte hastighed (:)) skal jeg ikke køre ret
> mange tankfulde op før den begynder at blive sløv. Jeg har så 2

Hurtig tur på motorvejen skal man jo til Tyskland for at finde...

> 2. En tur med campingvognen med normal hastighed.

Så foretrækker jeg en sløv bil, fremfor at blive spottet med et
rullende hus på krogen

> Jeg har lige været en tur på motorvej med 300+ km med fuld knald, så
> min LMM er fin lige p.t. :)

Jeg forstår ikke din LMM bliver iorden af at køre hurtigt ?

Anywho, i Flensborg tager de 110 euro for en frisk en af slagsen, så
gider jeg ikke stå og forsøge at lappe-rense den.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 09:18

Brian wrote:

> Nææ, men at trække jævnt hele vejen vil jeg heller ikke forvente
> af en gammel diesel...

Det er LMM der ikke er ren nok - giv den en rask tur.

Om den er gammel eller ej har intet at sige.

> Jeg forstår ikke din LMM bliver iorden af at køre hurtigt ?

Det er fordi der kommer masser af luft forbi LMM - det renser :)

> Anywho, i Flensborg tager de 110 euro for en frisk en af slagsen, så
> gider jeg ikke stå og forsøge at lappe-rense den.

Den måde ville jeg ikke smide mine penge i grams på. Heller ikke selv om jeg
får 19% på den slags indkøb ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 19-05-06 20:51

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Om den er gammel eller ej har intet at sige.

Njoo... ketchupeffekten er jo mere udtalt på sådan en
halvgammel motorkonstruktion.

> Det er fordi der kommer masser af luft forbi LMM - det renser :)

Det har jeg pokkers svært ved at tro, har en rensende effekt på LMM'en.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 21:18

Brian wrote:

> Det har jeg pokkers svært ved at tro, har en rensende effekt på
> LMM'en.

Så ved jeg ikke hvad det kan være. Men jeg kan fortælle dig at jeg har
oplevet at højt brændstofforbrug - det være sig ved langsom cv-kørsel eller
hurtig Autobahnkørsel uden cv - renser et eller andet i motoren. Det har jeg
prøvet adskillige gange de sidste 150.000 km :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 19-05-06 22:03

> [...]

> eller hurtig Autobahnkørsel uden cv - renser et eller andet i
> motoren. Det har jeg prøvet adskillige gange de sidste 150.000 km :)

Det er nok bare sod og andet skidt.
Sådan en gammel økonomi-racer som dig, tæsker nok sjældent bilen
over 2000 rpm

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 03:19

Brian wrote:

> Det er nok bare sod og andet skidt.
> Sådan en gammel økonomi-racer som dig, tæsker nok sjældent bilen
> over 2000 rpm

1800 - svarende til ægte 80 :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 16:24

> Jeg har også prøvet i 5. gear (højeste mulighed). Min tid blev 16 sekunder
> målt som gennemsnit ad /_begge_/ veje :)

Min kører også fra 80-160 på 16 sekunder i femte gear.

.....og på 19 sekunder i sjette gear...

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-05-06 19:12

> Min kører også fra 80-160 på 16 sekunder i femte gear.
>
> ....og på 19 sekunder i sjette gear...

Ved snart ikke om jeg har lyst til at offentliggøre mine tider for min
Vectra A 2,5 V6. Jeg glæder mig til i næste uge, hvor den får en frisk
benzintryksregulator, så kurven (se link i signatur) kan blive rettet lidt
ud...

15,8 sek. i 3. gear
14,5 sek. i 2.gear til 6.500rpm og så 3. derfra...

:'(

--
mvh H3nrik!

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-06 09:26

> [...]
> Vectra A 2,5 V6. Jeg glæder mig til i næste uge, hvor den får en frisk
> benzintryksregulator, så kurven (se link i signatur) kan blive rettet lidt

Så få regulatoren trykket når du er i gang :)

> 15,8 sek. i 3. gear
> 14,5 sek. i 2.gear til 6.500rpm og så 3. derfra...

Satme ikke imponerende ;)

Fra : H3nrik V!

Dato : 19-05-06 21:16

> Så få regulatoren trykket når du er i gang :)

Foreløbig vil jeg se, om den får hævet til de foreskrevne 3,8 bar ved
fuldlast og ~5trpm - ellers ligger den gamle jo klar til at blive trykket...
;)

> Satme ikke imponerende ;)

Øhmmm.... NEJ. Far er såmænd heller ikke sur... Far er skuffet... ;)

--
mvh H3nrik!

Fra : H3nrik V!

Dato : 07-06-06 19:36

> [...]
> lidt ud...
>
> 15,8 sek. i 3. gear
> 14,5 sek. i 2.gear til 6.500rpm og så 3. derfra...

Så fik jeg skiftet regulatoren - en opgave, der tog mig under 20 min og
kostede en god sjat under 500 kr. Dét skulle jeg ha' gjort noget før...

Nå men til sagen...

12,8 sek. i 2->3 gear... :D Og i øvrigt på en let stigning...

--
mvh H3nrik!

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 08:33

> [...]
>
> Jeg har også prøvet i 5. gear (højeste mulighed). Min tid blev 16 sekunder
> målt som gennemsnit ad /_begge_/ veje :)

16 sekunder i 5 gear fra 80 til 160 km/t det var dælme hurtigt
En ny Golf Plus 2.0 TDI 140 hk. med DSG gear bruger 20,7 sekunder på
hurtigste måde og en Audi A4 3,0 TDI med 204 hk. bruger 14,1 sekund på
hurtigste tidtagning ifølge bladet Gute fahrt , og en Golf R 32 DSG 250 PS.
bruger 12 sekunder
Jeg prøvede også at måle min Polo 9N 1,9 TDI chippet til 145 hk. og jeg
kunne ikke komme længere ned end 16 sek. som bedste tid
Mvh. Kim H

Fra : MK

Dato : 21-05-06 09:06

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg prøvede også at måle min Polo 9N 1,9 TDI chippet til 145 hk. og jeg
> kunne ikke komme længere ned end 16 sek. som bedste tid

Totalt useriøst - det her. Der skal jo ikke megen hældning på vejen
til, at målingen ændres. Det samme gør sig gældende i antrittet - om
man accelererer fortløbende, eller man HAR holdt hastigheden 80 konstant
inden acceleration. Og hvad med hastigheden - GPS målingen ville være
at foretrække istedet for speedometerhastighed

Find på noget andet istedet...

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 10:02

> [...]
> inden acceleration. Og hvad med hastigheden - GPS målingen ville være
> at foretrække istedet for speedometerhastighed

Så Så ikke blive sur fordi du måske selv har lavet en dårlig tid

Fra : MK

Dato : 21-05-06 10:06

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så Så ikke blive sur fordi du måske selv har lavet en dårlig tid

He he - man kan jo gjøre den tid, man ønsker.
Et sted skrives der, at man prøver begge veje, men hvorledes
gør man det seriøst på en motorvej

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:11

> Et sted skrives der, at man prøver begge veje, men hvorledes
> gør man det seriøst på en motorvej

Først kører man den ene vej - og så kører man den anden vej.

))

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:10

> Totalt useriøst - det her. Der skal jo ikke megen hældning på vejen
> til, at målingen ændres.

Der må vi stole på folks seriøsitet og ærlighed.

> Det samme gør sig gældende i antrittet - om
> man accelererer fortløbende, eller man HAR holdt hastigheden 80 konstant
> inden acceleration.

Det er da beskrevet tydeligt, at man IKKE accelererer ved de 80 km/t, før
stopuret aktiveres. Dermed gælder det altså ikke, hvis man "tager tilløb"
fra for eksempel 60 km/t og så starter for stopuret, når den passerer 80
km/t..

> Og hvad med hastigheden - GPS målingen ville være
> at foretrække istedet for speedometerhastighed

Der er måske 5 km/t mere i fejlvisning på den ene bil, end der er på den
anden - og pyt med det, IMO. Hvis forskellene er små, kan man alligevel ikke
regne med det.

Hvis tider ligger helt udenfor fattevne, kan man jo i øvrigt bare tænke sit.

Desuden dur en GPS ikke til det her - den er altid et sekund eller to
bagefter, når hastigheden ændres.

> Find på noget andet istedet...

Det er da ellers meget sjovt - hvad skulle man gøre i stedet, da..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:04

> [...]

> Det samme gør sig gældende i antrittet - om
> man accelererer fortløbende, eller man HAR holdt hastigheden 80 konstant

Det er da beskrevet tydeligt, at man IKKE accelerere ved de 80 km/t før
stopuret aktiveres. Dermed gælder det aktså ikke, hvis man "tager tilløb"
fra for eksempel 60 km/t...

> Og hvad med hastigheden - GPS målingen ville være
> at foretrække istedet for speedometerhastighed

Der er måske 5 km/t mere i fejlvisning på den ene eller på den anden - og
hvis tider ligger helt udenfor fattevne, kan man jo bare tænke sit. I øvrigt
er en GPS jo altid et sekund eller to bagefter, når hastigheden ændres.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 10:30

Jan W Nielsen wrote:

> Det er da beskrevet tydeligt, at man IKKE accelerere ved de 80 km/t
> før stopuret aktiveres. Dermed gælder det aktså ikke, hvis man "tager
> tilløb" fra for eksempel 60 km/t...

Det er kun fordi du ikke har turbo på du vælger at gøre det på den måde. Det
er useriøst at accellerere fra 80 til 160 - bruges f.eks. til en
overhaling - uden at sørge for at der er turbotryk på når man trækker ud
(ved 80 :)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:35

> Det er kun fordi du ikke har turbo på du vælger at gøre det på den måde.

....???

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 12:36

Jan W Nielsen wrote:

> ...???

Nå. Okay.

Hvad så med at prøve i højeste gear og lad os se en konkurrence i det. _Med_
"tilløb".

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 12:43

> Hvad så med at prøve i højeste gear og lad os se en konkurrence i det.
> _Med_ "tilløb".

Jeg har prøvet - det tager mig 19 sekunder at accellere fra 80-160 i sjette
gear - og det er uden tilløb.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 10:25

MK wrote:
> "Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Totalt useriøst - det her. Der skal jo ikke megen hældning på vejen
> til, at målingen ændres.

Det er - for mit vedkommende - målt som et gennemsnit af 2 gennemkørsler på
den samme strækning - fra hver sin side :)

Det samme gør sig gældende i antrittet - om
> man accelererer fortløbende, eller man HAR holdt hastigheden 80
> konstant inden acceleration.

Jeg må så indrømme at jeg accellerer fortløbende fordi det giver det bedste
resultat - så er der tryk på turboen når jeg passerer 80.

> Og hvad med hastigheden - GPS målingen
> ville være at foretrække istedet for speedometerhastighed

Det ville give et mere rigtigt resultat - men gps-målingen er heller ikke
præcis fordi målingerne er 1-3 sekunder forsinkede.

> Find på noget andet istedet...

Det kan godt være at det ikke er præcis, men det giver alligevel en
indikation .... hvor langsom er din bil? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:36

> Jeg må så indrømme at jeg accellerer fortløbende fordi det giver det
> bedste resultat - så er der tryk på turboen når jeg passerer 80.

Dette giver formentlig et helt sekund i "starthjælp" - men fint du skriver
det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : MK

Dato : 21-05-06 13:11

> Dette giver formentlig et helt sekund i "starthjælp" - men fint du skriver
> det.

Exactly pointen i min posting -> Per snød med antrittet

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:17

> Exactly pointen i min posting -> Per snød med antrittet

Min bil rammer tæt på 10,5 med "starthjælp" - så her ér i hvert fald noget
vundet.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 13:21

KLIP

> Min bil rammer tæt på 10,5 med "starthjælp" - så her ér i hvert fald noget
> vundet.

Opel kan vist godt droppe det der OPC-halløj.

De er da ikke pengene værd..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:32

> Opel kan vist godt droppe det der OPC-halløj.

> De er da ikke pengene værd..;)

Jo, jo - for de er jo endnu hurtigere.

En standard Vectra OPC er hele 7 sekunder hurtigere fra 0-200 km/t end en
standard Volvo T6.

Volvo gør det på 30 sekunder.
Vectra OPC gør det på 3 sekunder.

En gigantisk forskel - som du ved, nu hvor du selv også kører i nærheden af
OPC.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 13:33

KLIP

> Volvo gør det på 30 sekunder.
> Vectra OPC gør det på 3 sekunder.
>
> En gigantisk forskel - som du ved, nu hvor du selv også kører i nærheden
> af OPC.

Det må man sige.

Opel OPC er lige til F1.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:40

> Opel OPC er lige til F1.

Nej, nej - der er særlige regler, man skal overholde, hvis man vil stille op
i F1, og desuden er en formelracer endnu hurtigere.

Jeg forstår, det kan være svært at overskue, men en OPC er trods alt ikke
hurtig nok til F1 - om end den levede op til kravene.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 13:43

KLIP

> Jeg forstår, det kan være svært at overskue, men en OPC er trods alt ikke
> hurtig nok til F1 - om end den levede op til kravene.

Jeg ville nu forsøge, for 0 - 200 på 3 sekunder, der er sku da
konkurrencedygtigt...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 13:49

> Jeg ville nu forsøge, for 0 - 200 på 3 sekunder, der er sku da
> konkurrencedygtigt...

Ja, 0-200 på 3 sekunder er ret godt - er det den lille S40, der kan det..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 13:53

KLIP

> Ja, 0-200 på 3 sekunder er ret godt - er det den lille S40, der kan det..?

Nope, det kan kun være en Vectra som du skriver:

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 14:16

> Volvo gør det på 30 sekunder.
> Vectra OPC gør det på 3 sekunder.

Bjørn - du skal holde op med at ryge den stærke tobak, du fik med hjem fra
ferie for nyelig.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 14:21

KLIP

> Bjørn - du skal holde op med at ryge den stærke tobak, du fik med hjem fra
> ferie for nyelig.

Jeg kan altså kun læse, hvad du skriver, Jan.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 15:01

> Jeg kan altså kun læse, hvad du skriver, Jan.

Kan du nu også det..?

Er du lige flink at ridse problemstillingen op, så..?

Evt garnere med lidt citater..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 16:00

KLIP

> Kan du nu også det..?
>
> Er du lige flink at ridse problemstillingen op, så..?

Det er nu dig som bør forklare dig nærmere. Jeg har ikke ført din hånd i det
indlæg, hvoraf jeg kan læse:

Du mener måske 100%, hvad du skriver eller kan jeg evt. regne med tastefejl
eller lignende...?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 16:24

> Du mener måske 100%, hvad du skriver eller kan jeg evt. regne med
> tastefejl eller lignende...?..

Ahh... Mit tastatur har en syg 2-tast..

En OPC gør det på 23 sekunder..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 16:29

KLIP

> En OPC gør det på 23 sekunder..

Så røg chancen for en placering i F1.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 16:34

> Kan du nu også det..?
>
> Er du lige flink at ridse problemstillingen op, så..?
>
> Evt garnere med lidt citater..?

Ja, det hár Bjørn gjort.

Du skrev vitterligt Volvo: 30 sek. Opel 3 sek.

Det var den. 21.05.06 kl. 14:31

Så Jan - kom igen. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 17:02

> Du skrev vitterligt Volvo: 30 sek. Opel 3 sek.

> Det var den. 21.05.06 kl. 14:31

> Så Jan - kom igen. )

Jeg lægger mig om på ryggen og spræller..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 21-05-06 23:31

KLIP

> Jeg lægger mig om på ryggen og spræller..

Halleluja ... det sker dæleme ikke tit.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-06 07:18

> Halleluja ... det sker dæleme ikke tit.

Nej, heldigvis er det ikke ofte, der er fejl i indlæggene.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-05-06 15:36

Jan W Nielsen skrev:
> En standard Vectra OPC er hele 7 sekunder hurtigere fra 0-200 km/t end en
> standard Volvo T6.
> Volvo gør det på 30 sekunder.
> Vectra OPC gør det på 3 sekunder.

Det var godtnok en vild Opel.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 10:28

Kim H wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:446b0050$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 16 sekunder i 5 gear fra 80 til 160 km/t det var dælme hurtigt

Min er chippet til 145 HK og vejer 1.150 kg. Hjæper det på det?

5.-gearet er desuden gearet forkert - synes jeg. Jeg kunne sagtens få stor
fornøjelse af et gear mere.

Jeg fik engang ændret udvekslingen i 5.-gearet på en GTD, som havde 100 HK
imod standard 70, det var en stor fornøjelse at køre med selv om ændringen i
udvekslingen ikke var stor.

Hvis der er nogen der ikke tror på min måling står jeg gerne til rådighed
for et check :)

> [...]
> hurtigste måde og en Audi A4 3,0 TDI med 204 hk. bruger 14,1 sekund
> på hurtigste tidtagning ifølge bladet Gute fahrt , og en Golf R 32

Det er med stor sandsynlighed målinger med ægte hastighed ... min
speedometer viser 5 for meget ved 80 og ca. 9 km for meget ved 160 - så min
accelleration er nærmere fra 75 til 151 km/t.

Bemærk at jeg allerede i starten af denne tråd var skeptisk over for
målemetoder og speedometervisninger :)

> Jeg prøvede også at måle min Polo 9N 1,9 TDI chippet til 145 hk. og
> jeg kunne ikke komme længere ned end 16 sek. som bedste tid

Hvor meget vejer den?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 10:49

> [...]
> min accelleration er nærmere fra 75 til 151 km/t.
>
> Bemærk at jeg allerede i starten af denne tråd var skeptisk over for

1125 kg jeg målte de 16 sek ved at holde 80 km/t i 4 gear og trykke
speeder i bund, samtidig trykkede jeg på stopuret og skiftede i 5 gear ved
ca 140 km/t , men 16 sek. var bedste tid . jeg var også oppe på en 18 sek.

Kim H

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 12:39

Kim H wrote:

> 1125 kg jeg målte de 16 sek ved at holde 80 km/t i 4 gear og trykke

Mon ikke du skal starte i 3. ..

> speeder i bund, samtidig trykkede jeg på stopuret og skiftede i 5
> gear ved ca 140 km/t , men 16 sek. var bedste tid . jeg var også
> oppe på en 18 sek.

Løber den kun 140 i 5.?

Det lyder for mig som om du skifter for tidligt ..
--
Per, Esbjerg

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 20:54

> Mon ikke du skal starte i 3. ..

> Løber den kun 140 i 5.?

I 4. gear mener du , nej den går 40 km/t ved 1000 omdr/min X mindst 4800
omdr/min

> Det lyder for mig som om du skifter for tidligt ..

Ja muligvis , men jeg synes , der går en evighed under gearskift og efter
bilblade test er den jo fint med aligevel
for mig lyder dine 14 sek. for optimistisk for 145 hk har du set testen af
Polo TDI 130 HK.svarer nok i hk. til de 145 hk. i http://www.autozeitung.de/
der er der da godt nok mange ellers hurtige benzin biler der har svært ved
at følge med i 0-120 km/t

Mvh. Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:22

> 16 sekunder i 5 gear fra 80 til 160 km/t det var dælme hurtigt.

Ja, det ér hurtigt - og den tager 19 sekunder om at gøre det i sjette gear.

> [...]
> Jeg prøvede også at måle min Polo 9N 1,9 TDI chippet til 145 hk. og jeg
> kunne ikke komme længere ned end 16 sek. som bedste tid

Min Vectra er, som du kan se, ikke tabt bag en vogn, når man svinger pisken.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Thomas H.

Dato : 16-05-06 19:37

> [...]
> stopur.
>
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og

Forstår ikke helt hvorfor pokker man skulle køre til befærdede tyske
motorveje for det, når vi har nogle glimrende flotte og tomme herhjemme?
Jeg gider ikke teste Mondeoen, den er simpelthen så sløv! ...men en McLaren
F1 kører 80-160 på 3,6s i ren acceleration fra 0, men hvis den først skal
hives op i fart fra 80 skal der sikkert lægges 0,2s på

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-06 19:59

> [...]
> McLaren F1 kører 80-160 på 3,6s i ren acceleration fra 0, men hvis den
> først skal hives op i fart fra 80 skal der sikkert lægges 0,2s på

Det var da ellers meget kvikt..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 05:39

"Thomas H." skriver:

> [...]
> F1 kører 80-160 på 3,6s i ren acceleration fra 0, men hvis den først skal
> hives op i fart fra 80 skal der sikkert lægges 0,2s på

Fy for fasan 0-80 på 0,2 sekunder. Det må kaldes som sparket du af en
raket....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas H.

Dato : 17-05-06 20:19

> "Thomas H." skriver:

> Fy for fasan 0-80 på 0,2 sekunder. Det må kaldes som sparket du af en
> raket....

Nej nej, i en 0-160 acceleration er den 6,3s, og 0-80 på 2,7 det giver jo
3,6 fra 80-160 , men det er vist lidt langsommere hvis man kører 80 og så
sparker til den, derfor gættede jeg på de 0,2 ekstra

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 04:56

Jan W Nielsen skrev:
> Hej folkens

Hej du.
Mondeo 2,5 V6 Stcar.
1600kg målt på brovægt (med halv tank = 30 liter og hundebur samt
alskens hundetrænings rekvisitter)
Tør og lige vej, ingen vind.
80-140 km/t i 3 gear 8,4 sek.
80-160 km/t i 3 og 4 gear 12,5 sek.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 06:16

> 80-160 km/t i 3 og 4 gear 12,5 sek.

Hej Martin

Har du turbo på den der V6´er, eller er du stensikker på, at du kører af
vandret vej..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 14:11

Jan W Nielsen skrev:

> Hej Martin
>
> Har du turbo på den der V6´er, eller er du stensikker på, at du kører af
> vandret vej..?

Hva er problemet da ??

Fra : Bjørn

Dato : 17-05-06 15:05

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Hva er problemet da ??

Han havde nok ikke regnet den for at være så hurtig som du skriver :)

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 15:15

Bjørn skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Han havde nok ikke regnet den for at være så hurtig som du skriver :)

Nææ det havde jeg faktisk også regnet med så derfor tog jeg 4 ture 2
gange hver vej, og den kørte 2 gange på 13 sec. 1 gang på 12,7 sec. og
den 1 gang på 12,5 sec. også tog jeg den bedste tid.
Men vi kan da også godt sige 12,7 sec. hvis han får det bedre af det.
Men jeg er nu også mest tilfreds med min 80-140 Km/t tid da den er den
mest brugbare i normal trafik, ved overhaling F.eks.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 16:19

>>> 80-160 km/t i 3 og 4 gear 12,5 sek.

> Hva er problemet da ??

Tiden - det ligner ikke "normale" Mondeo V6´ere - du er langt hurtigere.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 16:37

Jan W Nielsen skrev:

> Tiden - det ligner ikke "normale" Mondeo V6´ere - du er langt hurtigere.

Hvad er den da ?
Ellers se mit indlæg til bjørn.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 16:56

> Hvad er den da ?

Du kører næsten samme tid om Bjørns Vectra A, og det ret vildt.

Bjørns Vectra kører til sammenligning 0-200 på 30 sekunder, og det er også
meget meget hurtigere end en Mondeo V6 kan gøre det.

Faktisk er en Vectra V6 med AUTOMATgear allerede ved 180 km/t 3 sekunder
hurtigere end en Mondeo V6 fra 1994 med MANUELT gear.

Fra 0-180 km/t tager en Mondeo V6 fra 1994 32,2 seekunder. Jeg vil tro, den
tager 40 sekunder om de 0-200 km/t.

Set i dét lys, er det en ekstremt flot tid, du skriver.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 17:14

Jan W Nielsen skrev:

> [...]
> tager 40 sekunder om de 0-200 km/t.
>
> Set i dét lys, er det en ekstremt flot tid, du skriver.

Det var da lige godt s*****.
Jeg bruger lige over 8 sek. til 140km/t i 3 også 4sek. til 160 km/t i 4.
Man kunne jo også påstå din tid på 11.8 er helt i skoven da du jo kun
har 5 hk mere end min og vægten er også næsten den samme, man skulle da
også tro at bjørn ville være noget hurtigere end dig ik.
Men ellers er jeg da ked af hvis jeg her spoleret dine fordomme om den
bovlamme Mondeo, jeg kan kun skrive det jeg har målt 4 gange.
Tænk lige på min er jo også hurtigere end din i ren 0-100 acc.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 20:21

> Man kunne jo også påstå din tid på 11.8 er helt i skoven da du jo kun har
> 5 hk mere end min og vægten er også næsten den samme, man skulle da også
> tro at bjørn ville være noget hurtigere end dig ik.

Du har ret - men de turbomotorer er jo ikke altid til at stole på.

> Men ellers er jeg da ked af hvis jeg her spoleret dine fordomme om den
> bovlamme Mondeo, jeg kan kun skrive det jeg har målt 4 gange.

> Tænk lige på min er jo også hurtigere end din i ren 0-100 acc.

Hvor bor du henne - så kan vi få det afklaret med det samme.

Hvis det er Randers, kan vi kalde Bjørn ned fra Nordjylland og Store Bjørn
op fra Vejle og så få klaret den sag med det samme.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 20:35

Jan W Nielsen skrev:

> Du har ret - men de turbomotorer er jo ikke altid til at stole på.

Det kan jeg så ikke bruge til så meget, det ville da klæ dig at skiver
hvis der er "pillet" ved motoren

> Hvor bor du henne - så kan vi få det afklaret med det samme.
>
> Hvis det er Randers, kan vi kalde Bjørn ned fra Nordjylland og Store Bjørn
> op fra Vejle og så få klaret den sag med det samme.

Ja jeg bor i Randers.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 20:34

Martin Vollert skriver:

> Ja jeg bor i Randers.

I siger bare til, jeg skal nok være tidstager...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-05-06 05:31

Jan W Nielsen skrev:

> Du kører næsten samme tid om Bjørns Vectra A, og det ret vildt.

Jeg kom til at klikke på Bjørns link i hans sig, og der står PT. under
200hk.

> Faktisk er en Vectra V6 med AUTOMATgear allerede ved 180 km/t 3 sekunder
> hurtigere end en Mondeo V6 fra 1994 med MANUELT gear

Er det noget du har læst dig til eller ??

> Fra 0-180 km/t tager en Mondeo V6 fra 1994 32,2 seekunder. Jeg vil tro, den
> tager 40 sekunder om de 0-200 km/t.

Kan du ikke lige vise mig hvor du får de tider fra ?

> Set i dét lys, er det en ekstremt flot tid, du skriver.

Jaa men nu har jeg også lige rette lidt til, bare for din skyld.
Men eller kunne det jo bare være jeg var ligeså en dygtig en chauffør
som dig, det er jo set her i gruppen at folk ophæver naturloven af ren
og skær dygtighed.

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-06 07:57

> Jeg kom til at klikke på Bjørns link i hans sig, og der står PT. under
> 200hk.

Sidste rulning sagde 185,5hk og svjh 230nm.

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-05-06 19:15

> Hej du.
> Mondeo 2,5 V6 Stcar.
> 1600kg målt på brovægt (med halv tank = 30 liter og hundebur samt
> alskens hundetrænings rekvisitter)
> Tør og lige vej, ingen vind.
> 80-140 km/t i 3 gear 8,4 sek.
> 80-160 km/t i 3 og 4 gear 12,5 sek.

Hvor mange hk har så'n én - for det var da godt nok hurtigt...

--
mvh H3nrik!

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 19:33

H3nrik V! skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange hk har så'n én - for det var da godt nok hurtigt...

170hk.

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-05-06 19:42

> 170hk.

Så må gearingen gi' noget. Hvor stærkt går den max. i de forskellige gear?

Til sammenligning går en Vectra A V6 med std. F25 gearkasse:

1. 60 km/t
2. 115 km/t
3. 175 km/t
4. 225 km/t
5. 260 km/t

1. 2. og 3. har jeg selv målt med GPS 4. og 5. er teoretisk udfra std.
dækmontering, gearing og 6600 rpm.

--
mvh H3nrik!

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 20:31

H3nrik V! skrev:

> [...]
> 4. 225 km/t
> 5. 260 km/t
>
> 1. 2. og 3. har jeg selv målt med GPS 4. og 5. er teoretisk udfra std.

Jamen det har det da helt sikkert, det her er kun sådan cirkatal så jeg
vil ikke hænges op på dem.
1. 55 km/t
2. 100 km/t
3. 150 km/t
4. ved jeg ikke
5. har haft den oppe på 225km/t i 5
alle tal er efter speedo.

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 19:37

H3nrik V! wrote:

> Hvor mange hk har så'n én - for det var da godt nok hurtigt...

På papiret er en Mondeo og VA så godt som ens.
170 ponyer til begge, og 220/227Nm til VA'erens fordel.

I praksis føles (synes jeg) Mondeo'n relativ svag, hvor VA'erne
jo gerne giver lidt ekstra for pengene - din undtaget

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 20:23

> I praksis føles (synes jeg) Mondeo'n relativ svag, hvor VA'erne
> jo gerne giver lidt ekstra for pengene - din undtaget

Seriøst - jeg har kørt både i Bjørns Vectra A og to forskellige Mondeo V6.
Bjørns løber klart fra Monde.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 20:30

Jan W Nielsen wrote:

> Seriøst - jeg har kørt både i Bjørns Vectra A og to forskellige
> Mondeo V6. Bjørns løber klart fra Monde.

Det tror jeg også - og Bjørn's er endda lidt svagbrystet

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 20:14

H3nrik V! skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange hk har så'n én - for det var da godt nok hurtigt...

Ovenfor har Per henneberg en golf diesel med 145hk der gør det på 14
sek. er 12,5sek. så hurtig når man har 170hk ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-06 20:25

> Ovenfor har Per henneberg en golf diesel med 145hk der gør det på 14 sek.
> er 12,5sek. så hurtig når man har 170hk ?

Vi skal alle være opmærksomme på, at selv et meeeeget lille fald eller en
lille forskel i speedometerfejlvisning let kan få meget stor betydning i de
tal, som vi opgiver.

Derudover er der jo også lystfisker-fænomenet.

Jeg siger ikke selv, jeg er bedre end andre - men jeg garanterer, at jeg har
opgivet tal og udført testen så nøgternt, som jeg er i stand til.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-05-06 20:33

Jan W Nielsen skrev:

> men jeg garanterer, at jeg har
> opgivet tal og udført testen så nøgternt, som jeg er i stand til.

Det har jeg også.

Fra : Peter Weis

Dato : 18-05-06 17:51

Jan W Nielsen wrote:

> Derudover er der jo også lystfisker-fænomenet.

Dagens vits fra Jubii jokes:

- Hvordan er det, du ser ud? Hvad er der sket?
- Skulderen er af led. Jeg var på fisketur i weekenden og fik en stor
torsk på krogen.
- Jøsses, det må have været en stor torsk, når den kunne trække din
skulder af led.
- Næeh, uheldet skete nu først, da jeg skulle vise, hvor stor den var.

mvh
Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 07:07

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Ovenfor har Per henneberg en golf diesel med 145hk der gør det på 14
> sek. er 12,5sek. så hurtig når man har 170hk ?

Min vejer kun 1150 kg :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-05-06 14:02

> Min vejer kun 1150 kg :)

Vægten er en mindre faktor ved acc. fra 80-160 - vindmodstanden er mere
afgørende.
Jeg vil ved lejlighed afprøve Volvo'en i disciplinen med gearkassen i
"Sport" og gear vælgeren i "D"
Den vejer ca. 1500-1550 Kg køreklar og skulle have 193Hk/290Nm
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 15:17

Brian Sørup wrote:

> Vægten er en mindre faktor ved acc. fra 80-160 - vindmodstanden er
> mere afgørende.

Det er selvfølgelig rigtigt - forudsat du sammenligner kassevogn og Golf /
Volvo. Men hence de tider jeg kører i forhold til Passat´en og hence den
erfaring jeg har fra lidt accellerationsprøver - så har vægten altså noget
at sige :)

> Jeg vil ved lejlighed afprøve Volvo'en i disciplinen med gearkassen i
> "Sport" og gear vælgeren i "D"
> Den vejer ca. 1500-1550 Kg køreklar og skulle have 193Hk/290Nm

Den er så _tung_ at du ikke kan følge med min!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-05-06 15:28

> [...]
noget
> at sige :)

> Den er så _tung_ at du ikke kan følge med min!

Er det oplæg til et lille væddemål ?
:0)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 09:19

Brian Sørup wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:446c81c5$0$27624$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er det oplæg til et lille væddemål ?

Næh narj .. det var bare en konstatering ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-06 13:48

> Næh narj .. det var bare en konstatering ;)

Tøsedreng

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 14:02

Brian Sørup wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:446d7f8a$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tøsedreng

Indrømmet - jeg er lidt bange for de benzinbiler. Der er jo ingen der ved
hvad de kan finde på når de befinder sig i den høje ende af 10.000 rpm.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-06 16:07

> Indrømmet - jeg er lidt bange for de benzinbiler. Der er jo ingen der
ved
> hvad de kan finde på når de befinder sig i den høje ende af 10.000
rpm.

Hvis Völlen kommer op på 10K rpm ved jeg heller ikke hvor mine stempler
befinder sig, men jeg tror ikke ret mange af dem er i motorblokken .....

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-05-06 04:14

Martin Vollert skrev:

> Hej du.
> Mondeo 2,5 V6 Stcar.
> 1600kg målt på brovægt (med halv tank = 30 liter og hundebur samt
> alskens hundetrænings rekvisitter)
> Tør og lige vej, ingen vind.
> 80-140 km/t i 3 gear 8,4 sek.
> 80-160 km/t i 3 og 4 gear 12,5 sek.

Efter al den virak det skabte at jeg påstod at en Ford kunne følge med
en Opel, ja så var jeg ude igen og denne gang i et bedre lys, mit
problem var at jeg har fået hvide urskiver i fra England og der stå Km/t
med småt og Mph med stort, så det er lidt svært at se i tusmørke.
Så nu at jeg lavede 3 gennemløb på samme strækning under samme forhold
dog lidt mindre benzin.
Resultatet er
80-160 = 13,6 sek. (var nede på 13.4 sek. men tog et gennemsnit af de 3
tider)
80-140 = 8,5 sek.
Jeg undskylder påstyret og håber nu Opel folkene har fået det lidt bedre

Fra : Brian

Dato : 19-05-06 21:45

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Jeg undskylder påstyret og håber nu Opel folkene har fået det lidt
> bedre

Så kan du lære at holde dig fra de hårde drenge

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-06 23:08

> problem var at jeg har fået hvide urskiver i fra England og der stå Km/t
> med småt og Mph med stort, så det er lidt svært at se i tusmørke.

Ok - det kan jo ske det skidt.

> 80-160 = 13,6 sek. (var nede på 13.4 sek. men tog et gennemsnit af de 3
> tider)

Det lyder mere realistisk - dog stadig en fornuftig tid, IMO.

> Jeg undskylder påstyret og håber nu Opel folkene har fået det lidt bedre

Har skam hele tiden haft det fint - men var noget forbløffet over den meget
flotte tid.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jens

Dato : 17-05-06 08:25

JanWNielsen skrev:

> [...]
>
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og reel og

Nej det var en god ide. Jeg vil lige prøve ved lejlighed (tør heller
ikke i Sverige.)

Så kan jeg smide lidt flere data på bordet som RPM, NM og km/t..

> (Skrive gerne lidt om din bil)

Golf 2.8 V6 4 Motion '02 (Rundet de 97.700)
BMW Z4 2.5i '03 (Tror nok den står på ca. 46.000)

--
Jens

Fra : Esben Taersker

Dato : 17-05-06 21:07

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og reel og

Hehe.. Har lige fået sprits-nye hjul på dytten i dag, så jeg skulle jo
aligevel ud og prøvekøre dem:
Jeg vidste godt den ikke var nogen raket, meeeen.... Lad os bare sige
det er godt der sjældent er behov for 160 Km/t herhjemme...

0-80: 12½ sekund (1., 2. og 3. gear.
80-160: 42 sekunder (3. og 4. gear)

Bilen: Golf III 1,8, 90 Hk.

/Esben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 07:09

Esben Taersker wrote:
> [...]

> Jeg vidste godt den ikke var nogen raket, meeeen.... Lad os bare sige
> det er godt der sjældent er behov for 160 Km/t herhjemme...

Nu ved jeg hvorfor svigerfars gamle Opel Vectra, ukendt antal HK, føles
brystsvag ved overhaling(sforsøg) :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-06 23:09

> 80-160: 42 sekunder (3. og 4. gear)

Godt man kun må køre 130..

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 08:13

> [...]
> stopur.
>
> Min bedste tid af to forsøg: 11,7 sekund. (Alle betingelser overholdt og

Det er godt nok en fin tid , er den chippet ?
Jeg læste lige i bladet Gute fahrt at en Golf R 32 DSG 250 hk. bruger 12
sekunder på distancen
Mvh. Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:07

> Jeg læste lige i bladet Gute fahrt at en Golf R 32 DSG 250 hk. bruger 12
> sekunder på distancen

Har du link - og er det i højeste gear eller gennem gearene - altså ved
optimal acceleration..?

Reelt kommer jeg nok lige over 12 sekunder, hvis jeg skal korrigere for
fejlvisning.

Der er ogs en mulgihed for, at DSG'en bruger tid på at reagere i gearet- og
at dette hæmmer den i måske ½ sekund, inden den trækker på fuld kraft.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 10:33

> Har du link - og er det i højeste gear eller gennem gearene - altså ved
> optimal acceleration..?

Nej jeg har kun bladet , med testen som er i nr. 12 fra 2005 og i den er
0-160 km/t 16,3 s og så trækker jeg 0-80 km/t 4,3 s fra og får de 12 s.
den gå iøvrig 0-200 km/t på 26,2 sek

Kim H

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-06 10:38

> Golf R3 DSG går i øvrigt fra 0-200 km/t på 26,2 sek.

Ok - det er 3-4 sekunder hurtigere end min.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kim H

Dato : 21-05-06 10:38

> [...]
> og at dette hæmmer den i måske ½ sekund, inden den trækker på fuld kraft.

Jeg kan godt give et link men de tager 1,50 Euro for deres artikler
http://www.gute-fahrt.de/gfo/gf_artikel/show.php3?id=828&nodeid=6&subnav=3
Kim H