Rustbeskyttelse af ny Peugeot
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 20:13

Hej,

Jeg har købt en ny Peugeot 206 og vil gerne have den rustbeskyttet. Jeg fik
at vide hos forhandleren at for at rustgarantien dækker SKAL bilen behandles
med PAVA rustbeskyttelse.

Kan forhandleren sætte et sådant krav eller kan jeg roligt vælge et andet
fabrikat. Synes ikke jeg kan finde noget på Peugeot's hjemmeside om det.

Mvh. Ulrich

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-05-06 21:28

"Ulrich Sørensen" <ulrich dot sorensen at mailme dot dk> skrev i en
meddelelse

> Kan forhandleren sætte et sådant krav eller kan jeg roligt vælge et andet
> fabrikat. Synes ikke jeg kan finde noget på Peugeot's hjemmeside om det.

Det kan han sagtens, og det er ikke usædvanligt. På en VAG må der kun bruges
produkter som er = Dinitrol, der er et par stk. at vælge imellem, for de kan
samarbejde med det bilen er beh. med ab. fabrik. Det mest usædvanlige er at
det "skal" være Pava, og pegøj ikke officielt oplyser noget - få det
bekræftet et andet sted, det lyder som om der er noget personligt bag "skal"
;).

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 21:50

Ulrich Sørensen skrev:
> [...]
> fabrikat. Synes ikke jeg kan finde noget på Peugeot's hjemmeside om det.

Min forhandler sagde at der ikke var nogen krav til efterbeskyttelse, og
at han kun ville anbefale det hvis jeg havde til sinds at have bilen i
10 års tid eller sådan :-|

--
Armand.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-05-06 22:31

> Min forhandler sagde at der ikke var nogen krav til efterbeskyttelse, og
> at han kun ville anbefale det hvis jeg havde til sinds at have bilen i 10
> års tid eller sådan :-|

Det sagde han sikkert, men biler man vil beholde i >4-5 år bør behandles, om
den så er galvaniseret. Og det bør gøres så tidligt som muligt, helst
dag1... .

Fra : Kito

Dato : 15-05-06 05:55

> [...]
> at han kun ville anbefale det hvis jeg havde til sinds at have bilen i 10

Jeg købte en ny 206 for 4 år siden. Jeg fik samme besked som dig, med at det
ikke kan betale sig at undevognsbehandle, hvis man kun har bilen i 3 år.
Jeg valgte at undervognbehandle alligevel, for det syntes jeg at jeg skyldte
kommende ejerer af bilen. Jeg har selv ejet en rustbunke, hvor det overhovet
intet var gjort.
Jeg har bilen endnu på 5 år og der er overhovet ikke antydning af rust eller
lignende på bilen.

vh
Poul