Indregistrering af Gokart...
Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-05-06 09:50

De sagde noget i nyhederne (eller var det TV-Avisen) at et EU-direktiv
kunne gøre det muligt at indregistrere gokarts til gadebrug ligesom
man kan det med ATV'er.

Der var selvfølgelig en del modstand fra politisk side herhjemme, hvor
alt hvad der er sjovt pr. definition skal forbydes (eller i det
mindste gøres så dyrt at kun de allerrigeste, der nok hellere vil købe
en rigtig sportsvogn, har råd).

Jeg kan selvfølgelig godt se at det er lettere at overse sådan en
jordfræser end en cyklist, og de dårligt vedligeholdte veje i DK vil
også tydeligt kunne mærkes i en gokart.

Men alligevel, det kunne sgu være fedt at køre rundt i byen i sådan en
fyr.
Alene tanken om at tørre Brian'erne og deres muslimske ækvivalenter af
på hvert gadehjørne og rundkørsel er nok til at jeg gerne gav det en
chance.

Men mon ikke at de kommer til at koste kassen?

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 09:54

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> chance.
>
> Men mon ikke at de kommer til at koste kassen?

Jeg ville sq ikke køre på sådan en på gaden.
Men den har været oppe og vende herinde tidligere:

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 14-05-06 10:12

Per Beer Hansen formulerede spørgsmålet:

> Jeg ville sq ikke køre på sådan en på gaden.
> Men den har været oppe og vende herinde tidligere:

Jeg takker også pænt nej, har mit liv for kært.
Håber aldrig jeg overser sådan en usynlig størelse, det er sikkert
svært at leve med, selvom jeg mener folk der finder på sådan noget selv
har bedt om at blive kørt ihjel.
Kai

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 12:04

Basil skrev:
> [...]
> Håber aldrig jeg overser sådan en usynlig størelse, det er sikkert svært
> at leve med, selvom jeg mener folk der finder på sådan noget selv har

Den vil da være ret meget bedre at have i trafikken end en 45-knallert.
Den stod opgivet til at kunne køre 80 km/t med en 100 ccm motor.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : OZ7PUS

Dato : 14-05-06 21:05

> [...]
> I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
> kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være

Og 9 HK .. Hvilket siger mig at de kan betydeligt mere ... 9hk på 100ccm
er ikk ret meget

OZ3BTO

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 22:08

OZ7PUS skrev:
> Og 9 HK .. Hvilket siger mig at de kan betydeligt mere ... 9hk på 100ccm
> er ikk ret meget

Hvad er det en 30-knallert må have i HK?

Fra : OZ7PUS

Dato : 15-05-06 00:19

> [...]
> I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
> kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være

Mener det er 1.5
Og som afdroslet har de mellem 4.5 og 5,5 alt efter modellen

I tunet tilstand kommer de nemt på 15-16HK men helt op til 25 stykker er
set

OZ3BTO

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 11:24

KLIP

> Jeg ville sq ikke køre på sådan en på gaden.

Børn har det heller ikke morsomt på cykel i trafikken med de blinde
medtrafikanter, der har travlt med alt andet end at føre et motorkøretøj.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 11:27

BJ wrote:

> Børn har det heller ikke morsomt på cykel i trafikken med de blinde
> medtrafikanter, der har travlt med alt andet end at føre et
> motorkøretøj.

Det er rigtigt nok, men nu er der jo også forskel på om man skal køre på
cykelstien eller ude på kørebanen.
Anyways så ville jeg ikke sætte mit eget liv på spil i sådan en.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 11:28

KLIP

> Anyways så ville jeg ikke sætte mit eget liv på spil i sådan en.

Jeg ser ikke noget problem, ej heller med den hedengangne Ellert.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 11:31

BJ wrote:

> Jeg ser ikke noget problem, ej heller med den hedengangne Ellert.

Næh og det er jo så dit valg, heldigvis har jeg da lov til at ha' min egen
mening

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 11:34

KLIP

> Næh og det er jo så dit valg, heldigvis har jeg da lov til at ha' min egen
> mening

Jep, og det har du..

PS: Al motorsport bør forbydes. Det larmer ad helvede til og er det rene
miljøspild... (og jeg bor kun mellem 75 og 80 km fra den nærmeste)..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 14-05-06 11:37

Efter mange tanker skrev BJ:
> PS: Al motorsport bør forbydes.

Det har ikke rigtig nogen sammenhæng med tråden.
Kai

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 12:05

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har ikke rigtig nogen sammenhæng med tråden.

Det har sikkerhed heller ikke, i så fald skulle al fremdrift ved hjælp af
rugbrøds- og forbrændingsmotor forbydes.

Det er da ganske utrolig som der er en tendens til at pakke alt og alle ind
i vat, men bevares, det er jo blevet en levevej og en hel "industri".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 16:14

BJ wrote:

> Det er da ganske utrolig som der er en tendens til at pakke alt og
> alle ind i vat, men bevares, det er jo blevet en levevej og en hel
> "industri".

IMHO er det ikke et spørgsmål om at pakke sig ind i vat, men derimod et
spørgsmål om ganske almindelig omtanke.
Jeg ville personligt ikke fræse rundt blandt tonstunge
biler/lastbiler/busser i sådan en tingest, men på en dertil indrettet bane
kunne det da sikkert være ganske morsomt.
Gad vide hvordan den ville klare sig i en crash-test, som jo er så moderne
at henvise til her i gruppen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 17:38

KLIP

> Gad vide hvordan den ville klare sig i en crash-test, som jo er så moderne
> at henvise til her i gruppen

Ikke meget bedre end en fodgænger, cyklist, knallertist, en motorcyklist
eller en Ellertist..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 11:56

BJ wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:ePH9g.204$N72.98@news.get2net.dk...
>
> KLIP

> Ikke meget bedre end en fodgænger, cyklist, knallertist, en
> motorcyklist eller en Ellertist..

Næste spørgsmål må så være hvordan man får en cyklist eller for den sags
skyld en fodgænger op i Crashtestfart :)

Selv en Ellert fik bremse på, da man opdagede den kunne løbe som ind i
helvede ned ad stejle bakker :)

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 17-05-06 12:17

KLIP

> Næste spørgsmål må så være hvordan man får en cyklist eller for den sags
> skyld en fodgænger op i Crashtestfart :)

Man giver blot crastestdummyen et lille nap med..

> Selv en Ellert fik bremse på, da man opdagede den kunne løbe som ind i
> helvede ned ad stejle bakker :)

Der findes da en hestebremse, så apostlenes heste er klaret..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 11:38

BJ wrote:

> Jep, og det har du..

Tak

> PS: Al motorsport bør forbydes. Det larmer ad helvede til og er det
> rene miljøspild... (og jeg bor kun mellem 75 og 80 km fra den
> nærmeste)..)

Nej nej, al sport som der IKKE bruges motor til, burde forbydes

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 12:08

KLIP

> Nej nej, al sport som der IKKE bruges motor til, burde forbydes

LOL..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nenad Dragic

Dato : 14-05-06 10:32

Hejsa

Findes der et link til dette emne. Jeg har søgt men har ikke kunne
finde noget.

Mvh
Nenad

Fra : Basil

Dato : 14-05-06 10:33

Nenad Dragic tastede følgende:
> Hejsa
>
> Findes der et link til dette emne. Jeg har søgt men har ikke kunne
> finde noget.
>
> Mvh
> Nenad

Søg i denne gruppe, der var et link til en annonce på QXL med en der
solgte sådan en.
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 10:48

Basil wrote:

> Søg i denne gruppe, der var et link til en annonce på QXL med en der
> solgte sådan en.

Det er det indlæg jeg linker til længere oppe.
Det er fra den 26/2-2006

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Nenad Dragic

Dato : 14-05-06 11:17

Hej igen

Det jeg tænkte på men ikke skrev var den nye eu-direktiv og ikke
"bilen", selv om det også kunne være sjovt at se den.

Mvh
Nenad

Fra : MK

Dato : 14-05-06 18:40

www.pottenstein.dk/salg.htm

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 11:21

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> alt hvad der er sjovt pr. definition skal forbydes (eller i det
> mindste gøres så dyrt at kun de allerrigeste, der nok hellere vil købe

Jeg bemærkede i sidste uge en, der fræsede rundt i Flensborg med tyske
plader på ude omkring bimmerforhandleren i den sydlige bydel.

Det så knaldhamrende sjovt ud med cykelflag og hele pibetøjet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 12:02

Hr. Jensen skrev:
> [...]
> chance.
> Men mon ikke at de kommer til at koste kassen?

Den var nævnt i DASU's blad (Brormand får det.) Der var billeder og det
hele.

Som jeg forstår det har manden selv måttet indregistrere den. Men hvis
han stiller med godkendelsespapirene fra tyske TÜV *skal* de godkende den.

De brugte så et par timer til det, sådan for at vise deres utilfredshed
med det. Men han fik pladerne.

Og der stod at den havde kostet ca. 50.000 kr at få på plader.

Det må også kunne findes på internet. Ham der havde den havde den havde
et ret specielt efternavn (som jeg ikke kan huske.)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-05-06 12:28

Den Sun, 14 May 2006 13:02:26 +0200 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

> [...]
>med det. Men han fik pladerne.
>
>Og der stod at den havde kostet ca. 50.000 kr at få på plader.

Hmmm, det var nu ikke så galt endda.
Jeg overvejer nemlig at sælge min Getz, da jeg ikke har behov for en
bil længere.
Og en gokart tæller som legetøj, nemlig.
Men gad vide hvor hurtigt den kan nå de 80 km/t.

På den anden side kunne en 30 hk-udgave (er det ikke det baneracerne
ligger på?) være endnu mere spændende, især fra 0-100 km/t.
Men de koster nok også "lidt" mere.
Men så igen: Polisen ville vel komme på arbejde hvis de ville forsøge
at fange en uindregistreret én af slagsen. Den kan jo snildt være på
en gangsti hvis situationen skulle kræve det, og den kan vel også
smutte under de bomme der måtte værre.

>Det må også kunne findes på internet. Ham der havde den havde den havde
>et ret specielt efternavn (som jeg ikke kan huske.)

Jeg tror at jeg fandt den. kan det passe at det var denne her:
http://www.pottenstein.dk/salg.htm

Men tromlebremser hele vejen rundt....hmmm.

Fra : Møller

Dato : 14-05-06 14:08

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Den Sun, 14 May 2006 13:02:26 +0200 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
> følgende røgsignaler:

> Men tromlebremser hele vejen rundt....hmmm.

Jo det er ham.
Den der er vist i DASU, Autosport nr 3 2006 under Pittalk er
indregistreret med nr: XZ40010

se billede i dk.binaer.motor
Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 17:01

Hr. Jensen skrev:
> Hmmm, det var nu ikke så galt endda.

19.500 kr incl. moms, men plus afgift. Så må guderne vide hvor stor den er.

> Jeg overvejer nemlig at sælge min Getz, da jeg ikke har behov for en
> bil længere.
> Og en gokart tæller som legetøj, nemlig.
> Men gad vide hvor hurtigt den kan nå de 80 km/t.

Det har jeg ikke set noget om nogen steder.

> På den anden side kunne en 30 hk-udgave (er det ikke det baneracerne
> ligger på?) være endnu mere spændende, især fra 0-100 km/t.
> Men de koster nok også "lidt" mere.

Hvis den så også kunne fåes med en lille trailer til.

> [...]
> smutte under de bomme der måtte værre.
> Jeg tror at jeg fandt den. kan det passe at det var denne her:

Lige netop.

Jeg har også bemærket at en har lagt det billede op i dk.binaer.motor
som jeg så i bladet.

> Men tromlebremser hele vejen rundt....hmmm.

Nu er der jo ikke så meget der skal bremses ned, så...?

Fra : OZ7PUS

Dato : 14-05-06 21:13

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den Sun, 14 May 2006 13:02:26 +0200 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
> følgende røgsignaler:

klip
klip
> [...]
>
> --
> T.J.
>
> Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Som sagt andet sted 9HK på 100ccm er ikke meget .. Uden det helt store tror
jeg man snildt kunne hive den op på 12-15HK.
Og mon ikke man kan hitte tun dele til den et sted .. så kunne det snildt
blive 20 HK

Om ikke andet er der jo nok nogen der er gale nok til at smide en anden
motor på fra en mindre MC

OZ3BTO

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 12:12

Hr. Jensen explained on 14-05-2006 :
> Men alligevel, det kunne sgu være fedt at køre rundt i byen i sådan en
> fyr.

Lige indtil du møder en lastbil og kan vinke farvel til denne verden...

Seriøst, det vil da være selvmord at ræse rundt i sådan en på en
trafikkeret gade - og der er ikke meget sjov i at køre frem og tilbage
på en luket vej...

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 12:13

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Seriøst, det vil da være selvmord at ræse rundt i sådan en på en
> trafikkeret gade - og der er ikke meget sjov i at køre frem og tilbage på
> en luket vej...

Hmmm .. knallert 30/45 samt MC på eks. 90/125 ccm er da fuldt ud tilladte på
trafikeret gade og vej....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 12:47

BJ submitted this idea :

> Hmmm .. knallert 30/45 samt MC på eks. 90/125 ccm er da fuldt ud tilladte på
> trafikeret gade og vej....

De er altså også så meget højere at de ikke er så nemme at overse som
sådan en gokart vil være. Det har ikke noget med hverken hastighed
eller motorstørrelse at gøre - alene det at man alt alt for nemt kommer
til at overse den.

Forestil dig at holde for rødt lys bag en lastbil og næste bil i rækken
er endnu en lastbil. Hvor lille tror du man vil føle sig så ? og når
bagerste lastbil glemmer at der holdt en lille gokart foran ham når der
bliver grønt - splat sagde det så...

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 13:18

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> sådan en gokart vil være. Det har ikke noget med hverken hastighed eller
> motorstørrelse at gøre - alene det at man alt alt for nemt kommer til at

I modsætning til dig, har jeg set en sådan "go-kart" i levende live på alm.
vej.

Du overser den _ikke_ og den har lys mv. monteret.

Så _skulle du overse den_, er du ikke kapabel til på nogen måde at føre et
motorkøretøj.

Helt på samme måde som hvis du overser en fodgænger, cyklist, knallertrist
eller for den sags skyld en MC?ist.

Den har _intet_ i lighed at skaffe med den slags go-kart du kan leje eller
ser på TV.

Den er et rimelig stort skrummel...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 13:38

BJ has brought this to us :

> I modsætning til dig, har jeg set en sådan "go-kart" i levende live på alm.
> vej.

> Du overser den _ikke_ og den har lys mv. monteret.

Dvs den er på størrelse med en bil eller hvad ?

> Den har _intet_ i lighed at skaffe med den slags go-kart du kan leje eller
> ser på TV.
> Den er et rimelig stort skrummel...

Billede ?

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 17:40

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dvs den er på størrelse med en bil eller hvad ?

Nej, men bedre end en Ellert.

> Billede ?

Beklager, jeg ikke tog et, da den drønede forbi mig i Flensborg (indtil
flere gange).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 18:49

BJ explained on 14-05-2006 :

> Nej, men bedre end en Ellert.

Well, den der er på http://www.pottenstein.dk/salg.htm er ikke ligefrem
større end en ellert...

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 19:05

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Well, den der er på http://www.pottenstein.dk/salg.htm er ikke ligefrem
> større end en ellert...

Nope, og heller ikke mere usikker.

Det var dog ikke sådan en jeg så. Den var noget større, specielt i
hjulstørrelse.

Er det da helt gået af mode at se muligheder og ikke udelukkende
begrænsninger..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 19:27

BJ was thinking very hard :
> Er det da helt gået af mode at se muligheder og ikke udelukkende
> begrænsninger..

Tjaa, når det kommer til trafik er det nogen gange smart at se på de
negative sider (og dermed farerne) hvis man gerne vil opleve sin
pension...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : BJ

Dato : 14-05-06 21:43

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjaa, når det kommer til trafik er det nogen gange smart at se på de
> negative sider (og dermed farerne) hvis man gerne vil opleve sin
> pension...

Så skal du helt generelt ikke bevæge dig en meter.

Livet er dødsens farligt at leve, du kan og vil dø af det....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 22:09

BJ explained :

> Så skal du helt generelt ikke bevæge dig en meter.

Jo da - men man skal bare være forsigtig og ikke udsætte sig selv for
unødig fare. Eksempelvis er det overordentligt dumt at gå ud fra at
andre billister overholder en højre vigepligt.

> Livet er dødsens farligt at leve, du kan og vil dø af det....

Jow, men man behøver altså ikke fremskynde det ;)

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-05-06 16:46

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Forestil dig at holde for rødt lys bag en lastbil og næste bil i rækken er
> endnu en lastbil. Hvor lille tror du man vil føle sig så ?

Måske lille - men garanteret agtpågivende, i hvert fald hvis jeg sad i den.

> og når bagerste lastbil glemmer at der holdt en lille gokart foran ham når
> der bliver grønt - splat sagde det så...

Kan jo så med dette udsagn se at begynder udtale dig om noget du absolut har
minimal kendskab til. I hvert fald har du ikke meget erfaring med udsynet
fra en lastvogn.

MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 18:56

Hans L. Jørgensen expressed precisely :

> Måske lille - men garanteret agtpågivende, i hvert fald hvis jeg sad i den.

Helt sikkert - men det kræver vel ikke en gokart før du er det ?

> Kan jo så med dette udsagn se at begynder udtale dig om noget du absolut har
> minimal kendskab til. I hvert fald har du ikke meget erfaring med udsynet fra
> en lastvogn.

http://www.pottenstein.dk/salg.htm - den fylder jo absolut ingenting og
med den opmærksomhed man ser fra lastbilchauffører ind i mellem skulle
jeg ikke nyde noget af at holde mellem to lastbiler.

Iøvrigt, hvad ved du om hvad jeg kender til lastbiler ?

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-05-06 19:44

> Helt sikkert - men det kræver vel ikke en gokart før du er det ?

Hmm hvad tror du - sidste forsikringshændelse d. 2. januar 1974.

> [...]
> ikke nyde noget af at holde mellem to lastbiler.
>
> Iøvrigt, hvad ved du om hvad jeg kender til lastbiler ?

Kun ud fra din udtalelse, som virker rigtig sigende ;-/

MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 20:08

Hans L. Jørgensen wrote :

> Kun ud fra din udtalelse, som virker rigtig sigende ;-/

Aha - så fordi jeg påstår at:
1) en lastbilchauffør kan overse en gokart der holder foran ham
2) en lastbil kan splatte gokartføreren ud når/hvis den kører hen over
ham

så konkluderer du at jeg ikke ved en skid om "emnet" (som du behændigt
ikke angiver nærmere - er det lasbiler, gokarts, trafiklys eller
splat...)

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-05-06 08:41

> Aha - så fordi jeg påstår at:
> 1) en lastbilchauffør kan overse en gokart der holder foran ham

Kan vel lige så let ske for en personvogn.

> 2) en lastbil kan splatte gokartføreren ud når/hvis den kører hen over ham

Det kan en personvogn skam da også

> så konkluderer du at jeg ikke ved en skid om "emnet" (som du behændigt
> ikke angiver nærmere - er det lasbiler, gokarts, trafiklys eller splat...)

Hvorfor skulle jeg blande, nu er det vist dig der "blander", eneste jeg
kommenter er din udtalelse hvori du insinuerer at lastvognes udsyn fremad er
dårligere end personvogne's, en chaufør i en lastvogn kan se lige så meget
foran sig som du kan i din personpotte.

Så ja Henrik - du fortæller med dit postulat ganske fint hvor meget du ved
om lastbiler's udsyn, - som du selv skriver "ikke en skid", godt gået. )

MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-06 09:45

Hans L. Jørgensen skrev:
> Kan vel lige så let ske for en personvogn.

Prøv at tænk på om du rager op over køleren på en personvogn med
hovedet, hvis du sidder i en Go-cart. Og tænk så på om du kan det samme
med en lastbil.

> [...]
> dårligere end personvogne's, en chaufør i en lastvogn kan se lige så meget

Det skal nu lige lægges lidt anderledes ud.

Sommetider kan jeg, i lastbilen, se mere foran personbilen foran mig,
end han selv kan.

De første par meter foran lastbilen har jeg derimod problemer med at se.
(Og hvor lang er det lige "dimsen" er?)

> Så ja Henrik - du fortæller med dit postulat ganske fint hvor meget du ved
> om lastbiler's udsyn, - som du selv skriver "ikke en skid", godt gået. )

Det er der nok andre der heller ikke gør.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-05-06 16:28

> De første par meter foran lastbilen har jeg derimod problemer med at se.
> (Og hvor lang er det lige "dimsen" er?)

For ligesom at sætte et punktum - jeg har i dag prøvekigget fra Volvo FH 12
samt en MAN blokvognstrækker af de høje med +500 HK.

På Volv'en kunne jeg se et målebånd på vejen 1,90 m foran kofangeren

På Man var det 1,80m

Så en af de der gokarts som kan registreres skal satme godt nok pakkes godt
op under kofangeren, hvis en chaufut gør det er det efter min bedste
overbevisning bydt uansvarligt.

MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-05-06 18:17

Hans L. Jørgensen explained :
> På Volv'en kunne jeg se et målebånd på vejen 1,90 m foran kofangeren
> På Man var det 1,80m

Altså knap 2 meter - det er vist rigeligt til at en gokart kan
forsvinde.

> Så en af de der gokarts som kan registreres skal satme godt nok pakkes godt
> op under kofangeren, hvis en chaufut gør det er det efter min bedste
> overbevisning bydt uansvarligt.

Ja undskyld mig, lastbilchauffører har vist rekorden i uopmærksom
kørsel. Jeg har set en chauffør der satte hår ( ! ) mens han kørte på
motorvejen. Det var ved at gå galt adskillige gange. Jeg har absolut
ingen grund til at tro de har mere respekt for andre mennesker når de
triller rundt i byen.

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-06 19:36

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> samt en MAN blokvognstrækker af de høje med +500 HK.
> På Volv'en kunne jeg se et målebånd på vejen 1,90 m foran kofangeren

Det kan ikke være fra den stilling en chauffør indtager når han kører
bilen.

(Har været ved at lege lidt med at tegne på et billede af en Scania, og
der ender jeg ude omkring 4 m før jeg kan se vejen fra føresædet. I
normal kørestilling. (Men skal lige lege lidt med det en dag jeg kommer
forbi en kollega. (Har et 30 m målebånd, så der skulle være nok at tage
af.)))

> Så en af de der gokarts som kan registreres skal satme godt nok pakkes godt
> op under kofangeren, hvis en chaufut gør det er det efter min bedste
> overbevisning bydt uansvarligt.

Et voksent menneske kan stå foran en lastbil uden at kunne ses fra
førersædet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-06 19:47

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> Så en af de der gokarts som kan registreres skal satme godt nok pakkes godt
> op under kofangeren, hvis en chaufut gør det er det efter min bedste

Nu var det jo ikke så meget om den ene gør det ene eller den anden det
andet, men om den faktisk kunne forsvinde fra chaufførens udsyn uden at
komme ind under lastbilen.

Jeg har ikke set et længdemål. Er der nogen der har sådan et?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 22:02

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> minimal kendskab til. I hvert fald har du ikke meget erfaring med udsynet

Der kan nu da sagtens holde sådan en "dims" der nede hvor vi ikke kan se
den, men det er nu sjældent lastbiler kører/holder med en afstand der er
mindre end "dimsen" er lang.

("Dims" fordi nogen skriver at det jo ikke er en rigtig go-cart. Men det
må Leonard kunne fortælle os mere om. F.eks. hvormeget den mon ville
være værd overfor en 100 ccm bane-Go-cart.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 22:10

Finn Guldmann has brought this to us :
> Der kan nu da sagtens holde sådan en "dims" der nede hvor vi ikke kan se den,
> men det er nu sjældent lastbiler kører/holder med en afstand der er mindre
> end "dimsen" er lang.

Heller ikke ved et lyskryds ? hvis i bare holder med samme afstand som
i kører på motorvejen er det lige før det er svært for gokarten at være
der ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 23:44

Henrik Stidsen skrev:
> Heller ikke ved et lyskryds ? hvis i bare holder med samme afstand som i
> kører på motorvejen er det lige før det er svært for gokarten at være
> der ;)

Vi kan godt blive enige om at nogle af mine kolleger kører for tæt, men
jeg tror ikke der er nogen der kommer med 90 km/t og under 2 meter til
ham foran.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 12:07

Finn Guldmann wrote:
> Henrik Stidsen skrev:

> Vi kan godt blive enige om at nogle af mine kolleger kører for tæt,
> men jeg tror ikke der er nogen der kommer med 90 km/t og under 2
> meter til ham foran.

I hvor lang tid?

F.eks. kørte jeg den anden dag de ulovlige 80 km/t på hovedvej (trailer hang
på krogen) med en tankbil fra DK lige i røven af mig over en strækning på
3-5 km (kan måles).

Han havde travlt med at nå den DK-tank der lå 200 meter fra enden af
hovedvejen (der endte i en rundkørsel).

Yderst betryggende med 10.000 (what ever) liter benzin 5-10 meter (godt nok
ikke 2) bag min trailer. Og for hvad?

Hovedet under armen. Kroppen op i førerhuset. All systems go!
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 12:47

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> hovedvejen (der endte i en rundkørsel).
> Yderst betryggende med 10.000 (what ever) liter benzin 5-10 meter (godt nok

Ergo det modsiger ikke min påstand.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-05-06 07:01

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote in

> Heller ikke ved et lyskryds ? hvis i bare holder med samme afstand som
> i kører på motorvejen er det lige før det er svært for gokarten at
> være der ;)

på højkant ;)

--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-05-06 08:47

> Hans L. Jørgensen skrev:
>>
> Der kan nu da sagtens holde sådan en "dims" der nede hvor vi ikke kan se
> den, men det er nu sjældent lastbiler kører/holder med en afstand der er
> mindre end "dimsen" er lang.

Ja Finn hvis den er under 1½ meter og chaufutten er kørt så langt op at
kart'ens bagende holder under lastvognens kofanger.

Prøv lige næste gang du sidder bag rattet i lastvogn at se langt din døde
vinkel foran er, hvis du måler vil du blive slem forbavset.

MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-06 09:37

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> Prøv lige næste gang du sidder bag rattet i lastvogn at se langt din døde
> vinkel foran er, hvis du måler vil du blive slem forbavset.

Jamen det er jo netop det jeg mener. Når jegholder bag en anden lastbil
holder jeg jo ikke tættere på end jeg kan se hans baglygter. Og på den
plads der så bliver mellem os kan der altså godt holde sådan en "dims".

Men jeg kan da godt få øje på at han nok vil føle sig lidt klemt, når
der er 4 meter op til toppen på ham der holder foran, og næsten det
samme på ham der holder bag ved.

Fra : Leonard

Dato : 15-05-06 09:50

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>("Dims" fordi nogen skriver at det jo ikke er en rigtig go-cart. Men det
>må Leonard kunne fortælle os mere om. F.eks. hvormeget den mon ville
>være værd overfor en 100 ccm bane-Go-cart.)

Den passer nu meget godt med en standard udlejningsgokart, de er som
regel med 4-takts motorer med ca. 9 HK.
En rigtig konkurrence-gokart har en 2-takts motor med 20-22 HK og der
har de færreste andre køretøjer en chance i en accelerations-dyst.
Tophastigheden varierer med gearingen, der er forskellig fra bane til
bane.

derudover må den jo have nogle dæk med bare en smule mønster for at
kunne overholde lovens krav, hvilket jo også gør en forskel i forhold
til baneslicks.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-05-06 10:16

Den Mon, 15 May 2006 10:49:53 +0200 sendte Leonard <usenet@leonard.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>har de færreste andre køretøjer en chance i en accelerations-dyst.
>Tophastigheden varierer med gearingen, der er forskellig fra bane til

Det var lige sådan en sag jeg kunne tænke mig at fyre rundt i byens
gader med. *Homer Simpson drooling.wav*

Gad vide om sådan en kan indregistreres, hvis den får lys og horn...

Men vi bevæger os nok et stykke væk fra de 50.000 kr på plader.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-05-06 12:35

Den Sun, 14 May 2006 13:11:47 +0200 sendte Henrik Stidsen
<nntpspam@hs235.dk> følgende røgsignaler:

>Hr. Jensen explained on 14-05-2006 :
>
>Lige indtil du møder en lastbil og kan vinke farvel til denne verden...

Jo, men nu forholder situationen sig således at jeg ikke regner med at
opleve juleaften alligevel, så man kan jo sige at man får forkortet
"straffen" pga. dårlig opførsel.

Men kan man have det sjovt så længe, så...

Fra : Leonard

Dato : 14-05-06 13:14

> [...]

>Jo, men nu forholder situationen sig således at jeg ikke regner med at
>opleve juleaften alligevel, så man kan jo sige at man får forkortet

Ja, så er det sgu da med at komme ud af starthullerne og få oplevet
alt det spændende, jeg kan anbefale:
rigtig gokart på rigtig bane,
mc-kørsel med extrem høj fart (også helst på lukket bane af hensyn til
tilfældige uskyldige forbipasserende),
bungy jump (jo højere jo bedre)
og på min liste over ting ikke er nået endnu:
en tur med 4-WD i terræn med en instruktør der kan gøre det ekstra
spændende,
en tur i F1 (kan lejes på Padborg Park),
dragrace i en Top Fuel.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per

Dato : 14-05-06 16:17

> [...]
> chance.
>
> Men mon ikke at de kommer til at koste kassen?

Det må være sådan en fætter her du tænker på:

http://www.suzuki-mc.dk/mc/BUGSTER/bugster150.htm

Dyrt - tjaaa.

Mvh. Per

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-05-06 16:34

Den Sun, 14 May 2006 17:16:48 +0200 sendte "Per" <mesked@hotmail.com>
følgende røgsignaler:

>Det må være sådan en fætter her du tænker på:
>
>http://www.suzuki-mc.dk/mc/BUGSTER/bugster150.htm
>
>Dyrt - tjaaa.

Næh, det er ikke den.
Jeg fandt en lignende:
http://www.pottenstein.dk/salg.htm

Hvis man så kunne få en hurtig baneracer på plader, så ville det være
rart.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-05-06 18:59

Sun, 14 May 2006 17:16:48 +0200, skrev Per, på 35 linier, i
<44674939$0$47040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Det må være sådan en fætter her du tænker på:
>
>http://www.suzuki-mc.dk/mc/BUGSTER/bugster150.htm
>
>Dyrt - tjaaa.

Den må være sjovere. bare ind over kantstenen over fortovet og ud
igen.

sikke røddent man kan køre med sådan en

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : OZ7PUS

Dato : 14-05-06 21:00

> [...]
>
> --
> T.J.
>
> Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

ATVerne er ikke så vildt dyre enda jo -..Rimeligt sjove at køre på og
yderst effiktiv når der ligger sen .. Med de rette dæk på vel og mærke
Håber da snart det er muligt med gocarts på gaden i DK :P

OZ3BTO

Fra : Brian

Dato : 14-05-06 21:09

OZ7PUS wrote:

> Håber da snart det er muligt med gocarts på gaden i DK :P

Så får vi da at se om Darwin havde ret...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-05-06 22:16

Brian skrev:

> Så får vi da at se om Darwin havde ret...

Han har altid ret og vi behøver ikke engang gokarts på vejen for at få
det bekræftet... i guder hvor vil mange folk i trafikken gerne af med
livet sådan som de kører...

MVH

Fra : Neser

Dato : 15-05-06 22:08

> [...]
>
> --
> T.J.
>
> Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Der er flere udbydere på banen.

Hér er en anden som sælger de små "biler"/go-carts.
http://www.bikedanmark.dk/fun2006.htm

Ville så hellere finde en brugt alm. bil til samme penge! Den kan nok også
være lige så sjov som de "rammer"/stel med Brigss & Stratton kopi-motorer.

- Neser

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-05-06 01:29

Den Mon, 15 May 2006 23:07:51 +0200 sendte "Neser" <Neser@neser.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>være lige så sjov som de "rammer"/stel med Brigss & Stratton kopi-motorer.

Nu er jeg overbevist om at jeg ikke skal have sådan en "plæneklipper"
lasteevnen er lige i underkanten ift. mit korpus.

Buggy'en ser rimelig ud, men der er nok ikke mere skub i den end min
45-knallert.