VW Passat 1,8 CL hakker
Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-05-06 21:47

Hej

Jeg har en gammel passat som, når man kører 80 km/t med konstant hastighed
hakker lidt i det - næsten ligesom når man er ved at løbe tør for benzin,
nogle gode bud på hvad det kan være?

/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 11:30

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> [...]
> hastighed hakker lidt i det - næsten ligesom når man er ved at løbe
> tør for benzin, nogle gode bud på hvad det kan være?

Du må komme med lidt flere oplysninger om bilen.
Er det en årgang 1980 eller en 2000'er ?
Er den med indsprøjtning eller karbuartor ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 14-05-06 12:30

Åh ok, troede det lå i model betegnelsen 1,8 cl - bilen er fra 88, har kørt
360kkm og er med monopoint indsprøjtning

/claus

Fra : Christian Raaby

Dato : 14-05-06 12:53

> Jeg har en gammel passat som, når man kører 80 km/t med konstant hastighed
> hakker lidt i det - næsten ligesom når man er ved at løbe tør for benzin,
> nogle gode bud på hvad det kan være?

Har du tjekket kaburatorflange og vakuumslanger? Det kunne være, at den fik
falsk luft?
Jeg har måtte skifte karburatorflangen 2 gange og vakuumslange 1 gang på
15000 km.
Mit kom til udtryk i svingende tomgang og ujævn motorgang ved
landevejskørsel. Desuden gik benzinøkonomien fra ca. 13 km/l til 10km/l.

Prøv forsigtigt at rokke hele indsprøjtningsenheden frem og tilbage, når den
står i tomgang. Hvis motoren er ved at gå ud, så er det flangen, der er
utæt.

Et andet bud kunne måske være benzinpumpen?

Mvh.
Christian
Passat 1.8CL - årg. 1989 - 396.000km