Hvilket alternativ til Mazda 6 2.3 sedan (~
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-06 12:20

Hej

Nu vil vi have en ny bil og har set os lun på en Mazda 6 2.3 Sport Sedan
til ca 325.000 + træk + metal + levering = ca 343000 i alt.

Hvilke alternativer kunne man forestille sig i ca samme prisklasse?

Vores krav er ny bil, klimaanlæg, metallak og anhængertræk. Form og
facon er ikke så vigtig, men den må gerne kunne trække noget og vi kan
godt lide størrelsen på en Mazda 6 , selvom vi i dag fint klarer os
med vores 4 år gamle Fiesta TDCi. Den samlede pris må ikke overstige
350.000.

Diesel og små biler gider vi ikke mere.

Fra : Broegger

Dato : 12-05-06 13:50

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev

> [...]
> godt lide størrelsen på en Mazda 6 , selvom vi i dag fint klarer os
> med vores 4 år gamle Fiesta TDCi. Den samlede pris må ikke overstige

mazda er da en glimrende bil, men man får nok en tand mere for pengene
med en Skoda. En Octavia i Elegance version med 2,0 FSI koster fra
317.000. Og der er udstyrspakken lang... Combi udgaven (st.car) koster
fra 332K. Og hvis du er lidt frisk kan du nok få slået ca 20K af prisen.

> Diesel og små biler gider vi ikke mere.

Sådan er vi så forskellige. Jeg vil ikke bytte min 2,0 TDI motor med en
benziner...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-06 14:09

Hej

Broegger wrote:
> Sådan er vi så forskellige. Jeg vil ikke bytte min 2,0 TDI motor med en
> benziner...

Hvis du havde haft min diesel, så ville du heller ikke køre diesel mere
. Jeg kan såmænd godt lide diesel, men i Mazda 6 tilfældet, så koster
den så meget mere, at med vores kørselsbehov, så skulle vi op på 6-8 år
før pengene var hjemme igen.

Fra : Broegger

Dato : 14-05-06 11:45

> [...]
>:koster
> den så meget mere, at med vores kørselsbehov, så skulle vi op på 6-8

Det var ikke for at overbevise dig om at du skulle skifte til Diesel.
Mit kørselsbehov er ca 40K km om året, og de fleste ligger mellem Århus
og Kbh. Her er en diesel ret hurtigt tjent ind.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-05-06 13:14

Hej

Broegger wrote:
> Det var ikke for at overbevise dig om at du skulle skifte til Diesel.
> Mit kørselsbehov er ca 40K km om året, og de fleste ligger mellem Århus
> og Kbh. Her er en diesel ret hurtigt tjent ind.

Jeg skafter faktisk fra diesel til benzin til trods for ca 25-30.000km
om året. Jeg synes vældig godt om diesel, men synes at der er gået for
meget modepriser i diesel.

Jeg tjekkede lige den Skoda ud som du foreslog, men hvis den skulle have
udstyr alá Mazda'en så blev den alt for dyr (delvist fordi noget udstyr
krævede mere ekstraudstyr pga udstyrspakker). Kunne man nøjes med mere
eller mindre standardudstyr, så var den et godt alternativ.

Vi (konen og jeg) er dog blevet sikre på, at det skal være 6'eren, så nu
skal jeg på mandag blot finde ud af om det er banken der skal finansiere
den eller om det er Mazda Credit.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 13:54

On Fri, 12 May 2006 13:19:30 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>til ca 325.000 + træk + metal + levering = ca 343000 i alt.
>
>Hvilke alternativer kunne man forestille sig i ca samme prisklasse?

Toyota Avensis? - der er rige muligheder for at "klemme" sælgerne, de
giver jo tæt på 75k til leasingselskaberne iflg. FDM.

> [...]
>godt lide størrelsen på en Mazda 6 , selvom vi i dag fint klarer os
>med vores 4 år gamle Fiesta TDCi. Den samlede pris må ikke overstige

Små biler kan stramme over skulderen, men udover at diesel stinker er
de da blevet helt fine at køre med
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-06 18:15

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> Hvilke alternativer kunne man forestille sig i ca samme prisklasse?

Havde godt nok selv sagt, at det skulle være en ny bil, men efter at
have bladret 65 siders resultat igennem på bilbasen, så er disse faldet
mig for brystet.

Nogen kommentarer for eller imod når det er holdt op imod en splinterny
Mazda 6 2,3?

Audi A6 2,4:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=549400230&page=2

Volvo S80 2,4:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=355502043&page=1

Fra : Kent

Dato : 12-05-06 19:40

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig for brystet.
>
> Nogen kommentarer for eller imod når det er holdt op imod en splinterny

Jeg kunne snildt foreslå en Hyundai Sonata 3.3 V6 aut. GLS.
Fra 0 til 100 på 7,8 sekunder, topfart :230 - og så i øvrigt en
fuldstændig drøm at køre i.

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}&mode=specs

Jeg er udemærket klar over de ovenstående bilers kvaliteter, men
jeg ville Sonata'en, hvis det var mig. Den kryber over dit budget,
men så kunne du jo vælge en 2.4 .

Prøv den.

Kent.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-06 20:10

Hej

Kent wrote:
> Jeg kunne snildt foreslå en Hyundai Sonata 3.3 V6 aut. GLS.

Ja på papiret ser den også fin ud, men (med fare for at fornærme en
kæmpe skare) jeg synes ikke, at koreanske biler i kvalitet nærmer sig
tyskere, japanere eller svenskere.

Jeg har rejst en hel del i USA og derovre storsælger koreanske biler,
men groft sagt, så behandler de dem jo også som skidt og smider dem ud
efter 6-8 år.

Jeg er primært ude efter noget som jeg kan tilbringe de næste 200.000 km
i (ca 6-8 år) uden, at bilen skal på værksted udover service og så meget
tiltro har jeg simpelthen ikke til koreanske eller franske biler.

> Jeg er udemærket klar over de ovenstående bilers kvaliteter, men
> jeg ville Sonata'en, hvis det var mig. Den kryber over dit budget,
> men så kunne du jo vælge en 2.4 .

Prisen var mest sat ud fra hvad min præference var. Mit maksimale budget
ligger over, så forslaget var såmænd fint.

Fra : Kent

Dato : 13-05-06 05:55

> [...]
> i (ca 6-8 år) uden, at bilen skal på værksted udover service og så meget
> tiltro har jeg simpelthen ikke til koreanske eller franske biler.

<klip>

Din manglende tiltro grunder i manglende viden.

En Hyundai Accent (en mindre bil) kan meget nemt køre
300.000 - 400.000 uden nævneværdige problemer. Selvfølgelig
findes der mandags-modeller, som det der gør jo i alle bilmærker.

En Hyundai Sonata ligger så igen betydeligt over Accenten i kvalitet,
så jeg kan garantere dig for, du ikke behøver være nervøs .

Koreanske biler - dog nok mest Hyundai, men Kia begynder at
komme med - er af meget høj kvalitet i dag. Du må endelig ikke
sammenligne dem med koreanske biler fra for 6+ år siden!

Synes du skulle prøve en tur i en Sonata.

Lykke til!

Kent.

Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 13-05-06 16:03

> [...]
>
> En Hyundai Sonata ligger så igen betydeligt over Accenten i kvalitet,
> så jeg kan garantere dig for, du ikke behøver være nervøs .

Bare fordi den kan gøre langt uden at gå i stykker bliver det altså ikke en
fed bil. En Hanomag kan også køre langt uden at gå i stykker - den er bare
ikke særligt fed at køre i. Sonataen har køreegenskaber som forrige
generation af Toyota Avensis!

/Abildgaard

Fra : Kent

Dato : 13-05-06 16:14

"Lauge Abildgaard" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fed bil. En Hanomag kan også køre langt uden at gå i stykker - den er bare
> ikke særligt fed at køre i. Sonataen har køreegenskaber som forrige

Nej sgu, der er en verden til forskel!!! Sonataen er mere en
flyder, end Avensisen var. Men når det så er sagt, så kørte Avensisen
da absolut ikke dårligt, så sammenligningsgrundlaget er da ikke så
ringe.

Men det kan vist ikke betale sig at diskutere det. Der er jo li'så
mange forskellige meninger, som der er bilmærker og modeller.

Kent.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-05-06 16:20

Hej

Kent wrote:
> Men det kan vist ikke betale sig at diskutere det. Der er jo li'så
> mange forskellige meninger, som der er bilmærker og modeller.

Nemlig, helt enig. Derfor har jeg heller ikke sat mig i en Sonata selvom
vi da kom forbi et par forhandlere i dag.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-05-06 16:20

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> Nu vil vi have en ny bil og har set os lun på en Mazda 6 2.3 Sport Sedan
> til ca 325.000 + træk + metal + levering = ca 343000 i alt.

Og så blev kapitlet lukket ved at skrive slutseddel idag. Der kom lige
undervognsbehandling + måtter oveni. Levering om ca 8-10 dage.

Tak for indputtet.

Fra : Broegger

Dato : 15-05-06 16:31

> Hej

> Og så blev kapitlet lukket ved at skrive slutseddel idag. Der kom lige
> undervognsbehandling + måtter oveni. Levering om ca 8-10 dage.
>
> Tak for indputtet.

Og tillykke med slæden... Nu kommer der så lige 8-10 MEGET LANGE dage

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk