Spørgsmål om Ford Sierra
Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-06 19:47

Hejsa..

Er der nogle her i gruppen, der tilfældigvis kender en hjemmeside, hvor man
kan se forskellen mellem de forskellige Ford Sierra modeller primært årgang
90 - 93.

Jeg kunne ligeledes godt tænke mig, om det var muligt at fremskaffe en
brochure over Sierra årgang 93.. Sådan en kunne være sjov at eje.. :)

En hel anden ting er, at jeg går lidt og lejer med tanken om, at bygge noget
kabine lys ind bag i. Det lille lampe der sidder foran, lyser stort set
intet op. Er der nogle af modellerne der originalt har været født med
belysning bag i? Hvis ikke, er der så nogle der selv har prøvet det, eller
nogle der har et forslag til nogle lamper man kunne benytte, så det samtidig
ser godt ud.

Det var alt for nu.. :)

Med Venlig Hilsen og på forhånd tak
Thomas H.
Ford Sierra 93' 2.0 DOHC

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-05-06 19:51

"Thomas H." <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor man
> kan se forskellen mellem de forskellige Ford Sierra modeller primært

Har du prøvet Ford Klub Danmark ?

> Jeg kunne ligeledes godt tænke mig, om det var muligt at fremskaffe en
> brochure over Sierra årgang 93.. Sådan en kunne være sjov at eje.. :)

Ja. det kunne være rigtig sjovt, specielt med tanke på at den sidste
Sierra blev skruet sammen i 1992.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-05-06 21:39

> Ja. det kunne være rigtig sjovt, specielt med tanke på at den sidste
> Sierra blev skruet sammen i 1992.....

Så vidt jeg ved december 1992 :)

På Cossie'en havde den sidste produktion komplet indfarvet vinge (normalt
har den en lille sort gummikant).

Mvh/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 21:42

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> årgang
>
> Har du prøvet Ford Klub Danmark ?

> Ja. det kunne være rigtig sjovt, specielt med tanke på at den sidste

Nej i 93 lavede de skam også sierra samtidig med at de lavede mondeo

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-05-06 11:40

Brian Sørup wrote:

> Ja. det kunne være rigtig sjovt, specielt med tanke på at den sidste
> Sierra blev skruet sammen i 1992.....

Det er nemt nok at se udfra stelnummeret.
Hvis det anden sidste bogstav er et N, så er bilen lavet i '92 er det
derimod et P, så er den lavet i '93.
Min egen er også reg. første gang i '93, men produceret i '92.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 06:19

> [...]

> Er der nogle her i gruppen, der tilfældigvis kender en hjemmeside, hvor
> man kan se forskellen mellem de forskellige Ford Sierra modeller primært

Pas.

> Jeg kunne ligeledes godt tænke mig, om det var muligt at fremskaffe en
> brochure over Sierra årgang 93.. Sådan en kunne være sjov at eje.. :)

Hehe...jeg synes også min '86 brochure er 'sjov'.
Eller bladene fra dengang med tests og first-reviews.
Søg på stumpemarkeder. Der vrimler de.

> [...]
> belysning bag i? Hvis ikke, er der så nogle der selv har prøvet det, eller
> nogle der har et forslag til nogle lamper man kunne benytte, så det

Læselys eller praktisk lys ?
Eet i batteri så du ikke skal trække ledninger
og bore...?

> Det var alt for nu.. :)

Ak..der kommer sikkert mere

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-06 08:57

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Hehe...jeg synes også min '86 brochure er 'sjov'.
> Eller bladene fra dengang med tests og first-reviews.
> Søg på stumpemarkeder. Der vrimler de.

Der må jeg kigge.. Når jeg kommer forbi på et tidspunkt. :)

> Læselys eller praktisk lys ?
> Eet i batteri så du ikke skal trække ledninger
> og bore...?

Jeg tænker på kabinelys. Den lampe der sidder omme foran, lyser mindre op
end en slukket lysdiode. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere
lys i kabinen. Jeg har fået af vide i ford klub danmarks forum, at Ghia og
Cossworth modellerne havde det, og så er det jo bare at få fat på et par
lamper derfra..

> Ak..der kommer sikkert mere

He he, ja sikkert nok.. :p

MVH
Thomas H.
Ford Sierra 93' 2.0 DOHC

Fra : Peter Frost

Dato : 12-05-06 09:03

Thomas H. Skrev:
> [...]
> belysning bag i? Hvis ikke, er der så nogle der selv har prøvet det, eller
> nogle der har et forslag til nogle lamper man kunne benytte, så det

Kære kære ven... altså... Du kunne jo også bare købe en ordenlig bil, jeg
har lys måde højre og venstre side for an, og ved føderne, og begge sider
bagved... ( Det mere så de andre ved det ;) )

Din spørgen om Cossworth på MSN, fik mig til at tænke, tror I ikke det er
muligt og finde C stolpe beklæding fra en Cossi, de har jo lys i ? :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Brian

Dato : 12-05-06 11:00

Peter Frost wrote:

> Kære kære ven... altså... Du kunne jo også bare købe en ordenlig bil,
> jeg har lys måde højre og venstre side for an, og ved føderne, og
> begge sider bagved... ( Det mere så de andre ved det ;) )

Lys ved fødderne er en fin detalje. Jeg sidder ofte og spekulerer
over hvor faen de pokkers fødder har gemt sig!

/Brian

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-05-06 20:40

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Din spørgen om Cossworth på MSN, fik mig til at tænke, tror I ikke det er
> muligt og finde C stolpe beklæding fra en Cossi, de har jo lys i ? :)

Har de det? Det gælder da vist kun sedan'erne, min har i hvertfald ikke...
Men jo, reservedele får du overalt(bare ikke i DK... :) ) ebay.co.uk +
ebay.de + blocket.se + fmcs.nu er din ven.

--
-M
'05 BMW 325i E90