Så er der skiftet bil - igen...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 16:36

UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
vurderes af SKVAT...

Så bliver det sgu sommer alligevel...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-05-06 16:52

> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
> vurderes af SKVAT...

Billeder (??) og tillykke da :)

Mvh/Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 17:34

Thomas Krath wrote:

> Billeder (??) og tillykke da :)

Skal lige have taget nogen...

Og tak..
Når jeg nu fortæller at jeg valgte at købe en med aut. gear, så slår du
sikkert...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 17:33

Morten Fruergaard skriver:

> Og tak..
> Når jeg nu fortæller at jeg valgte at købe en med aut. gear, så slår du
> sikkert...

Tomatkasse var du jo vant til, så.......

Der er vel også nok heste så de 20-30 stykker der går tabt i olien kan
vel være lige meget

Ellers er der vel nærmest frit slag på tun på så gammel en bil (15 år
gammel).
Hvem i alverden u "Dyskland" havde sådan et gammelt køretøj til at stå ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 19:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ellers er der vel nærmest frit slag på tun på så gammel en bil (15 år
> gammel).
> Hvem i alverden u "Dyskland" havde sådan et gammelt køretøj til at
> stå ?

Dem er der mange af...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-05-06 17:57

> Når jeg nu fortæller at jeg valgte at købe en med aut. gear, så slår du
> sikkert...

Ja, det forstår jeg slet ikke!

Mvh/Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 19:28

Thomas Krath wrote:

> Ja, det forstår jeg slet ikke!

Hehe...

Næ, det regnede jeg heller ikke med...

Men bortset fra at du gerne vil køre Trackdays, er du så ikke tilfreds med
aut. i din Camaro?
Jeg har min racer til race og min Supra til cruise...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-05-06 21:35

> Men bortset fra at du gerne vil køre Trackdays, er du så ikke tilfreds med
> aut. i din Camaro?

Jo, meget!! Fed bil den Camaro!!

> Jeg har min racer til race og min Supra til cruise...

Fedt :)

Mvh/Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 17:25

Morten Fruergaard skriver:

> UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
> vurderes af SKVAT...
>
> Så bliver det sgu sommer alligevel...

Så skal 4x4 butikken snart til at handle med briangejl ??
Grimmer bil, den er svær at holde under 150

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 19:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Så skal 4x4 butikken snart til at handle med briangejl ??

Hehe...
Rabat er let at få når man har forretning med udstyr til biler...

> Grimmer bil, den er svær at holde under 150

Jep...
Specielt på de tyske motorveje...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 17:29

On Thu, 11 May 2006 17:35:45 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
>IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
>vurderes af SKVAT...
>
>Så bliver det sgu sommer alligevel...

Det var sq da et stilskifte der vil frem - tillykke!! Men pas nu på
med højre fod, ellers bliver det dyrt med den der Supra - og jeg
tænker ikke på benzinregningen
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-06 19:30

Ivan Madsen wrote:

> Det var sq da et stilskifte der vil frem - tillykke!!

Tja... Jeg har 2 andre 4x4, så jeg kan stadig få styret mine anderledes
lyster... .-)

> Men pas nu på
> med højre fod, ellers bliver det dyrt med den der Supra - og jeg
> tænker ikke på benzinregningen

Det er ikke et problem...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : MK

Dato : 13-05-06 10:26

meddelelse news:446359d2$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa

Tilløk med den - vi hentede fredag en '93 BMW 325i cabrio m/ALT i udstyr

> Så bliver det sgu sommer alligevel

Jeg havde ikke prøvet en real cab før, og det er en dejlig fornemmelse

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-06 10:57

MK wrote:

> Tilløk med den

Tak...

> - vi hentede fredag en '93 BMW 325i cabrio m/ALT i udstyr

Lækkert...
Til hvem?
Hvad kommer en sådan til at stå i?

> Jeg havde ikke prøvet en real cab før, og det er en dejlig
> fornemmelse

Jep. Min mor har i mange år haft cabriolet. Det er ikke helt det samme at
have targa, men det er sgu tæt nok på...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : MK

Dato : 13-05-06 11:18

meddelelse news:4465ad89$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Til hvem?

Min yngste søn på 19 år !
Kan du se det for dig ?

> Hvad kommer en sådan til at stå i?

Bilens indkøbspris plus hjemtransport og 2.000 SEK for syn og nr.plader

> Jep. Min mor har i mange år haft cabriolet. Det er ikke helt det samme at
> have targa, men det er sgu tæt nok på

Helt åben er nice - en BMW har jo ingen forstyrrende elementer
som eksempelvis VW, fordi bæringerne er indbygget i nakkestøt-
terne bagi (beskyttelse ved uheld, hvor bilen ruller)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-06 19:04

MK wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4465ad89$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Min yngste søn på 19 år !
> Kan du se det for dig ?

Jep.
Man skulle bo i Sverige...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Thomas Krath

Dato : 13-05-06 12:49

> Lækkert...
> Til hvem?
> Hvad kommer en sådan til at stå i?

På billedet m. 530D'eren holder der en McLaren SLR inde i udstillingsvinduet
+ en Lamborghini + div. Porscher ;) Forhandleren havde desværre lukket.

Mvh/Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-06 18:30

Morten Fruergaard skriver:

> Jep. Min mor har i mange år haft cabriolet. Det er ikke helt det samme at
> have targa, men det er sgu tæt nok på...

Targa kan vel nærmest betegnes som et forvokset soltag....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-06 19:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Targa kan vel nærmest betegnes som et forvokset soltag....

Nogle targa måske, men når jeg har targataget af og vinduerne nede, så er
der helt åben fra dørrammen til dørrammen...
Det føles som cabriolet, da jeg ikke kan mærke, at der er noget bagved...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 19:57

Morten Fruergaard skrev:

> Jep.
> Man skulle bo i Sverige...

Hehe nemlig.. Er igang med at hente en sommer bil til min kæreste ..
(BMW z4 fra 2004 har gået lidt over 11.000 km)..

Fra : MK

Dato : 13-05-06 20:05

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

Hehe nemlig.. Er igang med at hente en sommer bil til min kæreste ..
(BMW z4 fra 2004 har gået lidt over 11.000 km)..

3 liters vel sagtens - til 25.000 euro?

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 20:36

MK skrev:

> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hehe nemlig.. Er igang med at hente en sommer bil til min kæreste ..
> (BMW z4 fra 2004 har gået lidt over 11.000 km)..
>
> 3 liters vel sagtens - til 25.000 euro?

Nej vi "nøjes"med en 2.5i .. og så må vi se senere på året om der
bliver plads til en rs4

Fra : MK

Dato : 13-05-06 20:46

> Nej vi "nøjes"med en 2.5i ..

Jeg synes ellers, at prisdiffen er beskeden?

> og så må vi se senere på året om der bliver plads til en rs4

Ja enig - godt valg. Problemet med at bo under gunstige
prismæssige forhold er lidt udvalget - svært at besteme sig...

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 20:45

Morten Fruergaard skrev:

> UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
> vurderes af SKVAT...
>
> Så bliver det sgu sommer alligevel...

Og inden tråden bliver helt "svensk" må jeg hellere skynde mig at
sige tillykke Morten med bilen..

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 20:58

MK skrev:

> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ellers, at prisdiffen er beskeden?

Det er rigtigt.. Hun har bare set sig glad på den her, men hun har
også haft skarpe krav til alt og jeg menr alt. Farve på bøjlerne osv
osv..

> Ja enig - godt valg. Problemet med at bo under gunstige
> prismæssige forhold er lidt udvalget - svært at besteme sig...

Ja det er forfærdeligt. Jeg har luret lidt på den nye RS4, man mener
at kunne købe den til omkring 500.000 Svenske kroner om 2-3 år f.eks
men nu må vi se om jeg kan vente så længe =)

--
Jens

Fra : MK

Dato : 13-05-06 21:09

> Det er rigtigt.. Hun har bare set sig glad på den her, men hun har
> også haft skarpe krav til alt og jeg menr alt. Farve på bøjlerne osv
> osv..

Hent den i Tyskland - billigere end her, og du kan jo købe
nøjagtig dén, hun ønsker sig. Søg evt. under Jahreswagen...

> Ja det er forfærdeligt. Jeg har luret lidt på den nye RS4, man mener
> at kunne købe den til omkring 500.000 Svenske kroner om 2-3 år f.eks
> men nu må vi se om jeg kan vente så længe

Næppe - i Tyskland vil prisen være langt mindre, IMO.
Blot kig på mobile.de nu - de er under den pris...

Jeg vil jo gerne skifte til en BMW 535d, og en Jahreswagen kan man
købe til 60% af nyprisen - eet år gammel !

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 21:15

MK skrev:

> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Hent den i Tyskland - billigere end her, og du kan jo købe
> nøjagtig dén, hun ønsker sig. Søg evt. under Jahreswagen...

Jeps den bliver også hentet i Tyskland. Vi gør det dog ikke selv.
Igennem en forhandler og så får vi 1 års garanti påd en samtidig.

> Næppe - i Tyskland vil prisen være langt mindre, IMO.
> Blot kig på mobile.de nu - de er under den pris...

Okay vildt, det har jeg ikke kiget på. Læste det kun i et svensk
bilblad =) ..

> Jeg vil jo gerne skifte til en BMW 535d, og en Jahreswagen kan man
> købe til 60% af nyprisen - eet år gammel !

Jeg har aldrig kørt i en bmw faktisk, men alle siger det er
fantastiske køremaskiner. Det er måske noget man skal satse på når
man får børn, lige nu er vi kun kæresten og jeg og p.t består
"bilparken" af en Golf 4 v6 4m fra 2002, hvilket er en fantastisk bil,
meen man kan altid kigge sig efter noget nyt =)

--
Jens

Fra : MK

Dato : 13-05-06 21:30

> Jeps den bliver også hentet i Tyskland. Vi gør det dog ikke selv.
> Igennem en forhandler og så får vi 1 års garanti påd en samtidig.

Ah, Peter H eller lign. I Tyskland kan du jo blot købe så ny en bil
med både Dekra-siegel og garanti. Det er intet problem og de
20.000 SEK, forhandlerne beregner på importen, kan man jo køre
derned for nogle gange !
(garantirep.)

> Jeg har aldrig kørt i en BMW faktisk, men alle siger det er
> fantastiske køremaskiner.

Dét havde jeg jo heller ikke, men blev overbevist på Nürburgring,
hvor en tur i en nyere 330i Touring var en afgørende oplevelse.
Skulle du falde for fristelsen, kan en udgave med M-undervogn
og aut. niveauregulering som min KLART anbefales !

> [...]
> er vi kun kæresten og jeg og p.t består "bilparken" af en Golf 4
> v6 4m fra 2002, hvilket er en fantastisk bil, meen man kan altid

Så skal du jo sikkert blive ved med det der VAG-halløj.
I så fald skulle du prøve en tur i en R32 - den er sjov og
lyder ret godt (dog belastende i længden)

Fra : Jens

Dato : 13-05-06 21:35

MK skrev:

> [...]
> med både Dekra-siegel og garanti. Det er intet problem og de
> 20.000 SEK, forhandlerne beregner på importen, kan man jo køre

Hehe faktisk præcist Peter H :)

> [...]
> Skulle du falde for fristelsen, kan en udgave med M-undervogn
> og aut. niveauregulering som min KLART anbefales !

Det er noteret, det skal prøves på et tidspunkt.

> Så skal du jo sikkert blive ved med det der VAG-halløj.
> I så fald skulle du prøve en tur i en R32 - den er sjov og
> lyder ret godt (dog belastende i længden)

Hehe jeg er også forelsket i en R32, men jeg er ikke mærke afhængig,
kunne sagtens vælge noget andet. Golfen opfyldte bare nogle
basisbehov, vi har ingen børn så en lille bil var at foretrække (vi
havde en peugeot 406 i DK. dejlig bil, men alt for stor til 2
mennesker).

--
Jens

Fra : MK

Dato : 14-05-06 05:06

> Hehe faktisk præcist Peter H

Jamen han er helt absolut også en venlig mand

> Det er noteret, det skal prøves på et tidspunkt.

Banen eller bilen?

[...]

Ja, for de fleste betyder en flytning til et "afgiftsfrit" land ofte, at
bilen
bliver udskiftet til noget ordentligt kram. Dét forstår man jo godt

Fra : Jens

Dato : 14-05-06 08:51

MK wrote:
> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen han er helt absolut også en venlig mand

Ja bestemt, han virker ganske professionel.

> Banen eller bilen?

Begge dele.. Men nok mest bilen =)

> [...]
> bilen
> bliver udskiftet til noget ordentligt kram. Dét forstår man jo godt

Ja det er for mit vedkommende helt fantastisk. Man får bare ondt i
hovedet af alle de planer om alle de biler man skal ud og køre i =)

Fra : MK

Dato : 14-05-06 08:57

> Ja det er for mit vedkommende helt fantastisk. Man får bare ondt i
> hovedet af alle de planer om alle de biler man skal ud og køre i =)

Den 23. skal min BMW til service hos Jarl's Bilservice.
Jeg glæder mig allerede
12 brugte Alpina'er til salg på www.jarlsbilservice.com/bilar.htm
samt en række spirtnye

Fra : Jens

Dato : 14-05-06 09:30

MK wrote:
> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Den 23. skal min BMW til service hos Jarl's Bilservice.
> [...]

Hehe jeg vil næsten ikke kigge. Bare det at der kommer flere bilvalg
ind i hovedet gør mig skør =)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-05-06 16:12

Morten Fruergaard wrote:
> UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og
> vurderes af SKVAT...
>
> Så bliver det sgu sommer alligevel...

Synet i går uden anmærkninger, afgift vurderet til 52.000 kr. d.d.
Fremvist bilen d.d. og betalt 31.065 kr...

SÅ jeg er glad lige nu...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-05-06 21:33

> [...]
> UD: 1 stk. '97 Mitsubishi Pajero 3,0 V6 aut.
> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa, som blot lige skal synes og

Fedt! Tillykke med den! Det er sgu dejligt at se at flere og flere herinde
får sig at taget sig sammen til at købe den bil de længe har drømt om(Nu ved
jeg selvfølgelig ikke hvordan du har det :) )

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : MK

Dato : 23-05-06 21:42

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu dejligt at se at flere og flere herinde får sig at taget sig
> sammen til at købe den bil de længe har drømt om

He he - var til service min BMW idag. Damm han havde mange
Alpina'er stående i forretningen... - www.jarlsbilservice.com
Bl.a. B5 E60 med blåt læder/lyst alcantaraindtræk og SMG-skifte
indbygget i rattet !
www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=C51FD0D8A40C41&look=jarls

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-05-06 22:21

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> herinde får sig at taget sig sammen til at købe den bil de længe har
> drømt om(Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du har det :) )

Jeg tager dem en efter en...
Jeg har tidligere synes at en Supra Turbo Targa var en fed bil.
Og efter en anden i denne NG købte sig (sikkert en drengedrøm) en '86 Ford
Sierra RS Cosworth, så tænkte jeg - JEG VIL SGU OGSÅ har en sommerbil...
Så sådan blev det...

1 stk. Supra Turbo Targa i fornuftig stand for under 50.000 kr. på plader...

Det er sgu ik' så ring' en'da...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-05-06 22:52

Morten Fruergaard skrev:

> 1 stk. Supra Turbo Targa i fornuftig stand for under 50.000 kr. på plader...

Sig lige det igen................. ???!!

Jamen....

De står da til lidt over 100kilo alle sammen herhjemme... hvordan kan
SKVAT vurdere en afgift så forkert? I så fald den er go nok så skal jeg
da også snart have mig min Supra som jeg længe har drømt om.

Din er da en Mk3 ikke?

> Det er sgu ik' så ring' en'da...

Nej det må man sige - du har fået en feeed bil til få penge - Sådan!

MVH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-05-06 16:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> SKVAT vurdere en afgift så forkert? I så fald den er go nok så skal
> jeg da også snart have mig min Supra som jeg længe har drømt om.

IKKE SÅ HØJT...
Du vil jo også gerne slippe billigt, ik...

> Din er da en Mk3 ikke?

Jo...

> Nej det må man sige - du har fået en feeed bil til få penge - Sådan!

Nemlig ja...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-05-06 17:25

Morten Fruergaard skrev:

> IKKE SÅ HØJT...
> Du vil jo også gerne slippe billigt, ik...

> Jo...

> Nemlig ja...

Men hvor er billederne?

Fra : MK

Dato : 28-06-06 18:09

meddelelse news:446359d2$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

> IND: 1 stk. '91 Toyota Supra Turbo Targa

Sån een "traf" jeg så lige på "vejen" idag - turbo med mega potte på.
Jég troede, den var hurtig sån een - du må da ha' den chippet,mand