|
| 8 måneder med min Volvo Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 16:58 |
|
Hej,
Har haft bilen til 100kkm service idag ved autoriseret Volvo forhandler (den
har gået 94kkm, 1 år siden sidste service ved 80kkm). Siden jeg købte den
først i oktober ser det nu sådan ud:
Objekt:
2001 Volvo S60
Fejl på bilen:
- Gummiliste i førerdøren sidder løs
- Motor til lås i førerdøren defekt
- Højre sideblinklys gået løs
Ovennævnte er fikset på garantien. Ydermere har jeg fået nyeste software til
gasspjæld, motorstyring og transmission fordi jeg påpegede at gasspjældet
klaprer og den adaptive gearkasse ikke skifter optimalt.
Idag har jeg så fået den serviceret plus:
- Udskiftning af alle ECC filtre
- Justering af en dør som sad lidt ud fra karrosseriet. Hængslet er
justérbart så det var en løs skrue der havde forårsaget det.
- Skift af udstødningsophæng
- Taget T5 skiltet væk fra bagklappen
Pris for alt incl. 2600 SEK. Det må siges at være billig kørsel i en snart 6
år gammel bil.
Jeg er bestemt godt tilfreds - det eneste er gearkassen som jeg ikke synes
skifter optimalt. Fortsætter det er der et par løsninger som enten er
billige eller ret dyre!
VH Esben
| |
Klaus A (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus A |
Dato : 10-05-06 17:15 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:v4o8g.56580$d5.210746@newsb.telia.net...
> Idag har jeg så fået den serviceret plus:
> - Udskiftning af alle ECC filtre
> - Justering af en dør som sad lidt ud fra karrosseriet. Hængslet er
> justérbart så det var en løs skrue der havde forårsaget det.
> - Skift af udstødningsophæng
> - Taget T5 skiltet væk fra bagklappen
>
> Pris for alt incl. 2600 SEK. Det må siges at være billig kørsel i en snart
6
> år gammel bil.
Det svarer såndan nogenlunde til opstartsgebyret ved et normalt olieskift i
Danmark... :-|
--
Klaus A
940 turbo '90
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 17:47 |
|
> > Pris for alt incl. 2600 SEK. Det må siges at være billig kørsel i en
snart
> 6
> > år gammel bil.
>
> Det svarer såndan nogenlunde til opstartsgebyret ved et normalt olieskift
i
> Danmark... :-|
Eftersom det var lidt usikkert hvad jeg skulle have gjort med gearkassen
regnede jeg med omkring 8000 SEK...
Så nu er der også lidt til benzin. Den sidste halve tank har ligget på
16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn :)
VH Esben
| |
MK (10-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-05-06 19:24 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:PNo8g.56582$d5.210553@newsb.telia.net...
> Så nu er der også lidt til benzin. Den sidste halve tank har ligget på
> 16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn
Jeg ville nok overveje istedet at køre V8 med det forbrug...
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 19:43 |
|
> > Så nu er der også lidt til benzin. Den sidste halve tank har ligget på
> > 16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn
>
> Jeg ville nok overveje istedet at køre V8 med det forbrug...
Det gør jeg også - ... - i professionel sammenhæng.
Og så er forbruget et helt andet :)
VH Esben
| |
Martin Vollert (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 10-05-06 20:30 |
|
Esben Juul Sørensen skrev:
> 16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn :)
>
Nåå så er mine 13l/100km i Mondy'en under samme forudsætninger ikke så
slemt
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Ukendt (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-06 21:10 |
|
On Wed, 10 May 2006 21:30:09 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:
>Esben Juul Sørensen skrev:
>> 16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn :)
>>
>
>Nåå så er mine 13l/100km i Mondy'en under samme forudsætninger ikke så
>slemt
Godt det ikke er min tank, der er så utæt
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 21:17 |
|
> >Nåå så er mine 13l/100km i Mondy'en under samme forudsætninger ikke så
> >slemt
>
> Godt det ikke er min tank, der er så utæt
Der kan være 80 L 98 oktan til 12 SEK/L så jeg behøver ikke tanke så ofte :)
Hvis jeg kørte mere og vægtafgiften ikke var den 4-dobbelte af en benzinbil
i Sverige kørte jeg også diesel selvom jeg må indrømme benzin turbo er en
del sjovere end diesel-ditto.
VH Esben
| |
MK (10-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-05-06 21:35 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:tTr8g.56669$d5.210659@newsb.telia.net...
> selvom jeg må indrømme benzin turbo er en del sjovere end diesel-ditto.
Hos Volvo !
| |
Esben Juul Sørensen (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 11-05-06 17:42 |
|
> > selvom jeg må indrømme benzin turbo er en del sjovere end diesel-ditto.
>
> Hos Volvo !
Også hos dem ja :)
VH Esben
| |
Ukendt (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-06 22:26 |
|
On Wed, 10 May 2006 20:17:29 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:
>> >Nåå så er mine 13l/100km i Mondy'en under samme forudsætninger ikke så
>> >slemt
>>
>> Godt det ikke er min tank, der er så utæt
>
>Der kan være 80 L 98 oktan til 12 SEK/L så jeg behøver ikke tanke så ofte :)
>
>Hvis jeg kørte mere og vægtafgiften ikke var den 4-dobbelte af en benzinbil
>i Sverige kørte jeg også diesel selvom jeg må indrømme benzin turbo er en
>del sjovere end diesel-ditto.
>
Det er den helt sikkert, men det er bare det, at der er ikke engang
plads til rigtig at fyre diesel-bryggerhestene ordentligt af
herhjemme, jvf. min tidligere "klagesang" om motorveje. Så jeg har
power nok og ville ikke vide, hvad jeg skulle det dobbelte antal heste
til (selv om de kunne være sjove at ha' når børnene vil lege)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet
| |
Thomas Krath (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 10-05-06 21:57 |
|
> Så nu er der også lidt til benzin. Den sidste halve tank har ligget på
> 16L/100km med en del bykørsel, brede sommerdæk og ECC på fuld drøn :)
Det er kortere på literen end mig (!!!) - og jeg kører kun bykørsel, med
275/40 ZR 17 og AC tændt + taget nede! Derudover er det en 5,7 liter V8
motor m. 300hk/450nm + automatgear der ligger i min, hvilket er en noget
større motor end din T5'er! Tror du din(e) lambdasonde(r) virker??
Mvh/Thomas Krath
1997 Camaro Z28
| |
Esben Juul Sørensen (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 11-05-06 17:54 |
|
> Det er kortere på literen end mig (!!!) - og jeg kører kun bykørsel, med
> 275/40 ZR 17 og AC tændt + taget nede! Derudover er det en 5,7 liter V8
> motor m. 300hk/450nm + automatgear der ligger i min, hvilket er en noget
> større motor end din T5'er! Tror du din(e) lambdasonde(r) virker??
Ja.
Men glemte at sige jeg havde besøg at et par studiekammerater forleden. De
fik lov at lege med bilen et par timer - så det skal naturligtvis indregnes
i den halve tank som ved det forbrug kun er omkring 300 km. En af mine
kammerater er politimand og har det så berømte chaufførkursus. Han gjorde
alt hvad han kunne for at trække sorte striber rundt på Volvos fabriksområde
:)
Det lykkes heldigvis ikke da han ikke ved hvad DSTC knappen var til!
Amerikanske motorer er absolut ikke så dårlige som de er berygtet for når
man sætter det i forhold til slagvolumen (og så er den vel lidt lettere end
min). Normalt går min dog også maks. 12L/100km ved bykørsel og 8.5L/100km på
langfart på motorvej. Desuden var ovenstående resultat på 95 oktan hvilket
også giver en mærkbart dårligere økonomi.
VH Esben
| |
u.m.s [3460] (10-05-2006)
| Kommentar Fra : u.m.s [3460] |
Dato : 10-05-06 21:37 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:v4o8g.56580$d5.210746@newsb.telia.net...
> Hej,
>
> Har haft bilen til 100kkm service idag ved autoriseret Volvo forhandler
> (den
> har gået 94kkm, 1 år siden sidste service ved 80kkm). Siden jeg købte den
> først i oktober ser det nu sådan ud:
>
> Objekt:
> 2001 Volvo S60
>
> Fejl på bilen:
> - Gummiliste i førerdøren sidder løs
> - Motor til lås i førerdøren defekt
> - Højre sideblinklys gået løs
>
> Ovennævnte er fikset på garantien. Ydermere har jeg fået nyeste software
> til
> gasspjæld, motorstyring og transmission fordi jeg påpegede at gasspjældet
> klaprer og den adaptive gearkasse ikke skifter optimalt.
>
> Idag har jeg så fået den serviceret plus:
> - Udskiftning af alle ECC filtre
> - Justering af en dør som sad lidt ud fra karrosseriet. Hængslet er
> justérbart så det var en løs skrue der havde forårsaget det.
> - Skift af udstødningsophæng
> - Taget T5 skiltet væk fra bagklappen
>
> Pris for alt incl. 2600 SEK. Det må siges at være billig kørsel i en snart
> 6
> år gammel bil.
Jeg synes det lyder ret billigt. Fik serviceret min V70-01 AUT 2.4 hos Volvo
i Sverige.
Det blev da 6000 SEK.
her var det en fuld service ved 60kkm, ydermere skift af servoolie (eller
efterfyldning), check af vindue og ikke mindst skift af bremser foran (det
var næsten de 1800 SEK alene - aner ikke om det er billigt, men jeg tror
det).
Måske er 60kkm eftersyn på V70 større end dit 100kkm eftersyn... det aner
jeg ikke noget om.
Alt andet lige koster det som regel næsten det samme i DKR når den lille
Corsa skal til service (men den får vi nu også lavet i Sverige bare hos Opel
i stedet - rammer som regel de 3000 SEK der - som vel også er billigt)
| |
|
|