|
| Chiptuning ? Fra : H.S. |
Dato : 10-05-06 10:58 |
|
Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
holde til det ?
(1.9 TDi)
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-05-06 10:59 |
|
"H.S." skriver:
>
> Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
At det er tun og bliver du fældet til syn, må du græde.
> Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
> holde til det ?
Kommer an på tuningsgraden.
Under 10% er der svjv ingen problemer.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-05-06 13:32 |
|
H.S. wrote:
> Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
>
> Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
> holde til det ?
>
> (1.9 TDi)
Bilen holder fint til det.
--
Per, Esbjerg
| |
Jacob Rungwald (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 10-05-06 13:51 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4461dd25$0$27581$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> H.S. wrote:
> > Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
> >
> > Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
> > holde til det ?
> >
> > (1.9 TDi)
>
> Bilen holder fint til det.
:)
Mvh
Jacob
| |
Brian (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-05-06 14:36 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4461e1bb$0$46996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> > Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
>> > holde til det ?
>> >
>> > (1.9 TDi)
>>
>> Bilen holder fint til det.
>
> :)
Ja, hvis bare svaret på alle spørgsmål kunne svares så præcist og kontant :)
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-05-06 14:47 |
|
Brian wrote:
>>> Bilen holder fint til det.
>>
>> :)
>
> Ja, hvis bare svaret på alle spørgsmål kunne svares så præcist og
> kontant :)
Skal vi have men´erne med?
Pas på med at tune på topmodellen på hver model - motorophængene kan ikke
forstærkes og vil banke på, hvis man tuner for meget...
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-06 14:51 |
|
> Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
> holde til det ?
Semler i Danmark (Skoda, Audi, Volkswagen og Seat) har aldring oplevet en
dieselmotor stå af i forbindelse med almindelig chiptuning.
Dette er info fra en af de øverste chefer i koncernen - and you can take that to
the bank.
/Jan W Nielsen
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 10-05-06 17:02 |
|
<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:008d01c67438$c2f90c90$76ba0751@autoatlas.local...
> Dette er info fra en af de øverste chefer i koncernen - and you can take
> that to
> the bank.
>
Tilgengæld gider de heller ikke høre om probs med drivlinjen, kobling, gear,
knokkleled´, take that too ;). Og på nye bliver det logget hvis der er
unormaliteter, og det kan ikke slettes, så dumme er de heller ikke ;).
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-05-06 10:55 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> <Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> news:008d01c67438$c2f90c90$76ba0751@autoatlas.local...
>
>> Dette er info fra en af de øverste chefer i koncernen - and you can
>> take that to
>> the bank.
>>
> Tilgengæld gider de heller ikke høre om probs med drivlinjen,
> kobling, gear, knokkleled´, take that too ;). Og på nye bliver det
> logget hvis der er unormaliteter, og det kan ikke slettes, så dumme
> er de heller ikke ;).
Hvad bliver logget?
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-06 16:00 |
|
"H.S." <henrik@aficionado.dk> skrev i en meddelelse
news:1147255074.512050.169040@i39g2000cwa.googlegroups.com...
> Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
Tja når du siger "holdning" så kunne jeg næsten ikke være mere
ligeglad.....jeg synes det er noget folk selv må afgøre. Alt det politiske
formynderi er til at ørle over.
Kan godt være at bilen forurener mere, men "so what". Vi kan alligevel ikke
redde verden eller for den sags skyld stanse opvarmningen, så det må være de
næste generationers problem.
> Er der generelt noget man skal holde sig fra eller kan bilerne normalt
> holde til det ?
Uanset hvad folk måtte sige, så VIL det selvfølgelig give øget slid på bilen
og hvor meget det så kommer til at udgøre afhænger jo af ens kørestil osv.
Men det er den pris man betaler for de ekstra heste og ekstra sek. i
acceleration.
Bilen skal som sådan nok holde til det på den måde at den ikke brænder
sammen, men diverse sliddele vil nok skulle skiftes med kortere intervaller.
--
Tom
| |
Klaus G. (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 10-05-06 16:19 |
|
> Tja når du siger "holdning" så kunne jeg næsten ikke være mere
> ligeglad.....jeg synes det er noget folk selv må afgøre. Alt det politiske
> formynderi er til at ørle over.
> Kan godt være at bilen forurener mere, men "so what". Vi kan alligevel
ikke
> redde verden eller for den sags skyld stanse opvarmningen, så det må være
de
> næste generationers problem.
>
Lidt enig der... Så længe man vil godkende at bruge energi på at opvarme
fodboldbaner om vinteren, ja så er jeg sq ret ligeglad med mit forbrug!
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 18:38 |
|
> Lidt enig der... Så længe man vil godkende at bruge energi på at opvarme
> fodboldbaner om vinteren, ja så er jeg sq ret ligeglad med mit forbrug!
Energiforbruget ved bilkørsel og opvarmning af fodboldbaner skal da vist
sættes i forhold til hinanden.
Spar 100% på fodboldbaneopvarmningen og ingen mærker nogen forskel (bortset
fra dem der spiller på banen).
Spar 5% på brændstofforbruget og et 5-cifret antal mennesker vil hvert år
undslippe død ved luftforurening. Samtidig en masse andre fordele :)
Jeg går ud fra dit argument var retorisk :)
VH ESben
| |
MK (10-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-05-06 19:33 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:jyp8g.56606$d5.210657@newsb.telia.net...
> Spar 5% på brændstofforbruget og et 5-cifret antal mennesker vil hvert år
> undslippe død ved luftforurening. Samtidig en masse andre fordele :)
Prøv at se her, hvor lidt en KCR bokstuning forurener. Den forbedrer
faktisk udstødningsgasserne ift. standard:
www.kcr.se/nyheter/nyhet050701.asp
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 20:05 |
|
> Prøv at se her, hvor lidt en KCR bokstuning forurener. Den forbedrer
> faktisk udstødningsgasserne ift. standard:
> www.kcr.se/nyheter/nyhet050701.asp
Det var heller ikke det jeg sagde :)
Ingen tvivl om at motoren kan optimeres til helt aktuelle forhold mht. til
forurening. Normalt giver det dog et øget brændstofforbrug især når man vil
minimere kvælstofoxid-udslip.
Det behøver man absolut ikke øge effekten for ;)
VH Esben
| |
MK (10-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-05-06 20:29 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:gPq8g.56659$d5.210541@newsb.telia.net...
> Det var heller ikke det jeg sagde :)
Noget skulle jeg jo citere
> Ingen tvivl om at motoren kan optimeres til helt aktuelle forhold mht. til
> forurening.
KCR-linket kom med posten idag - gad vide hvor de har min adresse fra?
> Normalt giver det dog et øget brændstofforbrug især når man vil
> minimere kvælstofoxid-udslip.
De 530d-ejere jeg har hørt om har fået endnu bedre forbrugstal
> Det behøver man absolut ikke øge effekten for
Næh...
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 20:41 |
|
> > Det var heller ikke det jeg sagde :)
>
> Noget skulle jeg jo citere
Haha - det er sådan du argumenterer :)
Godt det nu er gemt for evigt på Googles servere ;)
VH Esben
| |
MK (10-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-05-06 20:47 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:Elr8g.56664$d5.210632@newsb.telia.net...
> Haha - det er sådan du argumenterer :)
> Godt det nu er gemt for evigt på Googles servere ;)
Kender du KCR?
Man smækker blot boksen på uden videre indgreb (stik).
De har ikke den højeste ydelse, jeg har set, men dokumen-
terbar forurening har jeg ikke set før !
| |
Esben Juul Sørensen (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 10-05-06 20:51 |
|
> Kender du KCR?
> Man smækker blot boksen på uden videre indgreb (stik).
> De har ikke den højeste ydelse, jeg har set, men dokumen-
> terbar forurening har jeg ikke set før !
Har hørt om dem men kender ikke deres produkt eller testmetode.
Den slags skal der vist uafhængige til. Men i det mindste troværdigt end
andre operatører at de (forhåbentlig) dokumenterer fakta også om forurening.
VH Esben
| |
Henrik B. (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-06 18:47 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:2ar8g.56663$d5.210825@newsb.telia.net...
>> Normalt giver det dog et øget brændstofforbrug især når man vil
>> minimere kvælstofoxid-udslip.
>
> De 530d-ejere jeg har hørt om har fået endnu bedre forbrugstal
Så din er endnu ikke "chippet" fordi?
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
MK (21-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 21-05-06 18:59 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4470a78e$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så din er endnu ikke "chippet" fordi?
Bilen blev købt. fordi der skete nogle markante ændringer i vor
tilværelse. Det ahr været en kanon oplevelse, som til efteråret eller
vinteren vil give et godt afsæt til næste projekt.
Når jeg køber min næste bil - en BMW 535d - vil jeg efter en
kortere tilvændingsperiode få den chippet til 320 hk/670 Nm hos
www.scantune.dk. Så behøver jeg vist ikke mere for at følge
med trafikken...
| |
Henrik B. (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-06 19:28 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:hT1cg.1203$E02.208@newsb.telia.net...
> Når jeg køber min næste bil - en BMW 535d - vil jeg efter en
> kortere tilvændingsperiode få den chippet til 320 hk/670 Nm hos
> www.scantune.dk. Så behøver jeg vist ikke mere for at følge
> med trafikken...
SÅ skal jeg vist igang igen - med den store smedehammer... *LOL*
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
MK (21-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 21-05-06 19:30 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4470b12b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> SÅ skal jeg vist igang igen - med den store smedehammer... *LOL*
Jeg vil tro, din bil ikke bliver kørbar, hvis du skal nå de højder.
Altså ikke nogen hverdagsbil...
| |
Martin Johansen [600~ (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-05-06 19:49 |
|
MK skrev:
> Jeg vil tro, din bil ikke bliver kørbar, hvis du skal nå de højder.
> Altså ikke nogen hverdagsbil...
Det betyder ikke så meget for Henrik.. bare han ligger i toppen og der
ikke er nogen over ham ;)
MVH
| |
Henrik B. (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-06 19:58 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4470b622$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> MK skrev:
>
>> Jeg vil tro, din bil ikke bliver kørbar, hvis du skal nå de højder.
>> Altså ikke nogen hverdagsbil...
>
> Det betyder ikke så meget for Henrik.. bare han ligger i toppen og der
> ikke er nogen over ham ;)
Skulle dét være tilfældet, havde jeg vel lavet noget, som lå over Torben
E's - ik'?
Men du står jo ikke tilbage med din "nytilkøbte/tillæste" "erfaring" - vel
Martin.
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
Martin Johansen [600~ (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-05-06 20:10 |
|
Henrik B. skrev:
> Skulle dét være tilfældet, havde jeg vel lavet noget, som lå over Torben
> E's - ik'?
Du er godt på vej ;)
> Men du står jo ikke tilbage med din "nytilkøbte/tillæste" "erfaring" - vel
> Martin.
Hvad mener du?
MVH
| |
Henrik B. (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-06 19:57 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Qk2cg.1207$E02.339@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470b12b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> SÅ skal jeg vist igang igen - med den store smedehammer... *LOL*
>
> Jeg vil tro, din bil ikke bliver kørbar, hvis du skal nå de højder.
> Altså ikke nogen hverdagsbil...
Deri vil jeg ikke gi' dig ret. F.eks. Torben E's er akkurat ligeså kørbar
som min egen, når det gælder alm. hverdagskørsel.
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
MK (21-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 21-05-06 20:13 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4470b7e2$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Deri vil jeg ikke gi' dig ret. F.eks. Torben E's er akkurat ligeså kørbar
> som min egen, når det gælder alm. hverdagskørsel.
OK, men nu kender/husker vi jo så bare
ikke liiige data for hans Saab
| |
Torben E (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 21-05-06 20:18 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:5Z2cg.1209$E02.263@newsb.telia.net...
> OK, men nu kender/husker vi jo så bare
> ikke liiige data for hans Saab
>
Rullet 400.4 hk og 585 nm såvidt jeg husker, spinder som en
killing både kold og varm med 800 rpm. motor 300000 km.
Torben E
| |
MK (21-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 21-05-06 20:28 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4470bcd6$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Rullet 400.4 hk og 585 nm såvidt jeg husker, spinder som en
> killing både kold og varm med 800 rpm. motor 300000 km.
Ja, det lyder vildt imponerende !
Der kan ikke være meget, der følger med dér?
| |
Torben E (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 21-05-06 21:31 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Qa3cg.1210$E02.90@newsb.telia.net...
> Ja, det lyder vildt imponerende !
> Der kan ikke være meget, der følger med dér?
Som du selv skriver, så kan den da følge med trafikken...
Torben E
| |
Broegger (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 11-05-06 10:14 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev
news:4461ffda$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> "H.S." <henrik@aficionado.dk> skrev i en meddelelse
> news:1147255074.512050.169040@i39g2000cwa.googlegroups.com...
>> Hvad er jeres holdning til Chiptuning ?
>
> Tja når du siger "holdning" så kunne jeg næsten ikke være mere
> ligeglad.....jeg synes det er noget folk selv må afgøre. Alt det
> politiske formynderi er til at ørle over.
> Kan godt være at bilen forurener mere, men "so what". Vi kan alligevel
> ikke redde verden eller for den sags skyld stanse opvarmningen, så det
> må være de næste generationers problem.
Du glemte vist en smiley!
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk
| |
Ukendt (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-06 19:07 |
| | |
Per Henneberg Kriste~ (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-05-06 10:57 |
|
Janner wrote:
> "H.S." <henrik@aficionado.dk> wrote in message
> news:1147255074.512050.169040@i39g2000cwa.googlegroups.com...
> Min 1,9 TDI'er 90 HK ab fabrik er ODB tunet ved www.bokstuning.dk til
> 133 HK og moment nok til flække en sommerhat ... Kan MEGET varmt
> anbefales.
Kommer du over 300Nm?
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Neser (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Neser |
Dato : 19-05-06 14:55 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:446c44fb$0$27541$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Janner wrote:
>> "H.S." <henrik@aficionado.dk> wrote in message
>> news:1147255074.512050.169040@i39g2000cwa.googlegroups.com...
>
>> Min 1,9 TDI'er 90 HK ab fabrik er ODB tunet ved www.bokstuning.dk til
>> 133 HK og moment nok til flække en sommerhat ... Kan MEGET varmt
>> anbefales.
>
> Kommer du over 300Nm?
>
> :)
>
> --
> Per, Esbjerg
Kunne jeg forestille mig at han gør.
Har en kammerat, hvis Seat Leon 1,9TDi har 302Nm, mener jeg, og dog "kun"
125,9Hk... efter en ODB-tuning.
- Neser
| |
|
|