Antispin...
Fra : Bjarne Haug

Dato : 10-05-06 10:48

....Jeg skal købe mig en indsugningbælg og i den forbindelse findes der to
udgaver en til biler med antispin og en til biler uden antispin...

Hvordan finder jeg ud af om der er antispin eller ikke?

Umiddelbart tror jeg ikke der er, da jeg ikke på nogen måde har fået det at
vide, men nu kommer jeg helt i tvivl.

BMW 325i E36 09/1993

mvh
Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 10:49

Bjarne Haug skriver:

> Hvordan finder jeg ud af om der er antispin eller ikke?

Let:
Starter bilen for fuld skrue. Laver den hjulspin er der ikke...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bjarne Haug

Dato : 10-05-06 11:05

> Let:
> Starter bilen for fuld skrue. Laver den hjulspin er der ikke...
>

> Klaus
> --
> Pænt pynt i stuen:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Ja tak, hehe findes der anden måde....?

Jeg var godt klar over at den bemærkning ville komme

vh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 11:03

> Umiddelbart tror jeg ikke der er, da jeg ikke på nogen måde har fået det
> at vide, men nu kommer jeg helt i tvivl.
>
> BMW 325i E36 09/1993

ud på en tom vej, hold stille, 1. gear og koblingen i bund, op på 6-7000
rpm, og slip koblingen i en fart, spinder hjulene, har du ikke antispin
Du kan høre om hjulene skriger og om bagenden slår ud..

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-05-06 13:33

Juel wrote:

> ud på en tom vej, hold stille, 1. gear og koblingen i bund, op på
> 6-7000 rpm, og slip koblingen i en fart, spinder hjulene, har du ikke
> antispin Du kan høre om hjulene skriger og om bagenden slår ud..

Bilen har nu en hel del bedre af det hvis man giver den noget gas rundt i et
1.-gears sving - f.eks. en lille rundkørsel (uden trafik).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-05-06 11:34

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan finder jeg ud af om der er antispin eller ikke?
>
> Umiddelbart tror jeg ikke der er, da jeg ikke på nogen måde har fået det

Hvis du har antispin har du også en knap til at slå det fra, så hvis ikek du
har en knap har du ikke antispin.

Mvh
Jacob

Fra : Søren

Dato : 10-05-06 13:57

Der er vel ikke mange biler fra 93 der har antispin ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 14:03

"Søren" skriver:

> Der er vel ikke mange biler fra 93 der har antispin ?

Den fås åbenbart med det...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 10-05-06 21:24

Søren wrote:

> Der er vel ikke mange biler fra 93 der har antispin ?

Joda, der er forskel på antispin og ESP.

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-06 16:21

> [...]
>
> Hvordan finder jeg ud af om der er antispin eller ikke?
>
> Umiddelbart tror jeg ikke der er, da jeg ikke på nogen måde har fået det

Der er jo to måske tre måder at finde ud af det på:

1.
Find et sted at lave hjulspin, hvis du vil være god ved bilen, så find nogle
vejstriber en våd dag, og giv så noget gas. Eller tag den ud på noget
græs(sviner).

2.
Ring til den nærmeste BMW forhandler

3.
Kig i manualen.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-05-06 22:36

> [...]
>
> Umiddelbart tror jeg ikke der er, da jeg ikke på nogen måde har fået det
> at vide, men nu kommer jeg helt i tvivl.

Hej Bjarne

Hvis bilen har antispin (BMW kalder det ASC i de årgange), så vil der
være en knap i midterkonsollen mærket "ASC" hvor det kan kobles
fra (og der vil så lyse en ASC-lampe i instrumenthuset)

Prøv at kig på billedet i linket her - det er ASC'en der er rammet ind
http://www.cosmoracing.com/sale/gallery/bmwe3696991.jpg

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA (med ASC
Toyota Previa 2.4i

Fra : Bjarne Haug

Dato : 11-05-06 08:23

> [...]
> fra (og der vil så lyse en ASC-lampe i instrumenthuset)
>
> Prøv at kig på billedet i linket her - det er ASC'en der er rammet ind

Hej Brian,

Tak for svaret, jeg kan dog tilføje at jeg snakkede med Koed.dk i går og de
bekræftede at de biler faktisk findes med antispin, men det var meget få af
dem som har det. Og nej jeg har heller ikke kunne finde noget som indikerede
det.

Så jeg har handlet ud fra at den ikke har antispin, nu får jeg det i hvert
fald snart bevist.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne Haug

Dato : 11-05-06 10:54

> [...]
> fra (og der vil så lyse en ASC-lampe i instrumenthuset)
>
> Prøv at kig på billedet i linket her - det er ASC'en der er rammet ind

Hej igen Brian,

Nu har jeg modtaget en besked fra BMW dk, og ud fra hans vurdering skulle
der som sagt gå et kabel fra gasspjældet osv til en lille "dims" i venstre
side af motorrummet og det gør der, kan du tilfældigvis få noget ud af at
kigge på det her billede:

se billedet:
http://www.haug.co.uk/Antispin.jpg

mvh
Bjarne

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 11-05-06 16:56

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> wrote in message

> [...]
> side af motorrummet og det gør der, kan du tilfældigvis få noget ud af at

Det du har rammet ind på billedet, er motoren til fartpiloten på de
modeller, der ikke har elektronisk speeder. Det har absolut intet med
antispin at gøre.

Hvis ikke du har en knap der ståer ASC eller noget på, som får en lampe til
at lyse mellem dit speedometer og din omdrejningstæller, så har du ikke
antispin. Min tidligere E36 fra 92, havde ikke antispin, men den havde
lampen i instumentet, da det er det samme instrument der bliver brugt i
mange varianter. Man kunne dog ikek få lampen til at lyse.

Du kan se på dette billede hvor ASC lampen sidder i dit instrument.

http://www.rungwald.dk/Instrument.jpg

Jacob

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-05-06 16:53

> [...]
> side af motorrummet og det gør der, kan du tilfældigvis få noget ud af at

Hej Bjarne

Det er din fartpilot som sidder der - og ud fra billedet at dømme, så
er der ikke antispin på din bil

Mvh.
Brian S Jensen