"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:RPp8g.110$qm6.76@news.get2net.dk...
> Carsten Hjorth wrote:
>>
>> Hvordan kan indpresningsdybden få en bil til at spore skævt???
>>
>
> Prøv at læse hvad jeg skrev, at hvis bilen er ude af sporing, så kan det
> ofte føles være hvis man f.eks. ændrer indpresningsdybden.
> Jeg skrev jo ikke at den ændrede sporvidde gjorde at bilen sporede skævt.
>
> --
> Mvh Per
>
www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
Det er ikke helt unormalt at en bil med lavere profiler gerne vil trække i
mod faldet på vejen (der jo typisk er ud mod siden). Endvidere kan
lavprofildæk godt finde på at trække noget hårdt i rattet ved kørsel i f.eks
sporriller, dette er især upræget ved krafitg de/accelration.
Min gamle octavia kunne godt lide at trække en smule mod højre især hvis
vejen hældte krafitg, og bilen passede perfekt i sporingen, og præsterede
faktisk at køre 60000 km på et sæt 17" hjul, den ny har det ikke helt på
samme måde, ved ikke om det har noget med det elektromekaniske styretøj.
Lige et par kommentarer til de andre indlæg:
-Hvis dækket er vendt forkert, det er altså meget let at se udenpå dækket
med retningspilene.
-Hvis indpresning ikke passer, tjekkes forholdsvis hurtigt, det plejer
normalt at stå på bagsiden af fælgen i form at ET et eller andet, ellers kan
du jo kontrolmåle ind til f.eks flangeflade på skiven, og tjekke for og
baghjul op mod hinanden hver for sig.
-Dæktryk, tror det skal være meget galt før det giver indvirkning.
-Sporing, var dine gamle dæk skævslidte (altså ydekant mere slidt end
inderkant og visa versa)