Volvo ryger ved accelleration
Fra : Hansen

Dato : 09-05-06 22:57

Jeg har en volvo v70 diesel med 130 hk fra 2002. Det er en tidligere taxa,
som har fået skiftet motoren på fabriksgarantien, så den har kun kørt
70000km altså motoren. Men her på det sidste har jeg lagt mærke til at hvis
jeg kører stille og roligt derudaf omdr på ca 1600-1700 og så giver lidt gas
ikke kickdown så sender den en stor røgsky afsted. Det har den ikke gjort
tidligere. Er der nogen der ved hvad der er galt?

VH. Hansen

Fra : Christopher Stein

Dato : 10-05-06 08:28

Hansen skrev:
> [...]
> ikke kickdown så sender den en stor røgsky afsted. Det har den ikke gjort
> tidligere. Er der nogen der ved hvad der er galt?

kan det være udstødningen?

Fra : Peter Frost

Dato : 10-05-06 09:11

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg syntes det tit er noget man ser ved chiptunnet diesel biler... i øvrigt
noget man tit ser, altså det du beskriver...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 17:16

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det tit er noget man ser ved chiptunnet diesel biler... i
> øvrigt noget man tit ser, altså det du beskriver...

Så også en helt ny Passat ryge fælt..

Fra : Peter Juul

Dato : 10-05-06 18:19

"Hansen" skrev

> [...]
> lidt gas ikke kickdown så sender den en stor røgsky afsted. Det har den
> ikke gjort tidligere. Er der nogen der ved hvad der er galt?

Det er ganske normalt for moderne diesel-maskiner... Turboen er med til at
gi' en ordentlig røvfuld brændstof, og noget af det bliver ikke ordentlig
forbrændt og giver den omtalte røgsky. Det er mere udtalt på nogle biler end
på andre - De seneste år har jeg kørt i forskellige VW TDI'ere, og alle som
een puster gaden til ved en kvik acceleration. Også mine 2 seneste hyrevogne
(Ford Transit TdCI) oser fælt ved acceleration. Din Volvo har commonrail
indsprøjtning, og de er "værre" end gammeldags dieseler.

Omvendt kan det være turboen, der er ved at sige farvel..... Men så er det
ikke kun ved acceleration, der er røg....

VenHils
Peter
Renault Mégane 1,6 16v RXT st.car 2000.... Lidt endnu..

Fra : Christian

Dato : 14-05-06 00:01

"Hansen" <news@nethansen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt gas ikke kickdown så sender den en stor røgsky afsted. Det har den
> ikke gjort tidligere. Er der nogen der ved hvad der er galt?

Hej

Har haft samme problem på min Volvo S60 D5 - næsten samme motor som din. Jeg
blev anbefalet af en varevogns-mekker bare at gi' godt med omdrejninger, så
den kunne blive blæst igennem. Dette gjorde jeg og der kom en sky, så man
skulle tro det var uvejr. Efter dette har der ingen problemer været, kan kun
ane lidt når den virkelig skal lave noget, men det er nok meget normalt.

Mvh. Christian
Volvo S60 D5