Golf II taksaeret til 47.000kr
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-05-06 22:11

Synes lige jeg vil opdaterer, da jeg for 14 dage siden fik rigtig meget
respons..

Havde en Golf II fra 89
Tysk import uden rust (Haft den her i DK i 2.5 år)
1.6 motor
Version GL
5 døre
med mere...

Den blev total skadet, og blev altså takseret til 47.000kr

Tag den

Fra : Basse

Dato : 09-05-06 22:51

On 9-May-2006, "Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> wrote:

> Havde en Golf II fra 89 uden rust
> Den blev total skadet, og blev altså takseret til 47.000kr
>
> Tag den

AV... Det var ikke så lidt.
Så er det jo en ren guldklump jeg har givet konen at
øve sig i. (samme dyt med aut).

På den anden side så har hun efterhånden fået kørt alle
fire hjørner af den så de sætter nok den noget lavere.

Hygge,
Basse

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 06:05

Vores taksator lagde vægt på at det var en GL, at den var i god stand, og
kun havde kørt 115.000km

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-05-06 07:00

Morten Bo Jensen wrote:
> Vores taksator lagde vægt på at det var en GL, at den var i god stand, og
> kun havde kørt 115.000km

Imponerende... jeg kan simpelthen ikke forstå at de kan sætte den så
højt, men det er jo fint nok for dig... jeg købte en 7 år nyere bil til
48kkr godt nok med 100kkm mere på klokken men det betyder IMO ikke det
store når ellers bilen er i fin stand... Bilen jeg købte var større og
med mere udstyr end sådan en GL (Primera P11 2.0 SLX med alt i el og
aircon).

Om en Golf2 har kørt 115kkm eller 215kkm er jo sådan set også
fuldstændig ligegyldigt, sådan set vil jeg sige det tæller ned at den
kun har kørt 115kkm da motoren jo knap nok har prøvet hvad det vil sige
at være driftsvarm :-|

Havde du km-garanti på de 115kkm? Det er ikke nogen hemmelighed at der
er mange syd for grænsen der lige "kommer til" at sætte en boremaskine
på speedometeret og trille den lidt km. ned (fx så den lige lå på fx.
90kkm istedet for 190kkm).

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 16:55

> Imponerende... jeg kan simpelthen ikke forstå at de kan sætte den så højt,
> men det er jo fint nok for dig...

Ja, det var der ikke mange af jer der havde regnet med

> [...]
> stand... Bilen jeg købte var større og med mere udstyr end sådan en GL
> (Primera P11 2.0 SLX med alt i el og aircon).

En Golf takseres anderledes end andre biler, fordi det er verdens mest
solgte bil, og fordi udbud/efterspørgsel på sådan en sjover er "anderledes"
end for andre biler... Det er vel samme mekanisme der gør at f.eks. en
Xantia er mindre værd end man ellers skulle tro... Bare med modsat
fortegn...

> [...]
> ligegyldigt, sådan set vil jeg sige det tæller ned at den kun har kørt
> 115kkm da motoren jo knap nok har prøvet hvad det vil sige at være

Det tror jeg ikke der er mange der er enige i - Jeg vil mene at der er flere
år i en Golf uden rust der har kørt 115 end en tilsvarende der har kørt det
dobelte... Ved godt man ge siger at det ikke er kilometerne der slår bilen
ihjel, men alligevel - TRor ikke jeg ville købe en bil, der helst skulle
holde 8-10år, hvis den havde kørt over 200.000km

> Havde du km-garanti på de 115kkm?

Ja, det var der - Det var en forhandler bil på et meget troværdigt
værksted/forhandler !!

---
MBJ

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-05-06 08:57

Morten Bo Jensen wrote:
> Synes lige jeg vil opdaterer, da jeg for 14 dage siden fik rigtig
> meget respons..
>
> Havde en Golf II fra 89
> Tysk import uden rust (Haft den her i DK i 2.5 år)

Hvad vurderede SKAT den til da du importerede?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 15:03

> Hvad vurderede SKAT den til da du importerede?

Interessant spørgsmål... Ved det ikke, da jeg købte den hos forhandler...

Tror prisen afspejler udbud/efterspørgsel mere end kvalitet... Der er mange
derude der er villige til at betale ekstra for Golf !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-06 22:24

Morten Bo Jensen skrev:

> Tror prisen afspejler udbud/efterspørgsel mere end kvalitet... Der er mange
> derude der er villige til at betale ekstra for Golf !!

Ja hvad skal man sige? Folk og fæ er forunderlige... Jeg har ved den
søde grød aldrig set noget specielt i en firkantet kasse som en Golf 2
nu engang er... kedelig... som regel pilrusten.. misligeholdt...
beskidt... ja...

En Golf 2 er ikke andet end en bil fra dengang.. på lige linie med alle
andre mærker.

Men ja du har ret.. folk tror det er guld og betaler med glæde for det.
Jeg har tit haft diskutionen med mine VW bekendte og de er ikke til at
skyde igennem...

MVH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 12:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> søde grød aldrig set noget specielt i en firkantet kasse som en Golf 2
> nu engang er... kedelig... som regel pilrusten.. misligeholdt...

Rusten?

> En Golf 2 er ikke andet end en bil fra dengang.. på lige linie med
> alle andre mærker.

Yderst stabil - og uden rust!

> Men ja du har ret.. folk tror det er guld og betaler med glæde for
> det. Jeg har tit haft diskutionen med mine VW bekendte og de er ikke
> til at skyde igennem...

Tydeligvis lytter du ikke til deres argumenter ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-05-06 20:15

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Rusten?

Altid med mindre det er en velholdt Brian bil som har fået en omlakering.

> Yderst stabil - og uden rust!

Det er vel som man ser på det :)

> Tydeligvis lytter du ikke til deres argumenter ;)

VW er for kedeligt til mig... det er massernes "guld" :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 10:19

Martin Johansen [6000] wrote:

> VW er for kedeligt til mig... det er massernes "guld" :)

Jeg ved du har været her i gruppen i mange år - og alligevel er det mig
aldeles ubekendt hvilken bil du kører i.

Så det er nok en kedelig rustbunke fra Italien eller en defekt bil fra
Frankrig :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-06 10:22

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg ved du har været her i gruppen i mange år

Åh ja en del efterhånden :)

> - og alligevel er det mig
> aldeles ubekendt hvilken bil du kører i.

Du må have sovet i timen )

> Så det er nok en kedelig rustbunke fra Italien eller en defekt bil fra
> Frankrig :)

Du skal lidt længere nordpå :) Vores breddegrader.. nærmere betegnet
Sverige...

MVH