Dækstørrelse
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:04

Sierra 1.6 1986, hvad dækstørrelse kørte de med ab fabrik ?
185-70-13" ?

Undrer mig, Quickpot IKKE har
Continental ecocontact 3 på lager i denne størrelse,
selvom den er een af mulighederne på deres side.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-06 21:06

After serious thinking Olesen wrote :
> Sierra 1.6 1986, hvad dækstørrelse kørte de med ab fabrik ?
> 185-70-13" ?

Prøv at slå din bil op på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp,
den har links til godkendelsen hvor der står hvad bilen er godkendt
med.

> Undrer mig, Quickpot IKKE har
> Continental ecocontact 3 på lager i denne størrelse,
> selvom den er een af mulighederne på deres side.

QuickPot har ikke ret meget på lager, de skal bestille dem hjem. Til
gengæld kan de få mange ting hjem fra dag til dag.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:35

On Tue, 9 May 2006 22:04:03 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

> [...]
>
>Undrer mig, Quickpot IKKE har
>Continental ecocontact 3 på lager i denne størrelse,
>selvom den er een af mulighederne på deres side.

Naaah, de kørte på 165SR13 ligesom Asconaerne.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-06 22:40

Ivan Madsen skrev:
> Naaah, de kørte på 165SR13 ligesom Asconaerne.

13" på Ascona?

Det ser mærkelig ud med 13" på en Ascona. Der ligesom mangler noget.

14" måske endda 15" vil nu nok passe bedre. 14" vil nok være den der
passer bedst. 14" bringer fejlvisningen ned omkring 5%. Med 15" kommer
den til at vise for lidt på speedometer. Men det er dem der vil se
pænest ud i hullerne.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : OZ7PUS

Dato : 10-05-06 00:13

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Undrer mig, Quickpot IKKE har
> Continental ecocontact 3 på lager i denne størrelse,
> selvom den er een af mulighederne på deres side.

Prøv evt 195/70-13 det kørte jeg med på sierraen om vinteren
Om sommeren var det 205/50-15 .. Giver en dejlig stabil bagende

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 17:15

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Prøv evt 195/70-13 det kørte jeg med på sierraen om vinteren
> Om sommeren var det 205/50-15 .. Giver en dejlig stabil bagende

Ej det vil sikkert set komisk ud med 195 på en 13" fælg.
Måske det VAR 165-70-13"..kan Tom bekræfte noget ???

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-06 00:43

Olesen wrote:
> Måske det VAR 165-70-13"..kan Tom bekræfte noget ???

Ifølge Tolerance Data var det 165 SR 70 som var standarden i 1986

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-05-06 02:18

> Ifølge Tolerance Data var det 165 SR 70 som var standarden i 1986
>
> --
> John Sahl,
> http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

på min 85er sad der 195/70-13 så vidt jeg husker .. det var ihvertfald 195

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-05-06 12:03

> [...]
>
> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> på min 85er sad der 195/70-13 så vidt jeg husker .. det var ihvertfald

Rettelse .. det var 185/70-13 som vinter og 205/50-15 som sommer Der var der
dog lidt problemer med at dreje helt ibund

OZ3BTO

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-05-06 12:10

OZ7PUS wrote:

> Rettelse .. det var 185/70-13 som vinter og 205/50-15 som sommer Der
> var der dog lidt problemer med at dreje helt ibund

Hvis det var en ganske alm. 1,6'er, så var den født på 165-13
De dyrere udgaver (Ghia samt XR4) havde lidt større/bredere dæk fra ny.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : OZ7PUS

Dato : 13-05-06 00:58

> Hvis det var en ganske alm. 1,6'er, så var den født på 165-13
> De dyrere udgaver (Ghia samt XR4) havde lidt større/bredere dæk fra ny.

> [...]

Det kan godt passe .. Reserve hjulet var sjov 165 hvilket gav en ret spøjs
styring med den på højre forhjul :P

Mine aluer med 205/50-15 var fra en cossie ifølge de kloge .. og orginale
enda

OZ3BTO

Fra : MK

Dato : 13-05-06 19:22

> Det kan godt passe

Ja, min Ghia 2.3 kørte fra ny med 185'ere...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 00:06

OZ7PUS skrev:
> på min 85er sad der 195/70-13 så vidt jeg husker .. det var ihvertfald 195

Min, i anden tråd omtalte, bror snakkede om et skema hvor man kunne gå
ind og se omkredsen på dæk udfra dækstørrelse og profil.

Er der nogen der ved om den findes på indernettet?

(Brormand har ikke indernetforbindelse, så det er i et blad han har set
den.)

Fra : MK

Dato : 14-05-06 05:08

> Min, i anden tråd omtalte, bror snakkede om et skema hvor man kunne gå ind
> og se omkredsen på dæk udfra dækstørrelse og profil. Er der nogen der ved
> om den findes på indernettet?

Mener du denne?
www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

> (Brormand har ikke indernetforbindelse, så det er i et blad han har set
> den.)

Hvordan kan man klare sig uden det?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 10:26

MK skrev:
> Mener du denne?
> www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

Den kan allerfald det han snakkede om. Og den kan give mig de
oplysninger jeg har brug for. Så, tak!

> Hvordan kan man klare sig uden det?

Det spørger jeg ham også om.