Motorskift... igen igen...
Fra : Peter Frost

Dato : 09-05-06 20:00

Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo 850
GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det lovligt ?
Der er jo turbo på T5'eren ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 20:03

On Tue, 9 May 2006 21:00:09 +0200, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

>Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo 850
>GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det lovligt ?
>Der er jo turbo på T5'eren ?

Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der kun en
vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller sammenlignelig årgang.
Han får sikkert et problem med synsmanden - ellers er der nogen, der
sover.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Frost

Dato : 09-05-06 20:11

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller sammenlignelig årgang.
> Han får sikkert et problem med synsmanden - ellers er der nogen, der

Mente nok... er det ikke noget med der er et sted hvor man kan se hvad sårn
noget koster ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Basse

Dato : 09-05-06 20:18

On 9-May-2006, Ivan Madsen <> wrote:

> Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der
> kun en vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller
> sammenlignelig årgang.Han får sikkert et problem med
> synsmanden - ellers er der nogen, der sover.

Det kan man skam godt uden at skulle betale toldvæsenet for det.
Motor + gearkasse er ikke nok til bilen skifter identitet i deres øjne.

Hvis bare man holder sig fra at flytte stumper så bilen kommer til at
ligne en anden model så går det fint.

I den nævnte kombination kan hen endda skrue op for turboen indtil
effekten bliver 204hk. Før der bliver bøvl med syn og told.

Hygge,
Basse

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:34

On Tue, 9 May 2006 19:17:55 GMT, "Basse" <schmonkei@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>I den nævnte kombination kan hen endda skrue op for turboen indtil
>effekten bliver 204hk. Før der bliver bøvl med syn og told.

Okay, så er reglerne da ændret. Det er ikke mange år siden, at en
kammerat opgav at syne et køretøj, som på mystisk vis pludselig havde
indsprøjtning og tomatkasse - ydelsen var inden for de 20%.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 16:25

> Okay, så er reglerne da ændret. Det er ikke mange år siden, at en
> kammerat opgav at syne et køretøj, som på mystisk vis pludselig havde
> indsprøjtning og tomatkasse - ydelsen var inden for de 20%.

Tyveknægtene har beskrevet lidt på deres hjemmeside (skat) omkring hvornår
en bil skifter identitet. Der nævnes bl.a. at går man fra 8 ventiler til 16
ventiler og med EFI så er der tale om identitetsskifte.........men åbenbart
ikke ved skift fra benzin til diesel....godt jeg ikke skal administrere
disse regler

--
Tom

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-05-06 20:23

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
850
> GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det

Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Peter Frost

Dato : 09-05-06 20:30

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> 850
> lovligt ?
>>

> Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk

Der er flere forskellige T5'ere, en 2.0 med Turbo, som skulle ha 193 hk, og
en 2.3 med Turbo på henholdsvis 225 og 240 HK.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-05-06 20:30

> [...]
hk, og
> en 2.3 med Turbo på henholdsvis 225 og 240 HK.

Okay, nu er min jo også lige et nummer nyere, de har sikkert lavet lidt
om i motorprogrammet

Fra : Peter Frost

Dato : 09-05-06 20:37

> [...]
> Volvo

> hk, og
>
> Okay, nu er min jo også lige et nummer nyere, de har sikkert lavet lidt

Jep i 1996 :) Der blev GLT motoren på 2.5 20V til den vi idag kender som 2.4
20V bl.a.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk