Dinovo wrote:
> Har selv lige været med til at importere en Renault Laguna 2,0
> Initiale fra Tyskland (årgang 2003) til Danmark.
Det lyder jo mægtigt - det er en 1,9 dCi Initiale jeg er på kig efter.
Desværre er der flere 2,2'ere dernede end 1,9'ere :-/ Hvordan passede
det med afgiften? Kan man regne sådan ca. med
www.bilpriser.dk?
> Der var selvfølgelig
> også det hele i udstyr inkl. orginal Navigation. Med bilen fulgte der
> kun et orginalt kort til Tyskland. Så ved hjemkomst bestilte vi en
> software opdatering, nye kort til Skandinavien og en update af selve
> bilens instrumenter. Sidstnævnte skal forståes på den måde at
> computeren jo taler tysk når man fx ikke har nok benzin på, lavt
> dæktryk, en åben dør osv osv. Dette fik vi "oversat" til engelsk
> (findes ikke på Dk iflg forhandleren).
> De orginale navi kort samt software kommer fra Siemens/VDO.
> (ihvertfald til vores årgang).
Hvad måtte I slippe for den opdatering?
> En anden ting du skal være opmærksom på er det med kørelys - de
> tyskere bruger det jo ikke, så derfor forspurgte vi på hvad det ville
> koste at få lavet.
Det er rigtigt - havde jeg ikke lige tænkt over. Mon ikke det er
billigere at få tyskerne til at lave det, inden man kører derfra med
bilen? Det forudsætter selvfølgelig at det er hos en forhandler med
værksted man henter bilen.
> Forhandleren i DK skulle have ca. 3000,- for en
> sådan opdatering da det ville kræve en komplet udskiftning af et
> eller andet (kan ikke huske hvad det præcist var).
Det var da også en slat.
> Ejeren af bilen
> valgte ikke af ofre dette, da han jo mente at det kunne man da sagtens
> huske at tænde og slukke når man var ude og køre. Men jeg ved da han
> allerede er blevet stoppet af politiet med en venlig påmindelse om at
> få tændt lyset
Lol - ja, det ville nok også overgå mig
Mvh
Steen