Forsikring... igen igen ? AKA min tur til ~
Fra : Thomas

Dato : 08-05-06 19:38

Hej NG

Jeg har 5 års skadefri mc ancinnitet, men har haft mine biler i andet navn.
Er det kun Topdanmark der accepterer mc ancinitet på ligefod med bil ?
Lidt træls som 33 årig at blive tilbudt ren ansvarsforsikring til 11000,- i
de forskellige selskaber, pånær Topdanmark som vil gøre det til 6700.......
(som i selv selv er dyrt, når en bekendt fx har en ny 300000 kroners Mazda 6
med kasko til under 6000!) på en bil man lige har givet 18000,- for!

Ja dette var et "jamre indlæg", men ikke "hvor finder jeg den billigste
forsikringsindlæg-indlæg" da det afhænger af mange ting... men måske en af
jer lige har været i samme situation med kun mc ancinitet ?
¨

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 20:16

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringsindlæg-indlæg" da det afhænger af mange ting... men måske en af
> jer lige har været i samme situation med kun mc ancinitet ?

Gør som "vi" andre.
Tag telefonen og ring rundt til ALLE der måtte stå i telefonbogen. Markedet
er så uigennemskueligt at du er "on your own" mht. at finde det bedste
tilbud. Ofte afhænger det af hvad man ellers har af forsikringer osv. samt
hvor meget man kan snakke om sin syge moster

--
Tom

Fra : Andern

Dato : 09-05-06 01:46

Har selv lige haft hele rundturen.
Kun ansvar.
Gammel Peugoet 1,6 GT 90ér ..jo ikke det vilde
Jeg er 27.

Topdanmark: 14000.
Alm. brand: 9400 (mit forhenværende selskab)
Aros: 4880,- (mit nye selskab)
(og en masse andre, men dette var polerne samt gennemsnittet)

Så som Tom skriver - ring rundt - der er en verden til forskel.

Fra : Gunnar007

Dato : 09-05-06 13:59

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG

men har haft mine biler i andet navn.

Var der slet ingen der advarede dig mod at have bilen stående i en andens
navn.

Mange kommer til at betale, før eller siden.

Hilsen G

Fra : pwh

Dato : 09-05-06 16:15

> men måske en af jer lige har været i samme situation med kun mc
> ancinitet ?

Fair har da lige accepteret at jeg kører videre i eliteklasse
med den gamle Kadett jeg får imorgen, jeg har kun haft mc'er
forsikret hos dem, den sidste for 2 år siden i eliteklasse.
Jeg skal give 3100 kr/årligt for ansvar med selvrisiko på 0 kr.
Tryg hvor jeg også figurerer som elite mc'ist ville da også uden
videre overfører det til bil, de var dog lidt dyrere end Fair
selv om jeg har flere andre forsikringer hos dem.
Prøv at ringe til Fair, de plejer at værer flinke at snakke med

/Jens (med madkasse fra imorgen)

Fra : Thomas

Dato : 10-05-06 18:13

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:tm28g.65$DW4.35@news.get2net.dk...

> [...]
> selv om jeg har flere andre forsikringer hos dem.
> Prøv at ringe til Fair, de plejer at værer flinke at snakke med

Hej

Jeg satte stolen for døren hos Tryg (de ville ikke umiddelbart accepterer
min mc ancinitet i 1. omgang) og de var en af dem der tilbød mig til 11000
kr årligt... jeg bad dog vedkommende om at vende tilbage med et andet
beløb......

og det skete så i går.. jeg tør næppe tro på at jeg hørte rigtigt førend
jeg ser papirerne... men sikken forskel og hvilken gevindst for dem. En
person der aldrig har lavet en eneste skade ;) og mellem os få herinde kan
jeg sige at jeg aldrig har haft en dør åbnet så meget på en parkeringsplads
at den har ramt bilen ved siden af, så derfor ville jeg da føle mig
gennempulet i den beskidte åbning , hvis jeg skulle give 11000 om året.
OG!! hvis nu en eller anden vil sige at, bremsesvigt, og undvige manøvre
kan ramme os alle, så man fx kører op i bilen foran, vil jeg så besvare med
at netop fordi de situationer kan ramme alle, skulle ansvarsforsikringen vel
også være ens om man var 18 50 eller 80......... Kasko er så en helt anden
sag

Ill be back

Mvh

Thomas

Fra : pwh

Dato : 10-05-06 21:30

> [...]
>
> og det skete så i går.. jeg tør næppe tro på at jeg hørte rigtigt
> førend jeg ser papirerne... men sikken forskel og hvilken gevindst

Det lyder godt, jeg har også kun haft gode erfaringer med Tryg.
Men de ville have 500kr/årligt mere end Fair med en selvrisiko på 2500kr.
Godt nok var der så ikke bonustab ved skade hos dem, men jeg har de
sidste 24 år med mc/bil kun lavet en skade (20 år siden) så det gad jeg
ikke betale ekstra for, og så samtidigt have en selvrisiko på 2500kr.
I sin tid forærede Tryg mig faktisk 3 år ancinnitet da jeg købte en RD350'er
så jeg røg direkte i eliteklasse, og det hængte jo ved da jeg senere skifte den ud
med den Gpz1000Rx

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 21:35

> [...]
> RD350'er
> så jeg røg direkte i eliteklasse, og det hængte jo ved da jeg senere

Gisp, nu er en RD350'er ikke ligefrem det man ville knytte til en
elitebillist

--
Tom

Fra : pwh

Dato : 11-05-06 07:41

> Gisp, nu er en RD350'er ikke ligefrem det man ville knytte til en
> elitebillist

*LOL*
Det viser bare lidt om hvor meget forsikringsselskaberne
til tider vil gører for at få en som kunde.
Men idag har de mig jo også som fast kunde med villa+indbo+ulykke,
så helt dumme er de jo ikke, Kadytten var de bare pt for dyre med.

/Jens

Fra : Thomas

Dato : 23-05-06 17:46

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> min mc ancinitet i 1. omgang) og de var en af dem der tilbød mig til 11000
> kr årligt... jeg bad dog vedkommende om at vende tilbage med et andet

Det blev endeligt bekræftet i dag, ca. 3200 kr årligt. Godt gået Tryg!

Mvh

Thomas