Jeg ved bare at , jeg altid har haft BENZ i blodet og ja nu købte jeg den
nye Toyota Corrolla 2,2 Diesel turbo med 177 hk
Og NØJ hvor den kører og trækker helt vild når den rammer 2000 omd. og jeg
er ellers rimeligt vandt til Hk
Nu har den kørt 200 km og så må jeg se
Privat har jeg en Corrolla T.Sport med 192 hk men kun ca 100 hk ved 6000 omd
og så sker det vilde alså når den rammer 6200 omd hehe , men det virker alså
Kan køres helt normal og med god økonomi , når Bestemor er med :)
PE
"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:445e6f99$0$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>Mine gearskift's foretager jeg derfor ved de ca. 1750rpm hvorved
>>>omdrejningerne i det højere gear falder til nævnte 1250rpm!
>>>Under betænkning af turboens indflydelse (á gratis mereffekt) har jeg
>>>forsøgt at lade motoren rotere til over 2200rpm, hvor man kan mærke at
>>>den bliver markant livligere (=turbotryk :-/ ); men uanset hvor blød
>>>gasfod jeg benytter, har dét kun kostet på brændstoføkonomien
>
> Hvis jeg kører normal i min bil (MB E220CDi) med aut. gear, skifter den
> først ved 25-2900 i de lavere gear. Dette falder til ca. 18-2200 fra 4-5
> gear.
>
> Jeg véd ikke om man kan "lære" noget af aut. gear, men man skulle tro, at
> MB har lavet det sådan, at det er bedst for bilen. Det er muligt at der er
> lidt diesel sparet ved at "fedte" lidt med gaspedalen, men på den anden
> side, kører jeg stadig 100 km på 6.1 liter diesel. Så det er sikkert
> begrænset.
>
> Jeg ved ikke om man kan skære alle common rail motorer over een kam? Eller
> om en peu. skal køre anderledes end en MB?
>
> Mvh
>
> Jasper
>