Fjerne bremser fra trailer
Fra : Holten

Dato : 06-05-06 21:09

Hvis man nu har en trailer med bremser og en tilladt totalvægt på 800 kg, må
man så afmontere bremserne køre til syn samtidig med at man ønsker den
nedvejet til 700 kg ??

750 kg er jo grænsen for om der skal være bremser på en trailer.

MVH

Holten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-05-06 22:51

Holten wrote:

> [...]
> ønsker den nedvejet til 700 kg ??
>
> 750 kg er jo grænsen for om der skal være bremser på en trailer.

Hvorfor ikke bare veje den ned til 700kg. MED bremser?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Holten

Dato : 07-05-06 10:16

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare veje den ned til 700kg. MED bremser?

Fordi bremserne er færdige, og totalrenovering vil koste kr. + 2.000, og jeg
har ikke brug for mere end 6-700 kg totalvægt.

MVH

Holten

Fra : Basse

Dato : 07-05-06 11:07

On 7-May-2006, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

> Fordi bremserne er færdige, og totalrenovering vil koste
> kr. + 2.000, og jeg har ikke brug for mere end 6-700 kg
> [...]

Uden at være helt sikker vil jeg tro at traileren så skal igennem
et registreringssyn med tilhørende nye nummerplader.
Under alle omstændigheder skal du bygge trækstangen om, så
den er magen til en tilsvarende model uden bremser. D.v.s. du
kommer til at fjerne det stykke der aktiverer bremserne og erstatte
hele dynen med andre dele.

Hygge,
Basse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-06 12:52

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den er magen til en tilsvarende model uden bremser. D.v.s. du
> kommer til at fjerne det stykke der aktiverer bremserne og erstatte

Ja og + nyt fast kugletræk.

MVH Hans

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-05-06 16:18

Hans L. Jørgensen skrev:

> Ja og + nyt fast kugletræk.

Jeg havde en for et par måneder siden. Der skulle vi skaffe en erklæring
fra Brenderup. Den kostede kr.500-600. Trækket kostede kr.1.800. Så alt
det bøvl koster nok det samme som en bremsereparation.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Holten

Dato : 07-05-06 18:38

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> "Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det er nu ikke nogen stor dyne, kun et nyt trækhoved.

> Ja og + nyt fast kugletræk.

Ja og det er som sådan ikke noget problem, da selve trækstangen er Ø 70mm,
der kan man købe et nyt fast trækhoved og sætte på med 2 gennemgående bolte.
Pris 129,- + moms.

MVH

Holten

Fra : Basse

Dato : 08-05-06 16:45

> Ja og det er som sådan ikke noget problem, da selve trækstangen er Ø 70mm,
>
> der kan man købe et nyt fast trækhoved og sætte på med 2 gennemgående
> [...]

Det var drolen splideme' billigt. Selv om man lægger lidt penge til
for papirerne så kommer det jo stadig ikke ret højt op.
Prøv lige at spørge Aplus på deres hjemmeside, for at være
helt sikker.

Held og lykke med den ide,
Basse

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-06 06:15

Holten skriver:

> 750 kg er jo grænsen for om der skal være bremser på en trailer.

Afhænger det ikke at bilen der skal trække med traileren, hvornår der
skal være bremser på ??

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Holten

Dato : 07-05-06 10:17

> Holten skriver:

> Afhænger det ikke at bilen der skal trække med traileren, hvornår der
> skal være bremser på ??

Nej trailere med totalvægt over 750 kg SKAL have bremser på.

MVH

Holten

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 20:08

Holten skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> Nej trailere med totalvægt over 750 kg SKAL have bremser på.

Ja, men det skal være en halvheftig bil for at den må køre med en
745kg's trailer uden bremser :-|

--
Armand.

Fra : Holten

Dato : 07-05-06 21:09

> Ja, men det skal være en halvheftig bil for at den må køre med en 745kg's
> trailer uden bremser :-|

Tjoo, min MB 300 må slæbe 750 kg uden og 1900 med bremser.

MVH

Holten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-06 07:23

Armand skriver:

> Ja, men det skal være en halvheftig bil for at den må køre med en
> 745kg's trailer uden bremser :-|

Er det _så_ galt ?

Jeg kigger lige på registreringsattesten til min Golf. Her står der 675
kg uden bremser og 1400 kg med. Bilens egenvægt er 1250 kg.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Holten

Dato : 09-05-06 20:45

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedvejet til 700 kg ??
>
> 750 kg er jo grænsen for om der skal være bremser på en trailer.

Så blev trækhoved erstattet, og alt hvad der har med bremser at gøre,
bakker, håndbremse osv. blev afmonteret.

I dag kørte jeg den så til syn, og ønskede totalvægt på 750 kg.

Den blev synet med anmærkning om et manglende stoplys i den ene side,
virkede ellers i går.

Så ja; det er ikke noget problem at afmontere bremser og veje ned.

MVH

Holten