/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Toyota Carina E
Fra : Morten Bo Jensen


Dato : 06-05-06 14:37

Nå, så fik da omsider købt en bil... Den leveres til os på onsdag...

Er en Toyota Carina GLI 1.6 V16 fra 1992 galvaniseret ???

Hvor ruststærk er den generelt ???

Bilen har et par ridser jeg skal arbejde lidt på... Hvordan gør jeg det
bedst ???

PS. Den har kun kørt 37.000km (i Køln)



 
 
Thomas J. (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 06-05-06 14:54

Den Sat, 6 May 2006 15:36:55 +0200 sendte "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> følgende røgsignaler:

>Nå, så fik da omsider købt en bil... Den leveres til os på onsdag...
>
>Er en Toyota Carina GLI 1.6 V16 fra 1992 galvaniseret ???

Wauh, en 1,6 V16.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Ukendt (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-06 15:44

>>Er en Toyota Carina GLI 1.6 V16 fra 1992 galvaniseret ???
>
> Wauh, en 1,6 V16.


Jeg skriver det jo kun fordi du så ved præcist hvilken mobil der er tale om,
og ikke for at prale... Men vi kommer jo fra en Golf II 1.6 GL, så noget
kraftigere er den jo... Og vors behov har jo aldrig været masser af
kraftoverskud, men derimod en stabil familie bil, til 2 voksne og 2 børn,
der skal kunne holde ud at sidde i den helt til Norge !!



Michael Kirkegaard (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 06-05-06 15:17


"Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:445ca6a9$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nå, så fik da omsider købt en bil... Den leveres til os på onsdag...
>
> Er en Toyota Carina GLI 1.6 V16 fra 1992 galvaniseret ???
>
Hold da op....
16 cylindre og 1,6 liters motor....

Michael



Ukendt (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-06 15:45

> Hold da op....
> 16 cylindre og 1,6 liters motor....

Hvorfor bliver I sarkastiske... Jeg spurgte jo om noget konkret, og udbad
mig vel ikke en masse perfide kommentarer til min glæde over min nye bil
!!(!)



Brian (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-05-06 16:14

Morten Bo Jensen wrote:

> Hvorfor bliver I sarkastiske... Jeg spurgte jo om noget konkret, og
> udbad mig vel ikke en masse perfide kommentarer til min glæde over
> min nye bil !!(!)

Det er fordi du har skrevet V16 (som i en 16 cylindret motor) istedet for
16V (som i 16 ventiler)

Tillykke med bilen - var der dokumentation for det kilometertal ?
Isåfald er det da imponerende!

En Toyota fra '92 er ikke galvaniseret, og de har heller ikke rygte for at
være alt for modstandsdygtige overfor rust.

Hvis den er ren som en jomfru under bunden og i hulrum, ville jeg smutte
forbi
en Dinitrol undervognsmand og give den et lag i løbet af sommeren.

/Brian



Ukendt (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-06 21:31

> Det er fordi du har skrevet V16 (som i en 16 cylindret motor) istedet for
> 16V (som i 16 ventiler)

Nå, for fanden... Så forstår jeg det bedre

Ja, jeg er edb nørd, men bestemt ikke bil freak...

> En Toyota fra '92 er ikke galvaniseret, og de har heller ikke rygte for at
> være alt for modstandsdygtige overfor rust.

Øv - Men så er den vel hverken værre eller bedre end vores gamle Golf II der
kom op fra tyskland uden rust...

> Hvis den er ren som en jomfru under bunden og i hulrum, ville jeg smutte
> forbi en Dinitrol undervognsmand og give den et lag i løbet af sommeren.

Vi havde nu mere tænkt på Pava, men er stødt på en tilsvarende Toyota der
også havde fået dinitrol behandling... Hvorfor skal den ikke ha´ pave ???



Martin Johansen [600~ (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-05-06 22:02

Morten Bo Jensen skrev:
>
> Vi havde nu mere tænkt på Pava, men er stødt på en tilsvarende Toyota der
> også havde fået dinitrol behandling... Hvorfor skal den ikke ha´ pave ???

Fordi den skal have Mercasol istedet for.. hehe.

Ej.. det er vist lidt afhængig af hvem du spørger..

Så vidt jeg er oplyst (kan være forkert) så er Pava oliebaseret hvor
Dinitrol er voksbaseret og Mercasol er et bitumen produkt.

Er du først begyndt på en type er det vist klogt at forsætte med det
resten af bilens levetid.. altså ikke skifte mellem de forskellige
produkter.


MVH

Brian (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-05-06 22:11

Morten Bo Jensen wrote:

> Vi havde nu mere tænkt på Pava, men er stødt på en tilsvarende Toyota
> der også havde fået dinitrol behandling... Hvorfor skal den ikke ha´
> pave ???

Jeg synes Pava er nogen svin - sådan grov generaliseret. Jeg har haft 2
biler til to forskellige Pavagutter, og begge gange var det noget
forfærdeligt
svineri. Desuden piblede det ud alle steder ligeså snart det var 20+ grader.

Men ellers er jeg enig med Martin - hvis den er tidligere behandlet, skal du
holde dig til det samme

Mercasol er kun for Saab disciplene - hold dig fra det skidt

/Brian



Hans Paulin \(6310\) (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-05-06 22:59

Morten Bo Jensen skrev:

> Øv - Men så er den vel hverken værre eller bedre end vores gamle Golf
> II der kom op fra tyskland uden rust...

Jeg tror det er individuelt hvor meget rust der er i en Carina E fra -92 -
det vil afhænge af hvor meget rustbeskyttelse der er blevet sprøjtet på i
tidens løb.

Dørbundene kan godt finde på at ruste - men jeg mener at jeg lige så at dét
er de sidste årgange der gør dét, så det...

Bremserørene er også sarte men trods alt til at skifte.

FDM gav den i sin tid et så godt skudsmål at jeg ikke var betænkelig ved at
købe én til mig selv

God fornøjelse med den - jeg tror du vil nyde den i forhold til Golfen!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-06 23:23

> Jeg tror det er individuelt hvor meget rust der er i en Carina E fra -92 -
> det vil afhænge af hvor meget rustbeskyttelse der er blevet sprøjtet på i
> tidens løb.

Denne bil har ikke fået noget rustbeskyttelse, men bunden var rimelig
jomfruelig at se på - Tydeligt at den havde stået i garage og kørt meget få
kilometer i et land hvor der ikke saltes (så meget som i DK)

> Dørbundene kan godt finde på at ruste - men jeg mener at jeg lige så at
> dét er de sidste årgange der gør dét, så det...

Tjekkede det... De var meget fine... Havde udmiddelbart inden set en 94´er
der havde store problemmer netop dér...

> Bremserørene er også sarte men trods alt til at skifte.

Ups... Dem tjekkede jeg ikke

> FDM gav den i sin tid et så godt skudsmål at jeg ikke var betænkelig ved
> at købe én til mig selv

Glad for at høre... Men ked af at modellen ikke er galvaniseret...

> God fornøjelse med den - jeg tror du vil nyde den i forhold til Golfen!
>

Jeg glæder mig som et lille barn...



Hans Paulin \(6310\) (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-05-06 23:33

Morten Bo Jensen skrev:

> Denne bil har ikke fået noget rustbeskyttelse, men bunden var rimelig
> jomfruelig at se på - Tydeligt at den havde stået i garage og kørt
> meget få kilometer i et land hvor der ikke saltes (så meget som i DK)

Sådan!
>
>> Dørbundene kan godt finde på at ruste - men jeg mener at jeg lige så
>> at dét er de sidste årgange der gør dét, så det...
>
> Tjekkede det... De var meget fine... Havde udmiddelbart inden set en
> 94´er der havde store problemmer netop dér...

Osse godt!

>> Bremserørene er også sarte men trods alt til at skifte.
>
> Ups... Dem tjekkede jeg ikke

Det er værre hvis dørbundene er væk - dét koster ca. 2200 kr. hos Toyota pr.
dør for en renovering!

>> FDM gav den i sin tid et så godt skudsmål at jeg ikke var betænkelig
>> ved at købe én til mig selv
>
> Glad for at høre... Men ked af at modellen ikke er galvaniseret...

Jeg mener nu er den er galvaniseret - men hæng mig ikke op på det.

Fruens 1,6'er fra -97 har ikke en rustplet - min egen -96'er har en
knappenålstor rustskade i taget - ellers ikke noget synligt.

> Jeg glæder mig som et lille barn...

Hæ hæ
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-06 00:11


> Jeg mener nu er den er galvaniseret - men hæng mig ikke op på det.

Det må da kunne undersøges ret let... Har dog uden held søgt på: Toyota
Carina E specifikationer"...

Nogen bedre bud... Måske en database over ældre bilers specifikationer,
eller måske en gammel anmeldelse der ligger tilgængelig et sted ???



Hans Paulin \(6310\) (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-05-06 07:08

Morten Bo Jensen skrev:

>> Jeg mener nu er den er galvaniseret - men hæng mig ikke op på det.
>
> Det må da kunne undersøges ret let... Har dog uden held søgt på:
> Toyota Carina E specifikationer"...

Spørg FDM - eller hér:

http://www.toyotaextreme.dk/debat.asp

Siden er dog i skrivende stund nede.

> Nogen bedre bud... Måske en database over ældre bilers
> specifikationer, eller måske en gammel anmeldelse der ligger
> tilgængelig et sted ???

Hvis Jan W. Nielsen hér fra gruppen kommer på banen kan han uden tvivl
fortælle dig det!

Anyway - jeg har endnu ikke set Carina E'er angrebet af rust - bortset fra
bunden, og dér er din jo i orden
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste