Ny Chevrolet (Daewoo) Nubira eller brugt s~
Fra : CBA

Dato : 05-05-06 13:19

Hej,

Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
større og nyere bil.

Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor campingvogn

De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været omkring
Volvo V40........alle nyere brugte.

For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny Chevrolet(Daewoo)
Nubira.

Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
eller svensk bil i samme prisklasse.

Hvad mener i og hvorfor........

med venlig hilsen

Claus

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-05-06 13:37

"CBA" <cba(spam)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
frisk
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en

Hvad er en forholdsvis stor CV ?
en V40 må trække:
1,6 : 1000Kg,
1,8 - 1200kg,
2,0/2,0T/T4 -1400Kg
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg

Fra : CBA

Dato : 05-05-06 13:54

> [...]
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg
> == can you spell "racecar" backwards ? ==

Jeg mener det er omkring 1300 Kg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-06 14:48

CBA skriver:

> Jeg mener det er omkring 1300 Kg

Så er Nubria'en for lille:
http://www.chevrolet.dk/local/tech_specs/Chevrolet_Nubira_4_door_spec.pdf

Maks anhængervægt med trailer 1200 kg.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-05-06 14:47

CBA (spam) skrev:

> [...]
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk

Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
dem der er skruet bedst sammen.

Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
MB/Audi hvis det skulle være Tysk.

Jeg kender ikke Nubira'en, men det har vel også en værdi at der er
garanti på?

Det kan vel være et spm om temperament.

mvh

Martin

Honda Accord 2.0, 1994 & 324000.

Fra : ena

Dato : 05-05-06 20:06

Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
dem der er skruet bedst sammen.

Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
MB/Audi hvis det skulle være Tysk.

Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet
enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som
nogle Mitsubishi modeller

Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i

I øvrigt er næsten ingen Volvoèr bygget i Sverige de er bygget i Belgien
eller - Holland - ligesom Opelen er bygget i mange lande herunder Spanien og
England.

Skal du have rigtigt tysk er det BMW de bygger kun biler i Tyskland (hvis vi
ser bort fra X5 som er et amerikansk produkt) - hvis det er byggelandet der
har betydning - Mercedes bygger også i Spanien og Mercedes laves både i
Tyskland og USA

Toyota bygge de fleste europæiske biler i England - og i en meget høj
kvalitet - så når folk taler om Toyota som "japansk kvalitet" så er det vist
fordi de ikke aner at de fleste de ser i Europa er bygget i England

Hondaèn som martin har i sin signatur er ikke japansk andet end af navn men
derimod bygget i
England.

Jeg kan ikke se at byggelandet har nogen særlig betydning - at folk tror
Volvo er Svensk og Opel Tysk er noget sludder - Volvo bygger 80% af bilerne
udenfor Sverige og opel bygger i mange lande - sådan er det med de fleste
bilfabrikker i dag.

Jeg kører selv en tyskbygget BMW og undrer mig over at flere bekendte som
det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor
byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens
kvalitet

Fra : CBA

Dato : 05-05-06 21:42

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor
> byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens

Nu var det at jeg brugte betegnelserne "tysk / svensk" nærmest ment som et
"hint" om hvor jeg selv mente at man fik mest bil for pengene. At det er
Ford der ejer Volvo og at Volvo bliver bygget i Holland og Belgien og
desuden deler stumper med Mitsubishi, det er et faktum, hvorvidt Volvo
"kursen" så på baggrund af dette, er blevet devalueret er en diskussion vi
kan tage i en anden tråd, men for mig er Volvo stadig en svensk produkt.
Ligesom en PH lampe monteret af en canadisk el-installatør, vel stadig er et
dansk produkt.

Mit spørgsmål gik i øvrigt på om hvor der var mest bil for pengene : i en ny
Chevrolet / Daewoo Nubira eller i en brugt Opel eller Volvo i samme
prisklasse.

Fra : CBA

Dato : 06-05-06 12:50

- hvorfor byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er
bilens
> kvalitet

Så er det mig komplet ubegribeligt at du bruger 20-30 linier på at forklare
hvor alverdens biler bliver bygget................

Mit spørgsmål gik jo på hvor der var mest valuta for pengene eks. blandt de
tre mærker jeg nævnte Chevrolet (Daewoo), Opel og Volvo

mvh

Claus

Fra : KASO

Dato : 08-05-06 16:25

> [...]
> man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet
> enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som

Den Volvo V40 2.0, jeg kørte som fabriksny i en uge i 1999 var noget
forfærdeligt skrammel. Ingen plads, motoren var bovlam - og støjede over
3.000RPM, kabinen knirkede, og bilen kørte ikke specielt godt. S/V40 har
fået en af de ringeste brugttests i FDM's historie - de fleste ejere solgte
bilen efter mindre end 2 år....

De seneste modeller skulle have fået udryddet de værste børnesygdomme (og
der var vist mange) - men ikke en bil, jeg ville anbefale.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-06 14:52

CBA skriver:

> Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
> større og nyere bil.

Hvad er det de skal bruge en større bil til ???

> [...]
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk

Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke testet
endnu), det burde kunne afskrække enhver.

Gå efter en octavia.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : CBA

Dato : 05-05-06 19:29

> Hvad er det de skal bruge en større bil til ???

Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........

Bilen behøver ikke nødvendigvis at være mere længere, højere eller
bredere........end Astraen

Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og
undervogn der kan magte campingvognen..........

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-06 21:52

CBA skriver:

> Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........

Okay

> [...]
>
> Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og
> undervogn der kan magte campingvognen..........

Det vil sige at en Golf V som min sagtens ville kunne leve op til deres
krav

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Niels Pein

Dato : 05-05-06 23:55

"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...

> Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke
> testet endnu), det burde kunne afskrække enhver.

Det kommer jo an på hvad man vægter ved en bil. Der er jo trods alt en ret
stor chance for, at man aldrig får brug for den "feature" som en
topplacering i en crash-test måtte være, eller at det viser sig at være uden
betydning, selvom det skulle gå galt.

Hvis man går meget højt op i at ens bil er bedst i crash-test, så burde man
jo overveje at køre lastvogn i stedet.
Jeg kører til dagligt også motorcykel, og det føler jeg mig tryg ved. Og det
sætter samtidig alt det halløj med crash-test, ABS, EBD, ESP, 6 air-bags i
stedet for sølle 4, automatisk døroplåsning ved kollision, o.s.v. lidt i
relief.
Jeg tør også godt køre Triump Spitfire hvis det skal være. Den har
seler, og ellers 0 og en prut af den slags.

Men spørgsmålet var om en camping-slæber, og hvis det er en 1300 kg. hytte,
så er Nubira'en ude af billedet, som nævnt.

Mvh. Niels Pein
Chevrolet Nubira 1,8 CDX