Rustfjerner og undervognsbehandling
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-05-06 11:58

Jeg læser et eller andet sted her i gruppen at man i forbindelse med maling
af bilen kan sprøjte (?) noget T-Hansen noget på evt. rustpletter, og rusten
forsvinder så - og så maler man ovenpå. Og det skulle virke?

Kan man gøre det samme under bunden og så sprøjte undervognsbehanding på
bagefter?

Selvfølgelig kan man det - men er det godt? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-05-06 12:12

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> bagefter?
>
> Selvfølgelig kan man det - men er det godt? :)

jeg har prøvet Turtle Rust Eater fra thansen, det var ikke særligt
effektivt:
http://thansen.dk/product.asp?c=696799580&n=1227177113&pn=1227197141
Tror ikke det findes et sprøjt på og forsvind middel mod rust, som ikke
også tager bilen med.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 12:27

> Jeg læser et eller andet sted her i gruppen at man i forbindelse med
> maling af bilen kan sprøjte (?) noget T-Hansen noget på evt. rustpletter,
> og rusten forsvinder så - og så maler man ovenpå. Og det skulle virke?

Ja gu' virker det, og det var nu i Biltema jeg købt det ;).

> Selvfølgelig kan man det - men er det godt? :)

Det er overkill, det var for at få en glat flade at male på + self.
forhindre rust i at komme igen nede fra, akkurat som ved sandblæsning. Prob.
er at det er syre, som self. skal skylles væk igen, jeg ved ikke hvor godt
det er at sprøjte med til højre&venstre? ;). Under bilen fjerner du løst
rust, gl. behl., med trykluft stålbørste, etc.og sprøjter uden på resten.

Fra : Lars

Dato : 08-05-06 08:48

> Ja gu' virker det, og det var nu i Biltema jeg købt det ;).

Hvilken type / hvilket produkt anbefaler du ?
Jeg har prøvet flere forskellige, men syntes kun jeg har haft noget fra
Loctite som virkede, jeg mener det hed X80 (i brun flaske), kan ikke finde
det nogle steder mere, kun det i grå flaske, og det er ikke det samme.

MVH Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 09:27

"Lars" <lhelteknik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken type / hvilket produkt anbefaler du ?
> Jeg har prøvet flere forskellige, men syntes kun jeg har haft noget fra
> Loctite som virkede,

Jeg har kun prøvet nævnte rustfjerner. Tag ikke fejl af det og rust
omdanner. Og jeg var tilfreds, rent metal som ved sandblæsning.