/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Salg af bil importeret fra Tyskland
Fra : Steen Schmidt


Dato : 04-05-06 18:20

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en brugt bil i Tyskland (grundet det større
udvalg dernede), men er kommet til at tænke på hvordan det skal gå når
den engang skal sælges igen.

Det kommer til at stå på registreringsattesten at den er indregistreret
i et andet land end Danmark først, ikke? Er forhandlere mindre villige
til at købe sådanne biler? Er private (jeg ville ikke have noget imod
det, det er vigtigere at det er den rigtige model og pris)? Siger
forsikringsselskaberne noget til at forsikre importerede biler - jeg
mener, når den først er indregistreret i DK, så lever den vel herefter
et normalt "dansk liv"? Er service(bog) og fabriksgarantier de samme
som i DK?

Hvis det har nogen betydning, så er det en Renault Laguna II 1,9 dCi
Initiale fra '03 eller deromkring, med læderkabine, navi og hvad man
ellers kan komme på af udstyr. Jeg mener ikke Initiale-versionen har
været solgt i DK, så det er jo ret tydeligt ved salg at den er fra
udlandet...

Mvh
Steen

 
 
Brian Sørup (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 04-05-06 20:28


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:xn0elu3ka2dgqx001@news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg overvejer at købe en brugt bil i Tyskland (grundet det større
> udvalg dernede), men er kommet til at tænke på hvordan det skal gå når
> den engang skal sælges igen.
>
> Det kommer til at stå på registreringsattesten at den er
indregistreret
> i et andet land end Danmark først, ikke? Er forhandlere mindre villige
> til at købe sådanne biler? Er private (jeg ville ikke have noget imod
> det, det er vigtigere at det er den rigtige model og pris)? Siger
> forsikringsselskaberne noget til at forsikre importerede biler - jeg
> mener, når den først er indregistreret i DK, så lever den vel herefter
> et normalt "dansk liv"? Er service(bog) og fabriksgarantier de samme
> som i DK?
>
> Hvis det har nogen betydning, så er det en Renault Laguna II 1,9 dCi
> Initiale fra '03 eller deromkring, med læderkabine, navi og hvad man
> ellers kan komme på af udstyr. Jeg mener ikke Initiale-versionen har
> været solgt i DK, så det er jo ret tydeligt ved salg at den er fra
> udlandet...
>

Det kommer ikke til at fremgå af reg. attesten den har været registreret
i et andet land før den kom til Danmark, den kan jo være taget hjem fra
ny på bestilling.
Der kan dog være problemer med fabriksgarantien på importbiler, der har
ihvertfald været en del snak om emnet ved salg af nogle Hyundai (?)
modeller, vistnok fra Polen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




Ivar (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-05-06 22:19

Brian Sørup skrev:

> Det kommer ikke til at fremgå af reg. attesten den har været registreret
> i et andet land før den kom til Danmark, den kan jo være taget hjem fra
> ny på bestilling.

Tidligere fik biler der ikke fra starten var indregistreret i Danmark,
31/12 som registreringsdato - jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.

Bilmodeller er ofte forskellige fra land til land, så for en kender
er det ofte let at se, at en bil er importeret.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/



Hans L. Jørgensen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 05-05-06 22:38


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.25777d6506b63750.31159@nozpamwebspeed.dk...
>
> Tidligere fik biler der ikke fra starten var indregistreret i Danmark,
> 31/12 som registreringsdato - jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.
>

Markeringen i reg. atesten vil altid være den korrekte hvis køretøjet er
nyere end 1988, før den tid vil der kun være markeret 1988.

Derudover kan der jo naturligvis ikke være mogen markering angående
typegodkendelse nummer, da et importeret køretøj _aldrig_ bærer nogen
typegodkendelse, uanset modellen har kunnet købes i Danmark med dansk
typegodkendelse..


MVH Hans



Brian Sørup (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-05-06 22:41


"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:445bc5a1$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.25777d6506b63750.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>
>> Tidligere fik biler der ikke fra starten var indregistreret i
>> Danmark,
>> 31/12 som registreringsdato - jeg ved ikke om det stadig er
>> tilfældet.
>>
>
> Markeringen i reg. atesten vil altid være den korrekte hvis køretøjet
> er nyere end 1988, før den tid vil der kun være markeret 1988.
>
> Derudover kan der jo naturligvis ikke være mogen markering angående
> typegodkendelse nummer, da et importeret køretøj _aldrig_ bærer nogen
> typegodkendelse, uanset modellen har kunnet købes i Danmark med dansk
> typegodkendelse..

Det passer ikke, Min V70'er har typegodkendelsesnummeret anført på
reg.attesten - og den har jeg selv hentet i Hamborg sidste sommer......
Øv-bøv-bussemand

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==



Hans L. Jørgensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 06-05-06 09:39


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445bc680$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det passer ikke, Min V70'er har typegodkendelsesnummeret anført på
> reg.attesten - og den har jeg selv hentet i Hamborg sidste sommer......
> Øv-bøv-bussemand
>
>

Jeg er da nærmest hamrende trekvart ligeglad med hvad der er påført
registreringsatesten på din gamle skærgårdstraktor.

Den danske importør kan _aldrig_ lægge gokendelse til et paralelimporteret
køretøj, der er altid forskelle i de forskellige landes godkendelse. Først
ved en total ens EU "E godkendelse" vil det kan gøres. Men det ligger altså
ikke lige om hjørnet.

Hvor tror du at du eksempelvis skal have et importeret køretøj vejet i
forbindelse med syn + toldsyn ??

Såe mon ikke det er tid til at flætte næbet "bussemand".


MVH Hans



Brian (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-05-06 16:04

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hvor tror du at du eksempelvis skal have et importeret køretøj vejet i
> forbindelse med syn + toldsyn ??

Det skulle jeg nu ikke, de kunne fint bruge de tal de havde i databasen. Det
havde noget med årgangen at gøre, og i mit tilfælde var det en gammel 97'er
som blev toldsynet for 7 måneder siden.

/Brian



Hans L. Jørgensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 06-05-06 18:54


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:445cbab5$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
>
> Det skulle jeg nu ikke, de kunne fint bruge de tal de havde i databasen.
> Det
> havde noget med årgangen at gøre, og i mit tilfælde var det en gammel
> 97'er
> som blev toldsynet for 7 måneder siden.
>

Det har ikke noget som helst med årgangen, at gøre at nogle så ikke kræver
vejeseddel som ikke er over to dage gammel er en helt anden sag. Den skal
være tilstede, at så nogle ikke kræver/beder om den er en anden sag.

Det er på samme måde når du vil have en bil synet og indregistreret på
danske plader, så er det også dig der skal fremlægge alle relevante papirer
som kræves i forbindelse med synet.

Det ville jo være lidt synd at fortælle en mand at det i alle tilfælde er
nok med eksempelvis de tyske registreringpapirer når der altid kan kræves
yderligere dokumentation, at synsassistenten er flink og ikke kræver
vejeseddel, ligsom han ofte kan finde relevante data f.eks. på www.fstyr.dk
eller www.daf.dk er en helt anden sag, som eksempelvis du har oplevet,
reglen om "vejeseddel" max 2 dage gammel er der stadig uanset hvad du er
blevet afkrævet eller ikke.

Jeg har oplevet fremstillere som er blevet bedt om at fremskaffe
dokumentation for bilens km/l forbrug, hvilket synsassistenten er i sin gode
ret til ifølge det jeg tidligere skrev.


MVH Hans



Brian (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-05-06 19:15

Hans L. Jørgensen wrote:

> Det har ikke noget som helst med årgangen, at gøre at nogle så ikke
> kræver vejeseddel som ikke er over to dage gammel er en helt anden
> sag. Den skal være tilstede, at så nogle ikke kræver/beder om den er
> en anden sag.

Det var bare min oplevelse - jeg gik udfra at det var en eller anden
central fælles database de hev de tal fra. Da jeg ringede fik jeg at vide
at jeg skulle medbringe en vejeseddel - da jeg ville vise den, sagde de
at det var ligegyldigt på så ny en bil - en bred definition på ny bil

> Jeg har oplevet fremstillere som er blevet bedt om at fremskaffe
> dokumentation for bilens km/l forbrug, hvilket synsassistenten er i
> sin gode ret til ifølge det jeg tidligere skrev.

Det er en anden ting - den bil jeg skulle have toldsynet er aldrig
blevet solgt her i landet (varianten af modellen) så der kunne de
ikke finde ud af km/l tallet. Det endte ud i at de brugte tallet fra
en lidt nyere model... lidt spøjst.

De kasserede forøvrigt bilen på en slidt bærearm...

/Brian



Hans L. Jørgensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 06-05-06 20:07


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:445ce771$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
>
> De kasserede forøvrigt bilen på en slidt bærearm...
>

Ø V - sikke da en måde at behandle kunderne på ))


MVH Hans



Brian (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-05-06 07:32

Hans L. Jørgensen wrote:

> Ø V - sikke da en måde at behandle kunderne på ))

Jeg kørte også et andet sted hen og fik den omsynet - så ka' de lære det

/Brian



Brian Sørup (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 06-05-06 22:37


"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:445c60a7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:445bc680$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Det passer ikke, Min V70'er har typegodkendelsesnummeret anført på
>> reg.attesten - og den har jeg selv hentet i Hamborg sidste
>> sommer......
>> Øv-bøv-bussemand
>>
>>
>
> Jeg er da nærmest hamrende trekvart ligeglad med hvad der er påført
> registreringsatesten på din gamle skærgårdstraktor.
>
> Den danske importør kan _aldrig_ lægge gokendelse til et
> paralelimporteret køretøj, der er altid forskelle i de forskellige
> landes godkendelse. Først ved en total ens EU "E godkendelse" vil det
> kan gøres. Men det ligger altså ikke lige om hjørnet.
>
> Hvor tror du at du eksempelvis skal have et importeret køretøj vejet i
> forbindelse med syn + toldsyn ??
>
> Såe mon ikke det er tid til at flætte næbet "bussemand".

Så du ik' smiley'en - eller har du ingen humor ?

Nope - jeg kontaktede synshallen for at høre hvilke papirer jeg skulle
medbringe, og fortalte ham hvilke papirer jeg havde.
Resultat : Ingen vejeseddel, og jeg havde E-godk. nummer i
FahrZeugBrief.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==



Martin (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-05-06 10:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445a55d1$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:xn0elu3ka2dgqx001@news.tele.dk...
>> Hejsa.
>>
> Det kommer ikke til at fremgå af reg. attesten den har været registreret
> i et andet land før den kom til Danmark, den kan jo være taget hjem fra
> ny på bestilling.

På min tyskimporterede bil kan man nu godt se det på registreringsattesten,
idet punktet "Tolddokument" lyder "AFGIFTSATTEST" i stedet for det normale
"CERTIFIKAT". Endvidere er der udfyldt en dato i feltet "Tolddato" - og
denne dato er ikke den samme som "Registreret første gang".

Alt i alt vil jeg mene, at man ud fra registreringsattesten godt kan se at
den er importeret, men ikke hvorfra.

/Martin






Brian Sørup (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-05-06 12:04


"Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:e3f4kt$2ua4$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:445a55d1$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:xn0elu3ka2dgqx001@news.tele.dk...
> >> Hejsa.
> >>
> > Det kommer ikke til at fremgå af reg. attesten den har været
registreret
> > i et andet land før den kom til Danmark, den kan jo være taget hjem
fra
> > ny på bestilling.
>
> På min tyskimporterede bil kan man nu godt se det på
registreringsattesten,
> idet punktet "Tolddokument" lyder "AFGIFTSATTEST" i stedet for det
normale
> "CERTIFIKAT". Endvidere er der udfyldt en dato i feltet "Tolddato" -
og
> denne dato er ikke den samme som "Registreret første gang".
>
> Alt i alt vil jeg mene, at man ud fra registreringsattesten godt kan
se at
> den er importeret, men ikke hvorfra.
>

Du har ret - jeg har lige tjekket attesterne på Volvo'en og VFR'en, det
jeg troede Steen spurgte til var, om der er et felt på reg.attesten der
hedder "importbil"
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - Honda VFR 750F, begge importmodeller
== can you spell "racecar" backwards ? ==




MK (05-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 05-05-06 05:33


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:xn0elu3ka2dgqx001@news.tele.dk...

> Er forhandlere mindre villige til at købe sådanne biler?

Det har jeg ikke oplevet. Meget specielle udgaver kan
være svære at sælge, men ikke grundet det, at det er tale
om en importbil som sådan...
(højrestyret osv.)

> Er private (jeg ville ikke have noget imod det, det er vigtigere at
> det er den rigtige model og pris)?

Ofte er det en fordel, at bilen kommer sydfra. Tidligere
var importbiler negativt - det er det ikke mere...

> Siger forsikringsselskaberne noget til at forsikre importerede biler ?

Intet

> - jeg mener, når den først er indregistreret i DK, så lever den vel
> herefter
> et normalt "dansk liv"?

Ja

> Er service(bog) og fabriksgarantier de samme som i DK?

Se det kan være lidt tricky med det sidste !

> Hvis det har nogen betydning, så er det en Renault Laguna II 1,9 dCi
> Initiale fra '03 eller deromkring, med læderkabine, navi og hvad man
> ellers kan komme på af udstyr. Jeg mener ikke Initiale-versionen har
> været solgt i DK, så det er jo ret tydeligt ved salg at den er fra
> udlandet...

Kein Problem - blot spring ud i det.



Steen Schmidt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 05-05-06 07:50

MK wrote:

> Kein Problem - blot spring ud i det.

Takker - det vil jeg nok gøre så

Jeg talte med Renault i DK, og de sagde at så længe servicebogen var
stemplet korrekt, dækkede alle fabriksgarantier world wide. Der kunne
være forskel på garantierne i Tyskland og Danmark, men ved import fra
Tyskland var det den tyske garanti (omfang og løbetid) på det originale
salgstidspunkt der var gældende (den helt korrekte garantidækning kan
findes ud fra stel- og motornummer). Så ingen problem dér lader det til.

At ingen af de sælgere og mekanikere, jeg har talt med i Danmark, så
vidste noget om nogen Initiale-model, det er en anden snak

Mvh
Steen

Claus DN (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 05-05-06 15:26


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:xn0elv1hfykz0000@news.tele.dk...
| At ingen af de sælgere og mekanikere, jeg har talt med i Danmark, så
| vidste noget om nogen Initiale-model, det er en anden snak
|
| Mvh
| Steen

Nej, det er åbenbart ikke noget jobkrav at interessere sig for det mærke man
sælger. Heldigvis er verden blevet mindre med "indernettet"

kortlink.dk/2pgm

Vh. Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste