Pegeuot bremser
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-06 21:11

Er det rigtigt at en Peugeot 306 har både skive og tromle bremser på
baghjulene ?

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Møller

Dato : 03-05-06 21:17

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."

Nej

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-06 22:07

Møller pretended :

> Nej

Mærkeligt at de sagde det hos Quickpot da jeg spurgte efter priser på
bremseklodser /me undrer sig

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 22:06

Henrik Stidsen skriver:

> Mærkeligt at de sagde det hos Quickpot da jeg spurgte efter priser på
> bremseklodser /me undrer sig

Den findes nok nærmere med skiver eller tromler...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 03-05-06 22:11

Eller også mener de bakker til håndbremsen (ja, håndbremsen er en form
for tromlebremse som sidder inde bag skiven)

/claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-06 22:20

Klaus D. Mikkelsen has brought this to us :

> Den findes nok nærmere med skiver eller tromler...

Det syns jeg også lyder mere logisk, men de sagde det var begge dele -
jeg sagde at jeg vidste den havde skiver både for og bag hvortil de
svarede at den havde begge dele bagved "sådan er Peugeot".

Kan det være håndbremsen der er lavet med tromler bagtil eller sådan
noget ? (og i så fald er der vel næppe behov for at skifte klodserne på
dem!)

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Ulrich

Dato : 03-05-06 22:34

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ? (og i så fald er der vel næppe behov for at skifte klodserne på dem!)

Nej, det har Mercedes.
Din 306'er har enten skiver eller tromler bag.

--
Hygge Ulrich

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-06 08:27

Henrik Stidsen wrote:
> Er det rigtigt at en Peugeot 306 har både skive og tromle bremser på
> baghjulene ?

Ikke på en gang, det er kun de ældre større som fx. 605'eren som har
en lille tromle inden i skiven.
Men 306 findes med en skiver eller tromler bagpå.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-06 08:28

Ulrich wrote:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det har Mercedes.
> Din 306'er har enten skiver eller tromler bag.

Tidligere Peugeot'er har nu haft det sådan, i hvert fald vores gamle
605'er.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Møller

Dato : 04-05-06 15:18

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

Ulrich wrote:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Din 306'er har enten skiver eller tromler bag.

Tidligere Peugeot'er har nu haft det sådan, i hvert fald vores gamle
605'er.

Nu spurgte manden om en 306

Det er enten eller !
Se dog efter: er der en skive eller ej. hvor svært kan det være.
er der en blank skive bagpå som foran, så er der skiver, er der en bred
rusten skål, så er der tromler

Hvis det er et ordentligt værksted eller reservedelsforhandler, så dabber de
blot registreringsnr. ind på PC'en og vupti: stelnr og alt vedrørende
pågældende bil er tilgængelig.

Men det tyder på, at Quickpot ikke er særlig quikke

Find en anden leverandør.

Møller

Fra : Leif Neland

Dato : 04-05-06 15:53

"Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er et ordentligt værksted eller reservedelsforhandler, så dabber
de
> blot registreringsnr. ind på PC'en og vupti: stelnr og alt vedrørende
> pågældende bil er tilgængelig.

Mener du virkelig at der er en offentlig adgang til at slå det op ud fra
registreringsnummer??

Jeg ved godt at man nogen gange kan se den seneste synsrapport og fra den se
stelnummeret, men det er da langt fra altid.

Hvis man har besøgt værkstedet før, er det da ikke usædvanligt at det er
registreret i deres kunderegister, men det sker næppe pr registreringsnummer
hos en reservedelsforhandler.

Leif

Fra : Møller

Dato : 04-05-06 19:17

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis man har besøgt værkstedet før, er det da ikke usædvanligt at det er
> registreret i deres kunderegister, men det sker næppe pr

Prøv at tast dit registreringsnr ind i
http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp
og du har alle oplysninger om bilen.
Autoforhandlere, værksteder og reservedelsforhandlere har bedre adgang en du
og jeg.

Registreringsnr. bruges f.eks hos Merkonomen
og mange andre.
Møller

Fra : Leif Neland

Dato : 04-05-06 21:41

> [...]
du
> og jeg.
>
> Registreringsnr. bruges f.eks hos Merkonomen

I'll be damned...

Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-06 22:09

It happens that Møller formulated :
> Se dog efter: er der en skive eller ej. hvor svært kan det være.
> er der en blank skive bagpå som foran, så er der skiver, er der en bred
> rusten skål, så er der tromler

Der er skivebremser både foran og bag - det kunne selv en uvidende
bilejer som jeg se uden problemer. Derfor jeg undrede mig meget over
den besked fra Quickpot.

> Hvis det er et ordentligt værksted eller reservedelsforhandler, så dabber de
> blot registreringsnr. ind på PC'en og vupti: stelnr og alt vedrørende
> pågældende bil er tilgængelig.

De slog op under bilmærke og model og oplyste at der var 8 forskellige
slags bremseklodser - og han skulle skille bremserne ad hvis han selv
skulle finde ud af hvilke der passede til...

> Men det tyder på, at Quickpot ikke er særlig quikke
> Find en anden leverandør.

Det bliver vist også løsningen - nogen forslag til hvor det gøres
billigt uden at jeg sætter livet på spil når bremserne skal bruges ?

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-06 09:44

Christian B. Andresen wrote:

> Ikke på en gang, det er kun de ældre større som fx. 605'eren som har
> en lille tromle inden i skiven.
> Men 306 findes med en skiver eller tromler bagpå.

Jeg syns det lyder mere og mere i retning af at jeg skal finde et andet
sted at få skiftet bremseklodser ...

Fra : Møller

Dato : 04-05-06 15:19

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> Men 306 findes med en skiver eller tromler bagpå.

Jeg syns det lyder mere og mere i retning af at jeg skal finde et andet

God ide: