Aircon temperatur
Fra : Gunnar007

Dato : 03-05-06 16:32

Jeg syntes ikke min aircon er ligeså kold som sidste år da det var sæson for
det.
Jeg har jævnligt haft den tændt i vinter.
Bilen er den sædvanlige fejlbehæftede Opel Atra Classic fra '04

Jeg målte temperaturen på maxs kulde, et stegetermometer ind i en
friskluftkanal.
Efter 1 times kørsel viste den 13 grader. Ude temperaturen er 19 grader.

Skal jeg ned til Opel og reklamere over det også
Der er jo fabriksgaranti endnu på bilen.

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 17:26

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg ned til Opel og reklamere over det også
> Der er jo fabriksgaranti endnu på bilen.

Ja, den skal ned til Ôpel.
Den skal kunne køle til ca. 0°C inde i udblæsningskanalen

--
Tom

Fra : Peter Frost

Dato : 03-05-06 17:51

Nu vi snakker Aircon, hvor er det bedste sted, at få kontrolleret og
serviceret ens Klima anlæg, uden det koster en arm som hos Bilia ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Nicolaj C.

Dato : 03-05-06 18:05

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message
> Nu vi snakker Aircon, hvor er det bedste sted, at få kontrolleret og
> serviceret ens Klima anlæg, uden det koster en arm som hos Bilia ?

> [...]
Hvor i landet ?

Fra : Peter Frost

Dato : 03-05-06 18:11

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message

> Hvor i landet ?

Valby, København... Gerne en mekanikker der samtidig kan kontrollere
kofanger ophæng :p

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : edob

Dato : 03-05-06 18:35

> Ja, den skal ned til Ôpel.
> Den skal kunne køle til ca. 0°C inde i udblæsningskanalen
>
> --
> Tom

Jeg har lige fået service på min aircon i en Avensis - fik påfyldt
kølemiddel. Værkstedet testede køleevnen med en probe i udblæsningskanalen.
Den viste 6 gr C - og det skulle ifølge værkstedet være fint-fint !!

Et aircon værksted i Roskilde som ikke laver andet end aircon i biler.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 22:35

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den viste 6 gr C - og det skulle ifølge værkstedet være fint-fint !!
>
> Et aircon værksted i Roskilde som ikke laver andet end aircon i biler.

hehe, så er der noget mere spark i mit AC

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-05-06 18:48

Wed, 3 May 2006 18:25:42 +0200, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 22 linier, i
<4458d987$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, den skal ned til Ôpel.
>Den skal kunne køle til ca. 0°C inde i udblæsningskanalen

nop den skal ikke under 5 grader da den ellers vil lave is på køleeren

Så de 5 er min temp.
13 grader er som sagt for meget.
Min gamle Vectra lå også fint på de 5 grader.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Gunnar007

Dato : 03-05-06 19:14

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> nop den skal ikke under 5 grader da den ellers vil lave is på køleeren
>
> Så de 5 er min temp.
> 13 grader er som sagt for meget.
> Min gamle Vectra lå også fint på de 5 grader.

Damn..Jeg har da heldigvis bestilt tid, da et nyt værksted kan få lov at
prøve kræfter med den knirkelyd fra fortøjet.
Dog havde jeg en af deres mekanikkere med ude og køre, som havde haft et par
stykker med den lyd.
Så jeg er fortrøstningsfuld.

Jeg må derned og få skrevet mere værkstedskortet.
Nu er der så flg punkter:
1. Knirkelyd fra fortøj, øjensynligt en stabilisator som er defekt
2. Banke lyd bag fra, når man triller over brosten.
3. Defekt aircon, som ikke kan køle mere ned end 13 grader.

Nogen som vil købe en relativ ny opel ?

Hilsen G

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-05-06 20:03

Wed, 3 May 2006 20:14:11 +0200, skrev Gunnar007, på 25 linier, i
<4458f2ec$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

> [...]
>2. Banke lyd bag fra, når man triller over brosten.
>3. Defekt aircon, som ikke kan køle mere ned end 13 grader.

ja hvis det er en st.car. kan du da få de 90K

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 22:34

> [...]
>
> Så de 5 er min temp.
> 13 grader er som sagt for meget.
> Min gamle Vectra lå også fint på de 5 grader.

Er det noget du VED?
Min mondeo er blevet serviceret 3 steder og alle steder har de samstemmende
sagt 0°C var meget fin til min.....og det er det også når den virkelig skal
arbejde med 35°C udenfor og 70°C i i kabinen

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 03-05-06 23:07

Karsten Andersen skrev:
> Wed, 3 May 2006 18:25:42 +0200, skrev "Tom"

> nop den skal ikke under 5 grader da den ellers vil lave is på køleeren
>
> Så de 5 er min temp.
> Min gamle Vectra lå også fint på de 5 grader.

Hvor hurtigt at forvente efter igangsætning?
Og vel ikke ved tomgang (á hurtigere pumpegang med stigende omdrejninger
under kørsel)?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 15:28

> Hvor hurtigt at forvente efter igangsætning?
> Og vel ikke ved tomgang (á hurtigere pumpegang med stigende omdrejninger
> under kørsel)?

Det er alle gange målt inde i skyggen på et værksted. Bilen har kørt i
tomgang i ca. 3-5 min, med AC på fuld knald, det samme med ventilation og så
sat på recirkulation med lukkede døre.
I samme sekund man kobler AC til så stiger tomgangen fra 700 til 900 RPM
(er lagt ind i motorstyringen)

--
Tom