Offroader med 3 på forsædet og gule plader
Fra : Jens U. K.

Dato : 03-05-06 09:28

Hej i gruppen

Jeg har umiddelbart brug for 3 pladser i min bil/en ny bil (den ene pt til
et barnesæde - 2 år). Jeg er glad for "offroadere" og har tidligere haft
en Grand Pajero på gule plader og 2 pladser foran.
Jeg har kigget lidt på "autocamperne", men generelt er de alle rigtig
dårligt indrettet, når man skal have plads til et barnesæde med lillemor
ved siden af

Jeg kom til at tænke på om der mon ikke fandtes biler der var så brede at
de var "god nok" plads på forreste række til 3, for så kunne man nøjes med
gule plader og på den måde få råd til lidt mere. USA-biler fandt jeg så ud
af har muligheden for tre på forreste række, men hvor meget plads er der
egentlig?
- og der f.eks. isofix i nyere modeller?
- og i den forbindelse ved jeg at bl.a. Toyota generelt er meget imod børn
på forsædet, så er det mon farligere at have et barnesæde der
(selvfølgelig forudsat at airbaggen er slået fra)?

Jeg har også hørt rygter om at nye US-biler skulle være rimelig økonomiske
mht brændstof...
....såh hvis nu jeg slynger ud at bilen helst skal være en "offroader" og
den samtidig ikke skal koste meget over f.eks. 400tkr, er der nogen der
har lidt styr på US-markedet og evt. nogen gode ideer til hvilke modeller
af US-biler der kunne være interessant for mig?

/Jens Ulrik

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-05-06 09:38

Jens U. K. wrote:

> Jeg har også hørt rygter om at nye US-biler skulle være rimelig
> økonomiske mht brændstof...

Det må vist være "rimelig økonomiske" set med amerikanske øjne

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 09:50

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Det må vist være "rimelig økonomiske" set med amerikanske øjne

Svjv. skal de efter de nye US.regler, min. kunne køre det som svare til 10
km/l. Om det er økonomisk er self. relativt ;).

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-05-06 10:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Svjv. skal de efter de nye US.regler, min. kunne køre det som svare til 10
> km/l. Om det er økonomisk er self. relativt ;).

Benzinen koster jo også hele 3 USD per gallon...

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-05-06 11:57

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Svjv. skal de efter de nye US.regler, min. kunne køre det som svare til
> 10 km/l. Om det er økonomisk er self. relativt ;).

For en stor offroader er det

OK, jeg faldt også over nogen chevroleter (mener jeg) som havde en motor
der kunne tage imod ethanol/benzin-blanding i op til 80/20-forhold... om
der så er nogen umiddelbare fordele ved det i DK skal jeg lade være usagt,
men det kan da være at vi en dag i fremtiden får alternativ "økologisk"
brændsel til nedsatte afgifter?!

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 12:12

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> men det kan da være at vi en dag i fremtiden får alternativ "økologisk"
> brændsel til nedsatte afgifter?!

ethanol har lavere "brænd værdi" end benz, bilen køre kortere, så det skal
være meget billigere før det mærkes.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 14:49

> Jeg har umiddelbart brug for 3 pladser i min bil/en ny bil (den ene pt til
> et barnesæde - 2 år).

Honda FRV - eller hvad det er den nye hedder. FDM havde en test af gulplade
biler for et par måneder siden og der havde de en med med alt i udstyr og
stor diesel motor der fik ganske god kritik.
http://www.honda.dk/frv/
Ikke en offroader men dog med lidt højere førerplacering end en alm.
stationcar

Fra : Jens U. K.

Dato : 04-05-06 08:59

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4458b536$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.honda.dk/frv/
> Ikke en offroader men dog med lidt højere førerplacering end en alm.

Ja, hvis bare jeg ikke var så glad for offroader-looket, så var den meget
interessant!

Men er markedet for US-importbiler virkelig så tyndt at der ikke er nogen
her i nyhedsgruppen der kender/har erfaring til US-biler?
Kan man f.eks. forvente at sådan taber sin værdi hurtigere end
"tilsvarende" EU-biler?

/Jens Ulrik

Fra : Anders Majland

Dato : 04-05-06 09:08

> [...]
> her i nyhedsgruppen der kender/har erfaring til US-biler?
> Kan man f.eks. forvente at sådan taber sin værdi hurtigere end

Jeg ved _intet_ om us biler jeg synes bare at de store pickups er fede
Kiggede engang ved us biler i hedehusene/roskilde og der var de alle
monteret med 2 "sofaer" selvom der burde være god plads til et sæde plus
bænk...

/A

Fra : Psypher

Dato : 04-05-06 12:53

> [...]
> her i nyhedsgruppen der kender/har erfaring til US-biler?
> Kan man f.eks. forvente at sådan taber sin værdi hurtigere end

Prøv at kigge på www.afsc.dk
smid Henrik en mail, han er godt nok i USA lige nu
men han plejer at være mand for at hjælpe i sådan en
situation.

Mvh Lars