/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er Duracell-kaninen gået i sort...
Fra : BJ


Dato : 02-05-06 22:50

Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.

Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....

Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle spørgsmål
i dette lille latterlige land..?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3708584:fid=11488/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Jan W Nielsen (02-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-05-06 23:12

> Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....

Han skulle have en sort boks sparket op i *****.

> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle
> spørgsmål i dette lille latterlige land..?

For nogle mennesker er det - det er fuldkommen grotesk.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06



Thomas H. (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-05-06 06:25


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4457d415$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.
>
> Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....
>
> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle
> spørgsmål i dette lille latterlige land..?


Det er meget meget skræmmende synes jeg, også de eksempler fra Island og
Sverige!
Jeg vil mene at det er decideret uforsvarligt at forhindre folk i, ikke lige
at kunne snige sig op over hastighedsgrænsen, hvis man skal forbi noget i
trafikken.
Godt nok har jeg erkendt at hyklerne har vundet kampen, men dette er
simpelthen så langt ude at man næsten ikke fatter det, og jeg tror ikke at
de fleste af hyklerne har forudset hvilken glidebane de har skabt!

Jeg synes befolkningen er ved at blive en hel befolkning af Ned Flanders der
bare "Okely Dokely" til det hele - det er til at kaste op over, folk har
INGEN nosser og stolthed mere, hvilket Muhammed-sagen også viste ....gider
ikke læse mere i dag, jeg bliver sgu i dårligt humør lige fra morgenstunden




Klaus D. Mikkelsen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-06 06:34

"Thomas H." skriver:
>
> Jeg vil mene at det er decideret uforsvarligt at forhindre folk i, ikke lige
> at kunne snige sig op over hastighedsgrænsen, hvis man skal forbi noget i
> trafikken.

Hvorfor ?

Hvad hindrer folk i at blive bagved andre ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Thomas H. (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-05-06 07:04


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:445840B2.54CD7607@du.kan.finde.den...

> Hvorfor ?
>
> Hvad hindrer folk i at blive bagved andre ?

Der opstår da tit situationer hvor det er sikrest, plus at det fremmer en
flydende trafik, at accelerere sig ud af en forhindring, men det er ok Ned
Flanders



Klaus D. Mikkelsen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-06 07:18

"Thomas H." skriver:
>
> Der opstår da tit situationer hvor det er sikrest, plus at det fremmer en
> flydende trafik, at accelerere sig ud af en forhindring

Kan man ikke bare blive bagved ?



Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Thomas Rasmussen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 03-05-06 07:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Thomas H." skriver:
>> Der opstår da tit situationer hvor det er sikrest, plus at det fremmer en
>> flydende trafik, at accelerere sig ud af en forhindring
>
> Kan man ikke bare blive bagved ?

Personligt, Nej.... Mange gange (specielt ved Århus N tilkørslen til
E45) når jeg kører på motorvejen risikere man nemt at blive hængende i
et lastbiltræk (de er vist magnetiske sådanne biler, får de kører altid
4-6 ad gangen, og ofte meget tæt) hvor det nemmeste IMO er at give bilen
en spand kul selvom det måske indebærer at køre 140 eller deromkring for
at komme foran lastbilerne.

Thomas

Klaus D. Mikkelsen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-06 07:54

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Personligt, Nej.... Mange gange (specielt ved Århus N tilkørslen til
> E45) når jeg kører på motorvejen risikere man nemt at blive hængende i
> et lastbiltræk (de er vist magnetiske sådanne biler, får de kører altid
> 4-6 ad gangen, og ofte meget tæt) hvor det nemmeste IMO er at give bilen
> en spand kul selvom det måske indebærer at køre 140 eller deromkring for
> at komme foran lastbilerne.

Jeg ser ikke problemet. Lastbilerne kører 90, du kører 110, dem der
kommer bagfra kører også kun 110. Hvorfor er det vigtigt at komme forbi
hurtigst muligt ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Thomas Rasmussen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 03-05-06 08:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg ser ikke problemet. Lastbilerne kører 90, du kører 110, dem der
> kommer bagfra kører også kun 110. Hvorfor er det vigtigt at komme forbi
> hurtigst muligt ?

Nej, dem der kommer bagfra kører ikke kun 110... Det er muligt de kun må
kører 110, men derfra og så til hvad de rent faktisk kører, der er en
forskel... Desuden kan det nemt skabe nogle farlige situationer i
forbindelse med sammenfletningen i de tilfælde hvor der rent faktisk er
tæt trafik (som netop den tilkørsel kan have fredag eftermiddag).

Så jeg laver et tilvalg at jeg vil hellere sparke til bilen og komme op
i en ordentlig fart der tillader en fornuftig overhaling uden at være
til ulempe for resten af bilisterne, kommer der en strisser og uddeler
en bøde, så bliver den da også betalt hvis ellers han har ret... Men jeg
har stadig til "gode" at få en fartbøde.

Thomas

Michael (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 03-05-06 23:00


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote in message
news:445855fe$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Jeg ser ikke problemet. Lastbilerne kører 90, du kører 110, dem der
>> kommer bagfra kører også kun 110. Hvorfor er det vigtigt at komme forbi
>> hurtigst muligt ?
>
> Nej, dem der kommer bagfra kører ikke kun 110... Det er muligt de kun må
> kører 110, men derfra og så til hvad de rent faktisk kører, der er en
> forskel... Desuden kan det nemt skabe nogle farlige situationer i
> forbindelse med sammenfletningen i de tilfælde hvor der rent faktisk er
> tæt trafik (som netop den tilkørsel kan have fredag eftermiddag).
>
> Så jeg laver et tilvalg at jeg vil hellere sparke til bilen og komme op i
> en ordentlig fart der tillader en fornuftig overhaling uden at være til
> ulempe for resten af bilisterne, kommer der en strisser og uddeler en
> bøde, så bliver den da også betalt hvis ellers han har ret... Men jeg har
> stadig til "gode" at få en fartbøde.
>
> Thomas

Den sædvanlige elendige undskyldning for at køre stærkt: "Jeg vil ikke ligge
til gene for de andre". Det er jo noget forbandet sludder og det ved du
godt. At andre kører 140-150 skal da ikke presse dig og andre til også at
sætte farten op. Sætter du så også farten op til 200 hvis der kommer én der
kører 190 bagfra?? Kør forbi med den højeste tilladte hastighed og lad de
andre sætte farten ned. Om din overhaling tager 20 eller 30 sekunder, er da
bedøvende ligegyldigt og har ingen effekt på trafikken som helhed. Iøvrigt
er det da drønfarligt at køre 140 når der er tæt trafik, som du selv
skriver, så det argument holder heller ikke en pind.



Thomas Rasmussen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-05-06 07:00

Michael wrote:

> Den sædvanlige elendige undskyldning for at køre stærkt: "Jeg vil ikke ligge
> til gene for de andre". Det er jo noget forbandet sludder og det ved du
> godt. At andre kører 140-150 skal da ikke presse dig og andre til også at
> sætte farten op. Sætter du så også farten op til 200 hvis der kommer én der
> kører 190 bagfra?? Kør forbi med den højeste tilladte hastighed og lad de
> andre sætte farten ned. Om din overhaling tager 20 eller 30 sekunder, er da
> bedøvende ligegyldigt og har ingen effekt på trafikken som helhed. Iøvrigt
> er det da drønfarligt at køre 140 når der er tæt trafik, som du selv
> skriver, så det argument holder heller ikke en pind.

Det er sgutte nogen undskyldning, jeg kunne da sagtens bare gøre som
alle andre og trække ud med 110 på speedometeret uden at kigge en skid
for og så ligge og lege politibetjent for at få andre til at sænke
farten, men det gider jeg ikke... Jeg er klar over jeg kører for stærkt,
men det er jo "kun" i højre spor at der er så meget trafik at 140 er
livsfarligt (pga. lastbiler der kun kører 80) i venstre går det ganske
fint da alle normale biler kører enten 130-140 eller 80 på den nævnte
strækning.

Thomas

Per Henneberg Kriste~ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-05-06 17:10

Thomas Rasmussen wrote:
> Michael wrote:

> Det er sgutte nogen undskyldning, jeg kunne da sagtens bare gøre som
> alle andre og trække ud med 110 på speedometeret uden at kigge en skid
> for og så ligge og lege politibetjent for at få andre til at sænke
> farten, men det gider jeg ikke...

Højst sandsynligvis kører du ikke 110 når dit speedometer viser 110, så jeg
tænker du vil blive temmelig upopulær. I modsætning til tidligere er der nok
flere der er blevet opmærksom på ægte en eller anden hastighed i takt med at
gps-systemerne har spredt sig ..

--
Per, Esbjerg



Thomas Rasmussen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-05-06 18:51

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Thomas Rasmussen wrote:
>> Michael wrote:
>
>> Det er sgutte nogen undskyldning, jeg kunne da sagtens bare gøre som
>> alle andre og trække ud med 110 på speedometeret uden at kigge en skid
>> for og så ligge og lege politibetjent for at få andre til at sænke
>> farten, men det gider jeg ikke...
>
> Højst sandsynligvis kører du ikke 110 når dit speedometer viser 110, så jeg
> tænker du vil blive temmelig upopulær. I modsætning til tidligere er der nok
> flere der er blevet opmærksom på ægte en eller anden hastighed i takt med at
> gps-systemerne har spredt sig ..
>

Sandsynligvis ja... Selvom jeg ikke kender den nøjagtige fejlvisning, så
om jeg kører 110 eller 120 i en 110 zone er jeg ikke så kritisk med (ja
jeg ved godt jeg kan få en bøde hivs nu fejlvisningen ikke er så stor)

Men hvis jeg skulle overholde loven og ikke andet, så skulle jeg jo
gennemfører overhalingen af en lastbil med 110 på speedometeret,
selvføligelig ikke ukritisk trække ud, men jeg vil nok stadig få et par
forlygter op i r*ven.

Thomas

Per Henneberg Kriste~ (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-05-06 02:29

Thomas Rasmussen wrote:

> Men hvis jeg skulle overholde loven og ikke andet, så skulle jeg jo
> gennemfører overhalingen af en lastbil med 110 på speedometeret,
> selvføligelig ikke ukritisk trække ud, men jeg vil nok stadig få et
> par forlygter op i r*ven.

Det ville da ikke være ulovligt at overhale med 220 på speedometeret så
længe du ikke kører mere end 110...

--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-05-06 09:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Personligt, Nej.... Mange gange (specielt ved Århus N tilkørslen til
>> E45) når jeg kører på motorvejen risikere man nemt at blive hængende i
>> et lastbiltræk (de er vist magnetiske sådanne biler, får de kører altid
>> 4-6 ad gangen, og ofte meget tæt) hvor det nemmeste IMO er at give bilen
>> en spand kul selvom det måske indebærer at køre 140 eller deromkring for
>> at komme foran lastbilerne.
> Jeg ser ikke problemet. Lastbilerne kører 90, du kører 110, dem der
> kommer bagfra kører også kun 110. Hvorfor er det vigtigt at komme forbi
> hurtigst muligt ?
>
Fordi verden er andet end sort og hvidt, og regler. Velkommen til det
virkelige liv.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 08:01


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

at forhindre folk i, ikke lige
> at kunne snige sig op over hastighedsgrænsen, hvis man skal forbi noget i
> trafikken.

Hvad forhindre, der er forskel på det, og at det bliver logget. Det er jo
nok ikke en overhaling, hvis hastigheden holdes 5-?? km ;). Set i bakspejlet
mht til den ballade med Politichefen, kan jeg godt forstå at Staten vil have
mere check på deres køretøjer. havde den haft en blackbox, havde der ingen
diskussion været.



BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 08:47


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:44585413$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Set i bakspejlet mht til den ballade med Politichefen, kan jeg godt forstå
> at Staten vil have mere check på deres køretøjer. havde den haft en
> blackbox, havde der ingen diskussion været.

Hvis balladen skulle være motivation for øget overvågning, så er der nok at
tage fat på indenfor det offentlige.

Tag dog skridtet fuldt ud om sæt en GPS-enhed på samtlige mennesker, der får
deres udkomme fra statskassen (ansatte, efterlønsmodtagere pensionister,
arbejdsløse osv. osv.), så vi "andre" er _helt_ sikre på, der er ingen , der
krænker gældende love i enhver henseende.

Vor Herre bevare os.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 09:06


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tag dog skridtet fuldt ud om sæt en GPS-enhed på samtlige mennesker, der
> får deres udkomme fra statskassen (ansatte, efterlønsmodtagere
> pensionister, arbejdsløse osv. osv.),

Har vi, EB ikke selv spurgt efter overvågning ;).



BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 09:11


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4458635f$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Tag dog skridtet fuldt ud om sæt en GPS-enhed på samtlige mennesker, der
>> får deres udkomme fra statskassen (ansatte, efterlønsmodtagere
>> pensionister, arbejdsløse osv. osv.),
>
> Har vi, EB ikke selv spurgt efter overvågning ;).

Vi, det må stå for din egen regning.

Så bare på med GPS´erne på mennesker, der får deres udkomme fra statskassen.

Det vil betyde, staten har fuld kontrol med mere end 65% af den danske
befolkning og så slipper "vi andre" billigere i skat..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 09:36


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse >
> Vi, det må stå for din egen regning.
>
Så dem der er forarget over "dødskørslen" . Det slår afogtil igen, når man
"stikker næsen frem" :).


> Det vil betyde, staten har fuld kontrol med mere end 65% af den danske
> befolkning og så slipper "vi andre" billigere i skat..
>
Bare rolig, der bliver lavet et rundhåndet overslag, i statens favør, og du
får regningen tilsendt ;).



BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 09:41


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:44586a53$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det vil betyde, staten har fuld kontrol med mere end 65% af den danske
>> befolkning og så slipper "vi andre" billigere i skat..
>>
> Bare rolig, der bliver lavet et rundhåndet overslag, i statens favør, og
> du får regningen tilsendt ;).

Nope, man sætter blot statens "folk" på præstationsløn..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 10:04


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, man sætter blot statens "folk" på præstationsløn..;)
>
Det er de allerede, og hvorfor præstere mere end man får løn for?. Jeg
tvivler på du arbejder gratis ;).



BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 10:03


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:445870c5$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Nope, man sætter blot statens "folk" på præstationsløn..;)
>>
> Det er de allerede, og hvorfor præstere mere end man får løn for?.

Arbejder de.??...for de også _løn_ for det.?? ... Den er helt afsporet
efterhånden..;)

> Jeg tvivler på du arbejder gratis ;).

Jeg arbejder yderst gratis..det er der en tåbe af en skatteassistent, der
mener, jeg er i hvert ikke en virksomhed med millionomsætning.. i hans
tågede (dybt misundelige) hjerne:)

PS: Var han virkelig på præstationsløn, skulle han ingen løn have i et par
eller tre måneder nu..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 11:44


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Var han virkelig på præstationsløn, skulle han ingen løn have i et par
> eller tre måneder nu..;)
>
Det med at man får, hvad man (staten) betaler for, er så sandt -så sandt ;).
Det nytter ikke at indføre individuel, præstations løn, når de chefer som
vurdere/udbetaler er så #¤%§:(, at det er dem som undlader at fortælle hvor
elendig en chef han er, som score kassen, been there :(. Det er det som på
godt dansk hedder: Fedtterøvs tillæg. Der er for mange udulige offentlige
chefer :(.



Thomas J. (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 03-05-06 08:26

Den Tue, 2 May 2006 23:50:13 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.
>
>Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....

God idé.

>Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle spørgsmål
>i dette lille latterlige land..?

Ja. Giver det penge i statskassen, så er det svaret på alle bønner.
Så er der penge til mere overvågning som giver flere bøder, der giver
flere penge til endnu mere overvågning der giver.....

Næh, du, en chip i hjernen, der registrerer forbudte tanker og
handlinger og så betaling ved kasse 1 kvartalsvis, så er den hjemme.


--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Eliasen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 03-05-06 10:11


"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:remg5296ahggnv9b28vvs1nqsl43ml6o8e@4ax.com...
>
> Næh, du, en chip i hjernen, der registrerer forbudte tanker <SNIP>

Damn, det bliver pebret. Og tænk på, hvis den kan gøre det med
tilbagevirkende kraft. :)

--
Eliasen


MikLarsen@gmail.com (03-05-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 03-05-06 10:56

Sådan ved du jo godt det ikke er i den virkelige verden, eller også
lever du i din egen lille osteklokke.


Broegger (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 03-05-06 10:59

Hej

Jeg syntes det er rigeligt med overvågning at politiet nu bruger en
optagelse fra en tilfældigborgers mobil til at efterforske en
hastighedssag. Skal vi nu til at filme hinanden og anmelde hastighedssynder
til politiet? Så får de da nok at lave!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-06 11:59


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det er rigeligt med overvågning at politiet nu bruger en
> optagelse fra en tilfældigborgers mobil til at efterforske en
> hastighedssag.


Nu var det den borger ikke tilfældig, han slæbte rygter til torvs, og brugte
optagelserne som bevis. En efterforskning af rygterne må nødvendigvis ha'
udgangspunkt i dem.



Broegger (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 03-05-06 14:16

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev
news:44588bce$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg syntes det er rigeligt med overvågning at politiet nu bruger en
>> optagelse fra en tilfældigborgers mobil til at efterforske en
>> hastighedssag.
>
>
> Nu var det den borger ikke tilfældig, han slæbte rygter til torvs, og
> brugte optagelserne som bevis. En efterforskning af rygterne må
> nødvendigvis ha' udgangspunkt i dem.

Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og uddele
bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 16:23


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns97B89B4B69793tbr@130.225.247.90...

KLIP

> Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og uddele
> bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!

Det næste er vel optagelser af sort arbejde...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Broegger (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 03-05-06 20:46

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev
news:4458cb1a$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns97B89B4B69793tbr@130.225.247.90...
>
> KLIP
>
>> Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og
>> uddele bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!
>
> Det næste er vel optagelser af sort arbejde...

Ja føj for den lede. Det kunne betyde en opblomstring for moms i Jylland.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

BJ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-05-06 21:16


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns97B8DD6B91A84tbr@130.225.247.90...

KLIP

>>> Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og
>>> uddele bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!
>>
>> Det næste er vel optagelser af sort arbejde...
>
> Ja føj for den lede. Det kunne betyde en opblomstring for moms i Jylland.

Hvorfor tror du lige det skulle gælde Jylland alene..?

Størstedelen af befolkningen bor da på Djævleøen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Broegger (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 04-05-06 08:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev
news:44590f96$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns97B8DD6B91A84tbr@130.225.247.90...
>
> KLIP
>
>>>> Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og
>>>> uddele bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!
>>>
>>> Det næste er vel optagelser af sort arbejde...
>>
>> Ja føj for den lede. Det kunne betyde en opblomstring for moms i
>> Jylland.
>
> Hvorfor tror du lige det skulle gælde Jylland alene..?
>
> Størstedelen af befolkningen bor da på Djævleøen...

Ja, men derovre er momsen slået igennem. Det ser ganske anderledes ud i
Jylland.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 10:43


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns97B95F7D87CE3tbr@130.225.247.90...

KLIP

> Ja, men derovre er momsen slået igennem. Det ser ganske anderledes ud i
> Jylland.

Du må jo vide det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-05-06 17:52

Broegger wrote:

> Ja, men derovre er momsen slået igennem. Det ser ganske anderledes ud
> i Jylland.

Jeg vil da mene den er slået ganske godt igennem - vi regner da moms med 25%
af gangene!

/Brian



Broegger (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 04-05-06 21:19

"Brian" <nej@tak.du> skrev
news:445a3120$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:

> Broegger wrote:
>
>> Ja, men derovre er momsen slået igennem. Det ser ganske anderledes ud
>> i Jylland.
>
> Jeg vil da mene den er slået ganske godt igennem - vi regner da moms
> med 25% af gangene!

Ja, og i de resterende prøver vi at huske hvordan det nu er at
selvangivelsen skal udfyldes...

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Jørgen M. Rasmussen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-05-06 17:00


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Min pointe er at det er et glideplan hvis man begynder at dømme og uddele
> bøder pga. en sådan fremkommet optagelse!
>
Det har du så ret i, det betyder at retten må godtage hjemmevideoer som
bevis?. Ind til nu har den ikke en gang ville bruge overvågningsvideoer
til at dømme en voldsmand ud fra :(. Hvis videoen er eneste bevis, og han
nægter sig skyldig = frifindelse.



Armand (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-06 23:03

BJ skrev:
> Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.
>
> Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....
>
> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle spørgsmål
> i dette lille latterlige land..?

Jeg synes at det er et ganske belejligt modtræk mod alle de ting der
bliver trukket ned over os private p.g.a. andre privates synder!
I dette tilfælde er det en endda sædeles offentlig person som moralsk
bevisligt er taget midt i spinatbedet, hvorfor skulle dét dog ikke kunne
vendes mod hans ligemænd á statsansattes tjenestekøretøjer! I bund og
grund er det et dejligt tungt pres på vedkommendes forseelse eftersom
den tilsyneladende ikke vil kunne føres til doms :-|

Forøvrigt var Kaninen hurtigt ude og forsvare overstrisseren mod
gruppehad og ikke retsgyldige beviser ført i en offentlig kampagne

--
Armand.
(der finder det passivt erkendende at manden indrømmer en forseelse hvis
størrelse ligger lige akkurat under grænsen hvor han kan betale sig fra det)

BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 00:19


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4459287b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.
>>
>> Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....
>>
>> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle
>> spørgsmål i dette lille latterlige land..?
>
> Jeg synes at det er et ganske belejligt modtræk mod alle de ting der
> bliver trukket ned over os private p.g.a. andre privates synder!

Du kan ikke gøre forskel, så hvis staten skal have sorte bokse skal _alle_
have sorte bokse og hvor er vi så henne....

(SF og Enhedslistens paradis).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-05-06 06:03

BJ skriver:
>
> (SF og Enhedslistens paradis).

Du tager fuldstændig fejl.....
Det er deres mararidt at folk skal overvåges!

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 10:45


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44598B0C.94812E72@du.kan.finde.den...

KLIP

>> (SF og Enhedslistens paradis).
>
> Du tager fuldstændig fejl.....

Det mener jeg ikke.

> Det er deres mararidt at folk skal overvåges!

De mener at staten skal styre, kontrollere samt overvåge alt.

Kort sagt al magt til staten i et marxistisk regime.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Jørgen M. Rasmussen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-05-06 14:35


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De mener at staten skal styre, kontrollere samt overvåge alt.
>
> Kort sagt al magt til staten i et marxistisk regime.
>
Du har paranoia, man kan få medicin mod den slags...... ;).



BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 15:12


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:445a02d0$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Kort sagt al magt til staten i et marxistisk regime.
>>
> Du har paranoia, man kan få medicin mod den slags...... ;).

Nope, men enhver - undskyld udtrykket - idiot kan da læse, hvad deres
formål/opgave er på hjemmesiden..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-05-06 15:58


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, men enhver - undskyld udtrykket - idiot kan da læse, hvad deres
> formål/opgave er på hjemmesiden..:)
>
Det er sikker ikke meget forskelligt fra hvad Pia & Co.siger med at "ordnung
muss sein" ;). Og Fjog har malet sig op i en krog, så han er nød til at
klappe klovene sammen, og bjæffe med. Det er ikke en gang sjovt mere, det er
ved at være pinligt :(.



BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 16:03


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:445a165b$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Nope, men enhver - undskyld udtrykket - idiot kan da læse, hvad deres
>> formål/opgave er på hjemmesiden..:)
>>
> Det er sikker ikke meget forskelligt fra hvad Pia & Co.siger med at
> "ordnung muss sein" ;). Og Fjog har malet sig op i en krog, så han er nød
> til at klappe klovene sammen, og bjæffe med. Det er ikke en gang sjovt
> mere, det er ved at være pinligt :(.

Det får du alligevel ingen til at tro på, de andre har 100% samme
intentioner som de knald røde.

Bortset fra det, er de "andre" sku et fedt.

De mest rabiat i dansk politik finder du hos "hende den sure med håndtasken
og Kingscigaretterne" og "hende med gulvspanden".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-05-06 16:38


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det får du alligevel ingen til at tro på, de andre har 100% samme
> intentioner som de knald røde.
>
> Bortset fra det, er de "andre" sku et fedt.
>
Hva FA... hyler du så for? ;).

> De mest rabiat i dansk politik finder du hos "hende den sure med
> håndtasken og Kingscigaretterne" og "hende med gulvspanden".
>
Pia?, ja hun ser sgu' usund ud, og lyder fa... heller ikke som om hun er
rask i roen.



Martin Vollert (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 04-05-06 17:29

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>> Det får du alligevel ingen til at tro på, de andre har 100% samme
>> intentioner som de knald røde.
>>
>> Bortset fra det, er de "andre" sku et fedt.
>>
>>
> Hva FA... hyler du så for? ;).
>
>
>> De mest rabiat i dansk politik finder du hos "hende den sure med
>> håndtasken og Kingscigaretterne" og "hende med gulvspanden".
>>
>>
> Pia?, ja hun ser sgu' usund ud, og lyder fa... heller ikke som om hun er
> rask i roen.
>
Pia ryger ikke så prøv og gæt igen, og denne gang prøv nu at være sand
imod dig selv.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 07:38


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Pia ryger ikke så prøv og gæt igen,

Det er aldrig for sent at begynde, så har hun da en undskyldning ;).



Martin Vollert (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 04-05-06 17:26

BJ skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4459287b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>
>>> Det måtte jo komme, et forslag fra Duracell-kaninen om øget overvågning.
>>>
>>> Nu foreslår han sorte bokse i statens biler.....
>>>
>>> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle
>>> spørgsmål i dette lille latterlige land..?
>>>
>> Jeg synes at det er et ganske belejligt modtræk mod alle de ting der
>> bliver trukket ned over os private p.g.a. andre privates synder!
>>
>
> Du kan ikke gøre forskel, så hvis staten skal have sorte bokse skal _alle_
> have sorte bokse
Hvorfor ??
Staten kan vel putte det i deres biler som de vil, ligesom en vognmand
kan putte gps overvågning i sine lastbiler hvis han vil.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 18:00


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:445a2b19$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Hvorfor ??

Statan skal da ikke være alene om at styre, regulere og overvåge deres
medarbejdere.

> Staten kan vel putte det i deres biler som de vil, ligesom en vognmand kan
> putte gps overvågning i sine lastbiler hvis han vil.

Hvis staten gør det, kan du næsten være 100% sikker på, det bliver ophøjet
til lov. Det er set før i andre sammenhænge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 05-05-06 04:08

BJ skrev:
>> Hvorfor ??
>>
>
> Statan skal da ikke være alene om at styre, regulere og overvåge deres
> medarbejdere.
>
Det kan staten da gør som de vil, ligesom Mærsk, DSB eller hvilken som
helst andent firma F.eks. kan forlange nogle specielle ting af deres
ansatte eller putte overvågning i deres arbejdskøretøjer.

>> Staten kan vel putte det i deres biler som de vil, ligesom en vognmand kan
>> putte gps overvågning i sine lastbiler hvis han vil.
>>
>
> Hvis staten gør det, kan du næsten være 100% sikker på, det bliver ophøjet
> til lov. Det er set før i andre sammenhænge.
>
Jeg syntes man skal se staten som et privat firma i denne sammenhæng, og
hvad de bestemmer der skal i deres køretøjer kan de jo selv bestemme.
Meeen jeg har på fornemmelsen vi ikke bliver enig.



--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (05-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-05-06 10:41


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:445ac19f$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Meeen jeg har på fornemmelsen vi ikke bliver enig.
>

Ikke så lang tid jeg er modstander af slig overvågning..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Armand (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-06 20:18

BJ skrev:
>
>
> Du kan ikke gøre forskel, så hvis staten skal have sorte bokse skal _alle_
> have sorte bokse

Hvorfor ikke?
Det er vel ikke færdselsloven; men lovgivning omkring statens køretøjer
at sagen drejer sig om.
På et tidspunkt blev det påbudt for lastvogne at få monteret fartskriver
- Dét har da ikke fået følger for _alle_ andre trafikanter :-|

Et lokalt portfirma er begyndt at skrive montørernes navne på bilen -
også på bagsmækken, således at der kan sættes navn på dem som
trafikanter ringer til firmaet for at brokke sig over kørslens karakter.
Dét er jo på samme måde et arrangement som tømrermesteren har foretaget
indenfor sit eget firma, og at staten lovgiver omkring statens køretøjer
er som sådan det samme!

--
Armand.

Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 10:57

BJ wrote:

> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle spørgsmål
> i dette lille latterlige land..?

Det er da en naturlig reaktion når folk ikke kan lære det uden.

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3708584:fid=11488/

Og så himler folk op om 1984, big brother og hvad ved jeg. Sikke da en
gang ævl!. Det handler blot om at registrere en ulovlig handling og
straffe den når den bliver foretaget. Det er ikke anderledes end en
fotovogn, hvor kamaraet blot er erstattet af en dims i bilen der
registrerer bøden. Længere er den ikke.

Den gang

Hvis det stod til mig skulle den slgs være obligatorisk i alle biler -
statsejede eller ej.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 10:59


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1146736617.590652.175860@j33g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP


>Hvis det stod til mig skulle den slgs være obligatorisk i alle biler -
>statsejede eller ej.

Det undrer mig, du ikke er mere konsekvent i dit ønske.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-05-06 12:24

Lars Hoffmann skrev:
>> Du gooodeste, er overvågning, lovgivning og bøder da svar på alle spørgsmål
>> i dette lille latterlige land..?
> Det er da en naturlig reaktion når folk ikke kan lære det uden.
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3708584:fid=11488/
> Og så himler folk op om 1984, big brother og hvad ved jeg. Sikke da en
> gang ævl!. Det handler blot om at registrere en ulovlig handling og
> straffe den når den bliver foretaget. Det er ikke anderledes end en
> fotovogn, hvor kamaraet blot er erstattet af en dims i bilen der
> registrerer bøden. Længere er den ikke.
> Den gang
> Hvis det stod til mig skulle den slgs være obligatorisk i alle biler -
> statsejede eller ej.
>
Og for at kunne registrere denne ene handling registrerer man samtlige
handlinger, som man efterfølgende skal kigge igennem for at finde den
ulovlige.

Smart, virkelig smart. Så har man nemlig fuld kontrol med sine folk. Og
ingen tør så meget som vippe med ørene uden at havde fået lov først.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 11:04

BJ wrote:

> Det undrer mig, du ikke er mere konsekvent i dit ønske.

Kunne det være mere konsekvent?


BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 11:10


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1146737046.097577.194120@g10g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP


>> Det undrer mig, du ikke er mere konsekvent i dit ønske.

> Kunne det være mere konsekvent?

Findes der ikke andre i trafikken som er (mulige) lovovertrædere..;)..?

PS: Samtidig burde du da også udvidde overvågningen med sligt til søs. Find
selv på flere muligheder..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 11:19

BJ wrote:

> Findes der ikke andre i trafikken som er (mulige) lovovertrædere..;)..?

Motorcyklister, knallerter, busser og lastbiler? Fint, hvis det er
nogenlunde relistisk at lavet et GPS system til den slags køretøjer,
så er det fint med mig.

> PS: Samtidig burde du da også udvidde overvågningen med sligt til søs. Find
> selv på flere muligheder..

Det må de jo diskutere inde i dk.fritid.båd.

Min pointe er at jeg ikke vil finde på flere muligheder da jeg ikke
går ind for udiskrimineret overvågning, men blot i dette tilfælde
ikke kan se noget galt i en sort box. Der lød ganske sikkert også et
ramaskrig da polisen begyndte at fotografere fartsyndere, men det er jo
ganske acceptabelt nu til dags. Folks ferden og gøren skal naturligvis
ikke registreres, men blot; bil X har kørt hurtigere en tilladt på
strækning Y - bøde på vej til indehaver. Mere skal der ikke ligge i
det.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 11:24


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1146737939.269731.73790@y43g2000cwc.googlegroups.com...

KLIP

>> Findes der ikke andre i trafikken som er (mulige) lovovertrædere..;)..?

>Motorcyklister, knallerter, busser og lastbiler? Fint, hvis det er
>nogenlunde relistisk at lavet et GPS system til den slags køretøjer,
>så er det fint med mig.

Du glemmer fodgængerne. De udgør en meget stor fare i trafikken.

Jeg ser frem til en chip indbygget i alle, da ingen med sikkerhed kan sige,
hvordan eller hvorledes disse færdes i trafikken.

Vi kan jo ikke have diskrimineret overvågning og skævvridning i evt. bøde og
straf.

PS: Statsmagten viser nu, ved en storstilet jagt på "fotosynderen", hvilken
type land vi i virkeligheden lever i..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 11:33

BJ wrote:

> Du glemmer fodgængerne. De udgør en meget stor fare i trafikken.

Næppe pga hastighedsoverskridelser.

> Jeg ser frem til en chip indbygget i alle, da ingen med sikkerhed kan sige,
> hvordan eller hvorledes disse færdes i trafikken.

Hvilket jo er ganske urealistisk. Det handler som sagt ikke om at se
hvordan og hvorledes folk færdes i trafikken, men blot om at fange
fartsyndere. Hvorfor skal du absolut tillægge en så simpel anretning
som en GPS der registrerer fartoverskridelser, en masse andre onde
registreringer og overvågninger?

Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
købsvaner?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


BJ (04-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-05-06 11:37


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1146738762.063697.22220@j33g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>> Du glemmer fodgængerne. De udgør en meget stor fare i trafikken.

> Næppe pga hastighedsoverskridelser.

Nåda, vil du du skævvride "retfærdigheden/milimeterdemokratiet".. ved
udelukkende at jagte fartsyndere og lade alle "tågegængerne" og
"rødtlysblæserne" gå fri..?

> Jeg ser frem til en chip indbygget i alle, da ingen med sikkerhed kan
> sige,
> hvordan eller hvorledes disse færdes i trafikken.

> Hvilket jo er ganske urealistisk. Det handler som sagt ikke om at se
> hvordan og hvorledes folk færdes i trafikken, men blot om at fange
> fartsyndere. Hvorfor skal du absolut tillægge en så simpel anretning
> som en GPS der registrerer fartoverskridelser, en masse andre onde
> registreringer og overvågninger?

Du _vil_ altså kun se detaljer. Du er måske teknisk funderet og indrettet
udelukkende detaljeorienteret.

> Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
> købsvaner?

Det må du over i dk.forbruger og diskutere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-05-06 12:32

Lars Hoffmann skrev:
>> Du glemmer fodgængerne. De udgør en meget stor fare i trafikken.
> Næppe pga hastighedsoverskridelser.
>
Hvorfor skal hastighed være det eneste der kontrolleres for? Er det
fordi det, stort set, er det i dag?

"Det gør ikke noget du kører som et svin, blot du overholder § 42."

Er det fremtiden i din verden?

>> Jeg ser frem til en chip indbygget i alle, da ingen med sikkerhed kan sige,
>> hvordan eller hvorledes disse færdes i trafikken.
> Hvilket jo er ganske urealistisk. Det handler som sagt ikke om at se
> hvordan og hvorledes folk færdes i trafikken, men blot om at fange
> fartsyndere. Hvorfor skal du absolut tillægge en så simpel anretning
> som en GPS der registrerer fartoverskridelser, en masse andre onde
> registreringer og overvågninger?
>
Fordi det ville være bedre at lære folk at opføre sig acceptabelt i
trafikken. Man kunne jo have det lille håb at det ville få folk til at
opføre sig acceptabelt i andre situationer også.

> Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
> købsvaner?
>
Bl.a..

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Brian (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-05-06 17:56

Finn Guldmann wrote:

>> Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
>> købsvaner?
>>
> Bl.a..

ROFL - hvorfor er jeg overhovedet ikke overrasket over dén udmelding ?!

/Brian



Finn Guldmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-05-06 20:10

Brian skrev:
>>> Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
>>> købsvaner?
>> Bl.a..
> ROFL - hvorfor er jeg overhovedet ikke overrasket over dén udmelding ?!
>
Måske fordi du endnu ikke har læst hvad "bl.a." også dækker over?


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 13:35


BJ wrote:

> Nåda, vil du du skævvride "retfærdigheden/milimeterdemokratiet".. ved
> udelukkende at jagte fartsyndere og lade alle "tågegængerne" og
> "rødtlysblæserne" gå fri..?

Nej, men jeg ville ikke bruge samme metoder til at forhindre alle
ugerningerninger.

> Du _vil_ altså kun se detaljer. Du er måske teknisk funderet og indrettet
> udelukkende detaljeorienteret.

Teknisk funderet? jeg er øjensynligt ikke sprogligt anlagt og kan ikke
finde mening i ovenstående to sætninger.

> > Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
> > købsvaner?
>
> Det må du over i dk.forbruger og diskutere.

Touché


Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 13:41

Finn Guldmann wrote:

> Hvorfor skal hastighed være det eneste der kontrolleres for? Er det
> fordi det, stort set, er det i dag?


Overhovedet ikke, jeg siger ikke at en GPS sender i en bil skal
erstatte andet politiarbejde, blot suipplere det.

> Fordi det ville være bedre at lære folk at opføre sig acceptabelt i
> trafikken. Man kunne jo have det lille håb at det ville få folk til at
> opføre sig acceptabelt i andre situationer også.

Ja det ville da være dejligt hvis man kunne det men efter omtrendt 100
år med offentlig motortraffik, kan vi så ikke godt erklære at
almindelig høflighed ikke altid er et kendt begreb i traffikken.

> > Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
> > købsvaner?
> >
> Bl.a..

Men der blev i 2005 udført 1,1 milliarder korttransaktioner via PBS,
så de danskere der er for paranoide til at bruge kort hører
øjensynligt til et mindretal.

Med venlig hilsen
Lars


Finn Guldmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-05-06 16:40

Lars Hoffmann skrev:
>> Hvorfor skal hastighed være det eneste der kontrolleres for? Er det
>> fordi det, stort set, er det i dag?
> Overhovedet ikke, jeg siger ikke at en GPS sender i en bil skal
> erstatte andet politiarbejde, blot suipplere det.
>
Det vil sikkert gå med den som med ATK'erne. At de mandtimer der
frigøres ikke bliver synlig på politiets øvrige arbejde,men bliver
konverteret til besparelser.

>> Fordi det ville være bedre at lære folk at opføre sig acceptabelt i
>> trafikken. Man kunne jo have det lille håb at det ville få folk til at
>> opføre sig acceptabelt i andre situationer også.
> Ja det ville da være dejligt hvis man kunne det men efter omtrendt 100
> år med offentlig motortraffik, kan vi så ikke godt erklære at
> almindelig høflighed ikke altid er et kendt begreb i traffikken.
>
Syntes du da ikke selv at det så er på tide at vi begyndte at indføre
krav om at man skal kunne køre en bilfør man fik lov at gøre det frit?

>>> Bruger du heller ikke dankort fordi Echelon kan følge med i alle dine
>>> købsvaner?
>> Bl.a..
> Men der blev i 2005 udført 1,1 milliarder korttransaktioner via PBS,
> så de danskere der er for paranoide til at bruge kort hører
> øjensynligt til et mindretal.
>
Det gør dem der der har været udsat for dankort svindel heldigvis også.

Men det vil, bl.a., være en fordel at der også er penge på kontoen når
man bruger kortet.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-05-06 13:43

Finn Guldmann wrote:
> Og for at kunne registrere denne ene handling registrerer man samtlige
> handlinger, som man efterfølgende skal kigge igennem for at finde den
> ulovlige.

Nej, ligesom man ikke fotograferer folk i traffikken med mindre de
kører for hurtigt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Finn Guldmann (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-05-06 16:42

Lars Hoffmann skrev:
>> Og for at kunne registrere denne ene handling registrerer man samtlige
>> handlinger, som man efterfølgende skal kigge igennem for at finde den
>> ulovlige.
> Nej, ligesom man ikke fotograferer folk i traffikken med mindre de
> kører for hurtigt.
>
Jeg har bemærket mig en måske lille, men IMO ikke ubetydelig, forskel i
at ATK'erne står nogle steder, mens det du snakker om vil være alle
steder og registrere alting. Også de lovlige handlinger - og hvor disse
foregår.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-05-06 07:23

Finn Guldmann wrote:

> Jeg har bemærket mig en måske lille, men IMO ikke ubetydelig, forskel i
> at ATK'erne står nogle steder, mens det du snakker om vil være alle
> steder og registrere alting.

Nej, det er jo lige præcis det jeg siger at den /ikke/ skal. Den skal
netop kun registrere når der køres for hurtigt - det har jeg alleree
sagt flere gange i denne tråd.

At registrere samtlige bilers færden til enhver tid vil endvidere
være så utopisk stor en datamængde at det slet ikke vil kunne lade
sige gøre.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 11:53

Lars Hoffmann skrev:
>> Jeg har bemærket mig en måske lille, men IMO ikke ubetydelig, forskel i
>> at ATK'erne står nogle steder, mens det du snakker om vil være alle
>> steder og registrere alting.
> Nej, det er jo lige præcis det jeg siger at den /ikke/ skal. Den skal
> netop kun registrere når der køres for hurtigt - det har jeg alleree
> sagt flere gange i denne tråd.
> At registrere samtlige bilers færden til enhver tid vil endvidere
> være så utopisk stor en datamængde at det slet ikke vil kunne lade
> sige gøre.
>
Hvor meget ved du om hvordan sådan en registrering kan foregå?

For at du kan "fange" de situationer du går efter skal registreringen jo
være i gang konstant.

Hvor meget tror du der registreres i den "OBU" tyskerne får sat i alle
lastbiler og busser der ikke ønsker at skulle holde ved grænsen hver
gang de skal køre i landet, og som derfor får monteret et anlæg der
automatisk registrerer hvornår de kører på betalingspligtige veje?

Din færden bliver registreret konstant, også når du ikke er i Tyskland.

Tyskerne har indrømmet denne registrering, og "lovet" at den ikke vil
blive brugt til noget. Det har så bare ikke endnu vist sig hvor meget de
løfter er værd.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-05-06 07:29

Finn Guldmann wrote:

> Det vil sikkert gå med den som med ATK'erne. At de mandtimer der
> frigøres ikke bliver synlig på politiets øvrige arbejde,men bliver
> konverteret til besparelser.

Måske, jeg finder det uvedkommende for denne debat.


> Syntes du da ikke selv at det så er på tide at vi begyndte at indføre
> krav om at man skal kunne køre en bilfør man fik lov at gøre det frit?

At man kører for hurtigt er ikke nødvendigvis et udslag af at man
ikke kan køre korrekt, men nærmere at man ikke vil. Derfor vil
alverdens prøver og øvelser være ligegyldige.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 11:58

Lars Hoffmann skrev:
>> Det vil sikkert gå med den som med ATK'erne. At de mandtimer der
>> frigøres ikke bliver synlig på politiets øvrige arbejde,men bliver
>> konverteret til besparelser.
> Måske, jeg finder det uvedkommende for denne debat.
>
Det siger da ellers ganske meget om *formålet* med reglerne. Altså de
formål der helst ikke skal snakkes for højt om.

>> Syntes du da ikke selv at det så er på tide at vi begyndte at indføre
>> krav om at man skal kunne køre en bilfør man fik lov at gøre det frit?
> At man kører for hurtigt er ikke nødvendigvis et udslag af at man
> ikke kan køre korrekt, men nærmere at man ikke vil. Derfor vil
> alverdens prøver og øvelser være ligegyldige.
>
Jeg snakker ikke om prøver, men om undervisning. Der, bl.a., vil være
holdningsbearbejdende hvis det findes nødvendig.

Men måske skulle man hellere se på om faste stringente regler kan bruges
til noget fornuftigt i et moderne samfund i bevægelse.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 12:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg snakker ikke om prøver, men om undervisning. Der, bl.a., vil være
> holdningsbearbejdende hvis det findes nødvendig.
>
> Men måske skulle man hellere se på om faste stringente regler kan bruges
> til noget fornuftigt i et moderne samfund i bevægelse.
>
Hov, nu lyder du som Duracell-kaninen him self ;).



Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 13:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Jeg snakker ikke om prøver, men om undervisning. Der, bl.a., vil være
>> holdningsbearbejdende hvis det findes nødvendig.
>> Men måske skulle man hellere se på om faste stringente regler kan bruges
>> til noget fornuftigt i et moderne samfund i bevægelse.
> Hov, nu lyder du som Duracell-kaninen him self ;).
>
Men jeg er ret sikker på vi har hver sit mål.

Og hvis Duracellen begynder at snakke om variable hastighedsgrænser og
fjernelse af de generelle grænser må det vel betragtes som en fejl fra
hans side.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Jørgen M. Rasmussen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-05-06 17:17


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Men jeg er ret sikker på vi har hver sit mål.

Det er jeg ikke sikker på, håber jeg ?, men hver sin vej/ forskelligt
udgangspunkt.

>
> Og hvis Duracellen begynder at snakke om variable hastighedsgrænser og
> fjernelse af de generelle grænser må det vel betragtes som en fejl fra
> hans side.
>
Det er jeg heller ikke sikker på, han har allerede "firet ud" vedr.
"udvalgte vejstrækninger", det er da en begyndelse?, Rom blev ikke bygget på
en dag.. Det er, som du selv er inde på, et sprgs. om holdningsændringer, så
folk lære at styre deres "handicap"/ lade være med at køre som aber ;)).



Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 23:48

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Men jeg er ret sikker på vi har hver sit mål.
> Det er jeg ikke sikker på, håber jeg ?, men hver sin vej/ forskelligt
> udgangspunkt.
>
Begynder han at snakke om en total fjernelse af de generelle
hastighedsgrænser begynder det at ligne noget.

>> Og hvis Duracellen begynder at snakke om variable hastighedsgrænser og
>> fjernelse af de generelle grænser må det vel betragtes som en fejl fra
>> hans side.
> Det er jeg heller ikke sikker på, han har allerede "firet ud" vedr.
> "udvalgte vejstrækninger", det er da en begyndelse?, Rom blev ikke bygget på
> en dag.. Det er, som du selv er inde på, et sprgs. om holdningsændringer, så
> folk lære at styre deres "handicap"/ lade være med at køre som aber ;)).
>
Nej, det har taget 30+ år at bilde folk ind at når blot reglerne er
overholdt sker der ingenting.

Og at få det ændret tilbage til at folk lærer at køre bil selv sker ikke
lige fra dag til dag.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-05-06 12:22


Finn Guldmann wrote:

> For at du kan "fange" de situationer du går efter skal registreringen jo
> være i gang konstant.


Nej den skal da ikke, Al databehandling kan sagtens foregå loKalt i
den GPS enhed der bliver installeret i selve bilen, og først i det
øjeblik aparatet bemærker en fartovertrædelse vil den sende noget
til et register. Idag foregår al databehandling også lokalt i hver
enkelt GPS enhed.


Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 15:55

Lars Hoffmann skrev:
>> For at du kan "fange" de situationer du går efter skal registreringen jo
>> være i gang konstant.
> Nej den skal da ikke, Al databehandling kan sagtens foregå loKalt i
> den GPS enhed der bliver installeret i selve bilen, og først i det
> øjeblik aparatet bemærker en fartovertrædelse vil den sende noget
> til et register. Idag foregår al databehandling også lokalt i hver
> enkelt GPS enhed.
>
Jeg snakker ikke om at sende noget nogen steder hen. Jeg snakker om at
registrere det.

Skulle samtlige biler sende oplysninger om deres færden konstant ville
der jo ikke være plads nok på frekvenserne.

Men selve registreringen er i gang konstant. Og du kan være sikker på du
og jeg vil ikke blive oplyst om hvad der registreres og hvor det ender.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Brian (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-05-06 19:15

Finn Guldmann wrote:

> Men selve registreringen er i gang konstant. Og du kan være sikker på
> du og jeg vil ikke blive oplyst om hvad der registreres og hvor det
> ender.

Den behøves jo netop ikke registrere noget som helst, før det er
nødvendigt. At den _måler_ konstant, betyder jo ikke at den
_registrerer_ konstant... kun hvis man er en kende paranoid

/Brian



Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 23:44

Brian skrev:
>> Men selve registreringen er i gang konstant. Og du kan være sikker på
>> du og jeg vil ikke blive oplyst om hvad der registreres og hvor det
>> ender.
> Den behøves jo netop ikke registrere noget som helst, før det er
> nødvendigt. At den _måler_ konstant, betyder jo ikke at den
> _registrerer_ konstant... kun hvis man er en kende paranoid
>
Den tyske "OBU" *burde* holde op med at registrere når man kører ud af
Tyskland. Men det gør den ikke.

Hvis jeg havde boet i et land med r*v i bukserne til at stille sig op
overfor tyskerne og sige "Her går Grænsen. Og Jeres udstyr må ikke være
monteret i bilen medmindre det er ophørt med at registrere når bilen
kører her i landet" ville nogle ting nok se anderledes ud.

Men da landene har bare så travlt med at få sneget så meget som mulig
registrering ind, findes sådan et land nok slet ikke.

Og hva', det er jo bare lastbilerne.

(Har overvejet at montere en kontakt så den der "OBU" kan afbrydes når
man ikke er i Tyskland. Sådan blot for at se om de vil være opmærksom på
sådan noget. (Og blot for provokationens skyld så en dag køre et godt
stykke ned i Tyskland med den slukket, naturligvis kun på betalingsfrie
veje. Men for at se om de bliver mere opmærksom på det hvis bilen
pludselig dukker op i systemet uden at det er ved en grænse.)) :-;

Og ganske i det spor; Hvis muligheden for at registrere findes, vil der
blive registreret.

Får man først indført at der forefindes udstyr til registrering af
hastighedsoverskridelser vil der ikke gå lang tid før det også skal
bruges til at betale bompenge m.v. (Læs: konstant registrering.)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Lars Hoffmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-05-06 12:24

Finn Guldmann wrote:

> Det siger da ellers ganske meget om *formålet* med reglerne. Altså de
> formål der helst ikke skal snakkes for højt om.

Jeg kan ikke se sammenhængen.

> Jeg snakker ikke om prøver, men om undervisning. Der, bl.a., vil være
> holdningsbearbejdende hvis det findes nødvendig.


Og hvor effektivt tror du i bedste fald det vil være? Jeg tvivler
stærkt på at man kan lave en så kraftig holdningsændring at alle
lige pludseligt kører som dydsmønstre i traffikken.

> Men måske skulle man hellere se på om faste stringente regler kan bruges
> til noget fornuftigt i et moderne samfund i bevægelse.

Reglerne ønsker jeg jo ikke at ændre, blot sørge for at de bliver
overholdt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Finn Guldmann (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-05-06 12:34

Lars Hoffmann skrev:
>> Det siger da ellers ganske meget om *formålet* med reglerne. Altså de
>> formål der helst ikke skal snakkes for højt om.
> Jeg kan ikke se sammenhængen.
>
En manifestation af hvem der er høvding og hvem der indianere.

>> Jeg snakker ikke om prøver, men om undervisning. Der, bl.a., vil være
>> holdningsbearbejdende hvis det findes nødvendig.
> Og hvor effektivt tror du i bedste fald det vil være? Jeg tvivler
> stærkt på at man kan lave en så kraftig holdningsændring at alle
> lige pludseligt kører som dydsmønstre i traffikken.
>
Det er jo ikke noget der 'pludselig' vil ske.

Den måde der køres på nu er jo heller ikke noget som er kommet 'pludselig'.

Og trods det at der end ikke har været holdningsbearbejdende
undervisning er det da lykkedes ganske godt at få den danske bilist til
at ophøre med at tænke selv, og blot holde sig til "Det siger reglerne".

>> Men måske skulle man hellere se på om faste stringente regler kan bruges
>> til noget fornuftigt i et moderne samfund i bevægelse.
> Reglerne ønsker jeg jo ikke at ændre, blot sørge for at de bliver
> overholdt.
>
Det er måske netop der det egentlige problem ligger; At det er reglerne
der er forkerte. At reglerne er noget der er tilpasset forholdene inde
på Borgen i Kbhstrup, men passende dårligt til forholdene ude idet
virkelige liv.

Men er man "regeltilhænger" (og evt. gloriepudser) kan jeg godt se at
det vil være et problem at indse det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste