Trailer
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-05-06 22:47

Håber det er ok med et lille spørgsmål omkring trailer herinde. Der er
sikkert mange der har een (i hvert fald en stor del af os jyder

Hvilken trailer skal man vælge?

Stål / Træ? Træ er dyrere... hvorfor dog det, man skulle tro at alu. er mere
holdbart?

Hvilket mærke? Man kan nærmest fodre grise med Brenderup / Variant. Men ér
de bedre end de andre?

Jeg er ude efter en alm. "havetrailer" med lastevne på 500 kg. Så hvis nogen
kender nogen der har een til salg i jylland, hører jeg meget gerne nærmere.
(har tjekket dba / gulgratis i en måned.)

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-05-06 09:21

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Jeg er ude efter en alm. "havetrailer" med lastevne på 500 kg. Så
> hvis nogen kender nogen der har een til salg i jylland, hører jeg
> meget gerne nærmere. (har tjekket dba / gulgratis i en måned.)

Det der er galt med dig er at du ikke vil betale prisen. Men trailere falder
ikke så meget i pris som en bil, og derfor kan det mange gange betale sig at
købe en ny trailer. Så sparer man indkøb af nye dæk (pga alder) og rep. af
evt. bremser.

H.Nyborg´s trailere er fine...

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-06 10:12

> [...]
> kender nogen der har een til salg i jylland, hører jeg meget gerne nærmere.
> (har tjekket dba / gulgratis i en måned.)

VI har købt en Brenderup 1205S, det er 500 kg totalvægt i stål.
Den står inde og jeg passer godt på den, så jeg regner med at den
holder i 10+ år.

Så det er trailer for 500-600 kr / år.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 03-05-06 13:21

[klip]
>VI har købt en Brenderup 1205S, det er 500 kg totalvægt i stål.
>Den står inde og jeg passer godt på den, så jeg regner med at den
>holder i 10+ år.

>Så det er trailer for 500-600 kr / år.

Enig ... så godt og vel.
Havde en i træ, som stod ude i vind og vejr. Efter 10 år købte vi en
pressening og efter endnu 10 solgte vi den for 2500kr og købte en ny (og
større).
Vi er 5 familier, som har brugt den flittigt !

Ivan, århus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 13:34

Ivan Sparvath skriver:

> Havde en i træ, som stod ude i vind og vejr. Efter 10 år købte vi en
> pressening og efter endnu 10 solgte vi den for 2500kr og købte en ny (og
> større).

"Min" er 20+ år gammel, men der er træbunden også ved at være noget
"mør".

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-05-06 14:28

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> "Min" er 20+ år gammel, men der er træbunden også ved at være noget
> "mør".

Min Dantrailer også næsten 25 år, men den har altid stået med
pressening på. Jeg bruger den som container til haveaffald
etc. Træbunden er stadig som ny.
1 stk nyt dæk + en ny elastik til presseningen, er
hvad den har kostet mig.

Peter Schrøder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 14:27

Peter Schrøder skriver:

> [...]
> pressening på. Jeg bruger den som container til haveaffald
> etc. Træbunden er stadig som ny.
> 1 stk nyt dæk + en ny elastik til presseningen, er

Jeg er kun kommet til elastikken, der blev skiftet sidste år.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-06 13:23

Ivan Sparvath wrote:
> [...]
> større).
> Vi er 5 familier, som har brugt den flittigt !

Så mindst 10 år

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-06 13:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ivan Sparvath skriver:

> "Min" er 20+ år gammel, men der er træbunden også ved at være noget
> "mør".

En ny plade, 600 kr hos Stark og lidt arbejde og den er så god som ny.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 13:42

"Christian B. Andresen" skriver:

> En ny plade, 600 kr hos Stark og lidt arbejde og den er så god som ny.

Overvejer plastic/alu plade i stedet.

Så har jeg ikke samme problem om 20 år....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-06 14:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Overvejer plastic/alu plade i stedet.

Træ er meget nemmere at arbejde med.

> Så har jeg ikke samme problem om 20 år....

Nej

Desuden så tror jeg at en plastik/alu plade koster det samme som en ny
trailer, med mindre at man har kontakter.....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 14:15

"Christian B. Andresen" skriver:

> Træ er meget nemmere at arbejde med.

Kan det mon fås i den rette størrelse ?

Overvejer bare at smide en plade ovenpå den gamle.

> Desuden så tror jeg at en plastik/alu plade koster det samme som en ny
> trailer, med mindre at man har kontakter.....

Hmmm, det har jeg....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-06 14:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Kan det mon fås i den rette størrelse ?

Måske
Karroseriplade sælges i 2,5 x 1,25 cm og ikke i de alm. mål som
gipsplader sælges i.
Ellers er det jo ikke noget en rundsav ikke kan gøre noget ved

> Overvejer bare at smide en plade ovenpå den gamle.

Det vil være nemt, hvis man kan gøre det for surringsøjer etc.

> Hmmm, det har jeg....

Det regnede jeg også med siden du foreslog det

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-06 14:27

"Christian B. Andresen" skriver:

> Karroseriplade sælges i 2,5 x 1,25 cm og ikke i de alm. mål som
> gipsplader sælges i.

For lille....

> Det vil være nemt, hvis man kan gøre det for surringsøjer etc.

De problemer har jeg ikke.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 15:32

> Hvilken trailer skal man vælge?

En med en aksel der kan tåle overlæs ... Det er meget god med en totalvægt
på 500kg så man er fri for vægtafgift, men en lasteevne på typisk 325-350 er
ikke meget ... Det er ikke mange fliser, eller skovfulde sand eller ....

Min svigerinde har en 500kg's brenderup med stålsoder der kostede 6-7000kr
for ca 5år siden og som "hele" familien i nærheden kører rundt med. Den har
ihvertfald bevist at den er solid. Jeg har målt efter at med korn laster den
godt 500kg og med sand, murbrokker, brænde eller bare affalt har der nok
nogengang været noget mere på den. Specielt første gang i grusgraven hvor
jeg ikke var hurtig nok til at sige stop til føreren af gummigeden - Der var
nok 1ton (og jeg kørte bilen fast i forsøget på at trække den ud derfra

HN reklamerer også ofte for en 750kgs trailer nedvejet til 500kg

PS spar moralprædiken mhs overlæs ... Det er normalt "kun" et spørsgmål om
afgiftsundragelse og ikke noget med sikkerheden at gøre ...

/A

Fra : Leif Neland

Dato : 03-05-06 16:10

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken trailer skal man vælge?
>
> Stål / Træ? Træ er dyrere... hvorfor dog det, man skulle tro at alu. er

Jeg kører jævnligt rundt med en 40 år gammel ståltrailer.
Den ser ikke pæn ud, men den har da kørt med mange m^3 grus (ikke på een
gang .

Den har fået ny pressenning, ny (brugt) trækkrog, da den gamle var slidt, og
ny baglygter.

Leif

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-06 08:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> For lille....

Fåes nu sikkert også i dobbelt størrelse, men ellers 2 stk.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-06 08:08

Christian B. Andresen wrote:

> Fåes nu sikkert også i dobbelt størrelse, men ellers 2 stk.

Doh !!!
Jeg så det lige da jeg havde trykket på send

2,5 M x 1,25 M ikke cm ))

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-06 08:07

"Christian B. Andresen" skriver:

> 2,5 M x 1,25 M ikke cm ))

Det er stadigt for lille, "min" trailer er mere end 1,25 bred...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-06 08:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Det er stadigt for lille, "min" trailer er mere end 1,25 bred...

2 på tværs så, den er næppe mere end 2,5 m bred

Ellers har Stark:

9 X 1500 X 3000 MM til 113 kr / m2
12 X 1500 X 3000 MM til 151 kr / m2
15 X 1500 X 3000 MM til 183 kr / m2
18 X 1500 X 3000 MM til 216 kr / m2
21 X 1500 X 3000 MM til 248 kr / m2
24 X 1500 X 3000 MM til 256 kr / m2
27 X 1500 X 3000 MM til 287 kr / m2

Priserne er uden moms, men der kan måske forhandles en rabat.

1500 mm er det passende ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk