Hvor meget kan man mærke..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-06 18:47

Hej folkens

Der er een ting, der undrer mig ved dagens historier om rigspolitichefen,
der er blevet fragtet i en bil, der har kørt for hurtigt.

Rigspolitichefens chauffør kørte i en ret ny Volvo S80 T6 (biturbo, en
helvedes masse hestekræfter og en ekstrem høj gearing.).

Hvis man sidder på bagsædet i sådan en stor bil, der med den høje gearing
formentlig kun kører med omkring 3.000 o/min ved 160 km/t, og hvis man
sidder og arbejder - lægger man så mærke til, at der ikke køres 130 - men
160..?

Jég er sgu ikke sikker - store biler med så høj en gearing kan hæve farten
fra 130 til 160, uden man lægger mærke til det fra bagsædet - mellem
telefonopkald og begravet i kontorarbejde.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06, "kun" 42 km/t ved 1.000 o/min i sjette gear.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-06 19:07

> Jég er sgu ikke sikker - store biler med så høj en gearing kan hæve farten
> fra 130 til 160, uden man lægger mærke til det fra bagsædet - mellem
> telefonopkald og begravet i kontorarbejde.

Tænkte jeg også på. Og tror heller ikke man umildbart vil lægge mærke til
noget...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-06 19:12

> Tænkte jeg også på. Og tror heller ikke man umildbart vil lægge mærke til
> noget...

Bare rolig - nu kommer alle dem med Escort 1,6 på banen - og dem som bare
VIL have, at man skal kunne mærke en helt masse.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Henrik B.

Dato : 02-05-06 19:27

> Bare rolig - nu kommer alle dem med Escort 1,6 på banen - og dem som bare
> VIL have, at man skal kunne mærke en helt masse.

)

Jep, kan efter ved flere lejligheder at have nydt begsædepladsen på slige
automobil, bekræfte at hastigheden ikke hverken føles eller høres.

> /Jan W Nielsen
> Vectra GTS 2,0 T '06

Nå, hvordan kører den gamle Pseudo-Saab så? ))

Knald & Luffe - Dét rykker!!!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-06 19:37

> Nå, hvordan kører den gamle Pseudo-Saab så? ))

Fantastisk lækkert - jeg nyder hver en kilometer og glæder mig altid til
næste køretur. Den momentmotor er suverænt lækker - træk i bunden er godt og
lyden ved høje omdrejninger er sunde.

Det bliver ikke meget bedre.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 19:37

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jep, kan efter ved flere lejligheder at have nydt begsædepladsen på slige
> automobil, bekræfte at hastigheden ikke hverken føles eller høres.

Der er vel forskel på folk. Hvis man er vant til at køre i en gammel bajle
så vil farten måske ikke føles på samme måde som en større bil.
Personligt har jeg i alle mine taxature ikke haft problemer med at bedømme
ca. hastighed.
Når det føles "normalt" så er det fordi farten er for høj
Ved sidste taxatur blev jeg lidt overrasket over at det føltes så dræbende
langsomt at jeg begyndte at krumme tæer. Et kig på speedometeret sagde at vi
kørte lige det vi måtte.

Men når man overhaler andre eller MÆRKER at der bliver bremset NED når der
skal overhales, så er den SIKKER, så bliver der kørt for hurtigt.....og selv
i en mercedes kan man mærke når den bremses ned ved overhaling

--
Tom

Fra : Thomas J.

Dato : 03-05-06 08:13

Den Tue, 2 May 2006 20:11:57 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

>Bare rolig - nu kommer alle dem med Escort 1,6 på banen - og dem som bare
>VIL have, at man skal kunne mærke en helt masse.

Du lægger op til en diskussion, men forsøger samtidig at "kvæle" dem
der ikke har samme opfattelse som dig ved at stemple dem på forhånd.

Hvad er det nu du arbejder/har arbejdet med til daglig?

Okay, du er tilgivet da du jo kører i Morfar-bil...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-05-06 17:39

> Du lægger op til en diskussion, men forsøger samtidig at "kvæle" dem
> der ikke har samme opfattelse som dig ved at stemple dem på forhånd.

Næ - jeg er bare forudseende.

> Hvad er det nu du arbejder/har arbejdet med til daglig?

Jeg er ikke journalist, hvis du også tror det - men hvad rager det egentlig
dig eller andre, Thomas..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 19:22

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> Tænkte jeg også på. Og tror heller ikke man umildbart vil lægge mærke til
> noget...

Selv som fører kan det være svært. Husker en sag med en trafikordfører,
der pludselig var oppe på omkring 170 km/h. Hvadvardetnuhanhed?
Bababuksti eller sådan noget.
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-05-06 19:31

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Selv som fører kan det være svært. Husker en sag med en trafikordfører,
> der pludselig var oppe på omkring 170 km/h. Hvadvardetnuhanhed?
> Bababuksti eller sådan noget.

Jakob "Babuba" Buksti...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-06 19:39

> Selv som fører kan det være svært. Husker en sag med en trafikordfører,
> der pludselig var oppe på omkring 170 km/h. Hvadvardetnuhanhed?
> Bababuksti eller sådan noget.

Ævl - han havde også en skrige-bil med lille motor og lav gearing.

Såvidt jeg husker, havde Buksti en sort Xsara 2,0, og den lyder som om, den
er ved at springe i luften ved 180 km/t.

Buksti er en arrogant papnakke, og det har altid været - og så var han i
øvrigt helt vidende om, at han kørte så stærkt.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 19:41

> Buksti er en arrogant papnakke, og det har altid været - og så var han i
> øvrigt helt vidende om, at han kørte så stærkt.

Beskrivelsen kunne passe på Duracell

--
Tom

Fra : Jens F

Dato : 03-05-06 10:42

Jan W Nielsen wrote:

> Ævl - han havde også en skrige-bil med lille motor og lav gearing.

Kan det ikke gælde for en undskyldning, hvis man er tonedøv?

> Såvidt jeg husker, havde Buksti en sort Xsara 2,0, og den lyder som om, den
> er ved at springe i luften ved 180 km/t.

Kender det ikke, jeg har kun prøvet en rød

> Buksti er en arrogant papnakke, og det har altid været - og så var han i
> øvrigt helt vidende om, at han kørte så stærkt.

Ligesom de andre paphoveder, der mener, at regler man selv er med til at
udforme eller håndhæve, kun gælder for alle andre.
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-05-06 11:00

Jens F <spam@finds.dk> writes:

> Ligesom de andre paphoveder, der mener, at regler man selv er med til
> at udforme eller håndhæve, kun gælder for alle andre.

SVJH så sku' han lige prøve hvor hurtigt bilen kunne køre på en "helt
tom motorvej" -- altså lige bortset fra ham med det blå blink...

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 11:17

On 03 May 2006 11:59:38 +0200, Peter Dalgaard

>SVJH så sku' han lige prøve hvor hurtigt bilen kunne køre på en "helt
>tom motorvej" -- altså lige bortset fra ham med det blå blink...

Der var nu ganske pænt med trafik - mere end vi ser på gårsdagens
video. Jeg havde fornøjelsen af at se ham holde og tale med fætter
betjent - han var nået næsten til Køge, før de fik hold i ham -
målingen skete ved Borup afkørslen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-05-06 17:39

> Kan det ikke gælde for en undskyldning, hvis man er tonedøv?

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-05-06 19:12

> [...]
> fra 130 til 160, uden man lægger mærke til det fra bagsædet - mellem
> telefonopkald og begravet i kontorarbejde.

Min onkel har haft sådan en af slagsen, tro mig, selv når man kører mærker
man ikke at man kører 180 km/t...og da slet ikke hvis man sidder på
bagsædet - begge dele er prøvet.....

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 03-05-06 20:50

Sleovm han sagde, at han og sjafutten lige havde snakket om, at de skulle
sørge for at overholde fartgrænserne - right!
DET lyder MAJET sandsynligt, at man ikke kan mærke noget/se speedoen mens
man snakker om emnet ...

Bortforklaringerne er der jo nok af ....

mvh

JV

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-05-06 15:49

Jens Vejmand & Holger Danske skrev:
> [...]
> man snakker om emnet ...
>
> Bortforklaringerne er der jo nok af ....

Ja og de fleste af "fårene" her i gruppen hopper lige på dem.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.