Batteri og indsprøjtning?
Fra : Ken Sørensen

Dato : 01-05-06 18:14

Hej

Kan periodiske indsprøjtningsfejl og et sløvt batteri have en sammenhæng??

- jeg kan få en fejlmelding for indsprøjtning plus at batteriet strejker
lidt når jeg har prøvet at hive motoren igang nogle gange (diesel)- men
pludselig så starter den...og lampen slukker.

/Ken
Punto 1.9 JTD 2001

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-05-06 23:34

Ken Sørensen wrote:

> [...]
> strejker lidt når jeg har prøvet at hive motoren igang nogle gange
> (diesel)- men pludselig så starter den...og lampen slukker.

Den nemmeste måde at teste det på er først at skifte batteriet.
Hvis fejlen så forsvinder kan du bytte batteriet tilbage, kommer fejlen så
igen må det være batteriet.

Fejlen kan dog nemt være dårlige batteri- og stelforbindelser.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ken Sørensen

Dato : 02-05-06 16:14

> [...]
> igen må det være batteriet.
>
> Fejlen kan dog nemt være dårlige batteri- og stelforbindelser.

batteriet kunne udelukkes og fejlen blev fundet i en omdrejningsfasemåler
tror jeg den hed.