Dæktryk?
Fra : RObert

Dato : 01-05-06 14:57

Så kom sommerdækkene på men hva tryk er det nu lige der skal være i den?
Fælg: 14" 185-55-14

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 15:16

On Mon, 1 May 2006 15:57:23 +0200, "RObert" <xxx@xxx.xx> wrote:

>Så kom sommerdækkene på men hva tryk er det nu lige der skal være i den?
>Fælg: 14" 185-55-14

Hvad for en bil snakker vi om?? I mange biler sidder der et skilt
enten foran venstre fordør (i rammen) eller på evt. klap til
benzindækslet. Der står det dæktryk fabrikken anbefaler til
standardmonterede dæk.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : RObert

Dato : 01-05-06 15:53

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

> foran venstre fordør (i rammen) eller på evt. klap til
> benzindækslet. Der står det dæktryk fabrikken anbefaler til

Bilen er en:
VW Polo 1.4 16V 75HK 2001 --- Fælg: 14" 185-55-14

Ser står intet ved/i dør eller ved tankdæksel...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-06 15:35

Står det ikke på dækket hvor meget det kan klare ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 15:49

"RObert" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse
> Så kom sommerdækkene på men hva tryk er det nu lige der skal være i den?
> Fælg: 14" 185-55-14

Det plejer at stå i instruktionsbogen.....det er MEGET afhængigt af hvor
meget ekstra vægt du laster bilen med, samt hvor hurtigt du kører. De fleste
fylder kun luft i, til at det liiige rækker til minimumskravet (er mit
indtryk).
Det er heller ikke nødvendigvis det samme foran og bagved

--
Tom

Fra : RObert

Dato : 01-05-06 15:59

Undskyld, jeg skal lære at åbne mine øjne ordentlig :) det stod i dækslet
til tanken...