Køb af trailer i udlandet
Fra : Psypher

Dato : 29-04-06 23:58

Hej i stuerne.

Hvordan gør mqan hvis man vil købe en trailer i eks. Tyskland?
Er der afgift på og hvor meget er den?
Og kan man eks nedveje en 2T Trailer til 1T ??
Sad lige og funderede over om det kunne lade sig gøre.

Mvh Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 11:02

Psypher wrote:
> Hej i stuerne.

> Hvordan gør mqan hvis man vil købe en trailer i eks. Tyskland?

Kører til Tyskland ;)

> Er der afgift på og hvor meget er den?

Ingen afgift ..

> Og kan man eks nedveje en 2T Trailer til 1T ??

Det er bare at lave en penrettelse på registreringsattesten ..

> Sad lige og funderede over om det kunne lade sig gøre.

Det kan det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-04-06 11:12

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det er bare at lave en penrettelse på registreringsattesten ..

Forudsat at egenvægten ikke er på over 1T...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Aksel

Dato : 30-04-06 11:37

Hvis det er en ny trailer er indregistereingen besværlig, den skal synes og
du skal have en erklæring fra trailerfabrikanten (ikke forhandler) med
trailerens data, skemaet kan downloades her:

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Blanketter/Dataerklaeringer/DataphkUK.doc

Du udfylder skemaet med data fra de dokumenter du får med traileren og
sender det til fabrikken, hvis du har købt i Tyskland står det hele på dit
"Fahrzeugbrief" (hedder muligvis noget andet nu) som er udstedt af
fabrikken, men det kan ikke bruges i Danmark.

Hvis traileren har været indregistret i mindst 3 i et EU land skal du bare
have den gamle registreringsattest (I Tyskland er det det tidligere omtalte
"Fahrzeugbrief" med stempler, så kan det pludselig godt bruges i Danmark)

Husk at du ikke må køre med danske prøveplader udenfor DK og ikke med tyske
i DK. Hvorfor gøre ting lette hvis det kan gøres besværligt)

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-04-06 15:51

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en ny trailer er indregistereingen besværlig, den skal synes
> og du skal have en erklæring fra trailerfabrikanten (ikke forhandler) med
> trailerens data, skemaet kan downloades her:

Hvorfor gøre det så besværligt Aksel.

Når han køber en ny trailer kan sælger/forhandler da fremskaffe
fabrikanterklæring. Hvis han køber i danmark kan importør på vegne af
producent også udstede fabrikanterklæring.

Med den i hånden kan han få synet traileren uden problemer

MVH Hans

Fra : Aksel

Dato : 30-04-06 22:49

> [...]
> producent også udstede fabrikanterklæring.
>
> Med den i hånden kan han få synet traileren uden problemer

Er det noget du har erfaring med, da jeg for to år siden importerede var det
ikke nok.
det skulle være den autoriserede dataerklæring.

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-05-06 10:54

> [...]
> det ikke nok.
> det skulle være den autoriserede dataerklæring.

Naturligvis ellers havde jeg ikke reflekteret på indlægget.

MVH Hans (som er ansat i synsvirksomhed)

Fra : Aksel

Dato : 01-05-06 14:02

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis ellers havde jeg ikke reflekteret på indlægget.
>

> MVH Hans (som er ansat i synsvirksomhed)

OK, så må reglerne være ændret i mellemtiden.

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-05-06 14:29

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> OK, så må reglerne være ændret i mellemtiden.

Hmmm - nu er "mellemtiden" jo lidt en fleksibel størrelse, men det er
uændret det sidste 1-1½ år kan jeg sige med sikkerhed..

MVH Hans