købt ny Mondeo mangler 3kant
Fra : Weasel

Dato : 29-04-06 18:56

Hej alle!

Min svigerfar har næsten lige købt en ny Ford Mondeo. Der følger ikke en
advarselstrekant med. Bør der ikke det?

Vh

Søren

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-04-06 19:05

Der følger ikke en
> advarselstrekant med. Bør der ikke det?
> Vh
> Søren

Det kan jeg ikke forestille mig - selvom det er et lovkrav at den findes i
bilen.

Du får jo heller ikke den lovpligtige barnestol med - selvom du har børn
vel.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Brian

Dato : 29-04-06 19:10

Kim Olsen wrote:

> Det kan jeg ikke forestille mig - selvom det er et lovkrav at den
> findes i bilen.

Er det påbudt ved lov, at den skal forefindes i bilen ?

Jeg troede bare det var lovpligtigt at bruge den ved et uheld.

> Du får jo heller ikke den lovpligtige barnestol med - selvom du har
> børn vel.

Hvis den ikke _skal_ forefindes i bilen, som jeg ikke tror den skal, er
det lidt en dårlig sammenligning.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 20:03

> Er det påbudt ved lov, at den skal forefindes i bilen ?
>
> Jeg troede bare det var lovpligtigt at bruge den ved et uheld.

Også ligemeget, en mondeo går alligevel aldrig i stå, så hvis man ikke
klodser op i en anden, er der ALDRIG brug for trekanten.

--
Tom

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-04-06 16:06

> Også ligemeget, en mondeo går alligevel aldrig i stå, så hvis man ikke
> klodser op i en anden, er der ALDRIG brug for trekanten.

*LOOOOL*

- da akslen til min tandremstrammer brækkede på vej ned ad Køge Bugt
motorvejen, holdt Mondeo'en da godt nok meget, meget stille
efterfølgende...!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 20:15

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> [...]
>
> Jeg troede bare det var lovpligtigt at bruge den ved et uheld.

> Hvis den ikke _skal_ forefindes i bilen, som jeg ikke tror den skal, er

Fulgte der heller ikke kørekort med, det er jo også lovpligtigt under kørsel

Medens det ikke er lovpligtigt at have 3-kant med kun at en 3.kant skal
sættes op i tilfælde af uheld.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-04-06 19:08

On Sat, 29 Apr 2006 19:55:30 +0200, "Weasel"
<bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej alle!
>
>Min svigerfar har næsten lige købt en ny Ford Mondeo. Der følger ikke en
>advarselstrekant med. Bør der ikke det?

>--

Næh, det bør der ikke.

Der er enkelte bilmærker der har sådan en fætter monteret f.eks. i
bagagerumsklappen, men de fleste nye biler leveres uden.

Det er jo ikke et lovkrav at den skal være der.

Til gengæld skal den bruges i forbindelse med f.eks. motorstop på
motorvej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-04-06 19:59

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> [...]
>
> Det er jo ikke et lovkrav at den skal være der.
>
> Til gengæld skal den bruges i forbindelse med f.eks. motorstop på

Hehe, ja det var et af de mere underholdende indslag i
teoriundervisningen. Hvis man kan trylle, så er det tilladt at vente
med at anskaffe den til skaden er sket...

Forklaringen skulle være at hvis det var lovpligtigt udstyr, så blev
det pludselig en del af bilen, med 180% afgift, typegodkendelse, osv.

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 20:15

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> [...]
>
> Forklaringen skulle være at hvis det var lovpligtigt udstyr, så blev
> det pludselig en del af bilen, med 180% afgift, typegodkendelse, osv.

Sikkerhedsudstyr er ikke afgiftspligtigt

Møller

Fra : Leonard

Dato : 29-04-06 20:36

"Møller" <WM@g2m.dk> wrote:

>Sikkerhedsudstyr er ikke afgiftspligtigt

Definér sikkerhedsudstyr!

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 20:42

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Definér sikkerhedsudstyr!

? !
er man begyndt at kommandere

Men du har nok et i, at den, 3-kanten, ikke er med på listen over
afgiftsfritaget udstyr

Men ellers er påstanden korrekt : Sikkerhedsudstyr er ikke
afgiftspligtigt

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-04-06 20:49

On Sat, 29 Apr 2006 21:41:45 +0200, "Møller" <WM@g2m.dk> wrote:

> [...]
>afgiftsfritaget udstyr
>
>Men ellers er påstanden korrekt : Sikkerhedsudstyr er ikke

Er det ikke defineret således:

Visse former for sikkerhedsudstyr er ikke afgiftspligtigt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 29-04-06 21:13

"Møller" <WM@g2m.dk> wrote:

>? !
>er man begyndt at kommandere

Ja

>Men du har nok et i, at den, 3-kanten, ikke er med på listen over
>afgiftsfritaget udstyr

Hvad er med på listen?

>Men ellers er påstanden korrekt : Sikkerhedsudstyr er ikke
>afgiftspligtigt

Er bremser sikkerhedsudstyr?
ABS, airbags eller hvad er?
Jeg mener ikke der står noget på fakturaen på nogle af mine biler om
hvormeget af bilens værdi, der er afgiftfritaget p.gr.a. sikkerhed.

Lupo'en fik en afgiftsrabat p.gr.a. brændstofforbrug og det står på
fakturaen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 22:57

> [...]
> Jeg mener ikke der står noget på fakturaen på nogle af mine biler om
> hvormeget af bilens værdi, der er afgiftfritaget p.gr.a. sikkerhed.

Der er lidt af finde gennem dette link:
http://www.tax.dk/pjecer/sikkerhedsudstyr.htm¨
Møller

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 23:01

"Møller" <WM@g2m.dk> wrote in message

> "Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Der er lidt af finde gennem dette link:
> http://www.tax.dk/pjecer/sikkerhedsudstyr.htm¨
> Møller

Jeg skulle måske lige havde taget dette med:
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html#reg

Og så er det midnat.
God nat.
Møller