Golf III instrumentholder dashboard
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 12:52

Jeg mangler sådan en her til en Golf III:

http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=gauge+pod+dashboard+golf+iii&spell=1

Det er såmænd bare den lille dims der sidder og holder instrumentet til
venstre for radioen jeg mangler.

Nogen forslag til hvor jeg kan købe den henne - jeg har prøvet et par
biludstyrsforretninger, men det er vist ikke besværet værd for dem.

Jeg har også prøvet at bestille den på nettet på ovenstående side - men de
kræver at man bor i USA før de vil lade mig betale med min visakort.

--
Per, Esbjerg

Fra : Spacey

Dato : 29-04-06 21:21

> [...]
>
> Jeg har også prøvet at bestille den på nettet på ovenstående side - men de
> kræver at man bor i USA før de vil lade mig betale med min visakort.

Fårk hvor er den grim da.....
nej undskyld, men jeg kunne ikke lade være....

Kenned, der netop har skilt sig af med sin golf og har lovet sig selv at det
skal vare længe før han skal røre noget der står vw på igen....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 01:02

Spacey wrote:
> [...]

> Kenned, der netop har skilt sig af med sin golf og har lovet sig selv
> at det skal vare længe før han skal røre noget der står vw på igen....

Sådan har jeg det også. Men det er jo heller ikke nødvendigt netop fordi det
er en VW - det behøver ikke blive rørt ved ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Spacey

Dato : 30-04-06 10:02

> Sådan har jeg det også. Men det er jo heller ikke nødvendigt netop fordi
> det er en VW - det behøver ikke blive rørt ved ;)

Det var nu ikke alene derfor jeg syns det er grimt.....

Kenned

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 10:59

Spacey wrote:

> Det var nu ikke alene derfor jeg syns det er grimt.....

Men du fandt det .. godt klaret ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 10:05

Per Henneberg Kristensen skriver:

http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=gauge+pod+dashboard+golf+iii&spell=1

Hvilket af de 16.100 links der kommer frem på den googlesøning du linker
til er det du har kig på ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 10:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvilket af de 16.100 links der kommer frem på den googlesøning du
> linker til er det du har kig på ???

1-0 til dig :)

http://www.42draftdesigns.com/mk3single.htm

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 12:58

Per Henneberg Kristensen skriver:

> 1-0 til dig :)

> http://www.42draftdesigns.com/mk3single.htm

Så skal du til at save i det bagved...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 16:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Så skal du til at save i det bagved...

Ja, ved det godt...

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 17:46

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Ja, ved det godt...

Præcist der havde jeg placeret min mobiltelefonholder i min III'er. IMHO
den bedste placering - lige ved rattet og rimeligt skjult udefra.

Hvad "meter" skal du have der ?

Er det ikke en oplagt "GDS" løsning ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 18:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Præcist der havde jeg placeret min mobiltelefonholder i min III'er.
> IMHO den bedste placering - lige ved rattet og rimeligt skjult udefra.

Jeg har også noget telefonnoget der i dag - men det vil jeg have flyttet
lidt op, fordi jeg kan %&# ikke se det for rattet.

> Hvad "meter" skal du have der ?

Jeg har købt 4 - de 3 andre skal sidde i A-stolpen. Jeg har en holder til
det, der passer på en prik. Det er turbotryk, vandtemp, olietemp, voltmeter.
Jeg ved så ikke om jeg også køber en olietryk.

> Er det ikke en oplagt "GDS" løsning ?

Jo - jeg udtænker dog stadig hvor mange og hvordan det skal sidde .. der er
også andre muligheder. Nede ved venstre knæ, f.eks. (men det er langt nede
(færdselssikkerhed)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 18:01

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg har købt 4 - de 3 andre skal sidde i A-stolpen.

Hvad ??

Det komemr da til at ligne en BrianBil så...

> Jo - jeg udtænker dog stadig hvor mange og hvordan det skal sidde .. der er
> også andre muligheder. Nede ved venstre knæ, f.eks. (men det er langt nede
> (færdselssikkerhed)).

Ud med radioen....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 19:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Hvad ??
>
> Det komemr da til at ligne en BrianBil så...

Jeg har altid haft det anskuelsessynspunkt at en Brianbil er en bil der er
udstyret med diverse der "ser godt ud". F.eks. skørter, brede dæk, alu-fælge
og sådan.

Alle mine biler har været udstyret efter konceptet "det skal være godt for
chaufføren" - motorvarmer, fartpilot, lysdioder, - instrumenter. Jeg kan
godt lide at følge med i motorens temperaturer, udendørstemperatur - og min
gps fortæller mig også højden over havet :) Hvor stor spænding der er på
batteriet er altid spændende, da bilen også bruges i forbindelse med
camping, hvor jeg bl.a. har en køletaske sluttet til med kolde drikke.

Med fartpilot kan jeg på turbomåleren se hvor meget belastet motoren er -
går det op ad bakke eller er der modvind, stiger trykket. Det er en slags
økonomibrændstofmåler - jeg har desværre ikke computer i den, og får det
heller ikke - de holder jo ikke så længe, de der Golf III´ere :)

> Ud med radioen....

Den sidder bedst hvor den sidder hvis der er en uindbudt "gæst", der vil
have den med hjem :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-06 21:00

On Sun, 30 Apr 2006 20:55:28 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>udstyret med diverse der "ser godt ud". F.eks. skørter, brede dæk, alu-fælge

En grov fejlvurdering.

> [...]

>batteriet er altid spændende, da bilen også bruges i forbindelse med
>camping, hvor jeg bl.a. har en køletaske sluttet til med kolde drikke.

Hvis du rigtigt skal forkæle dig selv, så er det da ikke til at komme
udenom lammeskind på rattet. Et par plysterninger synes også at mangle
i udstyret.

> [...]

>økonomibrændstofmåler - jeg har desværre ikke computer i den, og får det
>heller ikke - de holder jo ikke så længe, de der Golf III´ere :)

Det er vel ikke muligt at du kunne få monteret en eller anden
dingenot, der kunne komme frem fra under instrumentbordet, og gribe
dig i klunkerne, og ruske lidt, hver gang du parkerer dit "skrammel"
(bil+cv) der hvor jeg skal holde mine lovbefalede pauser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 22:05

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> dig i klunkerne, og ruske lidt, hver gang du parkerer dit "skrammel"
> (bil+cv) der hvor jeg skal holde mine lovbefalede pauser.

Sådan en har jeg skam fået monteret.

Det er derfor jeg så tit holder i vejen for dig ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:35

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Alle mine biler har været udstyret efter konceptet "det skal være godt for
> chaufføren" - motorvarmer, fartpilot, lysdioder

Lysdioder ?

Til ????

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 22:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Lysdioder ?

> Til ????

Det var på min Golf II. Der er jo en række dioder standard, så jeg lavede en
række mere lige neden under. Kan jeg nu huske hvad de blev brugt til?

Der var i hvert fald en der lyste når blæseren kørte ude foran, og mon ikke
der har været en til nærlys. Og en der lyste sammen med bremselyset. De
sidste 2 kan jeg ikke huske.

Det var noget værre rod fordi de skulle virke modsat de dioder der var
deri - husker ikke detaljerne, men jeg var nødt til at montere relæer på
hver diode for at få dem til at virke rigtigt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-06 18:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvad "meter" skal du have der ?

Og det er metre i stil med voltmeteret på denne side (Autogauge smoke serien
med 270 graders skala):

http://www.autogauge.com.tw/web/products/category.asp?CategoryID=1
--
Per, Esbjerg