For sent til omsyn
Fra : Michael Ravn

Dato : 29-04-06 11:28

Min bil skal til omsyn, og det kniber med at nå det til tiden. Fordi
det første værksted, som jeg talte med ikke havde tid til det, da det
viste sig at være lidt omfattende og det andet værksted ikke fik lavet
det ordentligt. Hvor hurtigt kan man risikere at miste pladerne, hvis
man kommer for sent til omsyn?
Det almindelige er vist at der skal udføres et komplet syn til 400 kr.
hvis man kommer for sent, men hvad hvis man allerede har fået klippet
pladerne?
Michael Ravn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-04-06 11:30

Michael Ravn wrote:
> [...]
> Det almindelige er vist at der skal udføres et komplet syn til 400 kr.
> hvis man kommer for sent, men hvad hvis man allerede har fået klippet

Tja. Så skal du til syn og ned at hente nye plader...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Michael Ravn

Dato : 29-04-06 11:48

On Sat, 29 Apr 2006 12:30:03 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Tja. Så skal du til syn og ned at hente nye plader...
Hvad mon det koster ud over tid og besvær?
Mon ikke man kan nå at gå fx. 1 uge over tiden uden at få klippet
pladerne? Der er nemlig andre ting, som skal laves ud over det som
blev påtalt, og det ville rart at få det hele ordnet på een gang,
bl.a. for at vide hvad det koster.
Michael Ravn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 12:38

"Michael Ravn" <mravn@emailFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pladerne? Der er nemlig andre ting, som skal laves ud over det som
> blev påtalt, og det ville rart at få det hele ordnet på een gang,

Hvis du undlader at køre i bilen er der mindre risiko for at få klippet
pladerne;-/

Vær opmærksom på at omsynsfristen ikke er 4 uger eller 1 md., men derimod
nøjagtigt 33 dage, kunne jo være ???

Ligeledes sker der ikke noget før 10-14 uger efter sidste rettidige synsdato
(oplyst på indkaldelse), derudover modtager alle en påmindelse om
overskreden synsfrist, herefter har du 3 uger til at få synet, - eller
næsten alle.

MVH Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 13:03

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> synsdato (oplyst på indkaldelse), derudover modtager alle en
> påmindelse om overskreden synsfrist, herefter har du 3 uger til at få

Nu kan jeg ikke huske hvor lang tid jeg kørte over min frist sidste sommer,
men over kørte jeg og det mere end en uge ... og jeg fik da ingen påmindelse

Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 13:45

> Nu kan jeg ikke huske hvor lang tid jeg kørte over min frist sidste
> sommer, men over kørte jeg og det mere end en uge ... og jeg fik da ingen
> påmindelse ..

Normalt vil påmindelsen dukke op ca. 10 uger efter sidste rettidige
synsfrist.

MVH Hans.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 16:47

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:445355d6$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Normalt vil påmindelsen dukke op ca. 10 uger efter sidste rettidige
> synsfrist.

Okay .. så lang tid gik der hvert fald ikke :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 16:56

> Okay .. så lang tid gik der hvert fald ikke :)

Hvis der er tale om gulpladebil sker påmindelse ca. 5-7 uger efter, alt
efter travlhed i etaten.

Internt arbejder men med PI (pladeindragelse).

varevogne gule plader efter ca. 9 uger for sidste rettidige synsdato
personbiler hvide plader efter ca.14 uger for sidste rettidige synsdato.

MVH Hans

Fra : alexbo

Dato : 29-04-06 13:09

"Michael Ravn" skrev

> Mon ikke man kan nå at gå fx. 1 uge over tiden uden at få klippet
> pladerne?

Det der betyder noget med hensyn til pladerne er den sidste godkendelsdato
der fremgik af indakldelsen, ikke sidste dato for omsyn.
Man kan få klippet pladerne selv om man har været til syn, og ikke har
overskredet omsynsdatoen.
Det ville ellers også være for nemt at redde sig en måned ekstra bare ved at
køre til syn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 13:13

Michael Ravn skriver:

> Min bil skal til omsyn, og det kniber med at nå det til tiden.

Ring til dem og aftal en ny tid...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 13:43

> Michael Ravn skriver:

> Ring til dem og aftal en ny tid...

Hvorfor det.

Hvis pladerne er "klippemodne" hjælper en tidsbestilling ikke en hujende fis
hvis køretøjet stoppes.

Det er i dag ikke noget problem at få synet, ventetid er "ikke
eksisterende".

MVH Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 14:03

"Hans L. Jørgensen" skriver:

> Hvis pladerne er "klippemodne" hjælper en tidsbestilling ikke en hujende fis
> hvis køretøjet stoppes.

Jeg formoder at den holder på et værksted og er ved at blive
repareret...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 15:41

> Jeg formoder at den holder på et værksted og er ved at blive
> repareret...

Hvad skal det da hjælpe på, du kan da som jeg tidligere skrev altid få
synet, der er jo ingen ventetid.

MVH Hans

Fra : Michael Ravn

Dato : 30-04-06 09:26

On Sat, 29 Apr 2006 16:40:58 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<spam@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>>

>Hvad skal det da hjælpe på, du kan da som jeg tidligere skrev altid få

Tak for alle Jeres svar, som var meget nyttige. Nu må vi se hvad der
sker...om jeg når det.
Michael Ravn