|
| hahaha peugoet værksted Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-06 16:27 |
|
En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2 første
gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må køre
bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
stikkene. ))))
Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
--
Tom
| |
Kent Glerup (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 28-04-06 16:52 |
|
On Fri, 28 Apr 2006 17:26:30 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
>gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2 første
>gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
>Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må køre
>bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
>stikkene. ))))
>
>Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
Det vil sige at han har brugt 21K på IKKE at få tøsetransporteren
lavet!!!
Og mekaniker/værkfører er sluppet uden fysiske/psykiske mén?
/Kent Glerup
| |
Cyber. (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 28-04-06 17:06 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
> første gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger
> ABS stikkene. ))))
>
> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
>
HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end at
skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et ABS
system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en
magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt at teste,-desuden kan
forbindelsen ud til sensoren jo være defekt (vand, afbrudt) etc men så
checker man vel den?, man kan vel hurtigt se hvilken sensor der ikke sender
ordentligt signal... Jeg er ikke mekaniker,-så jeg går da ud fra at en
sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller finde på
nettet om den slags banale systemer...
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-04-06 17:22 |
|
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse
eller finde på
> nettet om den slags banale systemer...
>
Uha, sådant bruges kun i fritiden, man skal jo nødigt vise/indrømme man ved
for lidt, og/eller miste chancen for at "platte" kunden for penge ;). Det er
ikke kun ikke kun Pegøj, som tænker sådan :(.
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-04-06 17:37 |
|
Cyber. wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet
> end at skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så
> basalt som et ABS system kan være så svært at finde ud af, der sidder
> en tandkrands og en magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt
> at teste,-desuden kan forbindelsen ud til sensoren jo være defekt
> (vand, afbrudt) etc men så checker man vel den?, man kan vel hurtigt
> se hvilken sensor der ikke sender ordentligt signal...
Man kan lave en fejludlæsning, så er den klaret.
Hvert fald hvis det er en VW - den fortæller også hvilket hjul det er galt
med.
--
Per, Esbjerg
| |
Cyber. (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 28-04-06 17:41 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:445244ba$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Cyber. wrote:
>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
>> news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet
>> end at skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så
>> basalt som et ABS system kan være så svært at finde ud af, der sidder
>> en tandkrands og en magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt
>> at teste,-desuden kan forbindelsen ud til sensoren jo være defekt
>> (vand, afbrudt) etc men så checker man vel den?, man kan vel hurtigt
>> se hvilken sensor der ikke sender ordentligt signal...
>
> Man kan lave en fejludlæsning, så er den klaret.
>
> Hvert fald hvis det er en VW - den fortæller også hvilket hjul det er galt
> med.
Sure...men hvis fejlen kommer igen,-så må de være selve forbindelsen,-
erfaring fra arbejdet vil jo gøre at man ved om feks ledningen eller stikket
er svage...
| |
Ib Jakobsen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 28-04-06 23:01 |
|
Cyber. skrev:
>
> HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end at
> skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et ABS
> system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en
> magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt at teste,-desuden kan
> forbindelsen ud til sensoren jo være defekt (vand, afbrudt) etc men så
> checker man vel den?, man kan vel hurtigt se hvilken sensor der ikke sender
> ordentligt signal... Jeg er ikke mekaniker,-så jeg går da ud fra at en
> sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller finde på
> nettet om den slags banale systemer...
Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
magnetkrans. Men princippet er det samme.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Cyber. (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 29-04-06 08:37 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:44529084$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Cyber. skrev:
>
>>
>> HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end
>> at skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et
>> ABS system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og
>> en magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt at teste,-desuden
>> kan forbindelsen ud til sensoren jo være defekt (vand, afbrudt) etc men
>> så checker man vel den?, man kan vel hurtigt se hvilken sensor der ikke
>> sender ordentligt signal... Jeg er ikke mekaniker,-så jeg går da ud fra
>> at en sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller
>> finde på nettet om den slags banale systemer...
>
> Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
> magnetkrans. Men princippet er det samme.
>
well nu ville jeg jo ikke spille klog og nævne flere typer, der stod
jo....'Jeg er ikke mekaniker'
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 10:10 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:44529084$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Cyber. skrev:
>
> >
> > HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end
at
> > skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et
ABS
> > system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en
> > magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt at teste,-desuden kan
> > forbindelsen ud til sensoren jo være defekt (vand, afbrudt) etc men så
> > checker man vel den?, man kan vel hurtigt se hvilken sensor der ikke
sender
> > ordentligt signal... Jeg er ikke mekaniker,-så jeg går da ud fra at en
> > sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller finde
på
> > nettet om den slags banale systemer...
>
> Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
> magnetkrans. Men princippet er det samme.
Det er er en tandkrans!
Møller
| |
Ib Jakobsen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-04-06 20:59 |
|
Møller skrev:
>
> Det er er en tandkrans!
Det er da godt nok underligt. Jeg skiftede på en 206'er for et par
måneder siden. Der sad ingen tandkrans på. Der sad en rund ring der var
dækket af spåner. Sensorerne kunne kun fås som sæt og kostede den
latterlige sum af ca kr.400.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 10:11 |
|
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in message
news:e2tehm$12k4$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> > gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
> > første gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der
stadig.
> > Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> > køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger
> > ABS stikkene. ))))
> >
> > Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
> >
>
> HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end at
> skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et ABS
> system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en
> magnetkontakt ved hvert hjul,-
Spole
Problemet er ofte, at der:
Manglende signal fra spolen.
Kan skyldes:
1. Mangler forbindelse ved stikket: rens det kom silikone i saml det.
2, vindingerne er sprængt, da der er kommet vand ind i spolen, kærnen er af
jern, og kommer der vand ind, vil den udvide sig, og sprænge de tynde
kobbertråde spolen er vundet med. føleren skal skiftes ud, den kan vikles
om, det kræver lidt fingerfærdighed, jeg har gjort det og det fungerer.'
Men allerførst (det er derfor jeg tager det til sidst)
Tom C: Som ansat på Danfoss kan man vel hjælpe manden med at få målt alle 4
ABS følere igennem.
Møller
| |
Preben Riis Sørensen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 29-04-06 11:09 |
|
"Møller" <WM@g2m.dk> skrev
> Spole
>
> Problemet er ofte, at der:
>
> Manglende signal fra spolen.
>
> Kan skyldes:
> 1. Mangler forbindelse ved stikket: rens det kom silikone i saml det.
> 2, vindingerne er sprængt, da der er kommet vand ind i spolen, kærnen er
af
> jern, og kommer der vand ind, vil den udvide sig, og sprænge de tynde
> kobbertråde spolen er vundet med. føleren skal skiftes ud, den kan vikles
> om, det kræver lidt fingerfærdighed, jeg har gjort det og det
fungerer.'
>
> Men allerførst (det er derfor jeg tager det til sidst)
> Tom C: Som ansat på Danfoss kan man vel hjælpe manden med at få målt alle
4
> ABS følere igennem.
>
> Møller
Du der ved så meget, må da også kunne bekræfte at der er kommet et nul for
meget på den regning?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 11:44 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:44533b1d$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev
>
> > Spole
> >
> > Problemet er ofte, at der:
> >
> > Manglende signal fra spolen.
> >
> > Kan skyldes:
> > 1. Mangler forbindelse ved stikket: rens det kom silikone i saml det.
> > 2, vindingerne er sprængt, da der er kommet vand ind i spolen, kærnen er
> af
> > jern, og kommer der vand ind, vil den udvide sig, og sprænge de tynde
> > kobbertråde spolen er vundet med. føleren skal skiftes ud, den kan
vikles
> > om, det kræver lidt fingerfærdighed, jeg har gjort det og det
> fungerer.'
> >
> > Men allerførst (det er derfor jeg tager det til sidst)
> > Tom C: Som ansat på Danfoss kan man vel hjælpe manden med at få målt
alle
> 4
> > ABS følere igennem.
> >
> > Møller
>
> Du der ved så meget, må da også kunne bekræfte at der er kommet et nul for
> meget på den regning?
Det kan jeg ikke bekræfte, da jeg kun kender historien herfra gruppen, kan
jeg kun udtale mig om det der er skrevet her: ja det virker alt for dyrt.
Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og godskrive
bilejeren det.
Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
fejlen.
Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.
Møller
| |
Niels Bengaard (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 29-04-06 12:30 |
|
> Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og godskrive
> bilejeren det.
> Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
> metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
> mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
> fejlen.
>
> Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
> venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.
Hvorfor skal værkstedet tage komponenterne retur?
De har repareret systemet og det har jo virket hver gang bilen har forladt
værkstedet.
Det kan da godt tænkes, at der er opstået fejl andre steder i systemet, så
det er noget nyt de laver hver gang.
Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales
noget, men det fremgår ingen steder.
Niels
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 13:58 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:44534e30$0$108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og
godskrive
> > bilejeren det.
> > Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
> > metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
> > mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
> > fejlen.
> >
> > Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
> > venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.
>
>
> Hvorfor skal værkstedet tage komponenterne retur?
> De har repareret systemet og det har jo virket hver gang bilen har forladt
> værkstedet.
> Det kan da godt tænkes, at der er opstået fejl andre steder i systemet, så
> det er noget nyt de laver hver gang.
> Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales
> noget, men det fremgår ingen steder.
Du kan i teorien have ret, men som historien er fremlagt af TOM så ligner
det mere en "prøv og håb" reparation.
Men der skal flere facts på bordet, for at historien kan afgøres entydigt.
Tænkt eksempel:
Batteri er fladt.
Værkstedet prøver sig frem:
1, skifter drivrem til generator
2. skifter generator
3. skifter alle sikringer
4 skifter batteri
Alt fungerer nu fint, men vil du ikke mene at punkt 1-3 er komplet
overflødigt, i dette tilfælde, bør der kun betale for et nyt batteri og alle
andre dele, inkl. arbejdsløn skal retur til kunden!
Eller
Motor går dårligt:
1. alle temperaturfølere skiftes
2. MAP'en skiftes
3. Motorstyring genindlæses.
4. Det var så en vakuumslange til MAP'en der var revnet.
Skal der betales for andet en vacuunslange, + nogen fejlfindingstid, de
udskiftede dele, vil jeg betragte som "fejlfindingsudstyr" og dem skal der
betales en generel værkstedspris for, ikke en individuel omkostning for den
enkelte kunde.
Møller
| |
Niels Bengaard (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 29-04-06 16:00 |
|
Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget der var
unødvendigt?
At en reparation er dyr behøver jo ikke at være ensbetydende med at
værkstedet har skiftet noget der ikke var defekt.
Hvordan skal personen der har har bilen, kunnet foretage en vurdering af om
de er skiftet noget unødvendigt, ala de tænkte eksempler du har opstillet?
Hvis han havde den tro, så var han da ikke kørt retur til samme værksted og
have betalt for fejlfinding igen.
Niels
| |
John Sahl (29-04-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 29-04-06 16:05 |
|
Niels Bengaard wrote:
> Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget
> der var unødvendigt?
De har ikke fundet fejlen?
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Niels Bengaard (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 29-04-06 16:11 |
|
>> Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget
>> der var unødvendigt?
>
> De har ikke fundet fejlen?
Bilen har så vidt jeg læser været fejlfri hver gang den er kommet fra
værkstedet.
Niels
| |
Ukendt (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-04-06 16:19 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44538205$0$99985$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget
>>> der var unødvendigt?
>>
>> De har ikke fundet fejlen?
>
> Bilen har så vidt jeg læser været fejlfri hver gang den er kommet fra
> værkstedet.
Nej, lad dig ikke snyde af at en periodisk fejl er det samme som at
værkstedet har fundet fejlen.
Peugeot har dags dato stadig ikke fundet fejlen og min kollegas ven skulle
for 3. gang hen med bilen......ikke at jeg forstår hvorfor han stadig bruger
samme værksted.
Men jeg synes da det er en sjov "historie" .....jeg tror ikke jeg kunne
finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er det elektrisk
vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette værksted)
...
Tom
| |
John Sahl (29-04-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 29-04-06 16:21 |
|
Tom wrote:
> Men jeg synes da det er en sjov "historie" .....jeg tror ikke jeg
> kunne finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er
> det elektrisk vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette
> værksted)
Tror lige du skal trække vejret og undlade at lade et værksteds uduelighed
gå ud over et helt mærke
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Niels Bengaard (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 29-04-06 16:27 |
|
>>>> Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget
>>>> der var unødvendigt?
>>>
>>> De har ikke fundet fejlen?
>>
>> Bilen har så vidt jeg læser været fejlfri hver gang den er kommet fra
>> værkstedet.
>
> Nej, lad dig ikke snyde af at en periodisk fejl er det samme som at
> værkstedet har fundet fejlen.
> Peugeot har dags dato stadig ikke fundet fejlen og min kollegas ven skulle
> for 3. gang hen med bilen......ikke at jeg forstår hvorfor han stadig
> bruger samme værksted.
> Men jeg synes da det er en sjov "historie" .....jeg tror ikke jeg kunne
> finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er det
> elektrisk vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette værksted)
Jeg synes bare det er umuligt at vurdere om det er en periodisk fejl eller
noget nyt der er galt hver gang, ud fra de oplysninger du har givet.
Siger Peugeot det er en ny fejl hver gang eller ej?
Hvis det er en periodisk fejl, så er det da noget af et sammentræf, at den
er der når bilen køres på værksted og er væk når bilen forlader værkstedet.
Sådan har jeg i hvert fald forstået problembeskrivelsen.
Niels
| |
Cyber. (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 29-04-06 16:22 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:44534e30$0$108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og
>> godskrive
>> bilejeren det.
>> Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
>> metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
>> mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
>> fejlen.
>>
>> Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
>> venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.
>
>
> Hvorfor skal værkstedet tage komponenterne retur?
> De har repareret systemet og det har jo virket hver gang bilen har forladt
> værkstedet.
> Det kan da godt tænkes, at der er opstået fejl andre steder i systemet, så
> det er noget nyt de laver hver gang.
> Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales
> noget, men det fremgår ingen steder.
>
Well det er nok en perodisk fejl, dvs. de evner ikke at lave det, de burde
da kune måle signalet nede ved sensoren, og signalet oppe ved boksen, det er
jo en puls så på med et skop..(well en mekaniker bruger nok ikke et sådanne
advancert apparat han skal BETJENE og TOLKE resultatet!!!, det siger nemlig
ikke hvad han pinedød skal skifte!!)
http://www.picotech.com/auto/waveforms/abs.html <- pulsen fra en ABS
sensor...
måske der var en forskel når man målte gennem lednings nettet?,-han kan jo
bare spørge værkstedet om de kan (finde ud af at) gøre dette istedet for at
skifte på mistanke.
en udemærket tysk beskrivelse af en ABS sensor.
http://www.physik.uni-kassel.de/did1/material/ABS.pdf
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 20:18 |
|
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in message
news:e300bb$2bde$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:44534e30$0$108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >> Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og
> >> godskrive
> >> bilejeren det.
> >> Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
> >> metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
> >> mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
> >> fejlen.
> >>
> >> Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
> >> venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.
> >
> >
> > Hvorfor skal værkstedet tage komponenterne retur?
> > De har repareret systemet og det har jo virket hver gang bilen har
forladt
> > værkstedet.
> > Det kan da godt tænkes, at der er opstået fejl andre steder i systemet,
så
> > det er noget nyt de laver hver gang.
> > Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok
aftales
> > noget, men det fremgår ingen steder.
> >
> Well det er nok en perodisk fejl, dvs. de evner ikke at lave det, de burde
> da kune måle signalet nede ved sensoren, og signalet oppe ved boksen, det
er
> jo en puls så på med et skop..(well en mekaniker bruger nok ikke et
sådanne
> advancert apparat han skal BETJENE og TOLKE resultatet!!!, det siger
nemlig
> ikke hvad han pinedød skal skifte!!)
>
> http://www.picotech.com/auto/waveforms/abs.html <- pulsen fra en ABS
> sensor...
>
> måske der var en forskel når man målte gennem lednings nettet?,-han kan jo
> bare spørge værkstedet om de kan (finde ud af at) gøre dette istedet for
at
> skifte på mistanke.
>
>
> en udemærket tysk beskrivelse af en ABS sensor.
> http://www.physik.uni-kassel.de/did1/material/ABS.pdf
>
Du har da en underlig måde at klippe i indlæg på.
Møller
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-04-06 17:15 |
|
Tom skriver:
>
> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2 første
> gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
Holdaforsatanihelvede det værksted er sku dygtige, hvis de får manden
til at æde en regning på 21kkr uden at have repareret dyret.....
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må køre
> bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
> stikkene. ))))
Avah ?
Pug og el...... eller rettere elendigt pugværksted !
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Niels Bengaard (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 28-04-06 17:40 |
|
> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
> første gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger
> ABS stikkene. ))))
>
> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
>
> --
> Tom
21.000 lyder helt i skoven, hvad har de lavet for de penge?
Niels
| |
Ukendt (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-06 17:59 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4452455e$0$185$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
>> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
>> første gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
>> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
>> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger
>> ABS stikkene. ))))
>>
>> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
>>
>> --
>> Tom
>
> 21.000 lyder helt i skoven, hvad har de lavet for de penge?
Han sagde de havde skiftet ABS computeren, ABS bremsemodulet, tandkrans,
stik og sensor. Så det er vel sådan ca. alt hvad der har med ABS at gøre,
der er vist kun selve ledningsnettet tilbage. Min kollega sagde at nu ville
hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror jeg nok
jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren
--
Tom
| |
Niels Bengaard (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 28-04-06 18:10 |
|
> Han sagde de havde skiftet ABS computeren, ABS bremsemodulet, tandkrans,
> stik og sensor. Så det er vel sådan ca. alt hvad der har med ABS at gøre,
> der er vist kun selve ledningsnettet tilbage. Min kollega sagde at nu
> ville hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror
> jeg nok jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren
>
> --
> Tom
Men det er nu nok lidt sent, man skal altid lave aftalen før de går igang.
Niels
| |
Thomas (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 28-04-06 18:35 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:445249ec$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4452455e$0$185$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
>>> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
>>> første gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der
>>> stadig.
>>> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
>>> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger
>>> ABS stikkene. ))))
>>>
>>> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
>>>
>>> --
>>> Tom
>>
>> 21.000 lyder helt i skoven, hvad har de lavet for de penge?
>
> Han sagde de havde skiftet ABS computeren, ABS bremsemodulet, tandkrans,
> stik og sensor. Så det er vel sådan ca. alt hvad der har med ABS at gøre,
> der er vist kun selve ledningsnettet tilbage. Min kollega sagde at nu
> ville hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror
> jeg nok jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren
>
Hej
Da jeg havde min første bil, en gammel Fiat 128 sport coupe, havde jeg den
også på værksted for at få lavet bremser. Den var lidt slatten.....
Da jeg afhentede den , var mekanikerens kommentar at den stadigvæk var
svampet. Jeg kan ikke huske hvor mange tusinde det besøg kostede, men jeg
var kun 19 år, og var vel lidt konfus og tænkte ikke nærmere over
det......... det skulle da lige have været i dag at man blev afkrævet
penge uden der var sket en forskel
Jeg synes han skal kræve valuta for de 21000.......! han har vel bedt om
at få den lampe til at stoppe med at lyse, og det skal de så sørge
for............. det viser sig vel det bare er en løs forbindelse de
aber ikke har kunne finde! Det virker som et værksted man heller ikke skal
besøge ;)
Mvh
Thomas
| |
Broegger (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 29-04-06 08:14 |
|
"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev
news:e2tjq8$33l$1@news.net.uni-c.dk:
> Jeg synes han skal kræve valuta for de 21000.......! han har vel
> bedt om at få den lampe til at stoppe med at lyse, og det skal de så
> sørge for............. <snip>
Det kan vel klares med en skævbidder
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk
| |
Thomas (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 29-04-06 16:22 |
|
"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote in message
news:Xns97B45DF422373tbr@130.225.247.90...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev
> news:e2tjq8$33l$1@news.net.uni-c.dk:
>
>> Jeg synes han skal kræve valuta for de 21000.......! han har vel
>> bedt om at få den lampe til at stoppe med at lyse, og det skal de så
>> sørge for............. <snip>
>
> Det kan vel klares med en skævbidder
>
>
Yup, men ikke engang det kunne de finde ud af!!! ;) Jeg havde gerne
gjort det for 10500,-
Mvh
Thomas
| |
Preben Riis Sørensen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 28-04-06 18:44 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
første
> gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
køre
> bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
> stikkene. ))))
>
> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
Jeg mente ellers at de KUN må hensættes i vaskehaller, af hensyn til
brandfaren.
Regningen på de 21 kkr. var jeg gået lige op på politistationen med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Jens Vejmand & Holge~ (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Jens Vejmand & Holge~ |
Dato : 28-04-06 18:50 |
|
Helt forståelig holdning!
Men, jeg forstår ikke, at der kan eksistere en regning?
Man kan vel ikke tilsende kunden enregning FØR man har fået skidtet til at
virke?
Og når kunden kommer igen anden gang - hvad så med garanti på den første
operation (iflg. loven!)!
Næh - kunden er ikke forpligtet til at betale for en vare/ydelse, der ikke
er blevet leveret/ydet ...
mvh
JV
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44525469$0$838$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44523426$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
>> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2
> første
>> gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
>> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> køre
>> bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
>> stikkene. ))))
>>
>> Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!
>
> Jeg mente ellers at de KUN må hensættes i vaskehaller, af hensyn til
> brandfaren.
> Regningen på de 21 kkr. var jeg gået lige op på politistationen med.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>
| |
Ukendt (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-06 18:57 |
|
"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
news:445255c0$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Helt forståelig holdning!
>
> Men, jeg forstår ikke, at der kan eksistere en regning?
> Man kan vel ikke tilsende kunden enregning FØR man har fået skidtet til at
> virke?
Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så pludselig
at fejle igen
--
Tom
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-04-06 19:03 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44525780$0$84019
> Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så
> pludselig at fejle igen
>
Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
| |
jan@stevns.net (28-04-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 28-04-06 19:09 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
Det kan du vel dokumentere ?
Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti
--
jan@stevns.net
Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-04-06 19:17 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Det kan du vel dokumentere ?
>
Sorry, jeg hænger ud i dk.jura.
> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti
>
Og du tager fejl af reparation og en ny vare ;). Der er 5 år på den
specifikke fejl, reparation, men nu hele ABSsystemet er skifte, omfatter det
alt ;)
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-04-06 19:23 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44525c11$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti
>>
> Og du tager fejl af reparation og en ny vare ;). Der er 5 år på den
> specifikke fejl, reparation, men nu hele ABSsystemet er skifte, omfatter
> det alt ;)
Du har self, ret mht. slitage, misbrug, vedligehold etc.. Men det gælder
ikke i dette tilfælde, med mindre Pegøj forsøger at gøre vaskehallen til
"misbrug"/ "dårligt vedligehold" ;)).
| |
Brian (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-04-06 19:30 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Du har self, ret mht. slitage, misbrug, vedligehold etc.. Men det
> gælder ikke i dette tilfælde, med mindre Pegøj forsøger at gøre
> vaskehallen til "misbrug"/ "dårligt vedligehold" ;)).
Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
Jeg ved ikke om det er nævnt i manualen, men det er da ikke
første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater
da han købte en gammel 406.
/Brian
| |
Martin Christiansen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Martin Christiansen |
Dato : 28-04-06 20:33 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44525f11$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
>
> Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
> opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
> advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
>
> Jeg ved ikke om det er nævnt i manualen, men det er da ikke
> første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
> om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater
> da han købte en gammel 406.
>
I manualen til min spritnye Pg 307 st.car står der en sætning specielt om
undervognsskyl. Jeg kan ikke huske den præcise formulering, men efter
hukommelsen skriver de, at det bør/skal undgås.
Hos min lokale Shell station er der halv pris på bilvask imellem kl. 21 og
22, men det viste sig, at det kun gjaldt de to *dyreste* vaske, som begge
indeholdt undervognsskyl. Jeg købte alligevel den dyreste vask (til halv
pris, altså), fordi jeg havde set, at automaten havde en knap, hvor man
kunne vælge undervognsskyl *fra*. Jeg startede maskinen og trykkede på
knappen, som også havde en lille kontrollampe til højre for sig (der var
andre knapper også, som kunne udkoble andre dele af processen). Men selv om
jeg trykkede, forblev lampen slukket, og bilen fik alligevel kraftig
undervognsspuling.
Efter vasken var der dog intet unormalt (f.eks. kontrollamper, som lyste
eller lign.), og der var heller ikke noget at mærke på kørsel, motorgang
eller lign. Jeg vil dog ikke gøre det igen.
Har andre erfaringer med at udkoble bestemte dele af et vaskeprogram?
--Martin.
| |
Brian (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-04-06 21:21 |
|
Martin Christiansen wrote:
> I manualen til min spritnye Pg 307 st.car står der en sætning
> specielt om undervognsskyl. Jeg kan ikke huske den præcise
> formulering, men efter hukommelsen skriver de, at det bør/skal undgås.
Så var det ikke helt galt, hvad min kammerat fik at vide.
> Har andre erfaringer med at udkoble bestemte dele af et vaskeprogram?
Ved Metax kan man også fravælge undervognsskyl, det virker fint.
Desuden er de altid billige, sålænge man har et kort fra dem.
/Brian
| |
Preben Riis Sørensen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 28-04-06 21:56 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev
> Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
> opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
> advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
Eller hvad med: 'Denne bil er fortrinsvis konstrueret til indendørs
brug'.......
Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i
regnvejr, eller gennem pytter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Martin Petersen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Martin Petersen |
Dato : 29-04-06 10:17 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44528141$0$888$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Brian" <nej@tak.du> skrev
>> Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
>> opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
>> advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
>
> Eller hvad med: 'Denne bil er fortrinsvis konstrueret til indendørs
> brug'.......
>
> Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i
> regnvejr, eller gennem pytter.
Er din bil våd under motorklappen efter en tur i regnvejr?
- Martin
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-04-06 10:21 |
| | |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 10:27 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:44528141$0$888$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Brian" <nej@tak.du> skrev
> > Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
> > opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
> > advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
>
> Eller hvad med: 'Denne bil er fortrinsvis konstrueret til indendørs
> brug'.......
>
> Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i
> regnvejr, eller gennem pytter.
Det kunne man jo tydelig se ved visse VW og AUDI'er for et par år siden
Bremsesvigt i regnvejr ;-(
Møller
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 10:25 |
|
"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:44525f11$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
> > Du har self, ret mht. slitage, misbrug, vedligehold etc.. Men det
> > gælder ikke i dette tilfælde, med mindre Pegøj forsøger at gøre
> > vaskehallen til "misbrug"/ "dårligt vedligehold" ;)).
>
> Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
> opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
> advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.
>
> Jeg ved ikke om det er nævnt i manualen, men det er da ikke
> første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
> om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater
> da han købte en gammel 406.
Jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg har en gøj, jeg bruger højtryksspuler
til at rense undervogn
Jeg har dog på bilen, som på alle andre jeg har haft, kommet silikonefedt
ind i alle stik.
På den gamle maskot, måtte man sætte et plastskjold foran strømfordeleren,
da den ellers gik død i regnvejr, en gennemskåret eddikedunk var udmærket,
senere fandt BLMC selv ud af at sætte et skjold foran.
Men det er desværre et problem med flere og flere biler, at el-anlægget er
blevet mere sart, stikkene er ikke så tætte som før, og så er der mange
flere af dem, så alle fabrikanter har haft problemer med det i Danmark og
Sydsverige, som på grund af de mærkelige vintre og megen salt er meget
usunde for al elektronik og el-ledninger/stik.
Så generelt vil jeg mene, at det er den moderne masseproduktion der til dels
er skyld i problemerne.
En fejl bliver masseproduceret før den bliver opdaget og udbedret, og derfor
vil biler med store salgstal jo også have flest fejl, da mange regner med
absolutte tal og ikke %.
Men det er helt uacceptabelt, at det pågældende peugetværksted ikke har
klaret problemet, men hvor er Peugeot Danmark Service henne i denne sag, de
plejer at være ret hurtig til at tage sig af det når man henvender sig til
dem med en konkret sag, og lige husker, at man ikke skal starte med at
skændes, men fremlægge sig sag på en saglig måde, måske lidt undrende i sine
spørgsmål
Møller
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 20:34 |
|
<jan@stevns.net> wrote in message
news:4gm452hcp6bv2t2bkmmful3gof0s16197r@dtext.news.tele.dk...
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>
> >Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
>
> Det kan du vel dokumentere ?
>
> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti
Og dog:
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/reparationer/garanti/
Reklamationsret
Når det gælder reparationer, er der ikke, som ved køb af en vare, en særlig
lov, der fastsætter regler for forbrugerens ret til at klage.
Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig
mulighed for at klage i op til 5 år, efter du har opdaget fejlen eller burde
have opdaget den.
Møller
| |
Ukendt (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-04-06 20:36 |
|
"Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
news:4453bfae$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> <jan@stevns.net> wrote in message
> news:4gm452hcp6bv2t2bkmmful3gof0s16197r@dtext.news.tele.dk...
>> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>>
>> >Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
>>
>> Det kan du vel dokumentere ?
>>
>> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti
>
> Og dog:
>
> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/reparationer/garanti/
>
> Reklamationsret
> Når det gælder reparationer, er der ikke, som ved køb af en vare, en
> særlig
> lov, der fastsætter regler for forbrugerens ret til at klage.
> Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig
> mulighed for at klage i op til 5 år, efter du har opdaget fejlen eller
> burde
> have opdaget den.
Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af det).
Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling selv om
bilen er over 5 år (
--
Tom
| |
Møller (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 29-04-06 23:03 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4453c031$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
> news:4453bfae$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > <jan@stevns.net> wrote in message
> > news:4gm452hcp6bv2t2bkmmful3gof0s16197r@dtext.news.tele.dk...
> >> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>>
> Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af det).
> Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling selv
om
> bilen er over 5 år (
Så skulle du med en rustbeskyttelse.
Møller
| |
Ukendt (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-04-06 09:29 |
|
"Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
news:4453e2a8$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:4453c031$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4453bfae$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >
>> > <jan@stevns.net> wrote in message
>> > news:4gm452hcp6bv2t2bkmmful3gof0s16197r@dtext.news.tele.dk...
>> >> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>>>
>> Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af det).
>> Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling selv
> om
>> bilen er over 5 år (
>
> Så skulle du med en rustbeskyttelse.
På lakken?
--
Tom
| |
Møller (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 30-04-06 12:25 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:44547569$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
> news:4453e2a8$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> > news:4453c031$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>
> >> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:4453bfae$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> >
> >> > <jan@stevns.net> wrote in message
> >> > news:4gm452hcp6bv2t2bkmmful3gof0s16197r@dtext.news.tele.dk...
> >> >> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
> >>>
> >> Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af
det).
> >> Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling
selv
> > om
> >> bilen er over 5 år (
> >
> > Så skulle du med en rustbeskyttelse.
>
> På lakken?
Hør nu her Tom, der er da ingen normale bilproducenter der vil rustbehandle
deres biler heller ikke inde under lakken, bortset fra Ford måske, jeg tror
og håber på, at de antirustbehandler.
Skal du en tur i havnen igen for at tænke klart
God weekend.
Der er DTM i eftermiddag
Tom Starter vist som nr. 3, det var stillingen da jeg slukkede i går.
Møller
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-04-06 19:14 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
Nej
Men reklamationsrettens varighed kommer an på, hvad der er sket og
hvordan reparationen tolkes i den enkelte sammenhæng.
De nye dele er der 2 års reklamationsret på. En reparation er der 5 års
reklamationsret på.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Hans L. Jørgensen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 28-04-06 21:17 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:445258c1$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.
Deri har du fuldstændig uret Jørgen, Dansk lovgivning kender overhovedet
ikke begrebet "Garanti" kun reklamationsret, som alene relaterer sig til
produktets holdbarhed med hensyn til normal brug..
MVH Hans
| |
Jørgen M. Rasmussen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 29-04-06 01:31 |
|
"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Deri har du fuldstændig uret Jørgen,
Læs hvad jeg har skrevet videre, FUT dk.jura.
| |
Hans L. Jørgensen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 29-04-06 08:17 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4452b3a9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Deri har du fuldstændig uret Jørgen,
>
> Læs hvad jeg har skrevet videre,
Undskyld kan ikke se du har skrevet "videre" - hvor?
> FUT dk.jura.
Du har sku da ikke futtet noget jammerlap ,-=/
MVH Hans
| |
Thomas Rasmussen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 28-04-06 19:03 |
|
Tom wrote:
> "Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> news:445255c0$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Helt forståelig holdning!
>>
>> Men, jeg forstår ikke, at der kan eksistere en regning?
>> Man kan vel ikke tilsende kunden enregning FØR man har fået skidtet til at
>> virke?
>
> Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så pludselig
> at fejle igen
Så er han stadig beskyttet af garantien for den første reperation! Dvs.
hvis værkstedet har udbedret fejlen men den opstår indenfor kort tid, så
skal de udbedre den igen uden beregning... Jeg tror den ramte mand kan
få meget hjælp ved at kontakte FDM's juridiske afdeling på dette område
(hvis han ikke er medlem, så kan han jo blive det... hvis han kan spare
21kkr i ekstraregninger så er de 575kr godt givet ud
Thomas
| |
Henning Præstegaard (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 29-04-06 00:08 |
|
Tom wrote:
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke
> må køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det
> ødelægger ABS stikkene. ))))
>
Spør ham om han har læst håndbogen til bilen? I den til min 306 står der
at man bør undgå højtryksspulling af undervognen. ( hvorefter jeg tænkte
det skal de fande ikke bestemme.)
mvh
Henning
| |
|
|