Postvæsenets nye el-knallerter
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-04-06 14:18

http://ekstrabladet.dk/biler/article192232.ece
Vi har fået nogle stykker af disse i Roskilde.
Mit spørgsmål er så, skal de køre på vejen eller på cykelstierne ?
Skal man bruge styrthjelm eller ej ?
Knallerterne er med nummerplader a'la EU-knallerterne.
Dem der kører her i byen, de køres på cykelstier og uden brug af styrthjelm.
Jeg undrede mig bare, når nu køretøjet er indregistreret.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 28-04-06 14:47

De skal vel køre som andre EU knallerter !
På kørebanen , ikke cykelsti , og med hjælm på !

/ad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-04-06 15:11

Awul Dasfilshabeda wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:%Bo4g.45$8F5.34@news.get2net.dk...
>
> De skal vel køre som andre EU knallerter !
> På kørebanen , ikke cykelsti , og med hjælm på !

Det var også min umiddelbare tanke, men de kører på cykelstier og uden
hjelm.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-06 18:23

> Det var også min umiddelbare tanke, men de kører på cykelstier og uden
> hjelm.

De skriver vel under på, at de af "helbredsmæssige årsager" ikke må køre med
hjelm, lige som rockerne ;). Nej den er vel som en handicap-jeep?. Dem vi
har her omkring køre på cykelstien uden hjelm, det har sikkert noget med
tophastigheden og tre hjul at gøre?.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 29-04-06 00:09

I følge færdselsloven er det ikke nødvendigt med styrthjelm ved budkørsel,
når afleveringsstederne ligger under (jeg mener) 200 m fra hinanden. Det
samme gælder for avisbude etc.Ligeledes behøves postbude i bil ikke
sikkerhedssele under lignende omstændigheder!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 12:43

Esben Juul Sørensen wrote:
> [...]
> hinanden. Det samme gælder for avisbude etc.Ligeledes behøves
> postbude i bil ikke sikkerhedssele under lignende omstændigheder!

Jeg mener nu at afstanden er 500 meter. Det er den ved kørsel uden
sikkerhedssele. Jeg ved dog ikke om det også gælder for brug af styrthjelm.

--
Per, Esbjerg

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 29-04-06 21:54

> Jeg mener nu at afstanden er 500 meter. Det er den ved kørsel uden
> sikkerhedssele. Jeg ved dog ikke om det også gælder for brug af
styrthjelm.

Det skal nok passe.

Ham der svarede i mit navn er en spadser der er politibetjent i Aalborg.

En god ven :)

VH Esben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-06 21:23

> [...]
> styrthjelm.
> Jeg undrede mig bare, når nu køretøjet er indregistreret.

Har ikke ved en let gennemgang kunne finde noget der omhandler disse
specielle køretøjer samt brugen af disse.

Skulle dog ikke undre mig om der foreligger en eller anden dispensensation,
ligesom med hensyn til selebrug ved post og anden reklameomdeling.

MVH Hans

Fra : Eg Egemarke

Dato : 28-04-06 23:06

Posten har dispentation fra hjelmen ligesom der ydes dispentation fra at
køre med sele i bil, hvis der er mindre en 50m (tror jeg det er men er
bestemt IKKE sikker i det med afstanden) mellem afleverings stederne.
Men er der plader på skal den vel ud på vejen som alle andre
"biler/motorcykeler"
Selvom det unægteligt er noget mere praktisk ikke at skulle ud på vejen og
ind igen 10 m længere nede af vejen ?!?

MvH Eg Egemarke

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-04-06 06:42

Sat, 29 Apr 2006 00:06:04 +0200, skrev Eg Egemarke, på 12 linier, i
<445291d0$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>, :

> [...]
>"biler/motorcykeler"
>Selvom det unægteligt er noget mere praktisk ikke at skulle ud på vejen og

Mit postbud siger nu de skulle have hjælm på men de gider ikke

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-04-06 06:39

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "biler/motorcykeler"
> Selvom det unægteligt er noget mere praktisk ikke at skulle ud på vejen og

Vi har ikke dispensation fra styrthjelmen, men det er rigtigt mht. selen ved
kortere kørsel (under ca. 500m) ved lav hastighed.
Hvordan det forholder sig mht. til hjelmen på de trehjulede elknallerter ved
jeg ikke.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming