Regler om telefoni i bil
Fra : JS

Dato : 28-04-06 07:58

Hvor finder jeg reglerne for brug af mobiltelefon i bil?
Skal telefonene være fastmonteret eller er det lovligt at have den i
hånden/skødet og bruge ledningsheadset?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 08:07

JS skriver:

> Skal telefonene være fastmonteret eller er det lovligt at have den i
> hånden/skødet og bruge ledningsheadset?

Fastmonteret i en holder.

Har du trådløst handsfree ser politiet dog en del gennem fingre med at
den ikke sidder i holder.

Desuden vil jeg godt se en holder, der har bedre fat om telefonen, end
min bukselomme.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 28-04-06 08:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> den ikke sidder i holder.
>
> Desuden vil jeg godt se en holder, der har bedre fat om telefonen, end

Sig mig Klaus, hvilken tlf. har du siden der ikke findes holder til den.

Jeg har da en Qtek s100 og en SE W800i, og har da holdere til dem begge
i både firma- og privatbil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 08:19

apollo14 aka Kenneth Rugaard skriver:

> Sig mig Klaus, hvilken tlf. har du siden der ikke findes holder til den.

Har jeg skrevet det ?

Der findes masser af holdere til min Nokia 6310i, bare ingen der passer
et pænt sted ind i en Golf V.

Dog finder du næppe en holder der har bedre fat om telefonen end min
bukselomme.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Sune

Dato : 28-04-06 08:47

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg reglerne for brug af mobiltelefon i bil?
> Skal telefonene være fastmonteret eller er det lovligt at have den i
> hånden/skødet og bruge ledningsheadset?

Kun tilladt i holder.

Reglerne finder du på retsinfo :

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/C1998/0007760.htm